mottanu

Sfaturi trailer

Recommended Posts

Salut si bine v-am gasit.

Sunt nou pe aici, am citit cam ce s-a povestit pe forum, insa vin cu o intrebare pentru care am nevoie de sfaturile voastre.

Vreau sa fac in vara asta o calatorie Donaueschingen(Germania) > Budapesta pe bicicleta, cam in vreo 2-3 saptamani. Pentru a reduce costurile cu cazarea, m-am gandit sa dorm o zi la cort, una la pensiune, dar pentru a face lucrul asta, inseamna sa car cort, saci de dormit, bagaje. M-am gandit ca mi-ar fi de mare ajutor un trailer pentru aceasta calatorie, asa ca am spus sa imi fac unul : ori cu 2 roti , ori cu o roata.

Imi puteti spune avantaje si dezavantaje la fiecare? Cel cu o singura roata mi-e destul de complicat de realizat, si din cate am vazut sunt probleme cu echilibrul, insa nu imi pot da seama daca e o diferenta mare intre un carut cu o roata, sau unul cu 2 roti.

Mentionez ca am 2 MTB-uri XC pentru calatorie, ca merg cu prietena si or sa fie bagaje pt 2 . Astept sfaturile voastre. Carut cu 2 roti, sau cu o roata?

Alte sfaturi mai imi puteti da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi vad ca la intrebarea precedenta nu a venit nimeni cu vreun raspuns, resuscitez topicul cu intrebari asemanatoare! Eu am decis ca voi merge pe trailer cu o singura roata, majoritatea cicloturistilor parand sa prefere acest tip de remorca. Eu nu am mai mers cu bicicleta avand atasata remorca de nici un tip, deci nu ma pot pronunta deloc asupra subiectului. Initial am vrut remorca cu 2 roti, dar, cum am spus si mai sus preferintele par sa se indrepte catre trailerele cu o singura roata. Dintre cele cu o singura roata m-am oprit la cele tip BOB Yak.

Dar din acest moment incep problemele. Se pare ca la noi in tara nu gasesti remorci pt. biciclete, decat aici:

http://www.bikexpert.ro/borsete---genti_36/remorca-transport-topeak-journey-trailer_5788_13083.aspx

la un pret marisor. O varianta mai ieftina, la jumatate din pret este aceasta:

http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-SKIIDDII-SINGLE-WHEEL-CARGO-BICYCLE-BIKE-TRAILER-FREE-BAG-/160746899907

dar posibil ca si calitatea sa fie la jumatate.

Intrebarea mea pentru cei care au utilizat acest tip de trailer este: cum se comportă pe drum, forestier sau asfaltat, ce ar trebui sa stiu inainte de a pleca la drum?

Daca mai stiti si alte variante si site-uri care trimit in Romania voi aprecia orice informatie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a discutat mult despre trailere pe topicul Biciclete Utilitare.

Pentru cicloturism mai indicate sunt remorcutele cu o roata. Cele cu doua roti sunt pentru transport copii si marfa.

Principalele dezanvantaje ale remorcii cu doua roti sunt greutatea mai mare, manevrabilitatea scazuta in special in viraje si micsorarea vitezei de deplasare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Lucian, am citit si topicul Biciclete utilitare, am citit si alte opinii pe net. Ei bine, nu exista un raspuns definitiv, balanta nu se inclina mai mult in favoarea single wheel sau two wheels. Depinde foarte mult de stilul de calatorie. Drumurile forestiere cer in mod sigur o remorca cu o singura roata. Un MTB este de asemenea mai potrivit sa tracteze o remorca cu o singura roata in opinia mea.

Tot cautand pe net am dat de acest site, cu preturi foarte bune:

http://www.kj-world.de/

aceasta remorca mi-a placut foarte mult, în special prin prisma pretului, fiind de vreo 3X mai ieftina decat Topeak Journey la care ma oprisem initial si oarecum mai mica si mai potrivita pentru nevoile mele:

http://www.kj-world.de/sportartikel/cargotrailer-einrad-lastenanhaenger-transportanhaenger-qeridoo-qx-orange-einradanhaenger/a-717/

este pe lista de cumparaturi, o voi achizitiona imediat ce voi lua salariul, pentru iesirile din luna august. Tot pe acest site am gasit si asta, foarte asemanatoare cu Burley Nomad:

http://www.kj-world.de/sportartikel/lastenanhaenger-fahrradanhaenger-transportanhaenger-60kg-gelb-neu-simplex/a-907/

Desi in mod cert nu este potrivita pt. off road, ar merge tractata de o cursiera. Aceasta idee m-a facut sa-mi reconsider planurile. Avand o curisera, fiind de fapt bicicleta preferata si tinand cont ca oricum, cea mai mare parte a traseului este pe sosea oricum ai da-o, de ce sa nu fac ture de 2-3-4-x zile si pe cursiera, in locul traditionalelor iesiri de o zi? Pare suficienta pt. cort, sac de dormit, un rucsac cu schimburi si ceva de-ale gurii. Asa ca am si comandat-o, urmand sa testez astfel si calitatea in vederea achizitionarii si remorcii pe o roata. O astept saptamana viitoare. chiar daca viteza de deplasare va fi redusa, eu estimez circa 25 km/h pe plat, dintr-o data simt cum mi se deschid noi orizonturi. ansamblul cursiera+remorca cu 2 roti nu cred ca opune rezistenta mai mare decat un MTB+remorca cu 1 roata. Pot face astfel Transul renuntand complet la transportul auto sau la tren si foarte important, fara a cara un rucsac in spate. e adevarat ca ma aleg cu alte probleme dar voi vedea cat de greu sunt de trecut. Stiu ca sunt pe cale sa savarsesc un sacrilegiu agatand o remorca de cursiera, dar independenta pe care o ofera este foarte tentanta. Si oricum la case mai mari se poarta (Germania, SUA).

PS am gasit aceste remorcute, branduite altfel, la preturi chiar si mai mici decat cele de pe site, pe ebay.de!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remorca asta parca e prea buna ca sa fie adevarata. Pret convenabil, greutate mica, capacitate mare.

Zic aia ca rezista la 40kg, dar e foarte greu sa mergi cu asa greutate, stiu din experienta. Chiar zilele trecute am carat 30L de apa pe remorca mea, si la curbe trebuia sa tin bine de ghidon...

In schimb pe cea cu doua roti poti căra si 100 de kg fara sa ai probleme cu echilibrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca voi depasi vreodata greutatea de 25 kg cu tot cu remorca, nu voi cara alimente decat in cantitati foarte mici, gen Adventure food sau Travellunch, maxim 5 l apa, cortul are 4 kg, sacul vreo 2,5, restul echipamentului fiind echipamentul meu de mers cu rucsacul in spate, deci relativ usor. Saptamana viitoare o voi comanda si pe cea cu o singura roata, in luna august sper sa-i fac inaugurarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu impresii la cald (la propriu) dupa prima iesire cu remorca agatata de coada, poate intereseaza pe cei care au de gand sa se inhame la asa ceva. Este vorba de remorca cu doua roti, pe care am considerat-o mai potrivita pentru cursiera. Am comandat-o pe ebay, a venit intr-o saptamana livrata la usa. Calitate medie, nimic in neregula, rezistenta, roti pe rulmenti. se asambleaza in cateva minute. Am probat-o initial goala, prin cartier. Fara incarcatura abia daca se simtea ceva la plecarea de pe loc. Chiar si goala fiind nu sare, se inscrie bine in viraje, impresie pozitiva.

A venit week end-ul in sfarsit si am plecat din Bucuresti spre Cheia. Am incarcat-o cu doua corturi, doi saci de dormit, un rucsac de 45 litri in greutate de aprox. 10kg, izoprene si vreo 2l. de apa. Estimez greutatea totala in jurul a 30 kg, incluzând si remorca. De data asta, incarcata fiind, remorca s-a facut simtita. Plecarea de pe loc a fost mult mai lenta, in combinatia angrenaj-pinion 50-19. Ulterior, pe drum am mers pe 50-21 pana la Ploiesti, dupa care a incepe un fals plat pe care am mers cu 50-24 pe alocuri 50-27, dupa Valeni schimband pe placa de 34.

Foarte stabila, practic se poate uita ca se merge cu remorca, viteza pe plat fiind de 25 km/h si chiar mai mult. Pana la Ploiesti am avut viteza medie de 22 km/h. La sfarsitul catararilor, aprope de Cheia viteza medie a scazut la 18,5 km/h. Dupa un total de 263 km în doua zile si dupa o zi caniculara viteza medie a fost de 19,5 km/h.

Nu trebuie uitat de gabaritul mai mare, desi nu am avut nici un fel de probleme in acest sens. Am fost ocolit de catre soferi intotdeauna cu spatiu suficient, ramanand placut surprins de acest lucru. Poate si datorita steguletului care atrage atentia.

Pe coborare am atins un varf de viteza de 49 km/h si desi am depasit cu 24 km viteza maxima indicata de producator nu am avut nici un moment de nesiguranta. Remorca trage foarte putin de bicicleta la trecerea prin hopuri, fara sa duca la dezechilibrari. M-am simtit tot timpul in siguranta din acest punct de vedere, singurul lucru care imi amintea ca tractez o remorca fiind greutatea cu care urcam pe catarari. Raportul cel mai jos pe care l-am avut la dispozitie a fost 34-27, pe viitor voi achizitiona o caseta 12-29 sau 12-30 pentru tractarea remorcii.

Problema cea mai mare pare a fi cu locuitorii acestor meleaguri, aproape toti cei de pe drum tin sa-ti arate ca si ei exista acolo, oricat de ratati ar fi, daca treci prin localitatea lor nu trebuie sa-i uiti. Am fost fluierat, strigat si injurat! Trist, dar se pare ca in Romania inca nu e timpul pentru turism pe bicicleta!

Imagine postată

Imagine postată

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ma bate si pe mine gandul sa cumpar una identica si ma bucur sa constat ca ti-a fost utila. Eu incerc sa urmaresc licitatiile pe ebay.de.

Poti sa-mi spui cat ai dat pe ea?

Spor la pedalat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si acuma spui, dupa ce ti-a trimis coletul ala?

Am eu un ax special care e posibil sa se potriveasca. Fa o poza de aproape cu urechile trailerului si dimensiunile urechii la interior si exterior.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu mai deschid un topic nou va intreb aici: aveti idee de unde pot gasi doua roti fata cu janta dubla de 20 de inch la un pret mai mic? Cea mai buna varianta am gasit-o aici: http://bikecentral.ro/Roata-fata-de-20%22/p936 dar mi se par cam scumpe. Nu prea imi vine sa dau 200 de ron pe roti cu tot cu anvelope si camere. Vreau sa ma apuc saptamana viitoare de un trailer si nu gasesc rotile. Am fost la piata (la rusi) si am gasit niste roti pe la 40 de lei dar cu janta simpla si nu vreau decat cu pereti dubli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul asemanator are Anton DUma, dar parca e cu alt sistem pe prindere.

Ce nu mi-a placut e ca avea butucul rotii de 80cm. S-a stricat si cand l-am schimbat nu a mai incaput. In criza de timp am cracanat fruca spate si am indoit urechile ca sa intre butucul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se comporta la rulare? Era stabila? Te-ntreb pt ca nu am mai mers cu remorca si nu cunosc senzatia. Geanta o gasesti de calitate?

 

Acum, dupa ce ai mers destul cu ea, ai mai cumpara-o sau te-ai indrepta catre un alt produs similar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai fost atent, am scris ca are Anton Duma, nu eu...

Anton a mers prin toata Europa cu el si l-a tinut fara probleme. Daca vrei am sa-l intreb exact ce si cum si mai ales daca e acelasi model.

Butucul spate parea bunicel, era cu rulmenti, dar s-au largit dupa un timp si a trebuit schimbat. Eu i l-am schimbat cu altul vara trecuta, cand m-a vizitat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cred imi intrase scufa-n ochi cand am citit! Deh, era noapte si citeam la lumanare! :D Cand mai vorbesti cu Anton, daca ai chef, nu strica sa-l intrebi cate ceva despre rulota respectiva si sa ne impartasesti apoi concluziile sale.

 

Am mai vazut un produs similar de la M-wave, putin mai scump (169eur) si unul de la Topeak, de patru ori mai scump decat Qeridoo (400eur) dar nu stiu daca diferenta de pret este justificata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un moment dat in magazinul ProBike din Brasov era expusa o remorca Topeak, asa ca ai putea incerca in magazinul lor din Bucuresti sa o vezi pe viu (poate o au pe stoc), mie mi se pare cam mare pretul . Celelalte doua modele sunt similare, eu as opta pentru variata mai ieftina, iar diferenta de bani poate fi folosita pentru o roata mai buna.

 

Pe Ebay.de erau mai multe postate dar acum am gasit doar astea doua:

http://www.ebay.de/itm/Fahrradanhanger-Nepal-/131428060799?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1e99b90e7f4

http://www.ebay.de/itm/CARGO-LIGHT-Anhanger-Gepack-Lastenanhanger-Transportanhanger-Fahrradanhanger-/311219767988?pt=Fahrrad_Schuhe&hash=item487624cab4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistemul de prindere e sigur? Cum se comporta la rulare?

 

Probabil se comporta ca toate trailere cu o singura roata si trebuie respectate citeva principii simple la incarcat, parcat si circulat.

 

Sistemul de prindere il consider sigur dar nu neaparat bine gindit. Din ceea ce pot deduce din imaginile de pe site (si asa cum “interpretez” principiul de functionare) cred ca atit la cuplat cit si la decuplat n-ar strica sa dispui de o a treia mina. Daca inversezi “protapurile” asa ca deschizatura “falcilor” se fie indreptata in jos scapi de aceasta problema.

 

Habar nu am cum e prelucrat trailerul dar sint aproape sigur ca prima problema o vei avea cu tabla perforata (fundul trailerului) prinsa cu citeva puncte de sudura. Din proprie experienta iti pot spune ca roata de 16” cam cade in fiecare gaura se soarece – eu am schimbat-o cu una de 20” si sint foarte multumit.

 

P.S. Daca o zapacesti dupa doua sezoane intensive nu prea pierzi mult (cred eu). Am undeva o lista (lunguta) cu diverse trailere de bicicleta – o caut si v-o pun la dispozitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now