pegroeg

Taiere ghidon bicicleta sosea

Recommended Posts

Salut,

As vrea sa tai din ghidon vreo 2-3 cm din drop-uri. Motivele:

1. Nu tin niciodata mainile acolo

2. Daca stau in picioare, cand iau o curba dau cu genunchiul de el.

Ati mai facut asa ceva, trebuie o operatiune speciala?

Eu ma gandeam sa tai cu o panza de bomfaier, tai un pic si din ghidolina si apoi pun dopurile la loc.

post-10907-0-92863600-1335863131_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare ca ghidonul e montat gresit, prea aplecat. Implicit cred ca si manetele sunt puse putin prea sus.

Si eu port manetele mai sus decat ar trebui dar folosesc cursiera foarte mult in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taie-l linistit cu un bomfaier sau cu un flex daca e de aluminiu, scoate-l complet si da tot de pe el inainte de operatie, trebuie pilite si marginile pe urma. Pipa nu e pusa invers cumva? daca o pui invers si eventual una mai lunga( a ta pare extrem de scurta), ghidonul putin mai ridicat, sti-urie putin mai jos cred ca e mia corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece bicicleta e cam mare (lunga) am fost nevoit sa ii pun o pipa mai scurta, e pusa pe rise, intr-adevar.

Deci parerea voastra e ca pozitia ghidonului ar trebui schimbata, si nu taiat. Mai astept si alte pareri si o sa iau o decizie. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din poza pipa e prea scurta. Cum stai cu stabilitatea pe configuratia asta?

M-am obisnuit. Dar la inceput mi-a fost mai greu, e intr-adevar mai putin stabila. Am schimbat pipa de 10 cm cu cea din poza, 6 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum ar mai trebui taiat din el 2-3 cm, are drop-urile extrem de lungi, daca te uiti la orice ghidon ergo mai de firma nu are nici unul drop-urile atit de lungi. Si pe urma restul de reglaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu taia cu bomfaier, nu iese "drept"! Cumpara de la orice magazin de scule cel mai ieftin dispozitiv pentru taiat tevi, probabil vreo 15 Ron. Va iesi perfect!

Eu o spun ca om patit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca pozitia ghidonului e buna. Daca crezi ca nu te deranjeaza il mai poti rasuci un pic in sus. Dar e bine cum este acum.

Totusi de ce vrei sa il tai, cu cat te ajuta cele cateva zeci de grame in mius ? Eu(si nu numai eu) am facut operatiunea si ghidonul arata urat.

Daca te hotarasti sa il tai, poti proceda asa. Iei un subler(eu am folosit un compas de metale) si trasezi o linie paralela cu capatul ghidonului, de jur imprejur la distanta dorita. Pe urma cu panza de bonfaier tai tot de jur imprejur(nu de la un capat la altul ca pe o paine), pana se subtiaza treptat si elimini bucata respectiva. La final, cu o pila lata ajustezi urmele dintilor bomfaierului si muchiile pe interior si exterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu cred ca ai montat manetele unde trebuie. Apoi trebuie usor ridicat, coarnele daca trec de headtube ar lovi pe oricine pe genunchi in pozitia ridicat. Dar daca ai ajuns la toate artificiile astea (pipa scurta, manete montate prea aproape) pentru ca ai un cadru mai mare decat ai nevoie, atunci continua cu ajustarile ... inclusiv cu taiatul, daca asta ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca pozitia ghidonului e buna. Daca crezi ca nu te deranjeaza il mai poti rasuci un pic in sus. Dar e bine cum este acum.

Totusi de ce vrei sa il tai, cu cat te ajuta cele cateva zeci de grame in mius ? Eu(si nu numai eu) am facut operatiunea si ghidonul arata urat.

Daca te hotarasti sa il tai, poti proceda asa. Iei un subler(eu am folosit un compas de metale) si trasezi o linie paralela cu capatul ghidonului, de jur imprejur la distanta dorita. Pe urma cu panza de bonfaier tai tot de jur imprejur(nu de la un capat la altul ca pe o paine), pana se subtiaza treptat si elimini bucata respectiva. La final, cu o pila lata ajustezi urmele dintilor bomfaierului si muchiile pe interior si exterior.

Salut, merci de raspuns. Nu sunt interesat de greutate. Motivele le-am zis in primul post. Personal, mie mi se pare un pic cam lung, ca si aspect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu cred ca ai montat manetele unde trebuie. Apoi trebuie usor ridicat, coarnele daca trec de headtube ar lovi pe oricine pe genunchi in pozitia ridicat. Dar daca ai ajuns la toate artificiile astea (pipa scurta, manete montate prea aproape) pentru ca ai un cadru mai mare decat ai nevoie, atunci continua cu ajustarile ... inclusiv cu taiatul, daca asta ajuta.

Configuratia ghidonului a fost facuta la Decathlon. Asa am cumparat bicla. Eu am schimbat pipa si l-am lasat un pic mai in jos. Recunosc ca nu stiu care ar trebui sa fie pozitia manetelor. Ma gandesc ca daca le-as departa mai mult decat sunt acum, mutandu-le pe ghidon, ar creste si reach-ul (chiar dc as ridica ghidonul in sus dupa) ceea ce nu m-ar avantaja. Merci de raspuns!

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am hotarat sa il tai. O sa dau jos cate 3 cm de pe fiecare drop. O sa adaug si o poza, dupa.

Multumesc pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit de mai multe ori acest topic, integral. Din prima poza rezulta ca ghidonul a fost pus de cei din magazin intr-o pozitie in care pare prea coborita. Pe ghidon e o zona slefuita in care se permite stringerea colierului de la manete. Pentru aceeasi pozitie a manetei (pozitie in raport cu biciclistul) conteaza daca ghidonul este prea coborit (caz in care manetele trebuie fixate la limita superioara a acelui interval dedicat) sau prea urcat (evident cu pozitionarea la limita inferioara)? Atita timp cit se asigura o pozitie buna in dropsuri (ma refer la prinderea in palme) nu vad vreo problema.

Am desfacut si eu tot si am testat ambele variante: la mine initial ghidonul era urcat iar prinderea la marginea inferioara iar acum este coborit si manetele fixate provizoriu la limita superioara. In acest ultim caz la mine este exact ca in prima poza din topic, dropsurile par prea lungi.

Voi cum vedeti acest aspect? Ma intreb ca nu degeaba este un interbal, atita timp cit se respecta acel interval mai putin conteaza pozitia ghidonului (care este rotund la mine) pentru obtinerea aceleiasi pozitii.

PS: parca in pozitia coborita manetele se aseaza intr-o pozitie in care sint actionate mai usor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut o belea si as vrea sa stiu daca se poate reface capatul ghidonului (marginea libera) tocit prin frecare cu asfaltul. Nu mai e circumferinta prezenta si nu stiu daca pot reface acel perete lipsa. Mai mult pentru a avea siguranta ca butonul de prindere a captului ghidolinei isi face treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.