QSD

Parcari pentru biciclete

Recommended Posts

Exista un plan al consilierilor PSD,mai exact al domnului Milica Boaja sustinut si de catre Dan Darabont ,dar si de primariile sector 2 si 5, de amenajare atat al unor parcari de resedinta pentru posesorii de biciclete si de scutere/motociclete cat si locuri de parcare in zone centrale(langa statii de metrou,in zone de birouri,intens circulate, etc)pentru utilizatorii de astfel de vehicule.Ceva de genul:merg pana la metrou cu bicicleta si o las intr-un loc sigur si de acolo merg cu metroul.Sau am un scuter si locuiesc la etajul 10.Ce fac?Ca o masina o inchid si o las pe dreapta.Si tot este expusa.Eu stau in Dr.Taberei si la mine la bloc sunt parcate doua motociclete si un scuter.Si nu vreau sa va spun ce tot patesc baietii astia.Ba se arunca apa pe ele,ba continutul unor scrumiere,pene.La soacra mea in Pantelimon(nr 255,bl 42 colt cu bl 43)sunt legate de gard doua biciclete.Si cum cred ca va dati seama taman aceste doua biciclete ocupa toata zona!La fel,se arunca pe ele cu tot felul.Sau sunt atinse de "soferii" ce blocheaza trotuarul!Eu lansez un subiect de discutie,pentru ca utilizez f des bicicleta:unde imi las eu bicla daca merg sa beau o cafea la Universitate,la Alsy?Eu am fost acolo si ,bineinteles ca ,fara echipament se uitau ciudat la mine,a trebuit sa le explic ca este o bicicleta care costa 1300 de euro si nu o pot aduce in cafenea dar nici nu o pot lasa afara in parcare,pentru ca nu am cheie de contact si nici nu pot incuia usa.Am pierdut vro` 5-6 minute si am rezemat-o de geam.Unde ,clar, nu a fost bine pentru ca incurca pe trotuar.Prietenii mei ma stiu si nu spun nimic,da m-am cam saturat de masina si de birouri si uneori ma incearca gandul sa ies si eu cu un sort si un tricou(fara echipament)sa-mi atarn casca pe spatarul scaunului la un suc intr- un parc si sa nu am grija de bicicleta.Poate ca exagerez,dar nu ma refer doar la mine(bicicleta mea sta in dormitorul matrimonial) ci la toate nepoluantele care nu se numesc Colnago,De Rosa,Giant sau Kona.

Si spun asta pentru ca imi plac toate bicicletele din lume.Si tare a-si vrea sa pot acorda prioritate la cat mai multe cand sunt in trafic.

Si am mai sta si noi linistiti la un suc daca am avea un loc sigur de parcare.Nu tot timpul cu gaturile intoarse dupa "ele" si nici sa nu deranjam pe altii aducandu-le langa mese, prin birouri sau mai stiu eu pe unde.Deci ce parere aveti despre aceste parcari de biciclete-scutere-motociclete?Exista idei despre cum trebuie sa arate asa un loc?Unde trebuie amplasate,cum Dumnezeu sa fie,etc?Cum pot fi aceste locuri sigure?Unde sunt aceste parcari prioritare?Cum putem sa avem un grad mare de siguranta in parcarile de resedinta?Putem chiar sa-i aducem pe domnii consilieri la un suc sau o cafea sau se ne vedem cu ei pe strada sa vada si ei cum este.Sigur,poate am sa par un picat din luna cand scriu asta.Dar putem sa punem pe picioare o treaba foarte normala si curata.Pentru ca pe langa niste mazgalituri(piste de biciclete) cu vopsea ,pentru cei cu doua roti chiar nu este nimic prin oras.Si acum ,daca circulam peste tot,de ce sa nu avem si niste locuri de parcare?Si daca se poate ,de ce sa nu se faca si parcari pt. biciclete?Ca de alea cu 5-6-7 etaje pentru masini suntem multumiti.Sper ca pe acest forum sa nu mi-se rada in nas cum am patit in alte locuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi absolut stupid sa ti se rada in nas tocmai pe acest forum.

Dorintele tale sunt absolut normale si nu mai departe decat in tara vecina, Ungaria, ele sunt puse de mult in practica.

Din pacate la noi nu o sa vezi prea curand aceste parcari pentru biciclete. De ce? Pentru ca biciclistul este cantitate neglijabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biciclistul NU este o cantitate neglijabila.Si multi inteleg acest lucru.Pentru ca noi nu poluam fonic,nu suntem nici "noxe" si chiar facem treaba si chiar bani(vedem curierii).Personal,dar nu are rost sa spun acest lucru, respect baietii,chiar imi sunt simpatici,mai ales cand vad prin trafic o casca sau vreo sapca cu cozorocul intors sau cand imi iau claxoane ca las cate un "sprinter" sa treaca totusi prin intersectie.Dar sa sti ca si prieteni de ai mei ,stiind ca merg si cu bicicletra ,ei fiind doar conducatori auto,imi mai spun ca au inceput sa fie mai atenti la biciclete.Sigur sunt subiectivi,ori au fost ,pana cand ne-am mai intalnit cu ei pe la Posada sau pe Timis.Unul dintre ei ,tin minte ca a zis:ba astia(eu ,nea Jean,Melcu)chiar vin dupa noi.In fine,ideea mea este sa ne strangem,poate sa cooptam si niste magazine de biciclete(ca ei vand sculele care vor fi parcate),sa facem o treaba civilizata.Pentru ca sunt sigur ca vom fi bagati in seama.Eu cred in treaba asta.Hai sa ne gandim noi la o treaba din aceasta si sa realizam-conturam un tip ,doua, noua de parcari.Ovidiu,eu urmaresc ciclism.ro(propuneam pe atunci intalnirile de sambata si duminica de la podul grant-9.30 si arc 9.40)de ceva vreme si marea ,marea majoritate suntem baieti si seriosi si de isprava.Putem sa initiem o actiune dedicata curateniei si bicicletei,oricare este ea,de curse de oras,de munte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@QSD, cred ca ceea ce vroia sa spuna Ovidiu prin "cantitate neglijabila" era ca din ciclism autoritatile nu castiga nimic (cel putin nu direct).

Pe cand la masini se platesc tot felu de taxe si impozite, taxe de parcare si alte celea, la bi/tri..-ciclete nu se plateste nimic, asa ca consiliul local/judetean nu castiga nimic, deci nu are interes sa faca nimic.

Aici e marea problema la noi, totul se face numai pe bani, daca nu are de castigat ceva, atunci primarul/prefectul/consilierul/... nu se implica.

Si, din pacate multi inca nu au inteles ca daca ar facilita ciclismul atunci ar scade numarul de masini (direct sau indirect) deci ar scade si aglomeratia si poluarea (doua din cele mai mari probleme ale oricarui oras). Dar, dupa cum spuneam, cei mai multi oameni aflati la conducere nu se gandesc la asa ceva. De fapt daca te uiti putin, nu prea au planuri pe lunga durata, doar pe durata scurta si foarte scurta, iar schimbarile aduse de facilitarea ciclismului s-ar simti doar peste cativa ani si multe nici nu pot fi "masurate" doar estimate (nu uitati ca cei mai multi primari fac plan doar pentru cei 4 ani cat sunt la conducere, asa ca ...).

Nu vreau sa "tai elanul" nimanui, doar vroiam sa va reamintesc ca "traim in Romania", initiativa nu e rea, daca ne unim destui si "stresam" destui oameni de la conducere poate se schimba ceva 8-) (de fapt eu sper ca se schimba).

Revenind la parcari, pai ca sa fie eficiente (in sensul ca sa nu ramai fara bicla), atunci ar trebui parcare pazita, deci ar trebui paznic, deci nu mai poate fi vorba de parcare gratuita. Dar eu personal as plati o "taxa de parcare" daca asta mi-ar garanta (macar in proportie de 80-90%) ca bicla o voi gasi in starea in care am lasat-o. Dar sa nu uitam ca biclele ocupa foarte putin loc asa ca nici parcarile nu ar trebui sa fie "imense" (ganditi-va ca in toaletele de pe tren poti "inghesui" 2 bicle daca stii cum :-P), si se poate face chiar parcare supraetajata fara costuri "astronomice".

Deci, n-ar strica sa ne unim fortele, sa facem niste planuri care sa le prezentam la primarii/prefecturi/consilii/..., poate gasim vreun om mai normal care sa inteleaga ca e de castigat (nu bani :oops:) si poate se face ceva.

Sper doar sa nu inteleaga cei de la conducere problema gresit, cum au facut cei din TgMures. Ne-am tot plans ca nu avem piste de biciclete si ca sa ne "inchida gura" au facut o pista de vreo 300 m la gradina Zoo. N-am nimic cu pista, ca e buna, dar e in probabil cea mai putin circulata zona din tot orasul :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

La subiectul asta lucrez de mai multe luni.

Exista doua variante, ambele propuse unor oficialitati, dar acum lucrurile se misca in reluare datorita alegerilor.

Prima varianta este ca sa se dea hoatarare de CLMB ca toate institutiile publice prin cheltuiala lor sa amenajeze pe spatiul public alaturat lor parcari de tip rastel, suporti parcare. Asta ar presupune o forma de manifestare de civism din partea acestor institutii sau societatii cu arie publica, cum ar fi, banci, magazine, piete, cinematografe si teatre, scoli si licee, institutii ale administratiei bublice locale, sedii de politie, primarii si oficii stare civila, etc.

Al doilea tip sunt parking cu plata cu sistem de securizare. Astea presupun un lector de smart card sau cartela de transport in comun atasat fiecarui sistem de parcare individual iar plata se face prin simpla citire a cardului respectiv prin selectarea unor intervale orare( 0-1ora, 1-3 ore, 3-6 ore, 24ore) . Toate terminalelel sunt legate prin structura(teava) la AP local de care mai este legat si un IP cam care supravegheaza parkingul. Din punct de vedere logistic si tehnologic proiectul este stabilizat de aproape 3 luni insa raman problemele de clearing si decontare a platii si bine inteles partea legala de amplasare si certificat de urbanism. Sistemul nu are nici o interferenta cu orice fel de clientela politica el putand fi adminsitart de orice societate comerciala sau institutie publica ulterior montarii, pe baza de licitatie.

Dupa ce se tremina alegerile si se vor aseza lucrurile se pot face mai multe demersuri in aceasta directie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca varianta cu amenajarea parcarilor de catre fiecare institutie in parte e de evitat si va dati seama de ce. Cealalta mi se pare chiar cea mai buna posibila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce dar nici nu m-am gandit ca parcarile ar putea fi facute de firme particulare, silly me :D

Oricum, asa cum zicea si Dadu, mai bine sa nu ne bazam pe institutii sa faca parcarile, ca va iesi o harababura de numa.

Ca si "exemplu de neurmat" ar putea fi institutiile publice care au rampa pentru persoane cu handicap locomotor. Cel mai des aceste rampe sunt nefolosibile fiindca fie e imposibil sa urci cu un carucior (unghiuri de 90 grade ca sa ajungi de pe rampa la usa) fie chiar daca l-ai urcat e imposibil sa si intrii pe usa (cel mai des usile nu pot fi deschise de cineva dintr-un carucior). Sau caz mai "interesant" unde de pe rampa ajungi pe o platforma care nu are nici un acces la vreo usa (nu stiu cum si-au inchipuit "proiectantii" ca ar putea fi folosita rampa aia).

Sau un exemple mai aproape de inimile noastre : pistele de ciclism, unde de cele mai multe ori sunt atatea obstacole, si nu ma refer la soferi care au parcat aiurea sau persoane care se plimba pe pista ci la stalpi de iluminat, cosuri, banci si alte celea puse pe pista.

A doua problema cu parcarile "publice" ar fi ca nu ai prea mare siguranta ca vei mai gasi bicla cand vii dupa ea (asta daca nu ar fi postati niste jandarmi sau gardieni publici in zona, dar nici aia nu ar fi chiar "fullproof").

Dupa cum ziceam, eu as fi dispus sa platesc o "taxa de parcare" daca asta mi-ar garanta un grad ridicat de siguranta a bicicletei. Ideea cu camera nu e rea, dar tot mai eficient ar fi sa fie o persoana la parcare, nu de alta dar pe mine nu m-ar incalzi prea tare ca e filmat cine mi-a furat bicla :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

O foarte mare problema atunci cand iesi "la o bere" si vine "badigardu' " si spune ca nu ai voie cu bicicleta in terasa dar nici nu ti ofera o posibilitate de parcare. De paraca o bicicleta ocupa mare spatiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O foarte mare problema atunci cand iesi "la o bere" si vine "badigardu' " si spune ca nu ai voie cu bicicleta in terasa dar nici nu ti ofera o posibilitate de parcare. De paraca o bicicleta ocupa mare spatiu.

Spune bine, caci stiu ca conform legii nu ai voie sa bei cand mergi cu bicicleta. :mrgreen:

LE: Daca gasesti un loc pe care il vezi sa legi bicicleta acolo e bine. E mai rau cand nu o vezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"ca , cand" mergi la o bere nu ai voie sa bei e alta treaba. de fapt am scris intre ghilimele "la o bere". problema nu este ca bei sau nu bei bere: problema este ca nu stii daca mai gasesti bicla acolo unde ai legat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda..si eu ma plang de lipsa parcarilor peste tot unde ma duc...la facultate am facut asta timp de 3 ani si nimeni nu a ridicat un deget.

La noul serviciu avem o parcare de biciclete (trebuie sa recunosc ca am foist foarte uimita sa o vad acolo) dar se intampla frecvent sa parcheze o masina chiar in fata ei, foarte aproape de ea, de parca nu ar mai exista alt loc de parcare prin preajma. Sa nu-ti vina sa scoti cheia si sa faci floricele pe vopseaua masinii? :-P

Foarte multi se bazeaza pe faptul ca o putem agata si noi de-o bara ceea ce nu e chiar asa corect.

Sunt si de acord sa platesc pt parcarea si pt siguranta bicicletei mele desi, in mod normal, ar trebui sa se puna in vigoare prima varianta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa fim seriosi.cum sa platim pt parcat biciclete ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

CUm se achita o parcare, ghid practic:

1. Scoti portmoneul

2. Deschizi portmoneul.

3. Extragi o hartie de 1 leu si achiti contravaloarea parcarii.

The end!

Share this post


Link to post
Share on other sites

parcarile astea ar trebui subventionate de catre primarie pt ca noi am ales sa folosim mijloace de transport mult mai potrivite pentru oras decat automobilele.

platiti cumva an de an impozite ? ca eu platesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da han platim impozite! Insa nu este o perspectiva corecta.

In contractul de cumparare a masinii sau bicicletei scrie undeva ca ti se asigura si sosele suficiente pentru un rulaj fluent, sigur si corect? Cand iti cumperi telefon scrie in contract ca esti si obligat sa raspunzi la toate apelurile sau sa consumi un numar anume de minute? Nu. Este o alegere personala, daca raspunzi, daca accepti sa stai in trafic stiind ca este supraglomerat samd.

Legat de paza parcarilor cu personal de la firme de scuritate, eu nu sunt adeptul acestei solutii. In primul rand, nici parcarile auto nu iti asigura integritatea bagajului lasat la vedere, iar in al doilea rand factorul uman este cel mai susceptibil de a scapa din vedere situatii si intamplari care se subscriu cum stiti "erorilor umane".

De aceea consider ca odata ce se va asigura un nivel de stationare si securitate al bicicletei, oamenii vor deveni mai increzatori si o vor folosi mai multi si mai mult. Cand masa lor va atinge nivelul critic, atunci poti forta administratia la un model si tipar de piste propice masei de utilizatori de bicicleta.

Mai mult decat atat, chiar daca il vede, o persoana retine un anume gen de particularitati din semnalmente alta altele. Ce este imagine, "scripta manet". Avand in vedere ca baza de date cu imagine de la DEP este digitalizata poti identifica dupa figura cu destul de mare acuratete persoana sau grupul de persoane. Si uite asa ajungi mai repede si cu niste costuri mai mici la faptuitor. Moment in care se vor sesiza si cei de la asigurari ca este o paine de mancat si costurile sunt suficient de mici ca sa le aduca o marja de profit aproape de 100% si atunci vor scoate produse pentru biciclete si mopede.

Cam asta este logica dupa care am gandit strategia de dezvoltare. Paote este gresita si trebuie ajustata sau adaptata si va invit sa faceti asta fiecare cu ideile lui. Unde-s mai multe minti sunt mai multe perspective asupra problemelor si mai multe posibile solutii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici in Olanda nu s-a reusit sa se asigure securitatea bicicletelor. De aceea lumea circula in oras pe "gioarse" si acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca avem un inceput.Si ca suntem pe aceeasi unda.Eu continui sa cred ca aceste parcari vor apare.Cel putin in sectorul 6.Pentru ca acolo se doreste acest lucru,care nu este nici foarte scump si nici irealizabil.Este chiar util.Mai ales ca exista sustinere si chiar deschidere pentru ceva modern si necesar.Oricum,daca vrem sa facem ceva trebuie sa venim cu ceva clar.Cu modele viabile.M-am gandit si eu la ceva:o parcare care sa-mi asigure roata din fata si eu pe cea din spate-pentru cele din zone de utilitate.La o taxa ,sa zicem de o fisa de 50 de bani sau doua.Oricum avem timp sa gandim ceva.Sustinere este asa ca putem sa incepem si noi ceva.Dan Darabont va face niste parcari in zonele mai importante din 6,pe langa piete,pe langa stadion,la Favorit,poate si pe langa mall(ma si vad parcand in apropierea "gipanelor" bicicleta mea! fara nici un misto!),pe langa scoli.Mai ales ca actuala conducere a sectorului are mari dureri cu tot felul de parcari auto(adica ingustarea trotuarelor in dauna pietonilor si al pistelor!velo pictate).Bicicletele sunt niste fiare pt. saraci,pentru paria.Trebuie sa-i dam ceva bun ,ieftin si util.Este deschis la asa ceva.Trebuie sa ne gandim si sa facem ceva misto pentru biciclete,pentru curatenia orasului.Macar sa inceapa odata treaba in 6,pentru ca se va extinde.Cu siguranta.Eu sper sa urneasca ciclism.ro ceva.Deci cam asta este.Hai sa ne gandim la o parcare velo.Eu am mai vorbit prin cartier cu ceva baieti motoristi/pedalisti si par chiar interesati.Ei chiar s-au gandit la o parcare de resedinta,cu biciclete agatate peste motociclete.In fine...Vedem ce iese la vot duminica ,ca cu recuperatorul poteras o sa avem asa ceva never.O sa mergem cati-va scuteristi si cicloturisti sa-i dam votul lui Dan Darabont pentru a avea parcari velo-moto in sectorul 6.Vom merge cu bicicletele si cu scuterele sa ne votam si noi un avantaj.Pentru ca se poate si nici nu cerem mult,mai ales ca acum avem si sustinere si la 6 si de la primaria mare.Merita sa incercam.Astept mai departe sa ne urnim cu ceva idei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://biketree.com/

Ingenios si estetic!

Imagine postată

Pentru parcari de biciclete in orasele aglomerate pot fi adaptati si peretii laterali, ori chiar fasadele cladirilor. E suficient de instalat un mecanism de suspendare a bicicletei la o inaltime de 2-3 metri. Va fi si o buna reclama institutiei respective, care pledeaza pentru un mod de viata activ, non-poluant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor,din ce am vazut pe forum de la cei ce sunt umblati prin lume(poze etc),imi dau seama cit sintem de inapoiati ca mentalitate fata de lumea civilizata. Ma intreb daca vom ajunge departe cu "starea noastra de bine". Acum cind petrolul scade in cantitate si urca in pret,la noi sunt tot mai multe masini. Masini pt care unii nici nu le platesc cu banii jos,ci fac datori la bancile care ii jupoaie dupa aceea. Si eu sunt sofer,dar sunt si biciclist si pieton. La job merg cu RATB sau cu metrou,rar cu bicla. As merge zilnic cu bicla,dar e periculos,e sport extrem. Vreodata poate vom ajunge sa fim mai multi cei cu minti deschise. Drumuri bune,tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@offtopic

De cand s-a gatat comunismul nu prea mai merge fara masina. Toti si-au luat masini, si autobuzele si trenurile circula foarte rar acum. Daca vrei sa mergi din Cluj pana in Deda (vreo 125 km) trebuie sa mergi cu 3 trenuri si sa astepti vreo 2 ore legatura. Asa ca mai taceti voi, cei care aveti masini si sunteti impotriva lor. Si unde mai pui ca ai o gramada de batai de cap daca vrei sa transporti bicicleta si nu ai masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa comentez la adresa unor parcari pentru biciclete, existente, instalate la un hypermarket din Brasov.

Parcarea asta, pe langa faptul ca a fost gandita cu celalalt cap, confectionata cu picioarele si

montata in cea mai pura batjocura posibila, ma costat cam 100 de lei, care chiar daca tebuia sa-i dau oricum, a tebuit sa o fac mult mai devreme decat imi planuisem.

Merg cu bicla la magazin, sa imi fac aprovizionarea, ca in fiecare sambata, si imi las bicla in parcarea dedicata, legata frumos cu lantul. Dupa vre-o ora si ceva de cheltuit bani in prostie pe mancare si altele, ies cu sacosele din magazin si constat ca bicileta era cazuta pe o parte cu roata din fata in continuare infipta intre barele metalice. Sa strambat, bine de tot, destul cat sa nu mai am ce face cu janta din fata. Printre injuraturile la adresa personalului de paza si ordine a magazinului (pensionari!) am plecat acasa cu coada intre picioare si roata stramba de tot hazul.

Ce haz... hazna!

Deci, ca idee, nu faceti prostia sa va lasati bicla in parcare la Re@l. Sta mai bine legata de balustrada de alaturi ori in adapostul pentru carucioare, de afara. Pentru ca pe langa surpriza unei roti prastie, va puteti trezii ca roata din fata iese din parcare cu TOT cu parcare.

Sal'tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-ar plăcea şi mie să văd parcări lângă staţiile de metrou... dar nu cred că se va întâmpla prea repede. Şi nu ştiu nici ce încredere aş putea avea în ele. Totuşi, personal văd că lucrurile încep să se mişte, cel puţin în ultimele luni. Supermarketurile au rastele (Carrefour, Cora, Auchan, chiar şi Praktiker). Mai nou au adus un rastel şi la Mall-Vitan. E adevărat că cel de la Mall-Vitan e cam pentru scutere, dar este! Plus că sunt bodiguarzii care umblă prin parcare, e chiar ok.

Oricum, în general nu am avut probleme cu parcarea. O leg de un semn de circulaţie, un copac, un stâlp, o ţeavă de gaze :(, şi gata. Dacă e să ma duc la cineva, o leg în scara blocului la etajul respectiv (niciodată la parter; dacă persoana stă la parter, o leg la etajul 1).

Alt exemplu: la Piaţa Victoriei sunt câteva biciclete legate pe undeva în lateralul Guvernului cu orele, le văd acolo de fiecare dată.

Până la urmă, sunt convins că în cel mai rău caz, se poate plăti "o parcare" cuiva care stă în zona unde vreţi să parcaţi, să aibă grijă de bicicletă (gen paznic, vânzător la butic, la ziare, etc.).

Viitorul sună bine, numărul bicicliştilor de pe stradă se înmulţeşte (eu aşa am impresia, iar numărul scuteriştilor a explodat efectiv) se va ajunge la vestita masă critică în viitorul semi-apropiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O leg de un semn de circulaţie

Numai sa nu fie ca cele de la Polus Center Cluj, de le poti scoate usor cu o mana din pamant. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.