Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

ionut-daniel

RADON vs. CANYON

Recommended Posts

Asa cum zice si numele topicului: RADON vs. CANYON, mai exact:

ZR TEAM 7 http://www.radon-bik...0_id_20526_.htm vs. GRAND CANYON AL 7 http://www.canyon.co...ike.html?b=2540

adica: 1.000 Eur vs 1.300 Eur

sau asa:

RADON vs. CANYON

FORK: Rock Shox SID RL PopLoc vs. DT Swiss XRM 100

REAR DERAILLEUR: Shimano XT RD-M780, 10-speed vs. Shimano Deore XT Shadow

FRONT DERAILLEUR: Shimano SLX FD-M660, 10-speed, Topswing 34,9mm vs. Shimano SLX E-Type 3x10

CRANKSET: Shimano XT FC-M780, 10-speed vs. Shimano SLX FC-M 660-10

BOTTOM BRACKET: Shimano Hollowtech vs. Shimano SLX

CASSETTE: Shimano HG62, 10-speed 11-36 vs. Shimano Deore 11-36 10-speed

SHIFT LEVERS: Shimano SLX SL-M660 10-Speed vs. Shimano SLX 10-speed

WEIGHT: 11,6 kg in size 16" , black (cu tot cu pedale din Al.) vs. 10,90 (fara pedale)

Se merita diferenta aia de 300 de Eur in favoarea Canyonului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca Radonul are reducere de 111 Euro azi pe bike-discount.de. La 888Euro cred ca merita si mai mult decat 1300 pe Canyon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radonul are zile in care ajunge la 799 (ultima oara acum vreo 3 saptamani), mai des 899 sau mai nou 888

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Canyon preturile sunt ceva mai mari la o echipare din aceeasi grupa.

Cadrele mi se par mai frumoase la Canyon, dar tot nu as da banii in plus pe ele. Am avut un Radon Stage 7.0 si cadrul nu m-a dezamagit in nici un fel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canyon participa in Le Tour. Radon nu! :P

Un 10 % plus de pret pentru sponsorizarea echipei <):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radon clar , la toate capitolele .

Vezi si diferentele de geometrie a cadrului daca te avantajaza ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as alege bicicleta pe care e pusa furca Rock Shox.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as alege bicicleta pe care e pusa furca Rock Shox.

Un sfat de care trebuie tinut cont daca vrei sa poti merge la un service "oficial" in RO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu service-ul e cel mai degeaba argument, intretinerea de rutina e la fel de simpla la ambele furci si ar trebui sa o poti efectua la orice service. De schimbat piese (bucse, amortizor) e la fel de complicat la ambele.

Intrebarea e: ai de unde cumpara Radon-ul, avand in vedere ca bike-discount nu trimit biciclete complete in Romania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand uita-te la geometrie. Radon-ul este foarte scurt : 594 mm(ETT) la 20" pe cand Canyon-ul : 615 mm la 20" seat-tube. Daca vrei ceva race sau iti place o pozitie intinsa,atunci mergi pe Canyon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da..., comparatia corecta aici ar fi fost cu Radon Race 6/7.0, nu cu Team.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei gemoetrie "race" exista seria ZR race la Radon, la un raport pret/calitate ceva mai slab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt proaste zx24 , chinezari , are un prieten un full suspension cube care a venit cu rotiile astea si s-au descentrat foarte usor , apoi la o cazatura pe asfalt s-au indoit rau de tot si toate astea tinand cont ca are full care mai protejeaza cat de cat rotiile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da..., comparatia corecta aici ar fi fost cu Radon Race 6/7.0, nu cu Team.

otsdr comparatia era intentionata din punct de vedere al dotarilor vs. pret, avand in vedere caracteristicile tehnice asemanatoare.

Un 10 % plus de pret pentru sponsorizarea echipei <):)

Serby poate si mai mult de atat.Team katiusha, ffs...team katiusha....au plecat aia de la omega pharma lotto, probabil si asta ar fi fost un motiv.

Canyon participa in Le Tour. Radon nu! :P

RADON bate in dotari CANYON-ul pe bani mai putini si nu le trebuie asa reclama, si zic asta din postura unui fan Canyon dezamagit in momentul de fata, avand in vedere ofertele lor de anul asta.

Asta cu service-ul e cel mai degeaba argument, intretinerea de rutina e la fel de simpla la ambele furci si ar trebui sa o poti efectua la orice service. De schimbat piese (bucse, amortizor) e la fel de complicat la ambele.

Intrebarea e: ai de unde cumpara Radon-ul, avand in vedere ca bike-discount nu trimit biciclete complete in Romania?

In ceea ce priveste alegerea ht-ului mai astept o vreme momentan. Privind achizitia acesteia o pot efectua prin intermediul unui prieten din Germania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care configuratii tehnice asemanatoare? Geometria "ghiozdanar" vs "race"? Daca vrei sa stai in pozitia aia pe bicicleta poti la fel de bine sa-ti iei un trekking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare adevar zice otsdr. Am observat ca mai toate brandurile au la cadrele entry level o geometrie mai comfortabila. Pe coborari iti e mai usor cu o astfel de geometrie, nu iti pune la incercare skillul prea mult.

Pe catarari si pe plat, cu o geometrie race te simti ca intrun bolid de F1. De asemenea la cadrele race se scade si la greutate de multe ori.

Am avut cadru de race si am revenit la unul de pensionari din dorinta de comfort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal consider ca e f importanta investirea intr-un cadru usor si bun. Grand Canyon AL indiferent de model are acelasi cadru, si facand un calcul cu furca SID de pe Radon ZR Team 7.0 (tot 999e ca si AL 6.0) si franele (Formula RX) Canyon-ul ajunge la sub 11kg ceea ce e un punct important, mai ales ca Grand Canyon-ul e de 16.5 fata de Radon de 16. Nu am testat un Radon pana acum asa ca n-am putut face decat un calcul strict matematic. Concluzia e la latitudinea fiecaruia =:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca asta mi-a placut: e de 16.5 fata de 16 :)).

Ce comparati de fapt aici? In primul rand doua biciclete cu pret diferit (30% diferenta). Apoi, au geometrie diferita la cadru ceea ce le face comode sau incomode, performante sau neperformante, indiferent de ce frane au pe ele, ce furca sau ce ghidon. Ajunge sa fie criteriu de seletie faptul ca una are 11 kg si cealalta 10.9, chiar la un cadru cu 0.5 inch mai mare?

Eu cred ca ambele sunt marci ok, ce produc biciclete decente. Depinde si ce urmeaza sa se intample cu bicicleta dupa achizitie. Daca esti genul care intr-un an mai are doar cadrul si eventual furca din bicicleta originala, atunci m-as orienta spre o firma care e renumita pentru cadrele deosebite si performante. Daca intentia e sa tii bicicleta si sa te dai cu ea asa cum e cumparata cu modificari minore, atunci conteaza destul de mult si ce furca are, ce roti are, ce transmisie, etc. Dar in definitiv, cel mai important e cadrul, ca el iti dicteaza pozitia, manevrabilitatea, performanta.

De exemplu eu prefer sa iau o bicicleta buna ca intreg, sa nu fiu intr-o permanenta upgradare si cautare de componente mai nu stiu cum. Canyon e una din marcile pe care le-am avut in vedere cand mi-am luat bicicleta din gama 1000+ Euro anul trecut, dar am renuntat din diverse motive (durata mare de asteptare, costul extra pentru transport, lipsa unei minime garantii in tara) si am luat de aici un Trek 6500 la reducere. Cred ca in zona 1000-1500 Euro Canyon are multe de oferit. Ca full-suspension, Canyon Nerve XC e una din cele mai bune oferte posibile. Iei o bicicleta super bine dotata la un pret aproape de hard-tail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul Canyon are head tube tapered fata de Radon care il are normal. Pe de alta parte,rotile de pe Radon sunt o idee mai usoare decat cele de pe Canyon (DTSwiss X1600 vs 1700) si ar mai fi echiparea Radon SRAM XO/X9 fata de Shimano XT la Canyon.

Nu stiu care e diferenta intre SID RL si RLT. Poate ne lamureste cineva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu care e diferenta intre SID RL si RLT. Poate ne lamureste cineva.

Daca diferentele sunt similare cu gama Reba, la RL poti regla floodgate-ul cu un imbus, la RLT au pus un buton dedicat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites