nicuvasile2008

Bicle din târguri

Recommended Posts

in primul rand,scuze daca nu e pus topicul unde trebuie....

si on:merg ieri in Vitan,in targ,sa ma uit de niste chestii....cum am auzit ca pe acolo au si bicle,zic hai sa arunc o privire,de curiozitate (nu aveam intentia sa cumpar nimic)

Pe langa jafuri gen Rich,DHS,am vazut si cateva bicle interesante (pt mine).So,am zis sa cer cateva detalii.

Prima intrebare:aveti acte?Toti,dar ,TOTI vanzatorii fie mi-au zis ca n-au,fie m-au intrebat la ce-mi trebuie (ceea ce e cam tot aia).

A doua chestie interesanta:dupa ce arunc o privire in detaliu,zic hai sa pun niste intrebari "capcana":ce echipare are,e pe baieuri (era vb de o cursiera),baiolina ai,etc.Siiiii,maaaaare supriza (sau nu),raspunsurile au fost:fie pauza totala,fie "da' ce intrebi atata,uita-te si tu la ea,atata face ,zi-mi daca o iei",fie "nu stiu/ce e aia"

Deci,oameni buni,NU cumparati din targuri,90 % din ce e acolo =furaciuni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea mea ar fi: evitand targurile si paginile acelea de Web care nu vor fi numite aici, respectiv neluand in calcul zona Marketplace de aici, pe care o stiu si eu deja, ce optiuni mai raman pentru zona biclelor SH cu proprietar care are acte in regula si/sau stie ce vinde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lancearmstrong.com/foundation.

Edit:se pare ca site-ul care vroiam sa-l scriu este "cenzurat".Oricum,toata lumea il cunoaste,incepe cu "o" si se termina cu "i".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Similar târgului din Vitan şi în Braşov există unul (parcarea fabricii de autocamioane "Steagul Rosu" ), unde tot aşa vei găsi biciclete de toate soiurile. Dacă ceri vânzătorului acte de provenienţă, act de vânzare-cumpărare, proces verbal, etc. , vei constata cu stupoare că vor ridica din umeri iar dacă devii insistent rişti în scurt timp să fi înconjurat de "câţiva băieţi de comitet " care "întâmplător" se aflau în trecere. Acum însă apare o dilemă. Sunt prieten cu 2 din cei care uneori mai vând biciclete în târg, biciclete recondiţionate din "fiare vechi, bune de aruncat ", adevărate piese de colecţie, uneori echipate cu piese de top. Atâta timp cât îi cunosc foarte bine, garantez pentru ei, ştiu de la ce biciclete au plecat (firesc, fără acte de provenieţă ), ştiu la ce au ajuns să pună la vânzare, cum pot eu să le cer acte ?

.......

Deci,oameni buni,NU cumparati din targuri,90 % din ce e acolo =furaciuni

Nu sunt întrutotul de acord cu acest sfat. Fără să nasc o polemică, pun situaţia multor persoane care nu-şi pot permite o bicicletă nouă din punct de vedere financiar, sau care nu riscă să achiziţioneze vreuna din altă localitate, de pe site-uri de specialitate, în ciuda feedback-urilor pozitive. Bicicleta devine pe zi ce trece tot mai comună, mai familiară, mai dorită decât alt mijloc de locomoţie. Ce facem cu aceste persoane ? Comunitatea bicicliştilor este una dintre cele mai accesibile comunităţi, permite un număr mare de adepţi, de toate categoriile sociale, nefiind una exclusivistă, elitistă, garantată doar privilegiaţilor sorţii. Aşadar, părerea mea este ca atunci când doriţi să achiziţionaţi o bicicletă din târg, să vă luaţi toate măsurile posibile să vă protejaţi mai întăi de toate pe voi. Mergeţi însoţiţi de cineva matur, prezenţa acestuia poate descuraja uneori aşazisul vânzător. Cereţi "un petic de hârtie" pe care să treceţi datele de identitate ale vânzătorului, modalităţi de contact, orice anume vă vine în minte pentru a încerca să vă protejaţi de neplăceri ulterioare. Uneori ceea ce este expus în tărg la vânzare se află la a treia, patra sau "N"-a mână, nu neapărat furăciune, lucru destul de greu să intri în posesia actelor iniţiale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea mea ar fi: evitand targurile si paginile acelea de Web care nu vor fi numite aici, respectiv neluand in calcul zona Marketplace de aici, pe care o stiu si eu deja, ce optiuni mai raman pentru zona biclelor SH cu proprietar care are acte in regula si/sau stie ce vinde?

Sunt (sau erau) mici magazine care aduc articole sh de sport. Nu orice vechitura este neaparat furata, unele sunt luate de la "gunoi" de afara.

si in Vest se vand articole de sport sh, cautati linkuri si o sa gasiti. Diferenta dintre ciordeala si sh este ca se vinde cu acte.

In al doilea rand, sunt si persoane de buna credinta, cunoscute, care isi vand bicicletele pe forumuri, cu acte cu tot.

Sunt optiuni pentru biciclete sh si in afara ciordelilor. Dar asa cum a zis si initiatorul topicului, 90% din ce e in targ are proveninenta dubioasa. chiar daca nu e ceva de furat, pot sa iei teapa dand de defecte majore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În Vest se estimează că bicicletele sunt pe care să ocupe locul trei Între mărfurile folosite ca monedă de schimb În economia subterană, după droguri şi sex. Sunt uşor de obţinut, uşor de plasat, greu de urmărit, au valori variabile, iar riscurile sunt incomparabil mai mici decât În cazul prostituţiei sau traficului de droguri sau oameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La biciclete adevarat este riscant sa nu cumperi cu acte ,dar la piese zic eu se merita deoarece la ciclism.ro si la alte site nu se mai gasesc piese vechi si targul este singura solutie .Este la VITAN acolo un om cu parul ondulat care are multe piese si noi si vechi si care prezinta incredere.

numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am gasit o solutie de compromis pt biclele fara acte ...declaratie pe proprie raspundere,parafata la notar,ca bicicleta nu e furata.Sunt bicle vechi pt care nu mai sunt disponibile actele de provenienta,din varii motive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si la ce-ti foloseste? Sa dormi mai linistit, ca s-a jurat ala ca nu-i furata? Daca vine proprietarul cu actele dupa el, tot o ia inapoi si tu ramai fara bicla si cu banii luati ;) Caci Agripel no sa ti-i mai dea inapoi in veci. Ah, da... te declari parte civila si-l dai in judecata? =))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nicuvasile2008: eu am gasit o solutie de compromis pt biclele fara acte ...declaratie pe proprie raspundere,parafata la notar,ca bicicleta nu e furata.Sunt bicle vechi pt care nu mai sunt disponibile actele de provenienta,din varii motive.

Nici una din biclele mele nu e furata, dar, în ipoteza că aș vinde vreuna, nu aș da o asemenea declarație. Sînt biciclete vechi, de cel puțin 15-20 de ani, aduse în camion din Vest, tehnic în ultimul hal, pe care le-am readus la viață într-un fel sau altul. Eu le-am luat fără nici un act, avînd convingerea (dată de o sumă de indicii ferme) că nu sînt furate. Este adevărat și faptul că nu m-aș duce niciodată să vînd într-un tîrg infect ca Vitan-ul sau altele asemănătoare.

Cred că trebuie să menționați mai clar la ce categorii de bicle vă referiți cînd vorbiți despre furăciuni și lipsa actelor. Adică la ce categorii de vechime, calitate, valoare.

Am ochit și eu pe Net ceva vechi, o cursiera care îmi face mult cu ochiul, dar care nu cred că are ce căuta în România, întrucît s-ar fi vîndut în Vest imediat la prețul la care este pusă aici în vînzare (și nu se vinde de destulă vreme). Mie mi se pare extrem de suspectă și nu aș lua-o nici măcar cu o declarație pe proprie răspundere din partea vînzătorului (care în mod evident nu este "călărețul" ei, ci doar "plasatorul").

Recomandarea mea este să nu dăm verdicte generale și categorice, ci să judecăm fiecare caz în parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Recomandarea mea este să nu dăm verdicte generale și categorice, ci să judecăm fiecare caz în parte "

Da,ai dreptate.Eu am inceput de curand sa reconditionez si sa vand bicle vechi,si subscriu la ideea vanzarii in Vitan (in sensul ca nu as vinde acolo).Dar daca un cumparator ti-ar cere o garantie cum ca bicla nu e furata,ce solutie i-ai oferi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hayvelo: +1 Nu e corect sa spui ca toate biclele din targ sunt furaciuni. Si eu am o bicla din targ si sunt 100% sigur ca nu e furata, ci adusa din vest unde probabil mergea la gunoi fiind nefunctionala. Am cumparat-o dn Valea cascadelor de la un tip care are multe bicle de oras aduse si alte electrocasnice vechi de 10-15 ani, nu de la aia care vand bicle pe aleea centrala care sunt dubioase fiind relativ noi. De exemplu unu' avea chiar o roata de cursierea cu qr in stare f buna si un mtb de la dhs aproape nou... dubioasa combinatia.

Nu ai ce garantie sa oferi si asta se intampla cu majoritatea obiectelor second hand. Cele furate ies in evidenta prin pretul de dumping pt ca hotul nu vrea sa colectioneze biciclete si ca sa se asigure ca o da f repede pretul e mult sub piata. Si treaba asta se aplica la toate obiectele vandute second, hotii le vand cat mai repede ca sa scape de ele mai ales ca ei au profit 100% indiferent de pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Recomandarea mea este să nu dăm verdicte generale și categorice, ci să judecăm fiecare caz în parte "

Da,ai dreptate.Eu am inceput de curand sa reconditionez si sa vand bicle vechi,si subscriu la ideea vanzarii in Vitan (in sensul ca nu as vinde acolo).Dar daca un cumparator ti-ar cere o garantie cum ca bicla nu e furata,ce solutie i-ai oferi?

în ceea ce mă privește, cea mai bună garanție pe care o ofer este mutra mea :)) și felul în care prezint bicla, cu plusuri și cu minusuri. Nu insist să vînd și îl îndemn pe potențialul cumpărător să nu cumpere decît dacă este 100% sigur că vrea asta și că nu are îndoieli. îi dau toate informațiile necesare, îl atenționez în legătură cu chichițele tehnice, cu alte cuvinte încerc să-i ofer un tablou cît mai corect, cît mai cinstit și realist al mărfii în raport cu prețul cerut.

După toate astea cred că trebuie să intervină și flerul cumpărătorului. Altfel, nu are decît să meargă să-și ia un DHS cu acte.

P.S. Cînd am luat bicle în urma unor anunțuri găsite pe Net, ca măsură de precauție sau ca dovadă că am fost cumpărător de bună credință, am salvat în computer paginile web cu anunțurile respective.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Madalin96: Da, vezi, in primu' rand la ala ma referisem. :D

@Trevizes: Uite, la consignatii nu ma gandisem; multamesc frumos.

@buchter emil: S-a notat; o sa stiu dupa cine sa ma uit cand ajung pe-acolo. Ca sa-mi fac intentiile clare, ca n-am intrebat degeaba: pana la urma tot am ajuns la vorba celor care m-au sfatuit pe topicul despre proiectul cu randonneusa - vreau sa-mi marit pliabila si sa-mi construiesc ceva cu o viteza si geometrie de cursiera, pentru oras, vreme rea si antrenament.

@hayvelo: Sunt si eu unul din cei care au admirat operele pe care le-ai postat pe blog; mereu m-am intrebat unde ai dat de ,,scheletele'' de restaurat. Inca n-am ochit vreun asemenea camion, dar poate ca n-o sa am nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hayvelo: Sunt si eu unul din cei care au admirat operele pe care le-ai postat pe blog; mereu m-am intrebat unde ai dat de ,,scheletele'' de restaurat. Inca n-am ochit vreun asemenea camion, dar poate ca n-o sa am nevoie.

Hai să o luăm pe rînd:

- în Vestul țării (Timișoara, Arad) e plin de "importatori" (mamă ce mișto e termenul ăsta, mai ales atunci cînd vezi scris prin anunțuri "import Germania" =)) ) de fiare vechi pe 2 roți aduse din Germania. Printre sutele de gunoaie se nimerește să găsești și cîte ceva remarcabil.

- la Rm. Vîlcea am văzut odată, cînd eram în trecere spre Valea Oltului, o curte în care stăteau la vînzare o mulțime de bicle vechi, aduse tot din Germania. Și acolo vîlcenii pot găsi ceva mișto uneori.

- mai sînt unii "importatori" prin Bistrița, prin Moldova - ferice de cei de acolo.

- dacă scurmi Net-ul, o să găsești niscaiva "camioane" cu vechituri și mai aproape de București, prin Teleorman (Alexandria, Zimnicea) - la fel și aici, șanse foarte mici, dar nu inexistente, să găsești ceva fain.

- Bucureștiul stă foarte prost la capitolul ăsta, al "camionului" cu vechituri pe două roți.

- despre "camionul" de la care îmi iau eu biclele, îți zic doar atît: du-te în Zărnești și întreabă de unde poți cumpăra o biciletă SH. O să ai surpriza să dai exact peste "camionul" de unde am luat eu multe din bicle. Dar, atenție: majoritatea sînt tot niște prăpădenii irecuperabile și doar foarte rar poți nimeri ceva care să merite.

- din același "camion" de la Zărnești sînt unii care iau vechituri olandeze și le aduc în București unde le vînd scump-scump-scump. Mult peste cît ar merita. Au și un site, probabil că îl știți. Dar, de curînd, chiar și eu am preferat să iau 3 bicle de la ei, dînd un preț ce poate părea enorm (650 lei/bucată) doar ca să pun mîna pe cadrele respective, cadre care mie îmi plac la nebunie și pe care am de gînd să construiesc niște bicle unice. Pînă la urmă merită un cadru bun și frumos cu 650 de lei, pe care construiesc o biclă exact așa cum vreau eu, cu roți zdravene făcute de mine, cu piesele preferate de mine, cu combinația de culori pe care o vreau eu, dacă ținem cont că toate biclele de oraș noi, cu cadre clasice din oțel, de 2.000-2.500 de lei pe care le-am văzut pînă acum sînt furt curat pentru piesele de foarte slabă calitate pe care le au.

- în București mai ai o șansă la faimosul nea Gelu din Vitan (nu din tîrg), dar și acolo fiarele sînt supraprețăluite și trebuie să îți dorești foarte tare un anumit tip de biclă ca să dai tona de bani. în plus, trebuie să te pricepi să o doftoricești după aceea. în caz contrar, arunci banii degeaba.

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci,oameni buni,NU cumparati din targuri,90 % din ce e acolo =furaciuni

Nu ai de unde sa stii tu procentul bicicletelor din targ care sunt furate pentru simplul fapt ca n-ai nici o dovada clara.

In al 2-lea rand, acum vreo 4-5 ani gaseai biciclete foarte bune in targuri la preturi foarte mici: 200-500 lei.

Acum s-au smecherit oamenii, au mai vazut preturi pe internet/magazine/etc si o bicicleta mai buna te costa destul de mult chiar si in targ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hayvelo: In fata unui asemenea post n-am ce sa fac in afara de-a-mi scoate palaria, a multumi din suflet si a da plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-a intrebat un amic cum e cu accesul cu bicla in targul vitan (bicla personala fara a  o vinde) ,nu am stiut ce sa-i raspund ...e permis accesul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar un sfat: cand vrei sa iesi din targ pe la barele alea inalte sa nu faci imprudenta sa incerci sa iesi cu bicicleta ca ramai blocat si risti sa faci o partida de ras din asta. Am vazut o scena din asta, si la iesire dupa ce iesi tu, salti peste aparate bikla sau apelezi la cei care se ocupa cu protectia pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta am luat-o din targ , cu 150 Lei noi  :)) , si am dat-o dupa ce am tras cu ea km buni cu 450 lei noi  :D
605535929368003906659775-6026014-700_700

Edited by a_mic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.