tohan

Schimbator in butuc pe curea

Recommended Posts

intentionez sa incep un proiect de bicicleta pentru oras si ma intereseaza printre alte aspecte sa folosesc pe ea un butuc cu viteze 5 sau 7 iar transmisia sa fie pe curea, momentan nu imi este clar cat ma costa un astfel de butuc si cum se trece cureaua prin furca spate a cadrului? intentionez sa folosesc un cadru aluminiu cat mai comod nimic special roti obisnuite ghidon drept etc simplu de realizat cel mai dificil momentan este ca nu stiu cum sa procedez in leg cu transmisia pe cura si butucul cu viteze si nici de unde sa le procur nu as vrea sa pierd prea mult timp pe ebay sa pandesc si sa vina aici piesele si sa nu ma descurc cu ele.. de asta va rog sa imi impartasiti tot ce stiti despre transmisia pe curea si un butuc care sa se preteze la asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul trebuie sa fie facut pentru curea. Si anume sa fie "taiat" ,de obicei seat stay-ul sau la imbinarea intre chain stay si seat stay. Nu se poate monta altfel cureaua pentru ca este facuta dintr-o singura bucata. Pe langa asta trebuie un sistem de tensionare : dropuri orizontale , butuc pedalier excentric sau butuc spate excentric

http://www.thorncycl...hp?topic=3329.0

http://www.singletra...in-replacement/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si cadre la care cureaua sau lantul se pot monta fara sa fie demontat nimic.

Chainstay-ul e deasupra lantului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si cadre la care cureaua sau lantul se pot monta fara sa fie demontat nimic.

Chainstay-ul e deasupra lantului.

cum? ce cadre?... deci cel mai probabil voi purcede la a taia un cadru obisnuit untrun loc unde pot cat mai solid sa realizez o imbinare pe filet de tipul celei de aici pe furca cadrului http://www.thorncycles.co.uk/forums/index.php?topic=3329.0, apoi nu ramane decat sa procur butucul spate foaia si cureaua, dece trebuie sa fie excentric? am gasit ceva apropiat de ce as vrea sa realizez eu la cei de la scott la sub 10 au si o varianta pe curea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite spre exemplu asta are chainstay-urile deasupra lantului. Poti monta curea fara nici o modificare.

Imagine postată

Un cuplaj intre tuburi, mai usor de facut, e cel din imagine.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti modifica practic orice cadru de otel taindu-i furca spate si facand un sistem de legatura pe surub.

Si pe mine ma mananca sa fac o astfel de transmisie dar folosind componente auto si curea de distributie ;)

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

da am inteles acum partea cu chainstayu dar nu stiu cat de usor e de gasit un asa cadru(e prima data cand vad) imi place totusi idea de cuplaj de acolo dar nu prea merge folosita pe furca ca nu ai cum sa fabrici mufa aia acolo dinc e vad banuiesc ca s-au stricat 2 cadre pt mufa aia sunt practic doua capete de top tube cu tot cu urechile de prindere in sha sudate cap in cap, e ingenios si rezistent dar nu prea ma ajuta pt curea ca eu daca modific un cadru trebuie sa intru undeva in furca, am mai vzt in primele linkuri taiat in urechea de prindere la roata de la furca acolo ma gadesc ca daca am unc adru cu urechi destul de mari si late sa imi permita sa tai iar apoi sa fixez printr-un platband prins cu suruburi asta cred ca e ce-a mai simlla solutie, daca am timp putin poate fac si o mica schita sa va supun catre analiza:>

@axe da si eu m-am gadit dar nu prea cred ca e loc pt ca e destul de lata cureaua de distributie, si sa adaptezi la nivel de fulie iar e complicat plus ca sunt si piese grele, nu gasim pe la nici un magazin pe la noi un grup de transmisie pe curea? ma gandesc ca in loc de foaie si pinion trebuie sa existe ceva fulii care sa cada pe butucii si monoblocurile clasice. ma uitam mai devreme pe net dupa ceva poze mai in detaliu de la scot sub 10 e o varianta cu belt drive si se pare ca ei au aplatizat o teava superioara de la furca spate la ambele capete unde au prins cu un surub pare simplist dar greu de modificat pe un cadru vechi, daca am maine vreme sper sa ajung pe la bici shop in bucuresti am vzt ca au modelul ma duc sa il analizez fac o poza eventual si postez aici sa vedem ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..uite un gen de cupla realizabila pe un cadru normal:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am citit pe net tolerantele pentru un cadru facut pentru transmisie pe curea trebuie sa fie foarte mici (mai mici decat pot iesi de pe o linie industriala de nivel mediu).Probabil pe la nivelul firmei Nicolai ar trebui sa fie cadrele. Asta ca sa mearga brici. Pentru ca stiau de problemele astea ,cei de la Gates au scos un nou model denumit CenterTrack ce este un pic mai lat si are un sant pe mijloc. De asemenea,pinionul si foaia sunt diferite,cu o ridicatura pe mijloc,ridicatura ce sta in santul curelei si o tine centrata (primul din stanga sus) : http://www.carbondri...ers.php?lang=us

PS: Te sfatuiesc sa citesti topicuri despre sistemul asta pe forumuri straine (mai putin review-uri facute de site-uri de specialitate). Pe forumurile alea gasesti oameni care au incercat sistemul si care il folosesc zi de zi. Iar preturile : http://www.universal...p?category=4081

Share this post


Link to post
Share on other sites

da am vzt si eu acum si se pare ca ne-am cam lovit de aceleasi linkuri, idea era sa gasim o modalitate simplista de a modifica un cadru obisnuit cu resurse minime eventual un cadru de aluminiu.. daca nu otel ca se poate modifica mai ieftin, de preferat ar fi zic eu o solutie prin care sa nu fie nevoie de sudura sa putem intari taietura prin prindere cu surub si asta ar fi fost simplu la urechea cadrului daca e destul de generos spatiul acolo.

cei de la scot eu facut destul de simplu treaba http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/08/2012-scott-sub10-gates-belt-drive-commuter-bicycle02.jpg, dar e greu de facut asa ceva pe un cadru normal..

mai las aici o serie de linkuri sa vedem ce e mai la indemana

http://twentynineinches.com/wp-content/uploads/2010/12/novembertesting-005.jpg

http://www.bikeforest.com/DSC06106speedhound.jpg

http://cache.gawkerassets.com/assets/images/gizmodo/2011/01/belt-drive_for_george_column.jpg

http://img.skitch.com/20100819-k2qcwcd41pr3mu5m4qtjipg87e.jpg

http://rocklobstershop.blogspot.com/2012_03_01_archive.html

http://www.beltdrivebicycles.com/wp-content/uploads/2010/09/frameopensmall.jpg

http://www.beltdrivebicycles.com/wp-content/uploads/2010/09/install_pic1_big.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_1Zb7K43b1D4/SI-IBPKTsrI/AAAAAAAAAdc/BJ1jXANeBkI/s1600-h/fixieInc_riemiger2.jpg

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/05/Redline-Monobelt-29er-seatstay-frame-break01.jpg

http://blog.speedhoundbikes.com/wp-content/uploads/2011/11/SDB-dropout-promo-pix-008.jpg

http://www.bikerumor.com/2012/05/01/redline-updates-cyclocross-bikes-adds-belt-drive-29er-plus-ghost-bikes-collaboration-carbon-29er/

cat despre preturi destul de mari sa zicem ca la curea gasim ceva auto pe masura sigur idea e la foaie si pinion apoi daca putem folosi aici monobloc si butuc normal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta mi se pare cel mai interesant sistem, chainstay telescopic.

Are dublu rol, poti baga cureaua si o si tensionezi. Faci asa si la seatstay si poti demonta complet furca spate.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

da este interesant si e si tapan dar e complicat de facut, sa vad am gasit un cadru defapt an gasit un sh cu un cadru pretabil un btwin triban road 5 cu shanstayul deasupra lantului, destul de frumusel cadru sa vad daca ma inteleg cu omu la pret, si dupa sa vad ce solutii am sa adaptez pe angrenaj si butuc fuliile aferente unei curele:>, in paralel o sa vanez si pe ebay poate gasesc ceva chilipir dar destul de rar se gasesc piese pt belt drive, maine ma duc la bicishop sa vad daca au in showroom scot sun 10 cu belt drive sa apas putin in pedale sa vad senzatia pe curea:>

Share this post


Link to post
Share on other sites

da.. dar pe bicicleta asta as fi ca un elefant care merge pe o ceasca de cafea tinandu-se de toarta, am gasit ceva pe lancearmstrong.com/foundation bun pt curea cu shainstayul deaspura dar negociez cu omu sa vad unde ajung daca ma inteleg o iau si o folosesc comute pana gasesc optimu pt belt,

P.S. am fost la bicishop sa vad scotu sub 10 belt drive dar nu il au in showroom plus ca gagiu de acolo de era front desk nu stia cei aia belt drive:> asa ca daca imi fac belt driveu asta o sa fiu star trek duminica in parc:>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul ala cu suspensie s-ar putea sa nu fie potrivit pentru transmisia pe curea.

Cand se misca bascula, cureaua se poate detensiona.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.