Sign in to follow this  
ovidiu

Noul Shimano Dura-Ace

Recommended Posts

Noul shimano Dura Ace

Am avut ocazia sa il testez asa ca va stau la dispozitie. Raspund la intrebari pertinente adresate de maniaci:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut ocazia sa il testez

:-o Wow! Testat cind, unde, si cum? Citi km ai testat noul grup? Pe ce cadru a fost montat?

Am vazut in poze ca cablul de frina este acuma dealungul ghidonului. Pe mine m-ar interesa daca se simte schimbarea asta, adica daca cumva prin frecarea mai mare merge totul ceva mai greu. Spune-ne si ceva de preturi.

Scuze pentru gramada de intrebari, dar sint foarte curios ;-)

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa vad si articole/teste pe prima pagina despre Campagnolo, chiar si Sram, Fsa, nu numai despre shimaNO. :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovidiu, scuze ca fac putin off topic si pe avocatul dar, toata lumea are pretentii si nimeni nu face nimic. Marius, pune osul la treaba te rog si scrie, ca ma indoiesc ca Ovidiu o sa te refuze sa iti puna articolele pe prima pagina daca sunt bine facute :((

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa vad si articole/teste pe prima pagina despre Campagnolo, chiar si Sram, Fsa, nu numai despre shimaNO. :evil:

asteptam articolele tale despre altceva decat shimano. Ovidiu poate ca are acces facil la ceea ce inseamna shimano, nu tre sa faci galagie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refeream ca aici pe forum e un monopol shimano. Am vazut doar articole despre shimano, reclama de pe site e tot shimano. Daca ai timp sa scrii un articolul despre ''fenomenalul'' Tiagra, ai timp sa scrii ceva si despre alte grupuri. Nu ma luati cu scrie tu daca nu-ti convine, nu am timp sa scriu articole. Probabil cand voi avea timp voi scrie. Oricum daca vreau articole despre Campagnolo sau alte grupuri gasesc destule pe net, nu trebuie sa astept sa le posteze cineva aici. Daca deranjeaza pe cineva, ce am scris va rog sa stergeti. Propun sa se deschida topicuri separate pentru shimano, campagnolo, sram etc. Iar acolo sa se posteze articole, teste, pareri ale oamenilor care au testat diferite grupuri, fara sa se atace ceilalti producatori, sau membri ai acestui forum care utilizeaza componente de la alti producatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu cum sa spun dar arata superb, iar acum cu noile componente de carbon si cu firele pe sub ghidolina intra si in gama mea de preferinte :((

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte frumos:roll: a cam devenit shimaYES pentru mine ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marius

In viitor o sa fie si teste pe campagnolo.

Pe site o sa gasesti un articol mamut cu Shimano vs Campagnolo.

Nu inteleg reactia celor care citesc un articol (sau mai multe) despre anumite componente si se impacienteaza. Nu am facut comparatie cu alte grupuri, am prezentat doar un produs testat de mine (la fel a fost si cu tiagra si la fel o sa fie si cu rotile dura ace de carbon despre care o sa postez un articol, spre marea ta dezamagire).

Forumul este al meu cum este si al tau. Daca deschid eu un topic de discutie despre Shimano Dura Ace tu poti la fel de bine sa deschizi un topic despre Campagnolo Record sau despre Sram (apropo..citeste articloele despre sram si discutiile de pe forum).

@ciclo

Am testat grupul la Budapesta, in primavara.

Manetele erau de plastic (era un prototip) si nu am apucat sa vad cum se comporta ceasul.

Nu am pedalat foarte mult pe el pentru ca eram inebunit de Dura Ace-ul electronic:mrgreen:.

Mi-a placut foarte mult foaia pedaliera si schimbatorul spate.

In primavara se spunea ca o sa fie sub 2 kilograme grupul. Se pare ca nu este (aici Sram are inca avantaj major)

Cu toate ca are cablurile "ascunse" la noul grup schimbarea se face excelent. Nu pot spune cum se comporta in timp pt ca eu am mers pe o bicicleta perfect reglata si langa mine statea mecanicul de la Shimano

Preturile nu le stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si uite ca incep STI-urile Shimano sa semene cu ergo-urile Campa... Altfel.. arata fain, ce sa zic.. nu vreau sa fiu rautacios, mi-ar placea un asa set pe bike...

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum daca e sa fim obiectivi STI-urile au imprumutat de la Campa cablurile ascunse,iar prototipurile Campa forma ergonomica de la Shimano.Asa ca cel putin optic ele tind sa se asemene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aratat arata superb, cu exceptia manetelor. Vechea forma de Dura Ace arata mult mai bine, manetele astea noi arata de parca ar fi neterminate.

Plus ca ideea cu ascunderea cablurilor schimbatoarelor sub ghidolina mi se pare o prostie, era marca Shimano, elementul de identificare vizuala de la distanta.

Acuma stai sa te intrebi ce-o fi, o fi SRAM, o fi Shimano, sau poate Campa.

Mi l-as pune si eu pe bike, dar fara manete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca e ok faptul ca au ascuns cablurile de la schimbatoare sub ghidolina, acum au o aerodinamica mai buna (cine a mers pe STI Shimano stie cum suierau camasile pe coborare...), nu trebuie sa o luam asta ca o "marca" Shimano, reper important in identificarea manetelor ar fi trebuit sa fie ergonomia lor, acel "cap" al manetei care-ti permitea o priza comoda pt sprinturile de catarare care acum vad ca nu mai exista din pacate...

Dar... Vorba aia: "sa fie primit"! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

acel "cap" al manetei care-ti permitea o priza comoda pt sprinturile de catarare care acum vad ca nu mai exista din pacate...

asta ma intreb si eu, de ce au renuntat la acel "cap al manetei"?... erau singurii care aveau asa ceva, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La capitolul angrenaj, anul viitor Shimano anunta mari schimbari: materialul folosit ar fi fost carbonul, vrand sa lase "la vatra" batranul aluminiu; proiectul a fost abandonat, tot din aluminiu se va produce, dar mai decupat si mai rigid decat 7800, anuntandu-se a fi cel mai usor angrenaj construit de un fabricant de serie mare. Cartusul pedalier va fi insa de carbon.

Poza angrenaj (sau mai degraba cum trebuia sa arate el):

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedalierul acesta este deja pe piata:mrgreen:

El a fost prezentat la Eurobike in 2007 si a fost programat pentru lansare in primavara acestui an. EU nu am vazut inca la nimeni.

Pt anul viitor minunea cea mare va fi Dura Ace electronic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://link.brightcove.com/services/link/bcpid1422253799/bctid1425858494

O mica prezentare a grupului Shimano Electronic care dupa parerea mea e copie fidela a celor 2 modele de schimbatoare Mavic, Zap si Maktronic (sunt niste modele al caror nume-mi scapa, tot de la Mavic, introduse chiar la inceputul anilor '90!). Chiar si Campagnolo detine un patent pentru niste schimbatoare electronice, dar cu toate acestea UCI nu le "inghite", insa producatorii sunt optimisti si sustin ca shifterele electronice reprezinta viitorul in tehnica si constrange UCI sa le introduca in plutonul profesionist.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ovidiu,

tu care le-ai testat, poate poti sa ne spui de ce Shimano a proiectat manetele asa de strimbe?

Privit din fata o sa arate nasol de tot ca pe pozele alea alb-negru din anii '20 unde aveau ghidoane evazate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate se vede in imagine, daca sunt facute asa:

1. este pentru rigiditate(se vad curbele de torsiune ale fibrelor) ele fiind pretensionate pentru a le mari rigiditatea;

2. posibil pentru aerodinamica, deobicei formele drepte fac turbioane in spate( ex eleroanele cu forme geometrice cu laturi drepte)

3. posibil erogonomie, daca ar fi montate pe ghidon ar fi mai relevant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si actualele manete sunt "strambe" daca le privesti din acest unghi. Nu chiar asa..dar nu sunt drepte

Este o forma dovedit ergonomica. In acest fel nu mai faci o cursa atat de lunga cand schimbi.

Sincer sa fiu nici eu nu am fost impresionat de noile manete. Probabil o sa imi cumpar grupul acesta in toamna si o sa ma conving daca sunt mai bune manetele noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MBZ

Sorry, dar cu explicatiile tale de la pct. 1 si 2 mai dat gata!

@Ovidiu

Cind o sa apara in magazine? Exista reprezentant Shimano in Romania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciclo, poti explica cu ce a gresit MBZ in spusele sale? :D

In articolul de pe ciclism.ro scrie asa:

Manetele sunt construite din multiple straturi de carbon iar stratul final este din fibra de carbon unidirectionala acoperita cu o substanta speciala care contribuie la rigidizare si durabilitate.

Ca o completare la ce a spus Ovidiu si la ce a fost scris pe site:

ST-7900 Dura-Ace Dual Control levers

The new STI Dual Control levers offer a refined ergonomic shape and are claimed to be 40 grams lighter. 7900 will be known as the group in which Shimano fully accepted carbon fiber. The new STI levers feature unidirectional carbon fiber lever blades, which are responsible for much of the reduced weight. Shimano also took the opportunity of a lever redesign to tuck both the brake and shifter cables under the handlebar tape, putting it in line with its competitors. The shifters are held to bars via titanium clamps and bolts. Shimano claims that the revised internal mechanism along with a new PTFE-lined casing keep the action as light as previous designs.

The shift stroke for the rear derailleur has been reduced by 20 percent for quicker shifts, but a 7800 rear derailleur will work with the new group and vice versa. A built in reach adjuster allows for fine-tuning the fit for riders with smaller hands.

Mai multe detalii despre intreg setul gasiti aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@creizi

Eu n-am gasit in citatul postat de tine nici un cuvint despre "curbe de torsiune", "pretensionare", "aerodinamica" si "turbioane" :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poi neica, si io ca ghicitoarele in cafea, spusei ce vazui, vorba olteanului.

Daca asa de usor te dadui gata, nu-i vina mea.

Daca am gresit sa-mi fie iertata gresala cum si noi iertam gresitilor nostrii, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...cum a spus Ovidiu singurul motiv e ergonomia...cursa fiind destul de lunga,in cazul in care ar fi drepte ar fi destul de incomod sa schimbi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this