Vali-THX

Reconditionare cursiera ruseasca "спорт" (SPORT)

Recommended Posts

Salutare,asa cum spune si titlul am o cursiera veche ruseasca de pe vremea cand eram pustan ( '93-'96) si visam sa practic ciclismul iar acum ma bate gandul sa o reconditionez.Bicicleta nu a fost foarte folosita de-a lungul tineretii asa ca arata destul de bine cadrul,vopseaua,etc...cu exceptia baieurilor care s-au copt,cablurile banuiesc,saboti,protectia ghidon si lipsa pedalelor care s-au pierdut.As dori daca se poate sa-mi spuneti daca se merita s-o reconditionez(ce costuri) si sa-mi recomandati pe cineva priceput,serios si pasionat de astfel de "vechituri" care o poate pune pe roti din nou.

P.S.-Mare lucru despre aceasta cursiera nu prea am gasit pe net si sunt tare curios in ce an s-a fabricat,daca era ceva de capul ei la vremea respectiva,dimensiune roti/baieuri,greutate,etc..

Va multumesc anticipat,o zi buna.

Poze:

post-13421-0-79162500-1342568640_thumb.jpg

post-13421-0-07818800-1342568642_thumb.jpg

post-13421-0-26664100-1342568668_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uau.. priveam cu mare admiratie cursiera asta sovietica dupa revolutie, cand aduceau rusii vrute si nevrute in targul din cartier... Ca dotari si concept nu trece de '80, dar e posibil sa se fi facut cu succes si dupa '90, dat fiind retardul tehnologic in domeniu al rusilor. Ca si costuri: ~250 RON baieuri, cabluri/camasi ~40 RON, pedale ~50 RON, mana de lucru 100-150 RON. Bratul stang al angrenajului pe unde salasluieste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,din pacate am pierdut bratul stang. Bicicleta a fost cumparata de noua prin 93-94.

post-13421-0-87320800-1342694994_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci se adauga si un angrenaj pe la 150 RON, asta daca nu gasesti pe la vreun service unul care sa semene cu bratul ramas.. Ce lungime are?

P.S. intoarce si tu nuca aia de prindere a seii ca acum saua arata ca o suricata care adulmeca gaze de leu in vant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,axul este pe pana.Din pacate nu prea gasesc modelul respectiv,eu as vrea sa-i schimb angrenajul cu totul cu unul mai modern cu 2 foi insa tre sa schimb si axul cu unul patrat.Apropo,poate stiti pe cineva care vinde vreun angrenaj cu 2 foi(cea mare de 52-cea mica nu conteaza).

@odi-- Gata,am intors nuca.

Pe cadru este stantata data fabricatiei '94 si mai scrie "675" iar aseara n-am avut ce face si am cantarit bicla: 9.8kg are fara bratul pedalier stang si pedale.Momentan bicla am dus-o la un atelier de reparatii unde urmeaza sa-i schimb jantele,spite de inox(trec pe anvelope de sosea 23mm cu camera),cablurile si mansoanele,schimbatoarele fata/spate cu unele noi moderne,lantul si am sa-i duc cadrul la vopsit si am sa renunt la stikerele in limba rusa. Cred ca or sa intre ceva bani in ea stiu ca pt multi pare aiurea insa pentru mine bicla asta are valoare sentimentala,face parte din copilaria mea.

post-13421-0-40385900-1342795783_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate am nevoie de un angrenaj complet cu tot cu butuc,prinderi,etc.. insa nu stiu ce model se potriveste pe cadrul meu si mai accesibil la pret,ceva gen SH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca solutie de compomis am si un agrenaj 52/42 dar e cam uzat...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos,am sa vb si cu "doctorul" care se ocupa de ea si sa vedem ce solutii propune si el.Daca nu gasesc te contactez prin mesaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,axul este pe pana.Din pacate nu prea gasesc modelul respectiv,eu as vrea sa-i schimb angrenajul cu totul cu unul mai modern cu 2 foi insa tre sa schimb si axul cu unul patrat.Apropo,poate stiti pe cineva care vinde vreun angrenaj cu 2 foi(cea mare de 52-cea mica nu conteaza).

@odi-- Gata,am intors nuca.

Pe cadru este stantata data fabricatiei '94 si mai scrie "675" iar aseara n-am avut ce face si am cantarit bicla: 9.8kg are fara bratul pedalier stang si pedale.Momentan bicla am dus-o la un atelier de reparatii unde urmeaza sa-i schimb jantele,spite de inox(trec pe anvelope de sosea 23mm cu camera),cablurile si mansoanele,schimbatoarele fata/spate cu unele noi moderne,lantul si am sa-i duc cadrul la vopsit si am sa renunt la stikerele in limba rusa. Cred ca or sa intre ceva bani in ea stiu ...1....ca pt multi pare aiurea insa pentru mine bicla asta are valoare sentimentala,face parte din copilaria mea.2.

1. Sa fiti sigur de asta.

2. Cadrul arata foarte bine in poze.... NU il vopsiti ! Eu la Sputnik-ul meu l-am vopsit ca era ruginit rau... dar stickerul cu marca l-am acoperit cu folie si nu m-am atins de el.

Axul pedalier l-am trecut pe rulmenti...

Imagine postată

... dar degeaba . Foile sovietice nu se uzau nici dupa 20 000 de km indiferent de starea lantului. Dar dupa max. 500 km bateau lateral si 5mm din cauza sistemului cu pene transversale conice la fixarea pe ax. Nu va recomand... eu am trecut pe foi, brate, bottom bracket pe patrat si am scapat de acest stres. Daca doriti vi le donez pe toate alea sovietice (rog. PM)... dar nu vopsiti cadrul!

Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua domnul moromete,stiu si eu ca sistemul rusesc pe pana este foarte depasit,din pacate foile mele sunt atat de strambe incat intr-un anumit punct de rotatie foaia mica atinge cadrul deci trebuie neaparat sa scap de axul si pedalierul rusesc si sa trec la unul modern pe patrat cu foi mai moderne,asta e cea mai mare problema a mea pt ca un sistem complet este foarte scump nou chiar si SH si plus de asta nici nu stiu dc se potriveste la dimensiunea cadrului si a filetului.

Legat de vopsitul cadrului imi pare rau dar o sa va dezamagesc :( ,am de gand sa-l curat complet,apoi pregatit cu sprit chit si vopsit intr-un cuptor auto profesional iar apoi am sa apelez la o firma de inscriptionari/stikere si sa refac abtibildurile insa in loc de "cnopt" sa scrie "sport" iar peste ele dat cu lac;nu prea ma impac cu ideea de "russian".

P.S.--Sper ca la final sa nu va dezamagesc si sa va placa cum a iesit,am sa postez imagini cu ea.

P.S. 2 -- Am si eu nevoie de un sfat,cu ce solutie (si unde gasesc) pot curata franele,bratul de la ghidon si capacelul de prindere al ghidonului pt a straluci.Ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare si mie rau sa aud ca vrei sa-l vopsesti... Dar tu stii cel mai bine, pana la urma tu te vei bucura de ea.

Luciu poti obtine cu pasta polish, gasesti peste tot, chiar si in hipermarketuri la raionul de cosmetica auto.

Succes!

BTW, arata mult mai bine cu nuca aia intoarsa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva idee daca pot pune pe cadrul asta un butuc monobloc pe patrat,am vazut ca un butuc nu e foarte scump gen 30-50 ron si am gasit angrenajul asta de 52/39T :

http://www.marosbike.ro/preturi_PIESE_-_Pedaliere/Pedalier_Shimano_FC-2300-7501.html

Sau poate octalink sau alt tip mai modern pt ca nu stiu cum sa scap de sistemul rusesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte ştiu eu, filetul butucului la bicicletele astea este milimetric, pe când la cele normale este in ţoli, aşa ca va trebui să refaci filamentul ca sa poţi instala un butuc pedalier normal. Succes!

PS: sunt si eu pentru ca s-o lasi asa, nevopsita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa se potriveasca, insa am vazut multe cadre rusesti filetate prost si nu prea mergea pus un monobloc. Probabil ca au fost construite cu mult misirupism socialist dupa o pauza lunga de masa udata cu vodca.

Poate ai noroc sa fie bine centrate. Masoara in interior filetul, ar trebui sa aiba 35mm. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Sputnik-ul din dotare filetul BB (masurat pe exterior) era englezesc 1.37 "x 24 tpi. (34,8 x 1,06 mm !). Teoretic si la Sport-ul domniei voastre ar fii la fel ca inebuneau ucrainienii cu mai multe randuri de tarozi / filiere la Harkov. Detalii mai multe la Sheldon Brown.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D-ul moromete am si eu o intrebare va rog,la cadrul dvs in ce sens se strang cupele de prindere ale axului pedalier.Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

D-ul moromete am si eu o intrebare va rog,la cadrul dvs in ce sens se strang cupele de prindere ale axului pedalier.Va multumesc

Cuveta dreapta se strange in sens anti-orar (filetul este pe stanga) pana la maxim, apoi cuveta stanga se strange normal, in sens orar (are filet dreapta... adica normal).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica privit de sus ambele se strang in acelasi sens,da? Pai si ce model de monobloc ati pus si unde l-ati gasit?Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica privit de sus ambele se strang in acelasi sens,da?.....1.

Pai si ce model de monobloc ati pus si unde l-ati gasit?.....2

Multumesc 3.

1. Nu fac filozofia filetelor... si nu ma repet.

2. Un BB NICO sau NECO cu filet englezesc ante mentionat mai SUS, 1.37 "x 24 tpi. lung. BB shell 68 mm, lung. ax 111 mm sau 113 mm (?) .... luat cu 30 lei din comertul capitalist bucurestean mai mult lateral dezvoltat (nu am pastrat ambalajul & si nu desfac angrenajul pentru a-l masura pentru domnia voastra !)... care s-a potrivit fest pe un angrenaj MuddyFox triplu pe patrat luat de la solduri din Franta la http://www.sportsdirect.com/ cu fro 8 euros acum 1 an in urma.

3. Sa fii sanatos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca as fi in locul tau,as reconditiona-o folosind tot piesele ei originale,as cauta pe site-uri straine,oriunde pana as gasi.

Am o Ukraina din '84,tot valoare sentimentala,are toate piesele originale.

Zdravene biciclete au facut rusii,nici vorba de lant sau pinion uzate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va cred insa cadrul deja l-am curatat,vopsit,cumparat piese noi iar astazi am fost la D-ul Mircea de la Coltea unde am refacut filetul pt a putea monta un monobloc.Apoi urmeaza jante Remerx taurus 5014,spite din inox,lant nou,pedale noi,sea noua,cabluri si camasi noi,anvelope 700X23c

post-13421-0-10143300-1344861875_thumb.jpg

post-13421-0-28754800-1344861917_thumb.jpg

post-13421-0-40039700-1344861938_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.