Sign in to follow this  
Tolstoievski

Traversare Oradea-Constanta

Recommended Posts

Ma bate gandul sa incerc o traversare a tarii pe bicicleta, dintr-o bucata, din Oradea in Constanta. Tura este simbolica, e vorba despre cautarea unor limite si nu e pentru admirat peisajul sau vizitare de obiective.

Ar iesi 800 km cu 6300 m+ : http://www.mapmyride...s/view/89160225

Sunt convins ca nu toti vom termina traseul (poate chiar niciunul :) ), asa ca mi se pare ideala o echipa de 4-6 oameni. Asa se poate economisi energie prin schimbare la trena si nu am fi nici foarte multi, sa ne poticnim. Totusi, cred ca nu numarul de oameni va fi hotarator pentru reusita turei. In prezent suntem doi hotarati si unul mai putin.

Perioada propusa ar fi la sfarsit de septembrie – inceput de octombrie; se termina caldura estivala si vremea e mai stabila. In plus, e spre finalul sezonului si se presupune ca suntem in forma mai buna decat primavara.

Nu pot sa apreciez timpul de parcurgere, pentru ca, ati ghicit, nu am mai facut acest traseu. :-B Totusi, cred ca va fi undeva intre 24 si 36 ore. Sau asa sper.

Daca e cineva interesat de asa ceva, e rugat sa posteze aici sau sa imi dea PM.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ca e pe cursiera, pt ca e pe distanta lunga, pt ca e o nebunie...parca m-ar incanta si pe mine :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, cam ciudatel... Daca imparti traseul in doua pe mapmyride ies 3000+ cu 3300+. Parca e cam mare diferenta intre cele doua... Dar nu prea are importanta, nici daca sunt 2000, nici daca sunt 8000 :)

http://www.mapmyride.com/routes/view/89161699

http://www.mapmyride.com/routes/view/89161817

Nu e neaparat fix traseul, putem varia in functie de circumstante. Cifrele exacte o sa rezulte numai dupa parcurgere, nicidecum din planuri.

Toata smecheria e sa ne batucim bine fundurile pana atunci si sa mai facem cateva ture de niste sute de km, chiar daca separat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva ture de niste sute de km? Poate niste zeci de ture de cateva sute de km ;))

Perioada aleasa e buna datorita stabilitatii vremii, dar va fi nasol atunci intrucat si ziua (lumina) va fi mai scurta. Pt mine caldura nu e o problema, chiar imi place mai mult decat racoarea.

Eu unul as pleca din Oradea la ora 24 pt a beneficia de cat mai multa lumina in a doua jumatate a traseului, ca intunericul si oboseala nu prea imi suna bine...desi racoarea serii poate fi revigoranta.

Trenul pana la Oradea, la clasa a 2-a, costa in jur de 100 de lei. Pt grup tariful este chiar mai mic. Plecarea intr-o astfel de tura as face-o numai cu o zi de pauza inainte, astfel ca ideea de a dormi la cuseta si de a incepe actiunea imediat ce m-am dat jos din tren nu mi se pare relaxanta. Biletul la cuseta ar fi 150 lei, asa ca diferenta de 50 lei s-ar folosi mai bine pt o camera la pensiune, cu pat normal si liniste.

In ceea ce priveste calitatea asfaltului, stiu doar ca intre Medias si Tarnaveni asfaltul nu ar fi chiar atragator.

Din Slobozia pana la Navodari traseul face o mica bucla pt a ocoli autostrada, dar tin minte ca odata am venit de la Constanta pana la Drajna Noua pe o sosea foarte buna. Fiind seara la plecarea din Constanta am ratat iesirea spre autostrada, asa ca am ajuns pe o sosea libera si cu asfalt bun care m-a scos la Drajna Noua. Ce nu mai tin minte e cum am trecut peste Dunare :P. Din Slobozia la Drajna Noua si apoi la Fetesti s-ar ajunge usor, dar nu stiu cum ar putea fi trecute bicicletele peste Dunare :-?

Chiar...voua cum v-a venit ideea unei asemenea ture? Cum va veti pregati pt ea?

Ca sa fiu sincer, eu nu stiu cat de realizabila poate fi tura dintr-o bucata, dar cu o pauza de somn cred ca se poate face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ramas cu gura cascata numai citind primul post... Daca cineva si reuseste tura propusa, apai chiar va fi o mare realizare.... ^:)^

Ca oradean ce ma aflu am facut in mod repetat traseul asta. Cu masina, desigur.... :D

Sa treci 2 randuri de Carpati (plus dealurile aferente), sa pedalezi continuu 24 de ore si sa obtii pe tot traseul asta o medie orara de cca 35 km/h, mi se pare mai mult decat ambitios...

Nu pot decat sa va tin pumnii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa treci 2 randuri de Carpati (plus dealurile aferente), sa pedalezi continuu 24 de ore si sa obtii pe tot traseul asta o medie orara de cca 35 km/h, mi se pare mai mult decat ambitios...

Nu pot decat sa va tin pumnii.

Cine a zis ca scoate medie orara de 35 km/h cred ca a facut o gluma proasta...daca scot medie 23-25 sunt chiar smecheri de tot ( fie si cu cursiera ) insa e destul de greu de realizat,eu am facut ceva similar dar in 4 zile insumand 640 km si credeti-ma, este super solicitant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de cat de mare e si grupul. Dupa cum ai zis tu 4-6 oameni.... e putin dupa parerea mea sa reusesti o viteza medie de 35km/h. Ideal ar fi un grup de cel putin 30 de persoane.

Si aici ar trebui luat in serios si antrenamentul. Cred ca un antrenament de 200-300 de km pe saptamana pana la data plecarii ar putea acoperi aceasta distanta. Eu personal ma antrenez cam pentru ceva la fel numai ca singura diferenta e distanta ( telul tau e de 800 de km , al meu e de 540)

O idee cam cum ar trebui sa arate un grup asa mare pe o distanta lunga ( toti sunt ciclisti amatori din Norvegia si au reusit distanta de 540de km in 16 ore). Iti urez succes cu proiectul tau si iti tin pumnii! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fim totusi realisti... Viteza medie de 35 km/h, pluton de 6 oameni, asfalt ca-n Norvegia si soferi intelegatori sunt cam greu de avut.

Eu personal vreau sa ma bag la tura asta, dar totusi nu ma gandesc ca as putea pedala 800 km fara oprire. Nu am experienta decat pana la 250 km intr-o zi (Pitesti-Balea-Pitesti) si doua ture de aprox. 500 km in 3 zile (una cu dealuri si una cu munti), ture care mi s-au parut solicitante, asa ca 800 km intr-o zi mi se pare o tura foarte grea in care ma astept sa fiu nevoit sa trag pe dreapta pt o pauza prelungita, dar daca nu voi fi nevoit, cu atat mai bine :)

Orice se poate intampla de-a lungul a 2 zile in sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

540km nu e chiar asa de speriat, mai ales avind in vedere profilul relativ plat.

Dar 35km/h mi se pare f.greu de realizat. Pe de alta parte, un factor decisiv la acest traseu e vintul (mai ales ca traseul nu e in circuit).

Astfel, daca se prinde o zi favorabila (oricum vintul dominant e din NV-SE) asta poate insdemna un "plus" de pina la 3-5km/h.

312km si 4300hm (oficial, masurat 3900) cum au fost la "Mallorca 312" nu au fost asa de greu cum ar parea, dar cei mai buni au scos "decit" 32km/h si era toata elita cea vestita a intregului Apus acolo!

Pt.mine personal, desi la o medie mult mai modesta, cel putin pot sa sa ma laud ca nu eram deloc epuizat si as mai fi putut continua in acelasi ritm cel putin inca 100km.

800km insa intra deja la alta categorie. Gen RAAM ori RAA (Race Around Austria).

Share this post


Link to post
Share on other sites

35km/h :)) Ce gluma . Zilele trecute am trecut prin Dragasani . Asfaltul era asa de bun ca am fost nevoit sa scad viteza pe plat pana la 14km/h . Daca va face cineva o autostrada suspendata reusiti . Sa aveti si 2-3 masini dupa voi cu mancare si energizante . Sincer sper sa reusiti . Numai asa veti putea motiva si pe altii. Dar, cum a zis si rapsohigh83, 23-25km/h medie e prea bine. Deci , vand din spate !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lbzk:

Sa intram in traseu seara/noaptea nu cred ca e o alegere buna. Indiferent cat de mult ai incerca sa te odihnesti pe parcursul zilei, tot dimineata ai tonusul cel mai bun si rezervele mai putin consumate. In plus, daca tinem cont ca estimarea e de 36 ore pentru tot traseul, e chiar indicat sa plecam dimineata, ca sa prindem o singura noapte si doua zile. Daca am pleca seara, ar fi invers.

Sa facem o zi de pauza si incarcare fizica/psihica inaitne de plecare poate fi o idee buna, daca e posibil pentru toti participantii. Va trebui sa urmam un regim apropiat de odihna in ajunul plecarii, ca sa putem fi la acelasi nivel in mers.

Traseul e aproximativ, l-am asternut pe harta doar ca sa reiasa parametrii aproximativi ai turei. Rutele exacte le vom alege pe masura ce urmeaza sa le parcurgem, in functie de factorii pe care ii vom discuta atunci.

Ideea mi-a venit brusc, dar nu as sti sa iti spun de unde si cum :) E vorba oricum de cautarea limitelor si studierea modului in care se comporta organismul atunci cand nu e tratat chiar... omeneste.

Antrenament nu putem din pacate sa facem impreuna, desi sper sa ne adunam cu totii macar la o tura comuna pana in toamna. Daca ma intrebi pe mine, vor trebui introduse si cateva ture periodice de cateva sute de km, pentru ca 100 km face oricum oricine. E vorba in final despre anduranta, nicidecum despre viteza si medii mari de viteza.

Ar trebui totusi sa te gandesti la varianta de a incerca parcurgerea dintr-o bucata, chiar daca nu vad vreo problema sa ne insotesti doar partial. Noi incercam sa ne gandim doar la parcurgerea integrala a traseului, tocmai ca sa ocolim eventualul confort psihic oferit de varianta asta :)

Si pot sa iti mai spun ca eu am facut cel mai mult 260 km cu 2000m + cel mai mult intr-o zi, chiar daca pe MTB. Nu am de gand sa fortez de multe ori pana atunci; as vrea sa incerc doar o data o tura de 400-500 km, sa vedem cum ma comport. Ramane sa postez aici, sa vedem daca ne putem aduna.

@rapsohigh83:

Despre media orara nu prea avem de ce sa discutam. Nu poate nimeni sa ghiceasca fix cat o sa iasa. Probabil va sari prea putin de 20 km/h, dar asta e mai putin important. O sa mergem atat cat o sa ne dicteze corpul; important e sa intuim pana unde ar trebui fortat, astfel incat sa ramana suficiente resurse pana la final.

@nofloz:

200-300 km pe saptamana e foarte putin pentru ce vrem noi, indiferent cum ti-ai structura antrenamentul. Eu incerc sa pedalez undeva spre 500 km/ saptamana doar pentru ca atat imi permite timpul.

Intr-adevar e mai usor daca sunt mai multi oameni, dar mi-e greu sa cred ca se pot gasi prea multi interesati de asa ceva la noi. Daca apar, nicio problema, ne insotim cu drag, fie si pe portiuni mai scurte din traseu.

Va multumim tuturor pentru pareri, sfaturi si obiectii. Ne ajuta sa percepem cumva mai obiectiv realitatea si sa facem un plan corespunzator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lbzk:

Sa intram in traseu seara/noaptea nu cred ca e o alegere buna. Indiferent cat de mult ai incerca sa te odihnesti pe parcursul zilei, tot dimineata ai tonusul cel mai bun si rezervele mai putin consumate. In plus, daca tinem cont ca estimarea e de 36 ore pentru tot traseul, e chiar indicat sa plecam dimineata, ca sa prindem o singura noapte si doua zile. Daca am pleca seara, ar fi invers.

Sa facem o zi de pauza si incarcare fizica/psihica inaitne de plecare poate fi o idee buna, daca e posibil pentru toti participantii. Va trebui sa urmam un regim apropiat de odihna in ajunul plecarii, ca sa putem fi la acelasi nivel in mers.

Ai dreptate, ca e bine sa pedalezi 2 zile-lumina si 1 singura noapte. Eu m-am exprimat prin prisma ideii ca la plecare oricum am fi odihniti, iar al 2-lea intunericar veni cumva pe la finalul puterilor si al turei. Am uitat totusi ca e vorba de 800km si ca 24 de ore n-ar fi suficiente :P

Eu chiar ma gandesc serios sa ma alatur acestei ture, pe toata lungimea ei si nu doar pe o bucatica. Totul sau nimic!

Momentan, singurul impediment pe care il intrevad de pe acum e nunta unui prieten care vine tocmai din SUA sa isi faca nunta aici ( :| ), pe 16 septembrie. Poate ca data nu m-ar incurca, dar financiar e posibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, daca e sa dam detalii de-astea, nici eu nu sunt sigur de reusita turei... Imi creste familia cu un membru la finalul lunii curente. Zice-se ca nu o sa fie tocmai floare la ureche in primele luni, dar... stii tu, speranta moare ultima :bici-7:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tolstoievski - multa sanatate la omul nou!

Cursa dintr-o bucata pe distanta asa de mare si mai ales drumurile de Ro, mi se pare o realizare extraordinara.

Eu am facut 300km intr-o zi, pe plat. Nu pot sa zic ca a fost floare la ureche dar nici usor nu a prea fost, caldura mare te deshidrateaza, apare plictisul, foamea, nervii facuti in trafic, etc etc.

La o asemenea cursa este nevoie de planificare foarte buna si asistenta rutiera, "obligator" :)). Probabil ati fi primii care fac cursa asta dintr-o bucata dar va pot spune ca au mai fost si altii care au facut-o - pe parcursul catorva zile. Pot sa va zic ca daca bicicletele sunt bine alese se poate tine o medie de 25 km/h cu conditia ca si oamenii sa fie bine antrenati si evident... alimentati. Ca si bicicleta as exclude MTB, si as merge pe treking sau cursiere putin modificate, recomand cu caldura adaptoare de ghidoane de alea comode de contratimp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sh_ol - Multumesc, omul evolueaza bine; a fost deja in prima tura pe munte, deocamdata fara bicicleta :)

Cu problemele enumerate de tine nu e chiar asa: nu avem de gand sa mancam pe bicicleta; pentru asta ne oprim. Ma rog, si pentru alte vreo doua chestii :D

Nici nu a fost vorba vreodata de MTB. O sa folosim cursiere, cu sau fara ghidoane de TT, in functie de posibilitati.

Fie vorba intre noi, nici nu stiu cum sa imi mai structurez antrenamentele, ca ba vine concurs de alergare montana, ba vine de contratimp, ba vine maraton... :-??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia asta cu antrenamentele e intradevar putin mai delicata.

La antrenamentele de bicicleta m-am intalnit de cateva ori cu niste rutieristi, nu zic ca nu m-a ajutat sa ma antrenez cu ei dar pentru triatlon stilul de rutier nu e prea bun, trebuie sa dramuiesti efortul. Apoi eu alternam doar bicicleta cu alergat, la concurs am avut inot-biciclit-alergat, a fost mult mai solicitant. Dar e bine ca fiecare experienta aduce un plus de cunoastere.

Ghidonul de contratimp te ajuta foarte mult. Exista cele de tip aero-bars - practic 2 bare perpendiculare pe ghidon si mai exista cel in forma de U, putin mai inaltat de la ghidon - mai comod la drum lung pentru ca nu stai chiar asa "impachetat", plus ca nu iti obosesc incheieturile de la maini, te sprijini lejer pe coate. La acelasi efort castigi cel putin 4-5 km/h doar din cauza pozitiei mai eficiente aerodinamic. O sa pun o poza ceva mai incolo.

Pe bicicleta se poate manca foarte bine, desigur nu cu furculita si cutit, dar merg sandviciuri, batoane, fructe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidonul e pus cumva invers? Pentru ca mie mi se pare ca arata foarte ciudat.

Am vazut aerobar pus pe cursiere si vreau sa-mi pun si eu, dar ghidonul era in pozitia lui normala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia asta cu antrenamentele e intradevar putin mai delicata.

La antrenamentele de bicicleta m-am intalnit de cateva ori cu niste rutieristi, nu zic ca nu m-a ajutat sa ma antrenez cu ei dar pentru triatlon stilul de rutier nu e prea bun, trebuie sa dramuiesti efortul. Apoi eu alternam doar bicicleta cu alergat, la concurs am avut inot-biciclit-alergat, a fost mult mai solicitant. Dar e bine ca fiecare experienta aduce un plus de cunoastere.

Ghidonul de contratimp te ajuta foarte mult. Exista cele de tip aero-bars - practic 2 bare perpendiculare pe ghidon si mai exista cel in forma de U, putin mai inaltat de la ghidon - mai comod la drum lung pentru ca nu stai chiar asa "impachetat", plus ca nu iti obosesc incheieturile de la maini, te sprijini lejer pe coate. La acelasi efort castigi cel putin 4-5 km/h doar din cauza pozitiei mai eficiente aerodinamic. O sa pun o poza ceva mai incolo.

Pe bicicleta se poate manca foarte bine, desigur nu cu furculita si cutit, dar merg sandviciuri, batoane, fructe.

O sa incercam oricum toti sa ne facem rost de ghidoane comode, dar nu o sa fie un factor hotarator. Nu stiu cum sa iti spun, dar as pleca si cu ghidon din ala periculos de Pegas :D

Cat despre mancat... nu prea merge doar cu batoane si fructe pe distanta aia, nu crezi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidonul e pus cumva invers? Pentru ca mie mi se pare ca arata foarte ciudat.

Am vazut aerobar pus pe cursiere si vreau sa-mi pun si eu, dar ghidonul era in pozitia lui normala.

Ghidonul normal de cursiera a fost pus invers si taiat pentru a fi mai comod in oras. La momentul respectiv problemele mele medicale cu spatele erau mai grave si nu prea puteam sta aplecat pe ghidonul normal, din acest motiv, se poate observa, si pipa este cam ridicata. A ramas asa, imi comvine prin oras, e comod.

O sa incercam oricum toti sa ne facem rost de ghidoane comode, dar nu o sa fie un factor hotarator. Nu stiu cum sa iti spun, dar as pleca si cu ghidon din ala periculos de Pegas :D

Cat despre mancat... nu prea merge doar cu batoane si fructe pe distanta aia, nu crezi? :)

He, he. Ai dreptate, dar ca sa nu va opriti prea des pentru mancat, merge sa te alimentezi pe bicicleta, nu neaparat de foame cat de energie. Voi impreuna, cei care veti porni la drum trebuie sa faceti un program cat de cat despre opritul la mancat, ceva gen - la fiecare 6 ore, in rest batoane si fructe. Masina de insotire trebuie sa fie prezenta obligatoriu, pentru ca voi sa nu carati echipament/mancare, plus ca in caz de probleme tehnice/medicale sa nu va opreasca pe toti.

Ar mai trebui niste conditii de participare gen:

- bicicleta potrivita, echipata si aranjata + camere si cel putin un cauciuc de schimb - musai. Plus asa la gramada ceva roti de schimb, lanturi - ca in general astea se pot strica cand ti lumea mai draga.

-Echipament standard - casca etc + elemente de semnalizat in trafic - gen bande reflectorizante pe cadru si echipament.

- minimul de forma fizica acceptata - omenii trebuie sa fie in stare sa reziste cel putin 6-7 ore in sea fara oprire cu viteza medie de 25km/h pe teren variat - plat/dealuri.

- cred ca ar putea intra in discutie si un aviz medical, asa pentru linistea sufleteasca.

Pe sec, asa, doar astea mi-au venit in minte, daca ma bag la niste beri e posibil sa va dau mai multe idei :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mancare cata sa cari, ca doar nu e o tura cicloturistica?! Importanti sunt banii/si cardul plus cateva batoane, alune sau migdale. In rest, se poate cumpara mancare de pe drum in functie de preferintele fiecaruia: sandvis cu paine si salam de la o alimentara sau friptura de la vreun popas.

Mi s-a intamplat intr-o tura data acum cateva saptamani, dupa vreo 200 km de pedalat, sa nu-mi mai treaca foamea cu nici o migdala sau baton cu susan. Cand am vazut ca foamea continua sa ma traga de maneca am tras repede la o alimentara unde mi-am facut ditamai sandvisul cu juma' de paine si salam. Am mancat din el pana n-am mai putut mesteca, iar restul l-am luat intr-o punga pe ghidon. Am continuat tura fara probleme si cu energia la nivel optim.

Am avut la mine si niste pachetele cu carne si cascaval din care am mancat in timp ce pedalam, dar se pare ca n-au fost suficiente pt efortul depus. Din cate am observat, cam 80 km pot face fara sa mananc ceva mai consistent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai ca eu ziceam sa nu cari mancare, sa fie carata de masina de asistenta. :)

Prin faculta mai omoram si eu foamea cu pita+salam, dar la asa cursa nu as merge fara niste rezerve, la sigur si mai ales de calitate.

Pragul de foame e pe acolo -> 80 - 100 km. Si eu sunt la fel, am observat ca mai multi amici rutieristi au cam aceleasi obiceiuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu in ce masura are legatura cu topicul de fata, desi ar trebui sa aiba.

Vroiam sa va intreb daca voua nu vi se instaleaza amorteala pe la degetele picioarelor si ale mainilor.

Ca mie dupa 50km, imi amortes toate degetele din dotare si ma si doare destul de rau partea dorsala, desi am pantaloni cu bazon destul de gros.

Vad ca voi vorbiti de ture de 200km si eu am facut o tura de 100 si eram amortit si-n firele de par.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this