Sign in to follow this  
danielsky

Dieta unui ciclist

Recommended Posts

Apropo de dieta si de ce zic si aia in film, da, in mod cert, chiar si pentru un sportiv destul de performant, poate exceptand chiar varfurile, se poate obtine o alimentatie suficienta si urmand o dieta corecta. Dar intervine din nou problema: ma trezesc la 6, la 7 plec la lucru, acolo apuc sa nu sa mananc, ma intorc la 6-7 acasa dupa care pana la 9 bag antrenament, un pic prea tarziu deja pentru o cina sanatoasa. Ei bine, aici isi gasesc bine locul suplimentele: completeaza dieta zilnica, dupa interesul fiecaruia, cu minerale, carbohidrati sau proteine.

Exemplu concret: dimineata apuc cel mult sa mananc doua felii de paine (pe cat posibil o fac eu la aparat) unse cu ceva, o miere, un unt, o marmelada, ultima inghititura fiind uneori chiar in masina. La servici, mananc de obicei ce au la cantina, o ciorba diluata si un felul doi de cele mai multe ori format din carne cu cartofi si salata, ca aia e. Daca plec pe teren, mai nasol, trebuie sa ma multumesc la repezeala cu 2 covrigi, o placinta cu mere, ceva rapid si nesanatos. Seara, in sfarsit, pot sa fac ceva mai elaborat, dar e deja tarziu pentru carbohidrati, imi fac o salata, si aia in graba, ca mai fac si 2 ore de antrenament. Acuma in mod cert meniul asta nu are nutrienti suficienti. Dimineata, n-am timp de altceva, ma bucur macar ca mananc ceva, majoritatea lumii nu apuca si inlocuiesc si micul dejun cu covrigul de la metrou. La pranz mancarea e putina, dar nici nu pot lua mai multa, snitelul si cartofii contin si grasimi rele, doua portii ar face mai mult rau decat bine. Seara nu pot sa adaug carbohidrati. Asa ca singura solutie e sa suplimentez macar cantitatea de proteine cu ceva. Asta e realitatea pentru majoritatea oamenilor din pacate, putini pot aloca mai mult timp, pentru omul societatii moderne cu posibiltati financiare reduse suplimentele vin la fix.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horatiu, poate te ajuta. Poti fierbe de seara cateva oua, 3-4, doua le mananci integral, unul sau doua doar albusele. Le poti manca impreuna cu painea pe care o mananci acum unsa cu ce o fi ea. Ca sa fiu sincer, pe langa lactate nu recomand nici cerealele si cu atat mai putin painea :). Ouale iti dau proteine si grasimi, deci iti trebuie si carbohidrati, dar orez, cartofi samd si salate elaborate nu vei avea timp sa faci.

Apoi, pentru birou, teren sau oriunde ai fi, poti avea doua snack-uri mici cu nuci, alune, apa samd - proteine si grasimi. Eventual o conserva de ton cu quick release :), sa mearga repede. O branza fagaras merge iarasi.

Carbohidratii ii bagi la pranz oricum, fie ca mananci la cantina fie ceva junk food (cand esti pe teren). Daca vrei alternativa, pe teren, poti sa ai la tine 1 sau 2 piepti de pui prajiti sau slow cooked, intr-un staniol, cateva fasii de ardei gras, nuci si ceva carbo.

Seara, inainte de culcare si dupa cina, niste branza de vaci dulce. Iti va da proteine cu absorbtie lenta numai bune pt refacerea de dupa antrenamentul de seara.

Toate acestea sunt solutii de consum rapide, mai bune decat ce faci acum. Toate sunt preparate in fereastra de timp pe care o ai: fie ca le procuri de la magazin, fie ca le gatesti seara. Vezi, poate gasesti ceva sa-ti mearga din toate acestea.

PS: mai sus sunt doar alimente. Solutia simpla si ma bucur ca nu iti faci cruce si scuipi in san, este sa ai un recipient cu un supliment tip MRP (syntha6 de exemplu). Pui una-doua cupe intr-o cana, pui putina apa, o freci bine bine pana iese o pasta consistenta (bwoahahaha :PPP) si poti sa zici ca ai mancat si desert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, da' cu painea ce ai? Faina de grau integral e una din cele mai bune surse de carbohidrati cu absorbtie lenta, in combinatie cu fibre. Sau acum exista si studii care zic ca si cerealele integrale sunt rele? Pai daca lactatele sunt rele, cerealele sunt rele, carnea e rea, majoritatea legumelor si fructelor au aport de proteine si carbohidrati neglijabil, ce naiba sa mai mananci? Doar seminte cu banane?

Suint curios ce argumente sunt impotriva cerealelor integrale si a produselor din acestea. Pana si clasica si celebra piramida a alimentelor, inca cea mai recunoscuta reprezentare a principiilor alimentatiei sanatoase, pune produsele din cereale ca si baza a alimentatiei sanatoase.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ce am in general cu glutenul, painea este doar o victima a acestuia. Daca ar fi sa aleg o sursa de carbohidrati cu sau fara gluten, o aleg mereu pe cea fara. Chiar daca nu avem intoleranta la gluten (si este o viata groaznica pt cei ce au in ziua de azi, cunos pe cineva cu aceasta problema), nu inseamna ca el ne face bine. Pe langa fibrele pe care le contin si care sunt utile, cerealele mai contin si acid fitic, care nu prea merge bine cu absorbtia calciului. Combinatia mortala este: cereale cu lapte dulce :).

In plus, omul nu este inca programat suficient sa digere cerealele. Sa nu uitam ca ele sunt in alimentatie de ~10.000 ani luand un termen generos, ori noi suntem aici de mult mai mult timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combinatia mortala este: cereale cu lapte dulce :).

In cazul in care lapte dulce inseamna laptele normal(luat de la vaca si fiert) nu stiu ce sa mai cred.

Mananc cereale cu lapte de cand ma stiu :o, si nici nu cred ca sunt singurul.

*Nu ma pricep foarte bine, dar mi se pare cam aiurea...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare pentru akebono: Daca laptele nu este bun,de ce shake-urile proteice sunt recomandate a fi facute cu lapte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a fi mai gustoase si mai omogene. Insa un shake dintr-o proteina de zer adevarata este de consitenta zerului. Un shake de consistenta iaurtului este suspect. Desigur, este candy si place papilelor :).

Si in general recomandarea este: apa, lapte sau sucuri de fructe. In general cu lapte nu iese cu cocoloase si atunci zici: da dom'le asta-i shake de calitate.

Mananc cereale cu lapte de cand ma stiu :o, si nici nu cred ca sunt singurul.

Si tot asa nu doar bunicul meu baga slanina cand mergea la coasa, poate si al tau si al altora. Asa, si?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana si clasica si celebra piramida a alimentelor, inca cea mai recunoscuta reprezentare a principiilor alimentatiei sanatoase, pune produsele din cereale ca si baza a alimentatiei sanatoase.

Depinde si cine a facut "celebra piramida". Chiar mi-a fost dat sa vad odata, pe acelasi site, doua astfel de piramide, una cu carne la baza, iar alta cu cereale. Daca ii intrebi pe cultivatorii de cereale piramida buna e aia cu paine, crescatorii de animale vor spune ca cea care are carne la baza este cea adevarata, iar vegetarienii vor avea o cu totul alta parere, desigur.

Mai nou, cica forma de piramida nu ar mai fi la moda, americanii din SUA scotand pe piata "platoul". Nu mai stiu exact cum ii zice, dar ideea era ca s-a schimbat forma geometrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricat de mult mi-as dori eu sa existe o piramida cu carnea la baza, eu n-am vazut asa ceva. Cred ca din clasa 1 peste tot piramida e cu cereale la baza. Problema noastra e de fapt internetul. Eu zic ca treaba e asa: eu beau o lada de bere si scriu o aberatie pe internet, apoi Google o indexeaza si vin ceva zeci de mii de curiosi care cauta cu google ceva, dau de ce-am scris eu si apoi isi schimba viata dupa regulile mele ca deh, au gasit pe internet. Wikipedia e acelasi lucru, tot scris de cine apuca. Dupa parerea mea singura informatie corecta e ce se invata la Facultatea de Medicina si iti este prezentate de medicul (din ala cu facultate, nu din ala de la herbalife) nutrititionist.

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios cum se descurca un vegetarian in legatura cu proteinele. Mai sunt alimte cu proteine, dar nu asa mult precum carnea si asta presupune un consum mare pentru a depasi cele 100g recomandate. :-?

Am fost ieri la tara si am avut ocazia sa gust carne de la un pui de gaina. Acum chiar as renunta la carnea "de oras".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai sunt alimte cu proteine, dar nu asa mult precum carnea... :-?

Sunt multe vegetale cu proteine mai multe decat carnea. Singura problema ar fi combinarea alimentelor astefel incat chiar daca aportul proteic este ok trebuie sa se regaseasca mai mutle tipuri de aminocizi si carbohidrati pentru absorbtia proteinelor in conditii optime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca totusi am sa elimin carnea si o sa o inlocuiesc cu oua si branza(au ceva proteine). Am citit ca e mai sanatos sa fi octo-lacto-vegetarian.

Stiu ca cineva spunea prin primele postari ca nu e bine sa mananci multe oua. E o prostie; ouale au aminoacizi esentiali. Multe persoane care isi fac analizele cel putin anual si care au declarat ca mananca mai mult de 7oua/saptamana sustin ca oul nu le-a crescut cantitatea de colesterol.

Ma gandesc sa pun si ceva peste pentru omega3 si proteine;mai ales ca are foarte putine grasimi "rele"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar o dati in religie ...

Dieta asta de care vorbiti aici, ca si stil de viata, nu interzice nimic ,doar ca limiteaza cantitatea.Ai voie orice iti doresti ,dar nu mai mult de 3 inghitituri pe luna... :) Nu e cazul sa renunti la ceva ,poate e cazul sa renunti la un mod neadecvat de preparare...Ai sa vezi ca micii nu mai au aceiasi savoare fierti...iar painea veche(eventual pesmet) nu mai e asa apetisanta ca cea calda...iar daca te culci la ora 22 reduci consumul cu cel putin 3 beri (consumul mediu estimat pe zona 22-0 noaptea, dupa care urmeaza deturnarea frigiderului ... ) .

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daniel tu un esti prea hotarat nici ce vrei sa faci, si esti si foarte influentabil. Cum din senin sa scrii intr-un post, ca din stadiul de aproape amator si cunostinte nu foarte bune de nutritie, vrei sa te apuci de ciclism serios.

De ce nu experimentezi putin pe tine? Evident cu capul si cantarul ? Akebono nu mi se pare ca argumenteaza nici cu studii, nici cu experiente personale ceea ce spune. Si tu-l crezi. Ca pare ca spune bine ce spune.

Hai sa-ti dau un exemplu personal:

Pentru mine nu merge dieta fara carne, si ce spui cu oua n stuff mi se pare gustari. :) De unde stii ca merge, ca zice nush cine ca sa nu manaci carne?

Si daca iti e indispensabila carnea, pai cauti surse mai curate de carne(carne mai buna si luata din surse ok, peste n stuff), nu o elimini ca berbecul din alimentatie, ca spune cineva ca e plina de hormoni. Eu mananc in supa carne de pui crescut la tara. Ah, ala care-mi zice mie sa elimin puiul ca are hormoni, nu stie asta. Ghinion.

Mai pap si din comert, dar in general nu prea.

Asa ca totul se aplica la tine.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akebono nu mi se pare ca argumenteaza nici cu studii, nici cu experiente personale ceea ce spune. Si tu-l crezi. Ca pare ca spune bine ce spune.

Si mai exact, ce anume ar fi trebuit sa argumentez si cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia asta e lunga si fara sfarsit. La orice aliment, ingredient sau mod de preparare, daca e sa cauti pe net gasesti bube. In unele cazuri e mai unanim acceptata o problema (ca de exemplu faptul ca prajelile nu-s bune) si in alte cazuri mai controversata (gen laptele, sau carnea de pui din comert).

Realitatea e ca daca e sa te iei dupa toate studiile nu mai mananci nimic, nici apa nu mai bei ca-i plina de nitriti si nitrati. Eu de 3 ani imi bat capul cu mancarea sanatoasa si am ajuns la concluzia ca nu exista asa ceva. Exista doar mai putin rau sau mai mult rau in ceea ce mancam, si scopul final e sa incercam pe cat posibil sa mancam cat mai curat de chimicale, hormoni & shits si in acelasi timp sa pastram un regim echilibrat dpdv. nutritional. Nu exista reteta universal valabila si cum unii oameni sunt vegani si nu mor, altii nu pot trai fara carne. Mereu oamenii vor sustine modul LOR de a se hrani si asta nu se va schimba, oricate argumente sunt aduse in discutie.

O regula buna de urmat este cea conform careia nu e bine sa faci schimbari radicale in alimentatie si in regimul de viata. O iei treptat. Daca acum mananci prea multa carne, mai scazi portiile, le mai raresti, vezi cum te simti. Daca te simti mai bine continui, daca te simti mai rau, renunti.

Eu sunt departe de a fi un model de urmat in privinta dietei (adica sunt genul care stie multe teorii si care gaseste greutati in a le pune in practica). Mananc destul de sanatos, evit porcariile de tot felul, insa mananc prea mult, poate destul de dezechilibrat nutritional, am o viata sedentara 10+h pe zi, si drept urmare nu am pretentii de performanta in ciclism.

Daca vrei sa treci de la "couch potato" la super sportiv, nu se poate peste noapte, chiar daca mananci doar ce mananca marii campioni si te antrenezi 6 ore pe zi. Trebuie timp, trebuie ca organismul sa se adapteze.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Si mai exact, ce anume ar fi trebuit sa argumentez si cum?"

1) Faptul ca laptele este nociv. Studiu de caz(practic pe tine - tot are o mica relevanta sau esantion studiat de altii) .

Eu am cunoscut intr-un aeroport o masteranda (in Copenhaga la nutritie) care citea un studiu care suna cam asa: Influenta consumului de lapte in provocarea cancerului de colon.

Eu: Ce se presupune ca ar provoca cancerul?

Ea: Calciul.

Eu: Si care este rezultatului studiului?

Ea: Incert.

Eu: Esantion suficient?

Ea: Da, dar e foarte greu de stabilit de-a lungul celor 10-15 de ani in care sunt urmariti subiectii, daca consumul de lapte sau alti factori au marit riscut de cancer de colon.

Point proven.

2) "Ca sa fiu sincer, pe langa lactate nu recomand nici cerealele si cu atat mai putin painea :)."

Stii ca Petre Tutea si-a dorit dintotdeauna sa faca o tema de doctorat: Aflarea în treabă ca metodă de lucru la români.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine h3x0r, spune-mi te rog si care este criteriul pe baza caruia orice argument as aduce va trece drept plauzibil sau nu? Probabil tu vrei o argumentare exacta intr-o stiinta inexacta, cu multe variabile care se schimba de la persoana la persoana. Argumentul experientei proprii mi se pare cel mai pueril posibil, cred ca esti de acord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

There is no such thing as an inexact science. Nu vorbim de psihologie aici, vorbim de nutritie, si mai exact de chimie. Tot ce experimentam in urma unei diete se poate explica chimic foarte exact. Singurii factori care o fac inaxacta este nedocumentarea starii personale: Intoleranta la lactoza, testare capacitate maxima de ingestie alimente, testare alergii la diverse alimente, si responsivitatea personala la anumite alimente.

Concluzia asta este ca topicul asta este relativ useless, doar niste general guidelines. Si daca e asa, atunci n-ar trebui sa contina decat ceva link-uri spre niste oameni la documentati.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topicul acesta exprima niste idei, pe care fiecare le poate lua de bune sau le poate verifica. Da-i cu milk + osteoporosis sau calcium + lactose pe google.

Senzatia mea este ca problema ta este legata de obiceiurile vechi care mor greu. Hai sa ne agatam de un pai mereu pt ca nu exista stampila de la nu stiu ce institut pe un anumit studiu pe care-l indexeaza google. Automat masteranda la nutritie din aeroportul din Copenhaga este mai credibila decat cel care sta cu laptop-ul in brate intr-o autogara de la tara ;). Daca prinzi sensul ideii incepi sa intelegi.

Daca este prea greu sa renunti la paharul de lapte rece din frigider sau macar sa-ti pui problema ca s-ar putea sa nu fie bun pt tine, atunci nu renunta, dar macar nu porni un flame cu mine ;). Hai mai bine sa ne vedem de treaba noastra, schimbam idei si pana la urma fiecare alege ce vrea sa creada si ce nu. Si-ti mai spun ceva, tie ti-ar fi mult mai greu sa dovedesti ca paharul ala de lapte este util, decat mie sa dovedesc ca este rau, prin aceleasi mijloace, desigur :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hai să ne destindem nițel recitind următorul banc:

Odată, la un rabin, vestit pentru înțelepciunea cu care judeca pricinile și cu care împărțea dreptate, se duce și Itzic să asiste la o judecată.

Îl ascultă rabinul pe întâiul împricinat, se gândește și-i răspunde:

- Ai dreptate.

Îl ascultă și pe al doilea împricinat și zice:

- Și tu ai dreptate.

- Rabi, zice atunci Itzic, dar nu se poate să aibă și unul și altul dreptate.

- Și tu ai dreptate, îi răspunde rabi lui Itzic.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

tie ti-ar fi mult mai greu sa dovedesti ca paharul ala de lapte este util

Mi-e sete si am pofta de un pahar cu lapte. Dupa ce beau paharul respectiv, senzatiile dispar. Deci e util din punctul meu de vedere. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clorect ;). Pofta este cel mai argumentat studiu si imposibilitatea mentinerii ei in frau motivul cel mai bun pentru a-i combate inamicii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ce vreau e sa trec de la stadiul paine cu dulceata dimineata si ceva supe cu carne dupa in stadiul de cel putin 3 mese pe zi cu diferite alimtente pentru a avea tot necesajul de macro si micro nutrienti. Ce am mancat pana acum o sa mananc si in conituare. Atat timp cat "excesul" de lapte si oua mi-a facut bine, nu vad de ce as renunta la ele.(cei care sustin ca un produs nu e bun, sa se abtina pana nu vin cu analize sau alte documente care atesta acest lucru)

Totusi, sa manaci sanatos e scump mai ales pentru cineva care se gandeste ca nu o sa ajunga sa concureze la nu stiu ce mari concursuri. Sanatos se refera la zahar brun, orez brun, paste din faina integrala sau chestii care nu trec prin foarte multe procese, dar totusi sunt mai scumpe.

Sa fii strict cu o dieta e cam greu, eu vreau doar sa stiu cand e bine carbo simpli si cand complecsi, ce sa iau inainte si dupa antrenament si ce e bine de luat seara inainte de culcare pentru un somn mai linistit (chiar am niste insomnii in ultima vreme)

Bafta si multa sanatate!

Am sa citez ceva interesant ce am citit in ultima vreme. E lung, dar merita!

"Excesul de sare zahar si … minciuni !

Europenii importau cantitaţi imense de sare din Dacia, deşi aveau şi ei exploatări. De ce ? Sarea lor era fără iod ! Fără iod in alimentaţie e jale! "Ca sarea în bucate", spune povestea, ca măsură a iubirii! Mesajul e mai actual ca niciodată ! Şi e singura poveste de acest fel de pe Pământ! Dar l-au modificat:

... Excesul de sare, zahăr şi grăsimi, daunează grav sănătăţii !

Ăsta e avertisment medical! Nu Petre Ispirescu! Să luăm cuvânt cu cuvânt: exces, sare, zahăr...

Ce înseamnă exces ? La prima citire, prea mult, dar raportat la masa corporală ? Între corpul unui copil de 20 de kilograme şi cel al unui adult de 120, e o marjă de eroare foarte mare, ca să pronunţi exces, sau să recomanzi doar 2, 4 sau 6 g de sare pe zi... Între cel de la munte, care bea apă puternic magnetizată şi aproape pură, şi cel de la şes, care primeşte apa cea mai infectă, cel de la munte va solubiliza si elimina mult mai repede substanţele ! Şi de fapt cui se adresează televiziunile cu aceste spoturi ? Că nu suntem la fel ! Suntem unici, domnilor, cu organele noastre, cu metabolismul nostru, cu stilul de viaţă, cu totul, fiecare e unic în felul său ! Şi nici nu avem aceeaşi grupa sanguină ! Şi diferă şi RH*-ul – purtătorul de oxigen din sange ! Unii au predominant Cuprul (-), alţii – cei mai multi – Fierul (+) !

Sarea! Orice reacţie a apei cu sarea produce căldură! Iar sarea formează principalul electrolit care, scos din sânge, reduce de 11.000 de ori viteza transferului informaţional către creier !!! Hmm! Intuiţia îmi spune că ăsta e scopul lor: să devenim legume! La muncă! şi înapoi...acasă, la televizor... unde ni se repetă zilnic prostiile astea: "excesul de sare zahăr şi grăsimi dăunează grav sănătaţii". Dar excesul de alcool, tutun şi medicamente? Nu e mai periculos? Ba da! Dar aduce profituri imense, accize şi taxe! La nivel mondial! Şi e bine să ai multe legume în sistem ! Pentru ca legumele îşi plătesc taxele... la zi !

Amintiti-va : ce face medicul prima data in spital ? Schimbă regimul alimentar, fără sare... adică taie legăturile informaţionale cu creierul, ca să poată trimite medicamentele peste

tot. Amorţeşte creierul pentru că altfel, acesta, ar reacţiona imediat la chimicalele administrate! Ar declanşa alergii!

Dar zaharul? Zaharul e purtator de un cu totul alt tip de informatii ! Vorbim de zaharul natural din fructe sintetizat de natura cu ajutorul apei ! Vorbim de zaharurile multiple din mierea de albine... naturala! Glucoza participă direct la formarea acidului dezoxiribonucleic (ADN)!!! Adică a evoluţiei dvs.! Vitalitatea dvs. si a copiilor dvs., atentia, concentratia, focusarea, vin din zaharurile naturale! Şi evoluţia dvs. genetică !

Grăsimile?! Să vedem ce spun studiile! Colesterolul ajută la formarea membranelor celulare; la sinteza hormonilor în glandele suprarenale şi în ovar; este indispensabil digestiei lipidelor, în urma transformării de către ficat în acid biliar. Nivele joase ale colesterolului induse cu ajutorul medicamentelor, duc la apariţia depresiei, comportamentului violent, sinucidere, creşterea riscului de infarct miocardic şi mai ales o slabă funcţionare a sistemului imunitar. În trecut, cineva cu un regim alimentar ce conţinea 300 mg de colesterol pe zi, cu un nivel HDL (colesterol bun) de 35 mg pe decilitru de sânge, era considerat normal. (JAMA 2001; 285:2486-2497). Asta până când, cei de la OMS, au hotărât să schimbe normele! Să le coboare la 200! Imediat, au apărut 36 de milioane de bolnavi, şi 4,3 de miliarde de dolari pe an, câştig, dintr-un foc ! ...

Între ştiinţa unora şi intuiţia lui strămoşească, ciobanul român a ales Intuiţia ! Tot cu slană, pită şi pălincă trăieşte ! Cum aţi vrea sa-şi crească oile, să lupte cu frigul, cu ploile sau cu urşii? Şi cu cojocul de 40 de kilograme? "

Sursa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this