zanga

Curatare rotite schimbator spate

Recommended Posts

Ma gandeam ca alea pe rulment se misca mai usor in sarcina... asta ar fi singurul motiv de upgrade, si ma repet, schimbatorul lucreaza perfect. Nu simt nevoia de altul nou, doar ma gandeam ca poate cu rotite pe rulment, sau eu stiu, ceramice, poate voi mai reduce putin din frecarea de pe transmisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe rolele de schimbator le doare-n bucsa ca esti tu in sarcina sau nu. Ele sunt pe ramura de revenire a lantului.

Pe langa absurdul ideii de a pune role ceramice sau nu stiu de care la Tourney (e ca si cum ai da o lanterna unui orb), nici nu cred ca exista. Tourney are rolele imense.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, voi astepta sa moara acest schimbator, si cand il schimb, il voi schimba cu un deore, am inteles ca pana la deore nu o sa simt mai nimic daca il schimb pe acesta.

 

Ps: cum se defecteaza un schimbator? simptome ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu un reglaj corect, la care coboara bine, un schimbator bun urca doar din comanda "scurta" a manetei, adica pana la clic. Unul uzat are nevoie de ajutor prin depasirea clicului din maneta. La fel, daca schimbarea dureaza mult, e uzat. Simptomele astea se pot datora si unor camasi si cabluri proaste (elastice) sau imbacsite.

Un schimbator uzat are joc mare cand misti de cusca stanga-dreapta.

Un schimbator uzat are arcurile moi, fie nu mai intind lantul, fie nu-l mai trag pe pinioanele mici.

Un schimbator uzat are rolele cu dintii ascutiti, cum se vede-n poza de mai sus, sau cu joc f mare.

 

Se defecteaza de batranete sau prin utilizare proasta (tragi ca ghiolbanu' de maneta, schimbi pe loc in sus, samd).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine inca e ca nou :) oricum e montat doar de un sezon, deci e normal sa fie asa :)   am schimbatoare  rapidefire Acera sl-m 360  si  cabluri si camasi mai scumpe, schimbatul se face foarte usor, la click. (bineinteles dupa ce am reglat schimbatorul, a durat vreo ora de pedalat, ca pe stand a fost ok, dar afara nu...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am constatat un scartait in iubita mea transmisie XT in timp ce stergeam lantul. Am demontat rolele, cea de jos ok, cea de sus scartaia si agata.

Avand in minte amintirea unei interventii asemanatoare pe un rulment de roata auto, cu ajutorul unui ac de cusut mai gros i-am "saltat" cu grija unul din sigiliile rulmentului. Am spalat cu ulei de lant, in 2 randuri, am clatit cu spirt medicinal. Cu alte cuvinte am folosit ce aveam prin casa.

Vaselina Motorex verde si montat la loc. Ca nou.

 

 

qn3.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.