Sign in to follow this  
eugenus

Pocnituri tija sa-va rog o parere

Recommended Posts

Va salut,

De ceva timp am o problema destul de enervanta, se aud niste pocnituri din zona cheitei de la tija de sa in momentul in care trec peste denivelari,sa nu mai zic daca nu merg pe strada....

Zgomotul se aude sigur din acea zona pentru ca in momentul in care nu stau pe sa nu se mai aude nimic indiferent cat de tare pedalez sau peste ce denivelari trec.

Tija de sa este un pic cam vechiuta adica s-a cam tocit este marca BBB , nu se "scurge" cheita o tine bine dar indiferent cat de tare strang tot se aud pocniturile.

Mentionez ca am schimbat acea"saiba" de la cheita pt era cam tocita si un lucru destul de important este ca am cam 120 KG :) .

Din pacte bicla nu incape in lift fara sa dau tija in jos si asta se intampla minim o data pe zi.

Intrebare: este de la cheita sau de la tija? >:P sa stiu ce sa cumpar.

Multumesc mult de timpul acordat

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am confruntat si eu cu aceasta problema si era de la praful care se aduna intre tija de sa si cadru. Din pacate nu prea ai ce face decat sa cureti zona de praf si eventual sa dai cu vaselina si sa strangi cheita cat mai tare , dar si asa zgomotul o sa reapara dupa cateva zile. Sau sa te muti intr-un oras cu mai putin praf :) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu da cu vaselina pe tija de sa, mai ales daca ai 120kg. Sunt sanse mari sa fie si de la sa, verifica si aspectul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu o problema similara. Cureti bine tija si cat poti in interiorul cadrului. Apoi pui putina vaselina doar pe capatul tijei (dupa care stergi excesul cu o carpa, deci doar cat sa ramana asa o urma usoara pe capatul tijei de sa). Nu pune vaselina pe tija sau pe cadru in locul in care strange cheita de sa tija, ca o sa-ti alunece in interior de la denivelari. In felul asta am scapat de acele mici pocnituri/trosnituri). Poate fi si de la sa, sau de la prinderea seii pe tija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema asemanatoare. Urmaresc topicul ca poate vine cineva cu o idee mai desteapta decat ce am descoperit eu...

Da jos saua de pe tija, scoate tija din cadru, scoate quick-release-ul si fa-l bucati, sterge totul bine cu o carpa inmuiata in ceva (?alcool? degresant? eu am dat cu WD40, are si un usor efect de lubrifiere) - mai exact fiecare piesa a quick-release-ului, tija de sa, teava cadrului (seat tube) pe interior, sinele seii, mecanismul de prindere al tijei de sa. Faci chestia asta cand reapare zgomotul si o vreme nu te va mai deranja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit ca poate fi de la praf asa ca am sters si in interiorul cadrului si pe exterior, am spalat si cheita si degeaba...

Solutia cu vaselina este intradevar destul de riscanta tiniand cont de greutatea mea :P (m-am gandit si la aceasta varianta) dar nu am incercat...

Saua este cumparata anul trecut si este Fizick Gobi XM , nu stiu la ce sa ma uit sau sa verific la ea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa incerc si varianta cu WD 40...eu am desfacut in bucati cheita dar ce-i drept am sters-o doar cu o carpa umeda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este ca oricat ai sterge praful se va pune la loc in 2-3 zile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut si tija de sa, si mecanismul de prindere , am sters si sinele, acum sa vedem daca mai pacane B-)

Cum spune si Dragos , sunt constient ca in doua zile se va pune praful la loc, dar totusi aceste sunete cel putin mie mi-au aparut cam de o luna de zile si ma intreb de ce tocmai acum dupa aproape 1 an si jumatate de cand am bicla.

Incalin sa cred ca poate fi ori de la tija ori de la cheita ...mai astept sa aud pareri daca nu macar asa am un motiv in plus sa cumpar o noua tija si cheita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie a inceput sa mi se intample cam dupa un an de la cumparare, nu a facut asa de la inceput.

Cred ca toata chestia e sa tii ansamblul cat de cat curat (in zona aia iti arunca si roata destula mizerie, daca nu ai aripa) si din cand in cand sa pui putin lubrifiant ca sa elimine frecarea dintre piese in sarcina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut de doua ori problema asta

de ambele dati, buba a fost ca se fisurase cadrul, la imbinarea dintre top-tube si seat-tube (o hiba de proiectare a modelului respectiv de cadru).

sper sa nu fie si in cazul tau aceiasi problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu scot si sa curat tija de sa de fiecare data cand incep sa apara pocniturile sau scartaitul, eu am etanseizat toata imbinarea dintre cadru tija si cheita. Luati o camera veche sau un balon din latex/cauciuc din care taiati o bucata cu lungimea de 5 cm sau mai mare, o trageti pe tija de sa, montati tija in cadru, strangeti cheita iar apoi trageti si rulati cauciucul in jos pana acoperiti cheita si despicatura din cadru. Metoda asta e buna ptr cheitele de sa fara levier.

Daca aveti cheita cu levier si modificati frecvent inaltimea tijei, puteti sa faceti altfel: acoperiti pe interior sau pe exterior despicatura cadrului cu un abtibild, izolir band etc iar pentru extra siguranta puteti pune pe tija de sa un inel de cauciuc/garnitura care sa sigileze cat de cat imbinarea dintre cheita si tija. Avantajul la aceasta metoda este ca nu acoperiti cheita si veti avea in permanenta acces facil la ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa operatiunea de curatare si a sinelor de sa si a mecanizmului de prindere se pare ca am scapat momentan de pocnituri [-O<

Astazi am facut o scurta plimbare pana la Palatul de la Mogosoaia si nu am mai auzit nimic in aprox 30km.

Precizez ca nu am folosit WD40, am spalat cu apa toate componentele si apoi le-am sters cu carpa.

Acum sa vad cat o sa tina toata treaba asta daca nu incerc si cu WD40.

Daca nu apare mai rar de o luna intre spalarile generale ale biclei ma declar multumit :)

@kathar...sincer daca nici dupa stergerea tuturor componentelor la asta ma cam gandeam si eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acele pocnituri apar din cauza faptului ca se infiltreaza particule de nisip in zona in care strangi tija de sa. Ori ridici prea sus tija. Ma confrunt si eu cu problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In timpul Primei Evadari a inceput sa-mi pocneasca tija de ziceai ca e ultima prastie de DHS, la orice damb. Am suportat ce-am suportat si intr-un acces de furie pe la km 40 am turnat apa din bidon pe cheita si pe prinderea seii. In 100 metri a tacut din gura :) Dupa aia acasa am facut iar ansamblul bucati (cheita+tija+sa) si l-am sters bine cu WD40. Cata mizerie am putut sa sterg si asta doar dupa o tura, O Doamne...

Ce nu inteleg este de ce a inceput sa faca scandal abia dupa un an? Acum trebuie sa sterg totul cum trebuie dupa o tura prin praf/noroi, in timp ce in primul an o lasam murdara pe balcon intre ture si tot nu scartaia. Dubios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this