Recommended Posts

Mai mult cauzat de lene, am zis sa pun pe bicla ceva asemanator ungatoarelor automate de motocicleta.

Scottoiler http://www.scottoile...lypage.tpl.html

Loobman http://chainoiler.co.uk/

Si alte produse artizanale, unele chiar mai reusite ca cele de pe aceasta piata.

Exista si varianta pentru biciclete a Scottoilerului, dar e o palarie de bani. http://www.scottoile...uid-system.html

Asa ca, am luat un ac de seringa, l-am infipt intr-un tub stropgel si in capat i-am pus un robinet de la acvaristica.

Am mai folosit niste soricei si ulei de drujba (luat la kil din Obi pt motocicleta) injectat in furtun.

Acul mangaie rotita schimbatorului si o unge cu cate o picatura. Uleiul de pe rotita e transmis pe rolele lantului si apoi prin capilaritate si catre zale.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Am spalat lantul si am zis sa-i fac un test pe prima evadare. Pe sosea i-am dat f putin. Nici nu se vedea ca-i uns. Apoi a inceput prafuiala... I-am mai dat de doua ori. Lantul negru pe interior si bicla toata alba. Ma declar multumit :D

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut dispozitivul picurator in viata si functiune.

Acu' nu pot sustine ca e o gaselinita pentru oras.

Daca observam cu atentie, uleiul folosit, e un ulei special folosit la lanturile de motofierastraie(Generic Drujba), si are un mare dichis in sensul ca nu adera la el nimic. Prin nimic intelegand nimic!

Alt ulei nu ar fi atat de bun. Asta spala si unge in acelasi timp, si este pana la urma "baza" sistemului de ungere.

In zonele cu mult praf, si cand zic mult inseamna un strat pana la jumatea anvelopei si peste, lantul, uns cu orice va imaginati pe lumea asta, se usuca catastrofal. Ajunge sa scartaie ca rolele de senila de la tancuri. Am probat o astfel de situatie chiar impreuna cu maistru' vis-a-vis anul trecut pe un camp unde cel mai apropiat copac era la kilometri.

Pe un astfel de drum acest ungator este mana cereasca. Impactul lui asupra transmisiei este inegalabil. Uleiul pus din bidonasul de orice fel si marca nu va avea posibilitatea sa si spele ci va purta particule de praf direct in role. Deci Nu!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Legat de invenția cu lubrefierea lanțului, cred că apar câteva probleme:

- la un moment dat uleiul în surplus se va scurge cu siguranță pe janta spate (și spițe) - apar probleme cu frânarea, întinderea cauciucului saboților pe suprafața de frânare;

- nu se evită încărcarea zalelor cu mizerii (praf,pilitură de fier din lanț), practic curățarea lanțului necesită în acest caz un efort mai mare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu niste nedumeriri, insa in cazul problemelor ridicate de tine:

- problema cu sabotii nu exista, bicla fiind dotata cu frane pe disc;

- uleiul fiind special spala lantul si nu-l imbacseste (tocmai ce scrise MBZ mai sus).

PS: Nu mi-as pune asa ceva, decat in cazul in care as fi nevoit sa biciclesc o perioada indelungata in conditii foarte vitrege; prefer varianta cu lant curat si oloi inauntrul zalelor nu la suprafata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In colbul ala ca praful de gips nu prea ai solutie eficienta decat asta propusa de vis-a-vis. Nici un ulei nu rezista in nenorocirea aia.

Doar asta care are proprietati speciale, dar dat pe lant o transa si plecat nu rezista ci doar asa picurat "time to time".

In cazul real de care ziceam ca am vazut, bicicleta era foarte curata, janta la fel. Stropita imperceptibil.

Asta in conditiile in care avea doar un robinet si ala lasat pe dozare en-gross.

Tot dichisul este sa depistezi cantitatea corecta si atunci chiar nu ai de ce sa iti faci griji. Trebuie testat oricum in conditii de acel gen sa vezi ce comportament specific are.

La mine s-a dus complet orice urma de ulei Finishline Wet dat binisor cu o zi inainte. Uscat iasca, scartaia de te lua capul. Am tot dat cu amestec din bidon(apa + pudra :-S) pana am scapat de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ingenioasa treaba , dar doar daca se parcurg distante mai mari si prin zone dificile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janta s-a murdarit putin intradevar prima data cand am lasat sa curga din abundenta. Am curatat tot si am lasat sa curga cate putin. La prima ungere am lasat pana nu a mai scartait. Nici nu se vedea ca e uns. I-am mai dat drumul dupa 20 km, ca era alb tot de praf. S-a innegrit pe interior. Cred ca era suficient daca il lasam asa, dar i-am mai dat drumul inca o data spre final. Abia atunci s-a naclait. Ideea e ca nu a scartait deloc in tot acest timp si nici n-a mai curs pe janta. Curge cate o picătură cam la 20 de secunde si se poate mari intervalul din robinetul de dozaj cu filet. Totul e la început, mai testez. Prefer varianta asta. Am plecat si cateva zile pe drumuri prăfuite. Sa ungi lantul pe drum e caterinca. Iese prost de fiecare data. Prefer sa aibe ungere non-stop. Cand ajunge sa scartaie e deja putin uzat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până la urmă cineva tot trebuia să experimenteze și chestia asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca observam cu atentie, uleiul folosit, e un ulei special folosit la lanturile de motofierastraie(Generic Drujba), si are un mare dichis in sensul ca nu adera la el nimic. Prin nimic intelegand nimic!

Daca spui ca nu adera nimic la el, poate fi acest ulei folosit in mod frecvent la ungerea lantului, fara picurator? :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca spui ca nu adera nimic la el, poate fi acest ulei folosit in mod frecvent la ungerea lantului, fara picurator? :-?

Uleiul de drujba se usuca foarte repede, mai ales la soare/caldura, nu stiu la cati km va tine pe lant. Dar e o chestie de experimentat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea.

Nu are aderenta, iar la lantul de bicicleta chiar trebuie.

El face ungere dar daca ar adera la el rumegusul produs de taiere ar fi numai imbacsit sau s-ar rupe.

Are alta destinatie, iar la bicicleta cred ca doar in sistemul de ungator propus de vis-a-vis ar fi eficient, si in special unde este mult praf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am lasat un lant de drujba in soare (uns, era proaspat dat jos de pe drujba) si l-am uitat pe terasa o zi, iar cand l-am pus a doua zi era uscat. Acum depinde si ce ulei o fi fost in drujba, poate vorbim de 2 lucruri diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! AM fost azi intr-un magazin (Selgr...) si mi-am luat un spray cu o solutie gresare de la (Nigrin)... imi puteti spune daca este buna?

Pot sa ii dau si pe la suruburi si foi, etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are legatura cu topicul. Fi mai atent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu este vorba aici despre lanturi? si eu am intrebat daca imi pot baga bicicleta in cada, o spal un pic si sa ii dau cu spray-iul acela de gresare lant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba despre lanturi ci despre dispozitive de uns lantul.

Despre lanturi, uleiuri si curatare sunt destule topicuri, mai cauta.

Si ca sa nu zici ca suntem rai iti raspund si la intrebari.

Nu trebuie sa bagi bicla in cada ca sa speli lantul. Poti sa-l speli cu o periuta de dinti si ceva motorina sau diluat. Apoi il stergi bine si il dai cu uleiul ala. Nu stiu ce e, dar rău nu are cum sa faca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.