Sign in to follow this  
Valima

Pinioane, lant noi, "vibratii" la pedalare.

Recommended Posts

Salutare.

Am o bicicleta Schwinn Crosscut din '91 cu echipare full Exage 400LX pe care puteti sa o vedeti aici impreuna cu detaliile tehnice: http://www.ciclism.r...post__p__509294

De curand am schimbat urmatoarele, si exact din acea clipa s-a iscat problema:

Set de pinioane - http://bicishop.ro/P...41-7V-2087.html

Lant - http://bicishop.ro/L...-HG40-2039.html

Mentionez ca lantul l-am scurtat pana la 108 zale, in comparatie cu cel vechi care avea 110 zale si era cam lung. Operatia mi-a facut-o un mecanic care a masurat prin metoda binecunoscuta inainte sa il scurteze.

Reglajele sunt facute bine, pot sa schimb si 3 pinioane dintr-o apasare (la urcare) fara sa faca vreo figura. Lantul nu atinge nimic, rotita superioara de la deraior este la distanta corecta fata de pinioane.

Problema se prezinta cam asa: in timpul pedalarii simt in pedale cum calca lantul pe fiecare dinte. Acest lucru se simte cel mai puternic pe pinionul mijlociu (7 pinioane) in combinatie cu orice foaie, se simte si pe celelalte dar nu chiar cu aceeasi intensitate.

In titlu am scris "vibratii", nu prea e corect, de aceea am si pus ghilimelele, dar nu am gasit alta descriere pentru acest fenomen.

Am mai mers cu bicle noi (care bineinteles aveau transmisii noi) si nu am intampinat acest fenomen, sau, cel putin, nu la aceasta intensitate incat sa te scoata din minti; parca se invarte axul pedalier in trepte. Apropo de asta, am dat si lantul jos sa pot invarti pedalierul care merge lin ca si inainte.

Angrenajul e cam uzat, dar nu intr-atat incat sa trosneasca sau sa scape lantul pe el, inca nu face figuri de nici un fel.

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri si sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doua lucruri imi vin in minte:

1.lantul este nou, foile sunt uzate. Inca nu s-au obisnuit unul cu celalalt si lantul trebuie sa se "lupte" cu fiecare zale ca sa se aseze intre dintele foii. Dupa experienta mea, fenomenul va dispare dupa timp dar nu stiu cat de sanatos este pentru lantul nou acest lucru. Ideal ar fi sa schimbi si foile, macar cea din mijloc (care presupun a fost folosita cel mai frecvent).

2.pur si simplu lantul nou nu este compatibil cu un sistem de 20 de ani, care mai este si biospace pe deasupra....poate s-au mai modificat standardele de atunci.

In ambele cazuri, sunt aproape sigur ca schimbarea foilor/angrenajului ar rezolva problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam da ,daca nu schimbi angrenajul ,nu poti da vina pe altceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba e ca lanturile sunt ca si dimensiuni la fel. Doar ca unul e HG-40 (cel nou) iar cel vechi e HG-50 care se mai gaseste si astazi prin magazine; cu alte cuvinte nu ar trebui sa fie vorba de incompatibilitate intre foi si lant, fie ele si Biopace. O sa montez azi lantul vechi sa vad cum se comporta ca sa pot elimina definitiv pinioanele din ecuatie, dupa care o sa caut un angrenaj.

Intrebare de maimutoi: Este posibil ca finisajele pinioanelor sa nu fie tocmai in regula? Intreb pentru ca daca pedalez in spate, problema asezarii lantului nu e la foi, ci la pinioane. Repet, deraiorul e aliniat perfect cu pinioanele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mai intalnit fenomenul asta la un set de pinioane SRAm de cursiera pe 8 viteze 12-26 daca nu ma insel . Lantul era nou, pinioanele noi, foile noi. Foaia era un Shimano Alivio, lantul SRAM. pana la urma nu i-am dat de cap si am schimbat setul. Ca si caracteristica pe pinioanele mai mari vibratia se simtea mai putin sau disparea de tot. Eu zic ca pinioanele sunt vinovate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am primit un angrenaj Shimano 200CX tot Biopace, care se prezinta mult mai bine decat cel Exage in materie de uzura, chiar foarte bine. L-am montat - a trebuit sa schimb si monoblocul cu unul cu ax mai lung. Ramane in picioare aceeasi problema, doar ca parca acum lantul e ceva mai silentios pe foi, poate e doar placebo.

Problema se manifesta progresiv dinspre pinioanele marginale spre cel din centru, unde culmina. Si e exact cel pe care il folosesc cel mai des. :-L

Inca nu am incercat cu lantul vechi, o sa incerc. Daca face la fel si cu lantul acela ar ramane pinioanele. Atunci se pune problema inapoierii pinioanelor la magazin, slabe sanse sa mi le schimbe, mai ales ca nu le-am montat acolo si in special pentru motivul inapoierii.

Am fost la un alt service, a mers mecanicul pe ea si mi-a spus sa nu imi fac griji, ca nu e nimic in neregula si ca in timp o sa dispara fenomenul. Poate sunt eu mai sensibil dar am mers pe transmisii destul de uzate si nici una nu facea asa, si nici in cazul celor noi. Nu mai stiu ce sa mai cred.

Am inceput sa prefer cimentul decat asfaltul, sa nu mai simt problema. Parca mi se face dor de vechile pinioane si lant, chiar si asa uzate cum erau. :-<

Va multumesc baieti si o sa va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca chiar trebuie sa se rodeze putin lantul cu pinioanele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am adus aminte ca atunci cand am cumparat pinioanele ma contraziceam cu nenea de acolo. I-am spus ca vreau 11t-28t HG-41 7v si el imi spunea ca nu exista asa ceva (ca ar incepe de la 30t) si eu tot ii explicam ca sunt puse la el pe site si pe inca o gramada de site-uri din afara. Tot ma invarteam pe acolo si le-am vazut intr-o vitrina in cutia originala (11-28t). I-am spus sa le scoata si l-am vazut ca s-a schimbat la fata cand s-a convins ca am dreptate, nu mai zic ca nu stia ce marfa vinde. Am insistat ca pinionul mare sa aiba maxim 28 de dinti pentru ca era foarte posibil ca deraiorul sa nu urce mai mult de atat, altfel nu m-ar fi deranjat si cu mai multi dinti.

Si de aici incepe partea ciudata, se duce cu ele in spate si imi aduce un set dar fara cutie, fara nimic, ba cred ca trebuia sa imi dea si un distantier sa poata fie puse pe casete de 8 (a mea e de 7 deci nu s-a pus problema, nu incape set de 8). Dar, ca sa nu fiu magar, cand am incalecat pe bicicleta, a iesit afara sa ma intrebe daca am nevoie de distantier - i-am spus ca n-am nevoie. Cumva le-o fi returnat cineva care a constatat aceeasi problema si baietii le-au curatat frumos si au asteptat un maimutoi sa le ia? - adica eu.

Si ca sa ii fac si reclama, magazinul este bicishop. Daca pana la urma e nevoie de o simpla rodare imi cer scuze magazinului pentru comentariul asta, dar oricum, tot ramane minusul necunoasterii marfurilor comercializate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris acum cateva posturi ca lantul nu se aseaza bine pe pinioane cand pedalez invers. Am remediat treaba asta aseara dupa ce am sters lantul de uleiul cu care vine din fabrica (oricum s-a cam spalat cand m-a prins o ploaie puternica pe o distanta de vreo 7km) si i-am aplicat un Finish Line wet ceramic. Vad ca acum merge lin, nu mai face figuri cand pedalez invers. Dar problema principala nu a disparut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am probat si lantul vechi, aceeasi problema, dar, in timp ce am fortat vreo 30 km pe pinionul mijlociu si urmatorul mai mic nu prea "se mai simteau dintii in pedale". Doar la mers lejer e problema. Deci, aspteptarea ca lantul "sa-si dea drumul" e in zadar. Nu mai ramane decat asteptarea uzurii pinioanelor, macar sunt impacat cu ideea ca daca "ii dau in goarna" dispare fenomenul. Sau poate sunt eu prea atent la ce se intampla in jur si la forta pe care trebuie sa o aplic. Dupa tura, ciclocomputerul imi arata o medie de 30km/h cu bicla mea de 14,5kg dintre care 1,8kg numai cauciucurile fara camere. Am avut noroc ca am prins in fata un cursierist si m-am tinut dupa el, am facut niste bulaneeee.

In fine, macar am schimbat angrenajul gratis cu unul mai putin uzat si mai aratos.

Multumesc celor care au avut rabdarea sa citeasca micile romane scrise de mine. Sa ne vedem pe strazi biciclisti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta am întîlnit-o și eu la pinioane+lanț+angrenaj nou Shimano. Într-adevăr, este groanică senzația, dar este numai și numai o chestiune de rodaj. Nu ține deloc de angrenaj, ci doar de pinioane și - într-o mult mai mică măsură - de lanț.

Mult mai rar se întîlnește la pinioanele ieftine SRAM.

Si de aici incepe partea ciudata, se duce cu ele in spate si imi aduce un set dar fara cutie, fara nimic,

Cumva le-o fi returnat cineva care a constatat aceeasi problema si baietii le-au curatat frumos si au asteptat un maimutoi sa le ia? - adica eu.

Nu le-a returnat nimeni, așa se dau. Shimano dă unele piese fără cutie. Am luat așa pînă și schimbător de pinioane SORA așa zis "vrac".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci frumos, acum stau linistit, au fost mai multe persoane care mi-au spus ca e doar o chestie legata de rodaj. Ieftine, ieftine dar arata mult mai bine si sunt muuuult mai usoare fata de cele originale, dar nu cred ca o sa reziste nici jumatate din km facuti de setul vechi. Apropos, setul vechi nu e foarte uzat (nu scapa, schimba perfect), le-am schimbat mai mult pentru ca am schimbat lantul si pentru ca nu stiam exact cati km a facut batranica in 20 de ani (mentionez ca eu am facut 4000km de cand am luat-o). Nu cred ca a facut prea multi km pentru ca avea pneurile originale netocite, doar crapate de timp, niste Panaracer. Oricum, le am ca rezerva sau le pun pe bicla nevestii cand o fi nevoie - cam peste 20 de ani la cati km face ea pe bicla, din pacate. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin dupa aproape 400km de pedalat fara nici o schimbare, cel putin nu una pozitiva. Nu am mai rezistat astazi, mi-am luat cu mine vechile pinioane (care nu sunt foarte uzate, dar sunt mult mai grele) si, neavand cheie, m-am dus la un magazin sa mi le montez inapoi pana imi iau un set de Shimano HG-50 7v.

Ma gandeam ca, dupa 100-200km sa ''isi dea drumul", dar deoarece acest lucru nu s-a intamplat, nu aveam de gand sa mai astept pana la 1000km. In discutia mea cu nenea de la magazinul de unde am luat o cheie, m-a intrebat cat am dat pe ele. I-am raspuns ca 37lei, s-a uitat pe net si mi-a zis ca sunt prea ieftine. Dupa care mi-a explicat ca el cumpara de obicei piese ambalate, si nu vrac cum le-am luat eu, pentru ca vrac nu stie ce cumpara. Am inteles ca sunt piese fabricate in Turcia de o calitate indoielnica, a primit si el oferte de "ieftineli" si s-a bucurat la niste hidraulice care au trebuit aerisite mult mai des decat ar fi normal. Si de atunci nu mai cumpara.

Nu m-as fi gandit nici in ruptul capului ca pana si piesele pentru bicle pot fi contra-facute, ce naiv sunt (a.k.a. prost).

Voi ce parere aveti despre treaba asta?

Odata montate cele vechi, m-am bucurat de o plimbare mult mai placuta, fara "trosnituri", "vibratii".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu rodajul e vrajeala. Eu am cumparat anul trecut o bicla de trcking noua, toata transmisia alivio si imi face exact aceiasi problema. Am fost cu ea la garantie de doua ori si mi-a fost data aceeasi explicatie cum ca se lasa cu timpul. Dupa 2000 de km face la fel incat imi ia toata placerea mersului prin oras incat folosesc tot mtb-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceeasi problema la transmisie SRAM X4 (8 viteze) cu lant KMC de 8 viteze. Pinioane noi, lant nou si "vibreaza" in timpul pedalarii . Am pus alt lant nou (Shimano ieftin 15-25lei, dar parca tot de 7-8 viteze *-:)) si e ninja, nu se mai aude nimic.

Aceeasi problema la o bicla cu caseta de 7 si linie Shimano 600 sau LX, nu mai stiu. Am pus acelasi tip de lant Shimano si s-a rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva asemanator am patit anul trecut:foi Truvativ Isoflow,pinioane Shimano HG 40,lant HG 50,toate noi noute.Lantul mi-a agatat aproape 600 km pana s-a lasat,"a copiat" dupa pinioane.

Dupa aceea nu am mai avut nici o problema,a rulat lin si fara zgomot 4000 km cand l-am schimbat cu un SRAM PC870.Sper sa tina si asta la fel.

Toate cele bune si....lant intins(la figurat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi priblema o am si eu cu un grup Shimano HG41 si lant nou KMC Z 7, Vibratia nu este foarte deranjanta, dar pedalarea nu este perfect lina ca la bicicletele noi.

Ma gandesc... ar trebui sa schimb si rotitele dintate de la deraiorul spate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se stie care ii problema. subscriu topicului cu niste pinioane ultegra si lant 105. pe pinionul 18 aveam aceeasi neplacere. pe cel de 16 se simtea mai putin. in rest mergea lin. dupa cateva montari si spalari s-a rezolvat. se pare ca vine si trece de la sine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am rezolvat prin schimbarea pinioanelor. Angrenajul si lantul nu aveau nici cea mai mica problema, si nici rotitele de la deraior. E strict o problema de la pinioane, asta e concluzia mea luata din propria experienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu cu un grup Shimano HG41 si lant nou KMC Z 7, Vibratia nu este foarte deranjanta, dar pedalarea nu este perfect lina ca la bicicletele noi.

Intre timp am schimbat lantul cu Shimano HG-50 si situatia s-a imbunatatit substantial. Vibratiile inca se mai simt, dar f putin, spre deloc.

Acum, ramane de vazut daca in timp, problema se remediaza sau se agraveaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine s-a intamplat la fel dupa ce am schimbat doar lantul. De la shimano, am trecut la KMC-9 viteze (celeleate piese ale transmisiei ramanand neschimbate). Mi-a vibrat cateva sute de km... Lantul KMC era mai mai scurt decat cel original shimano - la acelasi numar de zale (avea vreo 2000 km cand l-am schimbat. Am masurat lantul shimano si nu era intins deloc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu si eu aici, am niste pinioane Hg40 , grup de 8 pinioane , pedalier Fc-m361 si lant Kmc Z7 iar pe foaia mare si pinioanele mici de 11 si 13 simt in picioare cum vibreaza . Mentionez ca pedalierul si pinioanele nu sunt noi dar sunt intr-o stare foarte buna, doar lantul e nou . Tocmai ce am trecut de la o transmisie cu 7 pinioane pe filet si nu am intalnit niciodata fenomenul asta la pinioanele pe filet  si cautand aici pe forum chiar am fost surprins ca fenomenul asta de ''vibratie''  nu e chiar singular . Initial am crezut ca e din cauza schimbatorului spate Tourney insa e clar ca nu de acolo e problema .Am sa incerc sa schimb lantul cu unul de 9 viteze  fiindca mie mi se pare ca lantul Kmc Z7 se ''freaca'' bine de tot de pinioanele alaturate , am citit pe unele forumuri , din experientele altora ca nu e nici o problema un lamt de 9spd la caseta de 8 .Mai rau e invers, lant de 8 la caseta de 9 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma sa stii ca de la rotitele schimbatorului era problema la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune-mi si mie in ce sens erau de vina rotitele schimbatorului ? Eu am un schimbator spate Tourney si rotitele din fabrica misca putin insa nu a vibrat nimik cat timp aveam pinioanele pe filet . Cum am pus pinioane pe caseta ( rodate putin de altcinbeva , dar in stare foarte buna ) si lant Kmc compatibil HG a inceput sa vibreze. Mentionez ca innainte aveam un KMC Z51 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta a fost situatia la mine. Adica cu pinioanele vechi (pe caseta, dar cu 20 ani vechime) nu simteam vibratia, dar cu pinioanele noi se simtea urat de tot. Eu nu am schimbat rotitele , am schimbat deraiorul ca vroiam unul cu patina scurta si m-am bucurat ca am scapat si de vibratie.

 

Mai sus am scris ca am scapat de ea prin schimbarea pinioanelor, s-a diminuat considerabil intr-adevar, dar nu scapasem definitiv. In schimb acum e alta viata. La deraiorul vechi (Exage) aveam rotite din alea mai mici, acum am unele mai mari (Tiagra).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this