Recommended Posts

Salutare,

detin un butuc sachs cu 5 viteze interne si intampin o problema majora. Ieri am incercat sa-l desfac pentru a-i face o revizie (vaselina si bile) dar nu am reusit sa desurubez contrapiulita asa ca m-am lasat pagubas, cand am montat roata din nou pe cadru nu am fost atent si am strambat bine zalele (lantul acela mic care intra in butuc) care trag de tija interioara a butucului. Am reusit sa indrept cumva cu patentul o mare parte din ele insa acum sunt cam rigide si nu cred ca o sa mai tina mult pana cand o sa se rupa.

Din ce am vazut sunt prinse cu niste mici suruburi care insa nu am incercat sa le desfac (sper sa nu fie nituri).

Intrebarea mea este unde pot sa gasesc acel lant sau niste zale de inlocuit asta daca le pot desface.

Am uitat sa mentionez ca tragerea se face din ambele parti (viteza 1 si 5 parca din dreapta si 2 si 3 din stanga, 4 fiind pozitia de relaxare)

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantisorul schimbatorului e nituit. Cu mare grija, atentie si rabdare se poate repara. Eu am reusit de cateva ori ca lantisoare noi de cumparat nu gasesti. De asemeni nu se gasesc nici piulite, am vreo 3 butuci Sachs in stare buna dara fara lantisoare si piulite.

Am facut un tutorial foto cu demontarea si reconditionarea butucului dar inca n-am apucat sa-l public. Cand voi fi mai liber...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aveam nevoie de o piulita pentu un Sturmy Archer 3 Speed si am gasit pe eBay. Au si lantisoare si tot tacamul de piese pentru ele, dar preturi maricele - cativa euroi. Pentru Sachs se pare ca nu gasesc, dar poate se potriveste asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se potrivesc alea de la Sturmey, au alt filet in capatul tijei. Se pot modifica cu ceva indemanare.

Pentru Sturmey inca se gasesc si pe la noi, 10-15 lei bucata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci nu-mi ramane decat sa ma chinui sa le indrept cumva( insa imbatranesc materialul spre rupere daca mai pun patentul pe el ... ma gadesc sa iau un lant Sturmey si sa-i iau zalele daca se potrivesc... apoi vad eu cum ma descurc cu nituirea.

Nu poti folosii piulite normale? sa pui vre-o 2-3 cat e nevoie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat de pe ebay.de acel lantisor, au si de sanga si de dreapta si toate sunt noi noute , pretul final 5.05$, rezonabil zic eu.

Coletul (plicul mai bine zis) a ajuns in 4 zile lucratoare direct in cutia postala .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, destul de ieftin. Daca stiam ca faci comanda luam si eu cateva maruntisuri din astea.

Am doi butuci Sachs 5 fara lantisoare si schimbatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la un butuc cu viteze interne ( un anume model sa zicem) schimbarea vitezelor se face corespunzator doar cu maneta si sitemul de tragere al lui ,original, sau se poate adapta orice maneta si cablu/lantisor???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate adapta o maneta cu frictiune. Teoretic exista ceva riscuri, dar e singura solutie in lipsa manetei originale. 

Dupa ce pui maneta cu frictiune incepi sa pedalezi si bagi in a doua viteza. AR trebui sa simti la picior cand s-a schimbat. Cu un market trasezi o linie in dreptul manetei ca data viitoare sa stii cat sa o misti. Similar procedezi pentru toate vitezele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la sitemul pinioane + deraior daca deraiorul nu e in pozitia corecta se aude un carait ( lantul nu calca bine pe pinioane). La butuci cu viteze interne, daca nu e reglat bine mecanismul de schimbare a vitezelor se intampla la fel ? Adica se aude ceva ciudat in butuc? sau se simte la picior?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La gearhub nu prea simti si nici nu se aude nimic deosebit. E posibil sa dai in gol daca nu e intrat bine in viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine se auzea un carait pana nu am reglat vitezele, si din cand in cand cupla cand mare cand mic.... nu am experienta prea mare cu astfel de butuci deoarece singurul pe care il detin este un sachs, insa principiul de functionare cred ca este aceleasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah..ok ..cred c-am inteles.

Daca nu e reglat bine sistemul de schimbare rotitele dintate din angrenaj pot sa calce una pe langa alta ( dai in gol ), sau pot ajunge in pozitia in care prind foarte putin una pe alta, doar pe margini si atunci ai impresia ca merge bine dar se uzeaza foarte repede pentru ca nu calca pe toata suprafata.

Ma insel??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se uzeaza si rotitele interne de la butuc. Asa am patit eu cu un Sachs Orbit cu 2 viteze, aveam o viteza directa fara reductie, si una cu reductie nu stiu cat la suta. Dintii de pe direct s-au dus si imi scapau pedalele foarte urat, dar pe reductie nu. Rotitele de pe sistemul planetar erau in stare perfecta(de atatea ori l-am desfacut, ca nici nu mai am nevoie de schita). Probabil varsta si-a spus cuvantul si dealurile pe care am mers, l-am stresat excesiv. Pt. oras as vrea sa am pe cursiera inca un butuc asemanator cu 1 placa si 1 pinion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

      post-10858-0-09818400-1423070809_thumb.jpg

Am studiat tot topicul , dar nu este scris nimic despre reglaj.

Ma intereseaza cum trebuie sa fie sufele care se leaga la lantisoare( ma refer la intinderea lor).

La bicicleta asta pe care ma stradui s-o reglez ,ar schimba vitezele 3, 4 si 5, dar 1 si 2 nu, probabil sufa este prea intinsa.

 

Eu as vrea sa stiu exact care sint pasii de urmat incit un butuc Sachs Pentasport sa functioneze corect. Daca ar avea cineva un pdf cu reglajul butucului,fie el si in germana/engleza, ar fi OK. Multumesc anticipat pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.