Sign in to follow this  
danielsky

Dieta unui ciclist

Recommended Posts

Si care e diferenta dintre lapte si iaurt sau branza, in afara faptului ca ultimele doua se obtin prin fermentatie? Sa zicem ca de acum mananc iaurt ca doar e aceeasi chestie(isi pastreaza proprietatile nutritive)

Eu sustin foarte mult laptele deoarece am avut o perioada in care calciu meu era la 7.4%(nu stiu exact in ce se masoara, dar minimul era de 9%) si ajuns dupa o luna de baut mult lapte si stat cat mai mult in soare la 9.4%. In rest imi place sa-l beau vara cand apa deja ma seaca, devine "monotona". Daca e sa o luam dupa pret, si laptele si branza ajung la acelasi nr de proteine/leu.

Aveam o perioada cand mancam seara nuci si atat de bine dormeam! Acum, din pacate, nu mai gasesc nuci in piata, dar sigur cand vor fi, le voi include in dieta mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doar pe unele prefer sa nu le consum in urma unor studii pe care le-am citit, that's it.

O proteina de zer hidrolizata adevarata, pura si fara arome artificiale are un gust care tine departe si un muritor de foame, ce sa mai zic de un sportiv bine hranit care trebuie sa foloseasca un shake de acest gen zilnic. Insa cine vrea performanta, strange din dinti :).

Pai asa iti dau 100 de link-uri de fantezisti (sa nu zic mai urat) care iti explica de ce carnea de orice fel e toxica, ba chiar si orice fel de lactate si produse animale, avem si pe aici din astia, baieti buni altfel. Asta nu inseamna ca trebuie sa ascultam tot ce scrie pe google. Eu zic ca toate cercetarile stiintei si medicinii din ultimele sute de ani nu pot fi contrazise de orice blog gasit pe net.

In al doilea rand, zi-mi si mie o proteina fara arome sintetice de cumparat de pe la noi, ca eu nu gasesc nicaieri decat la Herbalife unde e de soia si aberant de scumpa si la Redis unde,,, nu prea am incredere sa iau. Tot ce am gasit e cu arome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumva in toata aceasta disputa privind indoparea organismului cu proteine, aminoacizi, carbohidrati etc, uitam un lucuru? Uitam ca toate acestea trec prin stomac printr-o baie de acid clorhidric suficient de concentrat pentru a coroda metalul, avand ca rol desfacerea moleculelor alimentelor. Adica organismul se comporta cumva ca un mecanic care primeste o bicicleta pentru echipa sa si in loc sa se bucure si sa o predea ciclistilor o priveste ca o gramada de piese. O desface si o asambleaza la loc, eventual o upgradeaza si abia apoi o preda echipei.

Eu cred ca mare parte din aceste suplimente nu sunt folosite ca atare, adica bagam in burtihan glutamina si ne asteptam ca organismul sa se bucure si sa o preia si sa o depoziteze cuminte acolo unde trebuie. Cred ca e o privire simplista. Cred ca lucrurile stau un pic diferit, in procesul digestiei suplimentele fiind desfacute in componente de baza in cea mai mare parte si apoi recladite in proteine, aminoacizi, carbohidrati si ce mai este nevoie. Tendinta de a cadea prada marketingului este mare, argumentele firmelor producatoare prezentate intr-o maniera logica fiind exact ce doreste pretendentul la performanta sa auda. Alimentatia diversificata, ascultarea propriului organism cred ca pot duce la eliminarea din dieta a suplimentelor. Organismul stie exact ce sa ceara, daca spre exemplu are nevoie de proteine mirosul unei fripturi vi se va parea irezistibil. Hai sa gandim un pic cu mintea noastra chiar daca, aparent, exista si scurtaturi!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu ai dreptate ,doar ca ai strecurat si multe greseli in enunt (nu gramaticale) ,insa iti sunt iertate ,pentru ca nu esti specialist in fiziologia digestiei :).

De acord ca ele trebuie sparte in bucati mici care sa poata fi folosite .Ideea de supliment vine sa acopere poate ceva bucati lipsa ,poate sa aduca ceva bucati deja sparte de care sa se foloseasca mai usor si mai repede organismul, sa aduca ceva ce ar dura mult timp de sinteza etc etc .

Adica nu-ti dau viteza in plus pe deal (cum viseaza in zadar unii) ci doar putina viteza in refacerea puterilor pierdute... (refacere care e parte din antrenament...) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asa iti dau 100 de link-uri de fantezisti (sa nu zic mai urat) care iti explica de ce carnea de orice fel e toxica, ba chiar si orice fel de lactate si produse animale, avem si pe aici din astia, baieti buni altfel. Asta nu inseamna ca trebuie sa ascultam tot ce scrie pe google. Eu zic ca toate cercetarile stiintei si medicinii din ultimele sute de ani nu pot fi contrazise de orice blog gasit pe net.

Da mai, dar nu vorbim despre astia. In fine, eu nu vreau sa conving pe nimeni, fiecare isi face propriile alegeri si trebuie respectate pana la urma.

In al doilea rand, zi-mi si mie o proteina fara arome sintetice de cumparat de pe la noi, ca eu nu gasesc nicaieri decat la Herbalife unde e de soia si aberant de scumpa si la Redis unde,,, nu prea am incredere sa iau. Tot ce am gasit e cu arome.

Now foods: http://www.supliment...lat-4-54kg.html

Stay away from Redis :).

Si care e diferenta dintre lapte si iaurt sau branza, in afara faptului ca ultimele doua se obtin prin fermentatie?

Ti-ai raspuns singur, fermentatia: inamicul lactozei.

Eu cred ca mare parte din aceste suplimente nu sunt folosite ca atare, adica bagam in burtihan glutamina si ne asteptam ca organismul sa se bucure si sa o preia si sa o depoziteze cuminte acolo unde trebuie.

Iti recomand un experiment. Glutamina se depoziteaza in creier. Alcoolul pe langa faptul ca dezhidrateaza goleste si rezervele de glutamina, motiv pt care in urma consumului de alcool nu poti dormi pentru ca cineva munceste sa puna la loc pentru tine. Nu stiu daca te tii departe de alcool si daca experimentul asta se aplica pentru tine, dar daca consumi (cu moderatie ;)), la urmatoarea sesiune de baut (botez, nunta, iesit cu baietii, ce-o fi) inainte de culcare, ia doua lingurite de glutamina si sa-mi spui a doua zi cum ai dormit.

Acesta este cel mai simplu experiment legat de glutamina pe care-l poti face. Stiu ca este extrem, dar este si extrem de relevant. Glutamina pe care o iei pt refacere si pt sistemul imunitar este mai greu sa o simti ca o diferenta de la cer la pamant. :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca lucrurile stau un pic diferit, in procesul digestiei suplimentele fiind desfacute in componente de baza in cea mai mare parte si apoi recladite in proteine, aminoacizi, carbohidrati si ce mai este nevoie.

Suplimentele nu sunt altceva decat forme concentrate de aliment din care sunt extrase. Contentrat proteic pe baza de zer facut cu o canistra de apa, este aproape acelasi lucru ca si cand ai bea o canistra de zer pe zi. Poti?

Proteina hidrolizata este pregatita pentru digestie. Digestia proteinei produce aminoacizi, nu invers, prin utilizarea unei enzime pancreatice: proteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sustin foarte mult laptele deoarece am avut o perioada in care calciu meu era la 7.4%(nu stiu exact in ce se masoara, dar minimul era de 9%) si ajuns dupa o luna de baut mult lapte si stat cat mai mult in soare la 9.4%. In rest imi place sa-l beau vara cand apa deja ma seaca, devine "monotona". Daca e sa o luam dupa pret, si laptele si branza ajung la acelasi nr de proteine/leu.

Evident, in cazul in care ai deficienta de calciu, laptele te ajuta cel mai mult, pt ca are o concentratie de calciu de-a dreptul toxica. Insa sunt si alte surse de calciu in afara de lapte.

Aveam o perioada cand mancam seara nuci si atat de bine dormeam! Acum, din pacate, nu mai gasesc nuci in piata, dar sigur cand vor fi, le voi include in dieta mea.

Gasesti migdale, caju, alune de padure, in, etc ... Toate-s f scumpe, este drept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu dieta ciclistilor din turul Frantei este, in medie, intre 5000 si 9000Kcal/zi, in functie de metabolism, etapa, greutate, samd. O dieta de 2000 de kcal nu te ajuta in nici un sport de anduranta

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Turul Frantei baietii aia fac 200 de km zilnic timp de 3 saptamani. Daca dai o tura in week-end si mai mergi din cand in cand la competitii, e foarte probabil sa nu ai nevoie de 5000 de kcal zilnic.

Necesarul zilnic de calorii se calculeaza in functie de mai multi parametri, pentru fiecare persoana in parte ("participi sau nu la Turul Frantei" este doar unul dintre parametri). Eu as sugera vizita la un medic specialist in nutritie pentru a afla aceasta valoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu faci sport de performanta solutia e si mai simpla, mananci cat iti cade bine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solutia cea mai simpla, mereu, este sa nu faci sport de perfomanta. <):)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic că e mai simplu să faci sport de performanță. Atunci ai probabil un nutriționist care să îți facă dieta în funcție de necesitățile tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In contextul in care e multa lume pe aici care NU face sport de performanta, ci practica aceasta activitate (adica ciclismul) in afara timpului ocupat de locul de munca/scoala, cred ca ar fi ok sa ne rezumam la sfaturi/exemple/pareri despre diverse diete, pentru cei interesati sa intre sau sa se mentina in forma.

Nu credeti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu credeti?

NU

Eu vreau reteta de la EPO si nimic altceva, ca nu au ce sa-mi faca, nu sunt ciclist profesionist si nu au din ce sa ma descalifice.

In afara de slana si palinca ce mai contine epo asta, domne?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

performanta != profesionism

performanta != participi la fiecare concurs

performanta = cand dai tot ce poti, urmaresti un plan de antrenament cu scopul de a deveni mai bun in ceea ce faci, deci este foarte relativ

Daca te plimbi cu bicicleta prin padure doar ca sa asculti pasarelele atunci nu ai nevoie de o anumita dieta, dar discutia a pornit in urma dorintei de a imbunatati performante. Faptul ca eu de abia urc dealul si altul il urca in picioare si sus intreaba, "si acum ce facem?", nu inseamna ca doar el face performanta :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog ,fara superglume .Nu trebuie sa fii profi ca sa ai un stil ordonat de alimentatie sau de viata .Eu am sters postul cu halbere si bla bla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa zicem ca un semn bun ca esti pe calea spre performanta e ca atunci cand te pui pe bicicleta deja ai un plan: dai intervale, faci anduranta, dai o ora la maxim, faci rulaj de recuperare... Intre performanta si profesionism e diferenta mare. Pentru mine, performanta in orice sport inseamna sa doresti ca azi sa fi mai bun ca ieri si mai slab ca maine. Ma dispera oamenii plafonati, care fac de ani de zile aceleasi rulaje cu 30 km/h, care schiaza de 20 de ani aceleasi partii basite din Predeal sau care alearga de cativa ani aceleasi ture de lac in Herastrau cu aceiasi viteza.

Si cum zicea Maus, daca cresti prin antrenament, la un moment dat nu mai reusesti sa te recuperezi de la o zi la alta fara suplimente in alimentatie... Dar in final tot tu dai acolo la pedala.

Cat despre EPO, se gaseste pentru doritori la orice farmacie, doar ca se da cu reteta. Daca chiar vreti, gasiti un farmacist sa va scoata pe sub mana. Noi punem bani deoparte de coliva...

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excelent post hcampian, chiar la suflet pot sa spun ca mi-a ajuns.

La faza cu EPO, era o gluma mai pt oamenii de la tara, mai vad oameni (cu carboane) care se caznesc vreo 2 luni sa faca o tura de vreo 200 de km pe plat, chiar se gandesc sa ia si o masina tehnica dupa ei. Mi se pare penibil sa planifici atata timp o tura absolut banala. Pentru mine asta inseamna cu o seara inainte sa verific bicicleta, sa ma scol mai de dimineata, sa mananc o troaca de iaurt cu musli, sa fac o vizita la Vecinul Costica, sa bag vreo 3-4 batoane de cereale in poznarul de la tricou, umplu bidoanele cu apa si cam asta e tot ce-ti trebuie.

Daca faci o tura pe munte (off-road) unde nu gasesti mai nimic, in afara de apa de la izvoare, atunci mai arunci o shaorma sau doua, eventual in rucsac.

Mai toti incercam sa facem o tura mai lunguta in week-end, ca in timpul saptamanii avem alt servici care ne ocupa mai tot timpul, si dupa, unii au si al doilea servici (familie, recte copii) si nu vad rostul unei "diete" asa de groaznice.

Sa stii dinainte traseul si profilul cursei, ca sa stii la ce te inhami si bicla intr-o stare buna de sanatate, asta e dopajul meu "tehnologic" de nedespartit. In rest, nu fac nimic deosebit inainte, nu ma gandesc la calorii, aminoacizi, glucide, lipide si alte cuvinte din dex (nu ca ar fi o chestie rea), ci incerc sa ma concentrez mai mult pe partea placuta a lucrurilor, a pedalatului si a peisajului (ca, slava domnului, tara asta nu duce lipsa de peisaje incredibile).

Daca nu mai pot sa pedalez, fac o pauza, mananc ceva, bag o gura de apa si plec mai departe, sau caut un mod de a ma intoarce acasa (tren, microbuz, etc.)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, numai ca tocmai tara asta plina de peisaje incredibile de cele mai multe ori ne-a adus in starea in care suntem, la modul: las ca merge asa, daca si bunicul facea performanta la coasa mancand doar slanina sigur voi face si eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la slanina cu tuica pana la dieta optimizata pentru performanta exista multe nuante. Eu stau la calculator 9-10 ore pe zi la serviciu, fac cam 100 km pe saptamana (casa-serviciu cateva zile pe saptamana + tura in week-end) si imi place foarte mult mancarea cu gust (gatesc diverse chestii, de la libanez la chinezesc la italian, etc). Inteleg pasiunea lui Akebono pentru dieta sanatoasa si optimizata si convingerea lui ca asta il face mai rapid si ii adauga 5 ani de viata *, insa pentru mine lucrurile astea nu sunt o prioritate. Daca ar veni maine unu' la mine sa-mi spuna ca ma plateste sa imi dau demisia si sa merg zilnic pe bicicleta, ar avea sens sa ma intereseze dieta pentru ca nu as face fata cu modul in care ma hranesc acum. Insa la nivelul la care ma aflu, un impact mult mai mare asupra performantei il are antrenamentul pe urcari decat sa am grija la ce si cum mancanc la fiecare masa in saptamana de dinainte de concurs (sau, Doamne fereste, in tot "sezonul competitional" :o ).

* bine, nu fumez, nu beau, nu exagerez cu sarea sau dulciurile

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa amintesc ceva interesant, spus in filmul pus mai sus (facut de Panorama) legat de "stai inaintea setei",adica sa bei inainte sa-ti fie sete. Ziceau acolo ca suntem singurul mamifer caruia trebuie sa-i spui cand sa bea. Cainilor,pisicilor,cailor,etc nu le spune nimeni cand sa bea ,in afara de propriul organism si numai noua,oamenilor,vine cineva si ne spune cat si cand sa bem (in timpul efortului),si anume,inainte sa ne fie sete. Cred ca cea mai importanta idee rezultata din asta este ca trebuie sa ne ascultam organismul. Ne este sete,bem. Nu ne este sete,nu bem doar ca o sa ne fie sete.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cautand mai multe informatii, am dat peste blogul lui Alex Ciocan. Am gasit la "Alimentatie" cam tot ce e esential (suplimentele de care vorbeste sunt doar reclama partenerilor si chiar precizeaza ca sunt pentru performanta)

La mine nu e neaparat sa tin un regim strict, dar cred ca trebuie sa mai fac ceva schimbari in alimentatie avand in vedere ca toata ziua bag dulceata si pizza in mine. Si mai ales sa manac dimineata, nu la 12. Cand faceam sala, mancarea mea preferata era pestele cu orez si dimineata nu lipseau fulgi de ovaz cu un ou ceva. Cum a venit vara si nu mai am cu cine merge la sala se vede ca nu mai sunt persoana aia "sanatoasa".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg pasiunea lui Akebono pentru dieta sanatoasa si optimizata si convingerea lui ca asta il face mai rapid si ii adauga 5 ani de viata *, insa pentru mine lucrurile astea nu sunt o prioritate.

* bine, nu fumez, nu beau, nu exagerez cu sarea sau dulciurile

Culmea stii care este? Regim/dieta eu tin sporadic, si atunci cand imi pun in minte acest lucru respect principiile pe care le-am mentionat mai sus, motiv pentru care am si postat in acest topic, sa incerc sa spun si altora din ce am aflat fie prin propria experienta, fie prin studiu (am folosit un cuvant mare).

In majoritatea timpului insa, pe perioada intregului an, nu ma abtin de la nimic, inclusiv de la cele cu * din lista ta, dar incerc sa le fac cu moderatie (un termen relativ in sine). La proportiile mele h/m nu am pretentii la performanta in ciclism comparativ cu altii, dar am pretenii de la mine sa merg tot mai bine, mai mult si mai repede si sa nu dau inapoi. Tot performanta este si asta pana la urma insa tine cont de prioritatile fiecaruia, asa cum bine ai spus. Daca as avea pretentii de concursuri si sa ies in primii 20 probabil ar trebui sa dau jos pe cantar vreo 30kg intai si sa muncesc serios ani buni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this