Sign in to follow this  
razvanArad

Cursiera Columbus

Recommended Posts

Ce puteti sa-mi spuneti despre urmatoarea cursiera?

Asa a aratat cand am primito

Imagine postată

Merita sa o reconditionez?

Roata spate trebuie sa o duc la centrat este descentrata rau, probabil a fost lovita

In rest nu am vazut sa aibe alte probleme, toate piesele se prezinta intr-o stare foarte buna

Vreau sa o vopsesc dupa ce o pun toata la punct

Din ce perioada credeti ca este cadrul si echiparea shimano 105 ?

jantele ambrosio sunt ok?

Detalii despre cadru am gasit aici http://www.equusbicy...lumbuschart.htm

CROMOR Built of cold-drawn, chrome-moly butted tubing, this set is for the more demanding riders who favour versatile, high-performance light frames, but can also be used for larger frames. Cr Mo Steel - Weight: 2190 g

Cadru CrMo Columbus CROMOR "Battaglin"

Imagine postată

Imagine postată

Jante Ambrosio

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand desfa-o pana la ultimul surub si curat-o. Arata cam ... prafuita. Dupa ce o sa o cureti o sa iti dai seama daca este necesara o revopsire/restaurare.

Cauta ce serie este echiparea 105. Trebuie sa scrie pe spatele corpului schimbator spate sau pe spatele celui fata.

Apoi cauta pe velospec.com si o sa-ti faci o idee despre perioada in care a fost produsa(echiparea, nu bicla).

Ar fi o idee sa pui saua la orizontala totusi, altfel ramai fara mostenitori curand :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx,poza am pus-o sa va arat cum a aratat bicicleta cand am luat-o in primire, saua asa a fost pe ea, daca te uiti atent este si pusa invers pe tija de sa,

Lantul de asemenea nu avea cursul normal pe schimbator.

Imi place ca pedalierul este pe rulmenti, pinioanele pe caseta.

Pentru moment am pus o alta roata pe spate in locul celei descentrate si imi place foarte mult cum merge, nu bate si nu joaca nimic la ea.

Nu am mai avut pana acum cursiera, doar "semicursiera" si sunt foarte incantat de cum ma simt pe ea

O problema ce mai am la ea, am vrut sa ridic suportul, pe care este ghidonul, mai sus si nuca este inghetata , am slabit surubul si nu pot misca de ghidon nici stanga-dreapta..

Camasa si cablul de la frana spate trece prin cadru, cand o sa schimb camasile, trebuie sa procedez intr-un anumit fel cu partea care trece prin cadru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica sa nu fie stramb cadrul sau sa existe alte imperfectiuni. Rotile Ambrosio sunt de regula ok, dar s-ar putea ca acestea fiind deja vechi sa fie punctul slab. Si spitele arata cam coapte de rugina. Iti intra usor in cadru o roata moderna cu butuc de 132 mm? Cate pinioane are acum? S-ar putea ca odata si odata sa fie nevoie sa schimbi pinioanele si negasind ceva potrivit sa pui o roata noua. Evident cablurile, camasile se schimba. Sabotii de frana par mai noi. Echiparea 105 arata bine.

Cadrul e probabil din perioada 1981 - 1985, poate chiar mai tarziu. E un CrMo double-butted, asta e in avantajul tau pentru ca te poti baza pe el, il face mai rezistent. Ca rang de valoare e undeva pe la mijloc. Daca ar fi scris "acciaio speciale", ar fi insemnat otel special, ar fi fost mai de top :) Acestea au aparut la Columbus mai tarziu si au in coada un SL, SL, SLX, TSX, SPX, etc.

Conteaza cat ai dat pe ea, in orice caz o suma de 100-200 tot trebuie sa mai investesti, dar o sa fii multumit cu produsul final.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vopseaua originală e foarte faină. Nu cred că îi faci un serviciu dacă o vopsești.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinioanele au 7 foi , as fi curios si eu daca ar merge alte roti, cu toate ca arata foarte bine si astea daca as reusi sa o centrez calumea cea de pe spate le'as pastra

cadrul nu are nici un fel de imperfectiune, daca merg cu ea fara maini nu trage in stanga/dreapta cum trage la bicicleta de mers la lucru

pe echiparea shimano 105 apare pe toate piesele doua cifre urmate de 1055 , cred ca este dupa 90 din ce am vazut pe net, daca puteti sa'mi confirmati

Cadrul intradevar este vopsit foarte frumos, dar are in unele locuri vopseaua picata, si scrisul battaglin este sters si se vede urat,

ce am observat in unele din acele locuri sub vopsea se vede un strat cromat cum este pe furca si pe bascula din dreapta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiurea fara functia edit [-X

Pe ea am dat 240 de lei , cauciucul de pe fata arata foarte bine, cauciucul spate este nou se vad firele alea de cauciuc care dispar de pe suprafata de rulare dupa folosire si am mai primit la ea un cauciuc identic ca cel de pe spate nou cu eticheta lipita pe el si 2 camere care de asemenea par noi

Daca nu arata roata spate ca si complet distrusa nu cred ca aveam noroc sa o iau la pretul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linia shimano 105 e cu siguranta din perioada '90-'93. Curat-o, regleaz-o, schimba-i cablaraia si bucurate de ea.

@Trevizes sabotii "ie originali" :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare mie sau ghidonul e cam jos?Sau cam foarte jos?

In legatura cu vopsirea: ar fi o mare greseala sa o vopsesti deoarece din cate vad eu in poza a 3 a,culoarea e intacta si chiar foarte frumoasa.

Edit: Unde le gasiti fratilor la preturile astea??Cand imi cautam eu cursiera gaseam pe la 600 lei niste harburi de nu-ti venea nici sa le dai la fiare vechi.Si tu cu 240 lei ti-ai luat minunatia asta...Ce marime are cadrul?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pret foarte bun... Nu o vopsi, arata foarte bine! Sa o stapanesti sanatos

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O vopsire decenta te costa mult si n-o sa fie nici pe jumate la fel de rezistenta ca cea din fabrica. In rest, arata foarte bine! ai putea sa incerci s-o pastrezi cat mai originala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx,poza am pus-o sa va arat cum a aratat bicicleta cand am luat-o in primire, saua asa a fost pe ea, daca te uiti atent este si pusa invers pe tija de sa,

Lantul de asemenea nu avea cursul normal pe schimbator.

Imi place ca pedalierul este pe rulmenti, pinioanele pe caseta.

Pentru moment am pus o alta roata pe spate in locul celei descentrate si imi place foarte mult cum merge, nu bate si nu joaca nimic la ea.

Nu am mai avut pana acum cursiera, doar "semicursiera" si sunt foarte incantat de cum ma simt pe ea

O problema ce mai am la ea, am vrut sa ridic suportul, pe care este ghidonul, mai sus si nuca este inghetata , am slabit surubul si nu pot misca de ghidon nici stanga-dreapta..

Camasa si cablul de la frana spate trece prin cadru, cand o sa schimb camasile, trebuie sa procedez intr-un anumit fel cu partea care trece prin cadru?

Mi se pare mie sau ghidonul e cam jos?Sau cam foarte jos?

In legatura cu vopsirea: ar fi o mare greseala sa o vopsesti deoarece din cate vad eu in poza a 3 a,culoarea e intacta si chiar foarte frumoasa.

Edit: Unde le gasiti fratilor la preturile astea??Cand imi cautam eu cursiera gaseam pe la 600 lei niste harburi de nu-ti venea nici sa le dai la fiare vechi.Si tu cu 240 lei ti-ai luat minunatia asta...Ce marime are cadrul?

Soluti cum sa procedez sa ridic ghidonul mai sus?

Cadrul are 56 cm

Legat de unde le gasim, in Arad sunt foarte multe aduse din germania, italia, trebuie doar sa ai rabdare sa le cauti si sa mergi de dimineata in obor/piata de masini s-au acasa la cei ce le aduc, pana sa dau de comunitatea voastra(noastra:D) nu stiam marcile celebre de biciclete, si nu stiam sa fac diferenta dintre echipari, doar ca cu asta am avut noroc ca roata a avut roata de pe spate facuta praf, azi de exemplu sa dat un MTB Radon impecabil echipat deore XT cu furca reba la 500 de euro din cate a spus cumparatorul( dar parca din ce discutau vanzatorii dupa aia sa dat cu 400 de euro)

Legat de vopsit cadru cred ca m-ati convins pentru moment, doar ca as vrea macar literele BATTAGLIN de pe el care oricum nu se vede doar niste lipici ramas in forma de litere sa-l dau jos daca ar merge cu ceva cif crema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija, pe langa celelalte si cu traseul lantului prin rolele schimbatorului...cred ca daca as fi pus-o pe nevasta-mea sa schimbe lantul, l-ar fi pus asa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidonul tau ar trebui sa fie cam asa:Imagine postată

Acum depinde si cat de confortabil ti se pare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Cam asa" este un termen foarte relevant. "Cam asa" depinde de lungimea si unghiul pipei, de forma ghidonului, de relatia dintre dimensiunile membrelor proprietarului si marimea cadrului si nu in ultimul rand de pozitia pe care vrea sa o adopte pe bicicleta.

@razvanArad: daca simti nevoia sa inalti ghidonul, asta o realizezi din ridicarea pipei inca vreo 3-4 cm (cat permite pipa respectiva). Daca ai nevoie de un ghidon mult mai ridicat (din varii motive), poti folosi un adaptor de genul asta impreuna cu o pipa noua (eventual cu unghi mai mare).

Pentru lipiciul intarit, foloseste alcool izopropilic. Se gaseste la magazinele de piese electronice si costa putin (cativa lei o sticla de 250 ml). Daca nu gasesti asa ceva, incearca cu ceva solventi. Cu Cif Cream (si alte produse abrazive) trebuie sa ai grija pe zonele vopsite, deoarece daca insisti prea tare matuieste lacul sau vopseaua. E bun pentru curatarea jegului intarit, mai ales de pe jante sau alte componente metalice nevopsite, dar daca insisti pe zonele cu vopsea s-ar putea sa le strici.

Stickere noi iti poti face foarte usor din autocolant PVC (gasesti la vreo 10 lei metrul liniar pe la magazine gen Praktiker). Gasesti logo-ul original, il listezi la dimensiunea dorita pe orice soi de hartie doresti, iar apoi decupezi literele pe contur. Lipesti cu scotch dublu adeziv literele in oglinda pe spatele unei coli de autocolant PVC, iar apoi decupezi din nou literele din autocolant si le lipesti pe cadru, dupa ce ai degresat zonele in care vrei sa le lipesti. Cu putina migala iese treaba buna, iar pretul e derizoriu. Dintr-o coala de 1m x 45cm de autocolant faci stickere pentru 10 biciclete si mai ramane si de decor.

Altfel, apuca-te de curatat toate piesele. Eu as inlocui si cateva consumabile care tin de siguranta (cablurile de schimbator/frana si sabotii de frana), mai mult preventiv. Nici un service al butucilor n-ar strica (curatat, schimbat bile). Dupa toate astea poti sa spui ca te-ai ales cu o bicicleta buna cu bani putini :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Majikstone pentru toate sfaturile

Legat de pipa nu o pot misca din loc am desfacut surubul de la pipa cateva rotatii bune si am si lovit cu un ciocan in imbus sa coboare nuca, a coborat dar pipa este tot gheata pe furca...

Ai grija, pe langa celelalte si cu traseul lantului prin rolele schimbatorului...cred ca daca as fi pus-o pe nevasta-mea sa schimbe lantul, l-ar fi pus asa.

Da si eu m-am mirat cum a ajuns in pozitia aia, aranjarea lantului a fost primu lucru ce l-am facut la bicicleta , dar cred ca este nevoie sa mai si scot niste zale din el pare un pic cam lung

Ghidonul tau ar trebui sa fie cam asa:Imagine postată

Acum depinde si cat de confortabil ti se pare.

Da am ridicat de el mai trebuie un pic sa-l ridic dupa ce o sa cobor si franele un pic mai jos aprox ca in poza ta, dar pana imi cumpar ghidolina noua, las asa

Acum pana rezolv cu roata stricata am pus o roata de la bicicleta mea de oras , si incerc sa o rulez un pic in formula asta , sa-mi dau seama ce este in neregula si ce mai trebuie sa schimb la ea, pe urma cumpar cabluri/camasi, (sabotii ii las astia pentru ca sunt in stare buna si franele merg foarte bine) pedale neaparat am nevoie de altele, una dintre ele este si crapata si oricum vreau ceva altele ceva mai lungi astea sunt prea scurte, o desfac toata , o curat o ung, si mai intreb cand am nelamuriri

Orice observatii si sfaturi sunt binevenite, multumesc :)

Pentru moment sunt foarte incantat de ea

Acum pun poze cu ea dupa mici reglaje

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încearcă să-i strecori nişte WD40 în headset. Cel mai probabil pe la capătul de jos, cu bicicleta întoarsă. Dacă e vorba de rugină ar trebui să ajute.

După ce scoţi pipa şi vezi care-i situaţia va trebui cel mai probabil demontat headsetul şi curăţat sau înlocuit.

Ca fapt divers, nu m-aş fâţâi prea mult pe ea cu nuca scoasă, rugina poate ceda oricând şi te trezeşti pedalând fără ghidon.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici vorba sa merg cu ea cu nuca scoasa, am strans tot la loc, o sa incerc cu WD40 sa vad daca merge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum că văd pozele, îmi întăresc convingerea că trebuie lăsata așa cum este, nu revopsită. Nici măcar scrisul șters nu deranjeaza, eu l-aș lăsa așa și pe ăla, e un original, chiar dacă-i uzat. Bicla e foarte faină, elegantă, distinsă.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incarcă să foloseşti o nivelă pentru a poziţiona corect şeaua.

Pentru rugina e bună şi solutia antifreeze pentru masini.

Sănătate!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Cam asa" este un termen foarte relevant. "Cam asa" depinde de lungimea si unghiul pipei, de forma ghidonului, de relatia dintre dimensiunile membrelor proprietarului si marimea cadrului si nu in ultimul rand de pozitia pe care vrea sa o adopte pe bicicleta.

@razvanArad: daca simti nevoia sa inalti ghidonul, asta o realizezi din ridicarea pipei inca vreo 3-4 cm (cat permite pipa respectiva). Daca ai nevoie de un ghidon mult mai ridicat (din varii motive), poti folosi un adaptor de genul asta impreuna cu o pipa noua (eventual cu unghi mai mare).

Pentru lipiciul intarit, foloseste alcool izopropilic. Se gaseste la magazinele de piese electronice si costa putin (cativa lei o sticla de 250 ml). Daca nu gasesti asa ceva, incearca cu ceva solventi. Cu Cif Cream (si alte produse abrazive) trebuie sa ai grija pe zonele vopsite, deoarece daca insisti prea tare matuieste lacul sau vopseaua. E bun pentru curatarea jegului intarit, mai ales de pe jante sau alte componente metalice nevopsite, dar daca insisti pe zonele cu vopsea s-ar putea sa le strici.

Stickere noi iti poti face foarte usor din autocolant PVC (gasesti la vreo 10 lei metrul liniar pe la magazine gen Praktiker). Gasesti logo-ul original, il listezi la dimensiunea dorita pe orice soi de hartie doresti, iar apoi decupezi literele pe contur. Lipesti cu scotch dublu adeziv literele in oglinda pe spatele unei coli de autocolant PVC, iar apoi decupezi din nou literele din autocolant si le lipesti pe cadru, dupa ce ai degresat zonele in care vrei sa le lipesti. Cu putina migala iese treaba buna, iar pretul e derizoriu. Dintr-o coala de 1m x 45cm de autocolant faci stickere pentru 10 biciclete si mai ramane si de decor.

Altfel, apuca-te de curatat toate piesele. Eu as inlocui si cateva consumabile care tin de siguranta (cablurile de schimbator/frana si sabotii de frana), mai mult preventiv. Nici un service al butucilor n-ar strica (curatat, schimbat bile). Dupa toate astea poti sa spui ca te-ai ales cu o bicicleta buna cu bani putini :D

Am folosit termenul "cam asa" ca sa nu creada razvan ca aceea este o pozitie stas si exact asa trebuie sa fie.Am si specificat mai jos ca depinde cum se simte el mai bine.

Edit: Saua nu este cam ridicata de varf?Stiu ca ar trebui sa fie paralela cu solul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta arata foarte bine, iar cu o investitie minima: colant Battaglin, sa si ghidolina colorate va iesi excelent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incarcă să foloseşti o nivelă pentru a poziţiona corect şeaua.

Pentru rugina e bună şi solutia antifreeze pentru masini.

Sănătate!

te referi la antigel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this