mxyzptk 0 Posted July 12, 2012 Salut la toata lumea. Am nevoie de un ajutor din partea voastra. Am cumparat o cursiera Bianchi cu piese Shimano 105 care are caucicurile foarte subtiri daca nu ma insel de 19 ceva de genul, nu ma pricep foarte bine. As avea nevoie de o informatie din partea voastra in ciuda faptului ca ati mai auzit de nu stiu cate ori subiectul asta si anume: 1. Are vreo importanta grosimea cauciucului? Daca cauciucul este mai gros absoare mai bine socurile din "denivelari" si probabilitatea de a face pana e mai mica? sau nu conteaza? 2. Presiunea conteaza mult? pentru ca eu am mers cu ea putin mai desumflata si mergand prin craterele din Bucuresti am avut senzatia ca nu se simt gropile si denivelarile, in acelasi timp pedalam foarte mult si ma duceam putin Quote Share this post Link to post Share on other sites
radu_vadan 839 Posted July 12, 2012 Eu personal prefer cauciucuri de 23 umflate cam la 8 atmosfere. Ce greutate ai? Quote Share this post Link to post Share on other sites
octav 317 Posted July 12, 2012 In principal pentru soselele din RO, e mai bun un cauciuc de 23-25 umflat la 8, cum zice si Radu. 19 se foloseste in general la contratimp. Si da, un cauciuc cu balonul mai mare absoarbe mai mult socurile. Incearca sa gasesti doua cauciucuri de 23 si o sa fie mult mai bine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trevizes 2,530 Posted July 12, 2012 Un cauciuc mai balonat contribuie la confort. Dar diferenta asta o sesizezi intre 700x23 vs.700x32, mai greu intre 23 vs 25. Daca iti umfli cauciucurile foarte mult, chiar si peste limita admisa, vei simti ca rulezi mai eficient, dar vei fi mai rigid. Fiind rigid vei simti mai mult imperfectiunile soselelor. Dar si viteza cu care abordezi conteaza, daca alergi mai tare, vei simti mai putin disconfortul drumurilor mai proaste. Penele se fac din alte motive, s-a mai discutat intr-adevar, totusi nu are rost sa amesteci problemele. Ia-ti cauciuri cu protectie mai buna si umfla-le corect. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pustiu 476 Posted July 12, 2012 Cauciucurile rezistente la pana, de cele mai multe ori ranforsate cu kevlar sau alt material rezistent, sunt mai "rigide", vei simti toate denivelarile din carosabil. Presiunea "recomandata" este inscrisa pe cauciuc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
adrian marinescu 73 Posted July 12, 2012 salutare, de ceva timp am si eu cursiera mai veche cu roti foarte subtiri (balonaj de 18-19) si tot prin gropile din bucuresti ,merg si se prezinta chiar foarte bine nu am facut nici o pana cu toate ca am mers prin sarme sau cioburi, dar am mers cu ele umflate la presiune maxima( tun adica), anvelopele sunt niste rapciugi Kenda iar cercurile sunt mavic open, deci cred ca hotarator este presiunea cu care sunt umflate camerele, deci nu cred ca trebuie sa le schimbi Quote Share this post Link to post Share on other sites
killer_fan 153 Posted July 12, 2012 am auzit ca nu sunt bune la coloana astea sub 23. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mxyzptk 0 Posted July 12, 2012 M-am uitat pe cauciucuri si scrie 23-622(700x23C) HS 384 SCWALBE LUGANO, nu ma pricep la dimensiuni nici nu stiu ce inseamna "622" :). Ideea era ca le-am umflat 6 atmosfere e mai rigida la gropi dar se duce mai mult, in ciuda faptului ca merg si ma feresc de absolut orice pietricica, am senzatia ca fiind subtiri sunt mult mai dispuse la pana, mai ales ca prin Bucuresti pe marginea soselei sunt numai plastice, cioburi micute si pietre. Deci in final sa nu ma panichez? :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
otsdr 1,326 Posted July 12, 2012 Mergi cu ce ai deocamdată și vezi ce probleme apar pe parcurs (dacă apar). Quote Share this post Link to post Share on other sites
hipopotanu 832 Posted July 12, 2012 Deci in final sa nu ma panichez?si daca te panichezi ce o sa faci. si nu mai ocoli orice cacat, ca nu se intampla nimic ramai la 6 atm, mai jos exista riscul de snake-bite, adica pana dubla casa zic asa, sau mai baga pana la maximul cauciucului, daca iesi la ture mai lungi, afara din oras. 622=28"=700 atat e la cursiera. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pustiu 476 Posted July 12, 2012 6 atmosfere e foarte putin, mai ales pentru un cauciuc care permite pana la 10atm, daca retin bine! Quote Share this post Link to post Share on other sites
mxyzptk 0 Posted July 12, 2012 Ideea e ca nu sunt umflate la maxim, cineva mi-a spus ca tre sa tin cont si de caldura ca presiune mare nu se baga vara :), cred ca e un prost :) dupa cate imi ziceti aici.Eu m-am gandit ca se strica si janta pentru ca socul e mai dur si ai senzatia ca "s-a rupt bicicleta" :)) Quote Share this post Link to post Share on other sites
hipopotanu 832 Posted July 12, 2012 cineva mi-a spus ca tre sa tin cont si de caldura ca presiune mare nu se baga vara :), cred ca e un prostla fizica am invatat despre legea I a hidrodinamicii, deci s-ar putea ca"prostul" sa aiba dreptate 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
andbozo 16 Posted July 12, 2012 Cred ca e termodinamica:) 23 prefer si eu. Daca pui mai groase ai grija sa iti incapa in clestii de frana. 28 incape cam la orice cursiera cred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hipopotanu 832 Posted July 12, 2012 aerul poate fi considerat si ca un fluid, deh, defect profesional. 28 incap la majoritatea clestilor, chiar si un pic cramponate la unele, incercat pe clestii mei de 105, ca tot zicea ca are echiparea asta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mxyzptk 0 Posted July 12, 2012 Astazi am invatat o lectie foarte importanta :)) presiunea e cea mai importanta din ciclul " Nu conteaza" : nu conteaza cat de subtiri sunt conteaza cat de bine sunt umflate :)) Quote Share this post Link to post Share on other sites
manudmg 13 Posted July 12, 2012 Salut la toata lumea. Am nevoie de un ajutor din partea voastra. Am cumparat o cursiera Bianchi cu piese Shimano 105 care are caucicurile foarte subtiri daca nu ma insel de 19 ceva de genul, nu ma pricep foarte bine. As avea nevoie de o informatie din partea voastra in ciuda faptului ca ati mai auzit de nu stiu cate ori subiectul asta si anume: 1. Are vreo importanta grosimea cauciucului? Daca cauciucul este mai gros absoare mai bine socurile din "denivelari" si probabilitatea de a face pana e mai mica? sau nu conteaza? 2. Presiunea conteaza mult? pentru ca eu am mers cu ea putin mai desumflata si mergand prin craterele din Bucuresti am avut senzatia ca nu se simt gropile si denivelarile, in acelasi timp pedalam foarte mult si ma duceam putin poti sa pui o poza te rog,sau sa dai mai multe detalii,pret? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mxyzptk 0 Posted July 12, 2012 Pffff! acum am ajuns acasa dupa o calatorie off road prin Bucuresti unde trebuie sa ocolesti toate porcariile, numai petece si hartoape. Cursiera= frustrare si asta pentru ca iti dai seama ca traim intr-o tara penibila unde nimeni nu face nimic si nimeni, de asemenea nu ia nici o masura sa se faca ceva. Referitor la teama de a nu face pana vreau sa zic ca nu am luat gropi deloc in schimb pietricele care trosnesc sub cauciuc sunt basic. Mi-e scaba de tara asta! A, si sa nu mai zic de toti cocalarii care una-doua claxoneaza se grabesc ei domne! niste cretini! cum spune Cheloo "v-as amaneta pe toti si nu m-ati prinde" Quote Share this post Link to post Share on other sites
hipopotanu 832 Posted July 13, 2012 De ce nu emigrezi in Congo? Oare stau si ma gandesc, noi astialalti de folosim cursiera, de ce nu ne-am sinucis pana acum. De ce toata lumea are impresia, total gresita, ca pentru oras ai nevoie de un DH. De ce crezi ca mai in toate tarile cu apa calda pe conducta, mai toti deliverii pe bicla, folosesc cursiere, single speed-uri, fixie-uri, adica numai bicle cu ghidon si roti inguste? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totis 75 Posted July 13, 2012 ptr ca stiu sa mearga cu ele :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
mxyzptk 0 Posted July 13, 2012 Crezi ca lumea are impresia gresita ca cursiera nu e ok pentru oras?. In conditiile in care aveam si noi niste sosele ok poate se spargea si concluzia asta dar asa tind sa cred ca au dreptatea, ma refer la "lume" si spun asta pentru ca experimentez mergand si ma umplu de nervi, desigur am grija cum merg sa evit gropi pietricele si chestii dar calitatea asfaltului e jalnica si sunt numai petece cu diferite tipuri de ciment, unele mai inalte altele mai joase. Imi place foarte tare senzatia de viteza si nu se compara cu MTB cu roti mari dar in acelasi timp ma gandesc si la eficienta Quote Share this post Link to post Share on other sites
mxyzptk 0 Posted July 13, 2012 Apropo o intrebare mai am :) stiu ca exista o solutie antipana care se aplica in locurile de pe suprafata cauciucului. E ok? spun asta pentru ca dupa cum am zis mai sus nu gropile sunt o problema ci pietricelele care se "infig" in cauciuc, m-am uitat acum si sunt deja niste mici taieturi pe suprafata de mers, aceste mici taieturi avanseaza pana ajunge la camera sau se pot acoperi cu solutie antipana? Quote Share this post Link to post Share on other sites
andbozo 16 Posted July 13, 2012 Solutia antipana se pune in camera. Nu te uita la toate zgarieturile de pe cauciuc, ia si pedaleaza. Schwalbe Lugano mi s'au parut foarte rezistente la pene. Si m'am bagat cu ele prin locuri mai grele decat nisipul de pe marginea drumurilor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Serby 29 Posted July 13, 2012 Ai cuciucuri ok, da-i inainte si mai baga 1-2 atmosfere in camera;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
erich1934 6 Posted July 15, 2012 Putin offtopic(nu sunt cauciucuri de sosea ci de trekking) : Oare conteaza greutatea ciclistului in ecuatia asta ? Mai exact : am mers cu roti de 700 x 42c CST Flat fighter(umflate la 5 atmosfere) aproximativ 3000 km fara nici o problema. Greutatea mea a variat intre 110kg si 128kg in perioada asta. Nu am stat sa ocolesc nimic (mai ales in 25 km pe zi pe care ii fac pana la serviciu si inapoi) si chiar am trecut prin denivelari destul de urate (gen gurile de canal din dreapta soselei) fara probleme mecanice.. Weekend-ul asta pentru ca tot am ajuns cu greutatea mai jos mi-am inlocuit anvelopele cu unele mai inguste (700x38 -Schwalbe Silento 2) pe care le aveam prin casa .. tot la 5 BAR. Obiectivul meu era sa imi imbunatatesc cadenta (sa tin 90-100 RPM in loc de 80-90) si viteza. Incerc sa folosesc calculatorul lui Sheldon Brown pentru cadenta ... Dupa doar 10 km in care am mers cu grija (ocolit gropi, denivelari , cioburi) am facut pana (prima mea pana din iunie anul trecut). Am scos un ciob infipt strategic in cauciuc. Acel ciob era groaznic de mic si sunt sigur ca nu ar fi afectat cauciucul meu obisnuit. Ambele tipuri de cauciucuri au (teoretic) Puncture Protection ... doar ca la Schwalbe efectiv nu prea a functionat .. in loc sa respinga ciobul respectiv a trecut pur si simplu prin cauciuc (l-am extras unde ramasese infipt). M-am gandit ca voi face ce fac si multi alti biciclisti : Pun un cauciuc super strong pe spate (700x42 trekking , 700x28 probabil cursiera) si unul mai light pe fata (700x35/38 trekking, 700x23 cursiera). Cam 90% din toate penele pe care le-am avut au fost la roata spate. Poate voi pierde 1-2km/h si ceva precizie pe ciclo-computer dar pentru mers prin oras merita. Quote Share this post Link to post Share on other sites