mxyzptk

Roti subtiri sau roti groase

Recommended Posts

Parerea mea este ca, cauciucul bine umflat te ajuta sa nu lovesti janta si cauciucul preia socul la o gropita .Pentru evitarea penei si unde mergeti in zone suparate un cauciuc mai moale te poate ajuta mai mult decat un cauciuc umflat tare .Eu personal prefer dimensiunea 700x23 parca este cel mai adecvat .Conteaza si ce janta ai ,la cele lenticulare 700x20c este riscant si acele cauciucuri trebuie umflate beton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu ai muscaturi de sarpe in camera de cursiera bagi max cat scrie pe anvelopa. La cursiera pe care o folosesc numai la antrenament am un set de roti cu 22/24 - fata/spate si un set cu 23/23 - fata/spate, bag de fiecare data 8,5 si nu am avut NICIO pana. Mai este vorba si de noroc dar...

La ciclocros ptr oras am 25/25 - fata/spate, anvelope Schwalbe Blizzard wired si cu protectie de kevlar cu care merg si cu 4 atm (de lene, de graba, diverse motive) si nu am avut NICIO pana in 3 ani.

Asta cu mersul ca pe camp minat si evitat microparticule de siliciu zic ca-i de la nervi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am trecut de la 700x23 la 700x25 si simt diferenta,adica amortizeaza mai bine 25-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru evitarea penei si unde mergeti in zone suparate un cauciuc mai moale te poate ajuta mai mult decat un cauciuc umflat tare

de la Schwalbe citire:

Maintain the correct inflation pressure. If the inflation pressure is too

low, the risk of punctures is substantially higher.

Cred ca cel mai important e un cauciuc de calitate, umflat cel putin la presiunea minima. Pentru cei mai analitici, aruncati un ochi aici, aici si aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut. va rog sa ma ajutati cu niste pareri. Am niste jenti de cursiera care acum sunt cu cauciucuri 622x20. Oare ar incapea pe ele cauciucuri de 23 sau 25?

Merci de idei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Dă un click pe link-ul din postul de mai sus, dute la pagina 7 si vei afla răspunsul.

Sau mai ușor, poți pune, dar nu e recomandat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci!

Often the use of a wider rim is useful because it brings additional stability to the tire„ --- la asta te referi cand spui ca nu ar fi recomandat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi eu sunt curios de ce nu e recomandat. Ar trebui, ce-i drept, să ne spună mai întâi ce înseamnă "jenţi de cursieră". Clincher cu distanţa interioară de 14mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă folosești un cauciuc îngust pe o jantă mai lată (decât ceea ce se recomandă) riști să faci pene în snake bite (când te uiți la cameră observi 2 înțepături mici ca și cum ar fi colții unui șarpe).

Eu consider jențile de cursieră cele cu diametrul interior de 13, 15, 17mm. De la 19 în sus merge spre ciclocros. E o părere personală bazată pe faptul că nu poți menține un ritm ridicat cu un cauciuc de peste 28mm fără să ai un consum de energie mai ridicat în comparație cu un cauciuc de 23mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă are de 20 acum sper că are jantă de 13. Caz în care poate urca până la 25 liniştit cf. Schwalbe. Iar dacă are janta de 15 nu numai că poate dar chiar ar trebui să urce, exact din motivul expus de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu consider jențile de cursieră cele cu diametrul interior de 13, 15, 17mm.

Adica latimea jentii!

sincer sa fiu, chiar nu stiu ce latime au jentile mele, abia am intrat in posesia lor, nu am apucat sa le masur latimea, numai am vazut ca acum au pe ele cauciucuri de 20 si ma gandeam sa pun pe el ceva mai late pt putin confort. Dar o sa le masur sa vedem. Multumesc de informatii!!!

ps. totusi nu am inteles 100% de ce nu spuneai ca nu e recomandat.. sau ar putea fi jentile mele mai inguste de 13mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greșeala mea...eu m-am gândit că are janta de 20mm. Am mai observat jante care nu sunt conform tabelului și nu am băgat de seamă. Am citit greșit, crezând că este în situația opusă. Diametru mare și vrea cauciuc îngust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In oras folosesc anvelope de 23 , la sosea 20.  

(Cel mai mic  rolling resistance l-am avut pe o distanta de aproximativ 60km rulaj direct pe janta  :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce am observat este faptul ca dimensiunea 700x20 c este greu de gasit ,si eu merg pe 23 c dar am o pereche de 20 c si arata foarte bine zici ca sunt baieuri .Stie cineva pe unde se gaseste 700x20 c ?

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maestre Buchter, exceptând poate aspectul, în ziua de azi nu mai există niciun motiv pentru a folosi cauciucuri mai înguste de 23. 20-urile sunt incomode, rulează mai prost (dovedit ştiinţific, nu inventez eu) şi au aderenţă mai proastă. Eu mă gândesc serios să trec la 25!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-as dori sa rulez doar pe cauciucuri de 18 dar la noi in tara e imposibil >>> ideal consider ca 23 umflate la maxim e ideal .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă dacă ţie-ţi place să te chinui şi să suferi :)

De ce crezi că în pro tour se merge cu 23 şi 25? Nici măcar pe velodrom nu se mai merge cu 18.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radule,daca e vb de drumuri urbane,da,25 sunt mai ok.Si cred ca diferenta intre 23 si 25 e insesizabila.

Si tot pt drumuri urbane,eu merg si pe baieuri de 25 ,cu anti-pana inauntru (am 2 seturi de roti,demontabile si baieuri)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maestre Buchter, exceptând poate aspectul, în ziua de azi nu mai există niciun motiv pentru a folosi cauciucuri mai înguste de 23. 20-urile sunt incomode, rulează mai prost (dovedit ştiinţific, nu inventez eu) şi au aderenţă mai proastă. Eu mă gândesc serios să trec la 25!

Sunt convins ca ai dreptate si eu merg in general pe 23 c dar la impresia artistica arata foarte bine 20 c.Eu merg si iarna cu bikla si nici nu indraznesc sa merg cu 20 c doar cu 25 c.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radule,daca e vb de drumuri urbane,da,25 sunt mai ok.Si cred ca diferenta intre 23 si 25 e insesizabila.

Si tot pt drumuri urbane,eu merg si pe baieuri de 25 ,cu anti-pana inauntru (am 2 seturi de roti,demontabile si baieuri)

Cu 23 cu 25 ia zi NICULE ca vine primavara si nu se mai zice nimic de cursa babelor :((

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnu' Emil,am zis ca poate reusim astia din Buc sa ne adunam mai des;prima sambata a fiecarei luni e ok?si la vara urmeaza "marea adunare"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru situatiile de fiecare zi din trafic (o groapa luata din neatentie, o bordura coborata/urcata din mers), si mai ales tinand cont de cum arata drumurile noastre toate, n-as cobori sub 28c. Mi se pare un compromis numa' bun intre usurinta la inaintare si confort. Chiar sunt curios daca exista cursiere (nu de-astea ultra-specializate gen triatlon sau contratimp) pe care sa nu "incapa" dimensiunea aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.