Steve Mcqueen

Am nevoie de ceva sfaturi ca sa evit penele

Recommended Posts

Salutare tuturor, bine v-am gasit!

Am achizitionat de curand o bicicleta (hibrid) echipata cu roti de 28inch si anvelope de 23mm (Schwalbe Kojak). Dupa achizitie am citit pe net (mai ales pe forumurile romanesti) ca pe un astfel de setup si ruland pe drumurile noastre din Bucuresti, sansele de a face pene sunt destul de mari.

Poate sa imi ofere cineva cateva sfaturi legat de cum sa evit penele? Trebuie sa am vreo grija anume, inafara de masuri de bun simt de a nu le baga prin toate gropile?

Presiunea in roti conteaza mult in acest sens? Momentan am cam 5 atmosfere, din 6 din cate se pare ca spune producatorul ca ar fi maxim pentru aceasta anvelopa.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca exista niste spray-uri care ajuta foarte mult.Cauta pe unchiul goagal "spray anti-pana".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu cat ai presiune mai mare cu atat e riscu mai mic sa faci pana ( vezi sa nu intreci limita de presiune a cauciucului ) .

Poti lua si o banda anti pana de la decathlon care se pune intre cauciuc si camera , iar daca esti mai prudent de fel poti pune si lichid anti pana in camera , asa nu cred ca o sa faci pana niciodata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

in locul tau nu as face nimic in afara de verificarea periodica a presiunii, si in functie de numarul de pene as lua sau nu masuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu ma gandeam sa fac ceva in mod activ, ci mai degraba sa fiu atent pe cat se poate pe unde merg. Nemaifolosind pana acum astfel de roti, ma gandeam ca poate ar fi unele particularitati de care as putea tine seama.

Steve, scotoceste si vei gasi. :P

http://www.ciclism.r...contra-penelor/

Am gasit si acest thread, de vreo 2-3 zile tot frunzaresc la acest forum dupa diverse informatii, insa cum ziceam mai sus, ma gandeam ca poate exista vreun ghid de "buna practica", eu n-am mai facut nici la dirtjumping si nici la trial de luni de zile o pana, nici nu imi mai aminstesc exact de cand, n-as vrea sa se schimbe radical statistica cu aceasta bicicleta noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unele anvelope sunt mai rezistente la pana fata de altele. In principiu anvelopele de calitate ridicata sunt mai usoare, au rezistenta la inaintare mai mica si protectie impotriva penelor mai buna fata de cele mai ieftine (excludem variantele "race" care sacrifica protectia impotriva penelor pentru a atinge o greutate foarte mica). Deci eu zic ca primul pas este sa ai niste anvelope bune.

Apoi vin camerele, care iar pot sa iti faca probleme daca sunt de calitate scazuta. Camerele bune nu fac nici "pori" prin care sa piarda aer in timp si nici nu se inteapa asa usor.

Pe locul trei cred eu ca vine presiunea corecta in anvelopa, in functie de greutatea calaretului.

Apoi ar veni rim-tape bun, lichidul anti-pana, tehnica de mers si norocul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la fel zic si eu,in primul rand niste anvelope si camere bune.Presiune cat mai mare ,corecta,de fapt,si nu in ultimul rand ,ft important ,a nu se lua toate gropile/hartoapele existente pe mirificele noastre drumuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojak am eu, dar de 26", lăţime de 2" şi camere Schwalbe XXlight. În 1000 km făcuţi prin Bucureşti (chiar şi ceva "offroad" prin parcuri) n-am făcut pană. Am ceva tăieturi fine pe cauciucul spate, pe linia de rulare, dar consider că s-au comportat şi încă se comportă excelent. Grijă la presiune, eu le ţin ceva sub limita maximă acum că a venit căldura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Penele,am dori sa le evitam cu totii [-O<,dar pana la urma e chestie de noroc(sau ghinion).Dar daca doresti sa diminuezi riscul de a face pana iti recomand sa cumperi niste cauciucuri cu protectie ridicata la pana,gen Schwalbe Marathon Racer,Dureme sau Plus Tour,cauciucuri ce au protectie foarte buna dar si alte avantaje.Apoi camerele,ceva mai groase dar si mai grele,vorba aceea,un sacrifici trebuie sa fie undeva.Mai poti pune intre cauciuc si camera protectia aceea de care spun si baietii,apoi mai e si solutia antipana.Presiunea de aer reglata corect si cu toate acestea tot ai putea avea pana.Ce-i drept,sansele ar fi foarte,foarte reduse ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ultimile 3 saptamani am reusit sa nu am nicio pana :vesel: - am tinut bicicleta numai in casa si am cca. 25 cm facuti cu ea =)) :)) .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum zice si mihaighimpu mai sus, daca ai anvelope cu protectie buna contra penelor esti rezolvat.

Eu am Schwable land cruiser cu care am facut peste 3500 km si doar o singura pana pt ca nu au fost umflate bine.

Sunt foarte grele (cam 950g bucata) dar pt mine sunt perfecte si pt asfalt si off-road.

Bonus: se tocesc foarte greu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru opinii, se pare ca tot mersul cu grija si combinatia de anvelopa + camera sunt punctul de plecare pentru a evita penele. Peste liniile de tramvai am reusit sa dau si bunny hop, acum trebuie sa ma mai documentez sa vad daca si jantele suporta astfel de abuzuri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saritul peste liniile simple nu prea ma sperie, dupa ani de zile de frecat biciclete MTB, trial si dirt m-am dezobisnuit sa merg "normal", asa ca nu prea am stare si imi trec tot felul de idei prin cap, insa cand ma uit la rotile de 28" si 23mm ma linistesc usor. La cele cu macaz unde se bifurca liniile, nu ma bag, deja aici e teritoriu de dirt, mai ales ca prin Bucuresti majoritatea zonelor cu linii duble/macaz sunt inconjurate de piatra cubica, care oricum numai la nivelul sinelor nu e.

Mai este cale lunga pana la ce face Chris Akrigg aici [media=]

[/media] si nici nu stiu daca as ajunge vreodata la un asemenea nivel, fara sponsorizare si timp liber berechet, de alti factori nu mai vorbesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cu 23 a venit bicicleta, abia am facut 100-120km cu ea, sa vedem cum decurg lucrurile si poate experimentez si altceva, nemaiavand pana acum asa ceva nu am stiut cum sa apuc problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa reduci sansele de a face pana incearca sa mergi mai spre jumatatea strazii(daca traficul permite asta),pe margine se aduna tot felul de mizerii,cioburi...In rest totul depinde de noroc. Eu nu am mai facut pana de aprox.~4000km. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am pe pe fata 22 si pe spate 23...la bifurcatii ma dau jos de pe bicla si o iau pe sus

da, Nicu, stiu, ca te-am vazut live facand asta :) fiecare cu piticii lui.

Eu nu-s chiar firav, si totusi am bagat cauciucuri de 23 pe gropi, pietris, nisip, pietre sparte, pamant, drum de tara, iarba uscata, frunze, sine de tramvai, borduri coborate, trasee gen PE (portiunile de drum auto) si in general orice fel de traseu. Adaptand viteza, desigur si mutandu-mi centrul de greutate fata-spate. Nu va imaginati ca incerc intentionat sa fac offroad pe cursiera, dar daca trebuie sa trec printr-o zona mai delicata, nu ezit sa o fac. Nu stiu sa fac bunny hop, dar cu fata "sar" peste santuri, sine de tramvai, gropi etc. Am pus intre ghilimele pentru ca nu e nevoie sa-ti iei zborul la 1m , doar sa slabesti presiunea pe roata. Cred ca-s eu mai nesanatos in cap, dar se pare ca nici bicla nu comenteaza, caci ... coafura rezista :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

D-asta ti-a explodat cauciucul fata,ca nu mergi cum trebuie pe sinele de tramvai :)) glumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unele anvelope sunt mai rezistente la pana fata de altele. In principiu anvelopele de calitate ridicata sunt mai usoare, au rezistenta la inaintare mai mica si protectie impotriva penelor mai buna fata de cele mai ieftine (excludem variantele "race" care sacrifica protectia impotriva penelor pentru a atinge o greutate foarte mica). Deci eu zic ca primul pas este sa ai niste anvelope bune.

Apoi vin camerele, care iar pot sa iti faca probleme daca sunt de calitate scazuta. Camerele bune nu fac nici "pori" prin care sa piarda aer in timp si nici nu se inteapa asa usor.

Pe locul trei cred eu ca vine presiunea corecta in anvelopa, in functie de greutatea calaretului.

Apoi ar veni rim-tape bun, lichidul anti-pana, tehnica de mers si norocul.

Probabil cel mai bun sfat . Cauciucuri bune ,de calitate ,umflate corespunzator,camere idem...

Asta cu penele mai e si chestie de noroc.Cand treci liniile de tramvai le treci ridicat din sa,viteza conteaza mai putin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afara din oras nu am facut nici o pana. Decat o explozie :) dar aia nu se pune, erau cauciucurile coapte-coapte.

In oras, aproape lunar am cate un por in camera / camera ciupita / valva ce lasa aer. Cumpar camerele din magazin, si tot proaste nimeresc. Marimea 28x1.75 pe un trekking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am facut azi 2 pene,cu demontabile-Maxxis Detonator.Revin la baieuri,am Kenda Domestic cu protectie anti-pana,merg de n-au moarte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.