Sign in to follow this  
Rodney

Cauciucuri cyclocross pentru cursiera

Recommended Posts

Salut,

Planuiesc sa imi iau o cursiera cat de curand, si dat fiind ca eu merg mai mult prin oras si nu tot timpul pe sosea, iar uneori si pe drumuri neasfaltate, am vazut ca exista bicicletele cyclocross care sunt mai bune pentru asa ceva decat cursierele.

Ori deocamdata pentru mine acestea din urma sunt prea scumpe, asa ca as avea urmatoarea intrebare: Daca imi cumpar o cursiera, voi putea dupa aceea sa ii pun cauciucuri de cyclocross? Ca sa pot merge cu ea si pe drumuri mai putin netede? Sau va fi prea mult pentru ea? Pentru ca stiu ca cele de cyclocross au cadrul mai rezistent.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema principală nu e cadrul, ci frânele: în frânele normale de cursieră nu încap cauciucuri mai mari de 28mm dacă nu mă înşel. Orice e mai mare de atât, freacă în potcoava de la frână. Dar vestea bună e că se găsesc cauciucuri de CX de 25 şi 28 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tu crezi ca un ciclocross corespunde mai bine nevoilor tale te sfatuiesc sa cauti mai temeinic, pretul nu este cu mult mai mare decat al unei cursiere, de fapt au cam acelasi pret de obicei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu cadrul este acela care nu te va lasa sa pui cauciucuri mai late. Teoretic furca fata o poti schimba cu una de ciclocros dar nu vei putea rezolva problema la furca spate.

Cadrul de ciclocros nu e neaparat mai rezistent, e doar un pic mai greu.

Ia-ti ciclocros, pentru ca din cyc, poti "face" o cursiera, nu si invers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg foarte mult prin Bucuresti, iar aici problema principala pe care o vad eu sunt bordurile sau gropile, dat fiind ca nu merg tot timpul pe sosea. De acest lucru mi-e teama. Iar uneori mai merg si pe drumuri de tara sau forestiere, iar acolo nu pot merge cu o cursiera.

Cel mai ieftin ciclocross pe care l-am gasit este 2900 de lei. Iar intre acesta si restul pe care le-am gasit diferenta este destul de maricica. Bugetul meu fiind cam la 2000-2500 de lei, deocamdata. Ce-i drept nu am cautat decat pe internet, dar imi inchipui ca nu voi gasi ceva foarte diferit "pe teren".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat pe cursiera cauciucuri de 32, din aceleasi considerente.

Si eu am observat ca acela care te limiteaza este cadrul, furca spate. La mine la furca spate ramane cca. 1 mm in ambele parti. Asta presupune si roti centrate bine. Cadrul este un otel, Reynolds 531c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si presupun ca exista cadre de diferite marimi, nu? Asa ca nu merge orice tip de cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plus mai exista un factor limitator la latimea cauciucului... latimea jentii pe interior.

Am patit-o prin iarna montand anvelope Schwalbe CX PRO 30x622 pe jenti de 13 mm si talonul avea tendinta sa sara de pe janta daca nu era perfect centrat. Anvelopa avea loc in furca fata/spate, nu freca nici pe clestii de frana...

Citind din Sheldon Brown aici pe la al cincilea tabel... am inteles unde am gresit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca dimensiunea ideala pentru intelege diferenta dintre un ciclocros si o cursiera este 700x35. Atat pentru drumuri neasfaltate cu cauciucuri cramponate cat si pentru un mers mai confortabil in oras cu cauciucuri slick de aceeasi dimensiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this