Sign in to follow this  
crash

Route des Grandes Alpes

Recommended Posts

Pentru cei interesati puteti urmari aici traversarea pe "Route des Grandes Alpes" (Franta) facuta la sfirsitul lui iunie cu fratele meu geaman pentru aniversarea noastra de 55ani:

http://twins.over-blog.net/pages/Ruta_marilor_Alpi-6930552.html

7 etape, 684Km, 16 pasuri celebre, +16000m ascensiune, si reusita lui Costin pe Cime de la Bonette (2802m).

O buna lecture la toti sa sa ne vedem cit mai multi pe Ruta Marilor Alpi.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ crash

In primul rand bine ai venit pe forum.

In al doilea rand felicitari pentru tura.

In al treilea rand (desi ma repet), fara sa te superi pe mine si fara sa crezi ca fac pe desteptul, aduc inca odata in discutie vechea problema blog - forum.

Altfel spus:

- forumul asta nu este o trambulina catre propriul blog.

Daca continuam in ritmul asta, forumul va deveni doar o lista cu link-uri catre blog-uri.

- daca ai putut scrie povestea pe blog, nu cred ca se face gaura-n cer daca dai un copy-paste (la varianta in romana) aici pe forum.

Exista si alti useri care au blog, insa isi scriu o parte din povesti si aici pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc sa pun aici textul din blogul meu:

Ruta marilor Alpi facuta cu bicicleta reprezinta un chalange sportiv remarcabil. Veritabil monument al intinerantei cicloturistice, ea duce pe cei mai curajosi pe urmele alergatorilor din Turul Frantei, incepind din pajistile inalte pina la privelistile meridionale si trecind peste pasurile cele mai inalte. Ea reprezinta astazi una din cela mai frumoase performante cicliste de realizat.

Imagine postată

Istoricul rutei

Inaugurata in anul 1937, Ruta marilor Alpi este cea mai frumoase traversare muntoasa: de la Thonon-les-Bains (lacul Léman) la Menton ( la Mediterana), 684 km si 16 pasuri printre cela mai inalte ale masivului alpin francez (6 dintre ele depasesc 2000m). Ea ghideaza automobilistii, motociclistii, ciclistii si cicloturistii dealungul unui teritoriu cu un patrimoniu natural si cultural exceptional.

La sfirsitul secolului XIX, Touring Clubul Francez, creat la baza ca sa dezvolte turismul pe biciclete, se va pune sa incurajeze turismul auto, favorizind refacerea si semnalizarea rutelor, militind deasemenea pentru confortul in cabane. Se pun panouri de semnalizare, tablouri de orietare si se traseaza primele rute printre care si Ruta Alpilor.

Conceput in 1911, acest traseu prestigios, deservit imediat de autobuzele companiei PLM nu va fi terminat decit in 1937 prin inaugurarea pasului Iseran de catre presedintale Frantei de atunci Albert Lebrun.

Turismului cu automobile este lansat, rezervatat in primul rind pentru o anume elita sociala. El se va dezvolta si se va deschide la o mai mare clientela dupa ani 30, cand constructorii de autovehicule, in cautare de noi piete, vor scadea preturile producind modele mai mici si in cantitati mai mari. Astfel, turismul de masa isi ia zborul pentru cei " treizeci de ani gloriosi", cu aparitia popularelor masini: Renault 4 CV, 2 CV, Dauphine, Coccinela ...

  • 1909: Touring Club lanseaza activitatea de constructie a Rutei Marilor Alpi

  • 1913: Societatea Paris-Lyon-Mediteranean inaugurează traversarea completă a Routei Marilor Alpi, parcursa in 5 etape

  • 1914-1918: Primul război mondial va opri lucrarile

  • 1930: Chamonix-Nisa, se va face in 1 zi 1/2

  • 1937: Albert Lebrun, preşedintele Republicii inaugurează drumul la Col de l'Iseran, cea mai inalta trecere rutiere în Europa

  • 1970: deschiderea drumului Cormet de Roseland

  • 1995: Routa leaga Thonon la Menton, in ritmul fiecaruia!

16 pasuri celebre din Alpii francezi si 16000m de ascensiune:

Col des Gets (1170 m), primul pas din ruta Marilor Alpi ...

Col de la Colombière (1613 m) şi Col des Aravis (1486 m). Col de la Colombière permite trecerea între valea Arveului şi inima masivului Aravis. Este primul pasaj important al rutei care merge de la La Clusaz pentru a trece pasul "Col des Aravis".

Col de Saisies (1633 m). Pasul Saisies oferă o trecere între Beaufort şi Flumet şi favorizeaza continuitate cu Cormet de Roseland. O alegere înţeleaptă, care te pastreaza in inima muntilor. Mont Blanc se impune dealungul acestei rute.

Cormet de Roseland (1968 m), prezintă cel mai verde mediu, printre care apa este omniprezenta. Lac de baraj Roselend este o atractie majora a acestei treceri deosebit de interesanta al versantului Beaufortain.

Trecere Iseran (2764 m), este legătura estivala dintre cele două văi Savoyardei: Tarentaise şi Maurienne. Această trecere, cu simpla vocatie turistica, este una dintre cele mai frumoase din Alpi şi cea mai inalta. Între Val d'Isere şi Bonneval, în inima Parcului Naţional Vanoise, acest drum este o descoperire minunata.

Col du Telegraph (1570 m). Incepind cu Saint-Michel-de-Maurienne, Col du Telegraph ofera o panorama asupra masivului de la Vanoise.

Col du Galibier (2677 m), este trecerea mitică a "Turului Frantei." Pasajul dintre Alpii de Nord şi Alpii de Sud, Col du Galibier oferă un spectacol grandios al Alpilor.

Pasul Lautaret (2058 m), deschis tot anul, este una dintre portile de acces la Parcul National Ecrins. Traseul lui oferă acces la văi foarte frumoase.

Col de l'Izoard (2360 m), dincolo de faimosul "Casse desserte", sugerând, în mod eronat, că mediul din această trecere este numai austeritate. Pădurilor de zada indica un mediu uscat, un preludiu la climatul mediteranean.

Col de Vars (2111 m), serveşte ca ofiţer de legătură între Guillestre în valea Guil, şi Gleizolles lângă JAUSIERS, în valea superioară a UBAYE-ului.

Col de la Cayolle (2327 m), cu pasul de Vars, pasul Larche, Bonette şi Allos.Cu urcarea la Col de la Cayolle ne indepartam de valea UBAYE. Urcarea la Col de la Cayolle în zona de interior a Parcului national Mercantour este un adevarat spectacol. Drumul coboară în Val d'Entraunes urmind cursul riului Var.

Route des Grandes Alpes, în cele din urmă se transforma in panta de coborire. De la gheţari... la mare, nu a fost un vis ...

La Croix de Valberg (1700 m) şi La Couillole (1678 m).

Col Sf. Martin (1604 m), între Tinée şi Vésubie, drumul se joacă de la o vale la alta al pasului Sf. Martin.

Col du Turini (1607 m), la acest pas putem zica ca Alpii au pierdut partida, lăsând în urmă o pădure remarcabila pentru varietatea şi calitatea speciiler sale.

Idea de a face acest parcurs mi-a venit anul trecut dupa ce mi-am cumparat noua bicicleta Giant Carbon. Fiind o cursa de anduranta care se desfasureaza pe mai multe zile, ca si o cursa de alpinism sau de ski de tura, necesita o buna pregatire si un antrenament adecvat.

Primul pas care l-am facut a fost sa ma las de fumat la inceputul anului si sa-mi organizez un program de antrenamente si alimentatie specifica sportului de anduranta. Mi-am cumparat un program pentru calculator, un Personal Training, care sa-mi permita sa fac planificari, control si analiza activitatii cicliste si sportive. Programul oferindu-mi astfel o vizualizare precisa a antrenamantelor si o posibilitate de a adapta aceste antrenamente in sedinte scurte, medii sau lungi, analizindu-mi progresia si optimizindu-mi activitatea si sarcina de efort.

Mi-am pregatit un plan de antrenament pentru 3 iesiri pe saptamina, care l-am transmis si lui Costin, si am incercat sa-l mentin. M-am transformat in propriul meu coach, Costin s-a antrenat mai mult dupa nas si experienta avuta dar a urmat cura cu complemente nutritionale vitaminizate care i le-am trimes.

Sportul de anduranţă utilizeaza aproape toti muschii, sistemul cardiovascular şi articulaţiile într-o perioadă care variază de la una la mai multe ore. Nivelul de efort, în funcţie de ritm şi de antrenament, si mişcările repetitive, de presiune şi de oxigenare celulara nu sunt fără consecinţe pentru organism.

Astfel o pregătire nutriţională în asociere cu pregătirea fizică, va duce la:

• Îmbunătăţirea VO2max si oxigenarii;

• Îmbunătăţirea rezistentei si performantei;

• Asigurarea pe termen lung de energie pentru a merge cit mai departe;

• Furnizarea de energie instantanee pentru a reface organismul pe eforturile de lunga durata;

• Consolidarea muşchilor şi articulaţiilor;

• Facilitarea de recuperare: pierderi, "repara" daunele si "curata" organismul.

Am folosit suplimente nutritionale din comert (al caror nume nu-l afisam caci n-au vrut sa ne sponsorizeze) care sa ajute la consolidarea sistemului arthro-tendonului pentru a limita tendinitele legate de oboseala sportiva; Concentrat de lanţ ramificat de aminoacizi "BCAA" ideal pentru întărirea şi recuperarea musculara; Supliment alimentar bogat in fier, dezvoltat pentru a ajuta la combaterea oboselii fizice si mentale si ameliorarea performantei sportive.

In timpul curselor am folosit bauturi energetice de efort intens, bare energetice de efort, dozete glucidice cu asimilare progresiva, dozete cu actiune ultra rapida si survitalizante, dozete anti-crampe.

Dupa efort am utilizat o bautura de recuparare alcalino-izotonica cu actiune antioxidanta, un gel de recuperare post-efort care reconstituie rezervele de glicogen si un gel de masaj muscular anti-oboseala.

Cei interesati de programul de antrenament si nutritional ma pot contacta pentru mai multe informatii.

Iata programul etapelor facute:

Etape 1: Thonon-les-Bains > Grand Bornand

Duminica 24 iunie 2012:

5h04 pentru 88,6km, 2 pasuri , dificultate(/4): 3;

Altitudine min. 451m, Altitudine max. 1631m;

Denivelare pozitiva 1990m, denivelare negativa 1486m

Etape 2: Grand Bornand > Bourg St Maurice

Luni 25 iunie 2012:

6h06 pentru 95km, 3 pasuri , dificultate 4;

Altitudine min. 721m, Altitudine max. 1974m;

Denivelare pozitiva 2821m, denivelare negativa 2795m

Etape 3: Bourg St Maurice > Lanslebourg

Marti 26 iunie 2012

5h20 pentru 80,6km, 1 pas , dificultate 4;

Altitudine min. 821m, Altitudine max. 2771m;

Denivelare pozitiva 2141m, denivelare negativa 1721m

Etape 4: Lanslebourg > Briançon

Miercuri 27 iunie 2012:

5h22 pentru 96km, 3 pasuri , dificultate 4/4;

Altitudine min. 741m, Altitudine max. 2642m;

Denivelare pozitiva 2161m, denivelare negativa 2013m

Etape 5: Briançon > Jausiers (Barcelonette)

Joi 28 iunie 2012:

6h25, 108km, 2 pasuri , dificultate 4;

Altitudine min. 1062m, Altitudine max. 2353m;

Denivelare pozitiva 2365m, denivelare negativa 2580m

Etape 6: Jausiers (Barcelonette) > Valdeblore

Simbata 30 iunie 2012:

6h57, 120km, 3 pasuri , dificultate 3;

Altitudine min. 528m, Altitudine max. 2322m;

Denivelare pozitiva 2438m, denivelare negativa 3116m

Etape 7: Valdeblore > Menton

Duminica 1 iulie 2012:

5h20, 88km, 3 pasuri , dificultate 3;

Altitudine min. 14m, Altitudine max. 1618m;

Denivelare pozitiva 1924m, denivelare negativa 2375m

RGA - Concluzii (Adrian)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari prieteni,

Cu deosebita placere am citit cu nesat calatoria voastra de exceptie care este poate cea mai ravnita provocare pt. orice ciclist sau cicloturist care se respecta.

Ma bucur ca existati si ne vom intalni de buna seama. Voi face o noua tura in Alpi si-n Franta special sa va intalnesc si sa va strang mana.

cu prietenie si respect

Claudiu

http://claudiumoga.blogspot.ro/

Claudiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Claudiu si te astept la o noua tura prin Alpii francezi sau chiar prin Pirinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc si eu Adrian siu abia astept sa ne intalnim!

Astept cu nerabdare o noua tura prin Alpi care va fi la vara si apoi ture si prin Pirinei.

Daca ai drum prin Ineu, judetul Arad, anunta-ma te rog, ofer ospitalitate.

http://claudiumoga.blogspot.ro/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this