Sign in to follow this  
luc1an

Conversie Koga Miyata Roadrunner

Recommended Posts

Salut, dupa plimbarile prin oras am constatat pe propria piele ca in majoritatea timpului folosesc aceeasi foaie (de 42) si cam acelasi pinion (14-15). Asa ca am hotarit sa renunt la schimbatoare, cabluri, frine, etc si sa fac o bicicleta cit mai simpla si usoara posibil.

Astfel, bicicleta care initial arata asa:

Imagine postată

va suferi mai multe transformari, astfel:

- roti pe baieuri (cercurile vopsite rosu)

- butuc spate cu frina torpedou Shimano, cel mai probabil cu pinion pe 15

- frinele vor disparea

- cel mai probabil scaunul va fi cel original miyata, doar ca are pielea putin roasa pe margini, va trebui reparat. o varianta ar mai fi un brooks flyer (un b17 cu arcuri). sa vad care ma atrage mai tare, ambele sei fiind negre.

- pipa e recuperata de la un peugeot , polishata si apoi pantografiata cu o mica zona rosie

- tija de sa a fost polishata iar pantografia s-a refacut cu rosu.

- lantul rosu

Acum rotile sunt la spitat, dupa aceea o sa lipesc baieurile cam in 2-3 zile bicicleta va fi gata.

pina atunci, citeva poze pentru a vedea cum arata lacul dat direct pe otel si putin din viitoarea silueta a biciclete.

Imagine postată Imagine postată

Imagine postată Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

la marimea asta 56 mi-era cam mic, am acum un cadru de 60 cu care ma inteleg de minune, si-am zis sa nu stea miyata singura in boxa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ti recomand sa folosesti (doar) frana de picior. Mai ales daca folosesti ghidon bullhorn, greutatea este mai in fata si ca urmare o frana pe spate va fi foarte ineficienta.

Pune macar o frana in fata, eventual una pe tambur daca vrei neaparat cercuri complet rosii.

In rest, o sa arata fain ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut cadrul cand era curatat de vopsea acum o saptamana, merge repede proiectul :)>-. Imi place ideea de a-l lasa doar lacuit desi nu sunt sigur ca e o solutie f eficienta pt protectie. nu prea as iesi pe ploaie cu ea.

Pune si o poza mai clara cu pipa ca in poze nu se vede.

Nici eu nu sunt prea sigur ca e suficienta numai o frana torpedo, dar dupa cateva ture cu ea vei sti, si frana fata se monteaza usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ferkov: de obicei in oras folosesc doar frina spate (99% din cazuri), mi-e suficienta. acuma daca frina torpedou e mai slaba decit o frina de cursiera, e alta poveste.

In cel mai rau caz, schimb rotile, trec pe frine normale si gata :) singurul meu stres o sa fie cu lipirea baieurilor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ziceam din propria mea experienta. Am avut exact acelasi conceptie, o bicicleta minimalista, fara cabluri, fara nimic, dar trebuia sa renunt la idee pentru ca pur si simplu ma simteam in pericol in trafic. Poate am avut eu un torpedou mai slab dar nu mi-a placut deloc. Mai mult, nu prea poti sa faci franari de urgenta ca prima data trebuie sa pui picioarele in pozitia corecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea cu lacul direct pe otel nu e rea . Chiar si eu ma gandesc la asta iar ca rezistenta nu e nici o problema . Singurele mele observati sunt ca cadrul mergea lasat si asa sau daca totusi te-ai decis la lac pe otel nu este curatat cum trebuie .... pacat deoarece putea sa iasa mult mai bine .... totusi asteptam varianta finala cine stie ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

cadrul a fost curatat ok, degresat, iar curatat. doar ca in momentul in care vine lacul pe deasupra accentueaza orice imperfectiune

ca idee, acolo unde se vad incrisurile nu este vopsea, a fost sablat

in schimb am avut o surpriza neplacuta cu suruburile de la foi, pentru ca am scos o foaie iar suruburile-s prea lungi cu vreo 2 mm. asa ca... la polizor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merita sa fie stricata....

Si eu zic la fel. Era foarte frumoasa initial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu zic la fel. Era foarte frumoasa initial.

Nu merita daca avea configuratia ei originala. Dar asa...nu vad de ce ar fi o problema. Va fi frumoasa si asa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu zic la fel. Era foarte frumoasa initial.

Deja actiunea a inceput. Era frumoasa, sper sa iasa si mai frumoasa si sa-ti fie de folos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu si eu, era prea buna si prea frumoasa pentru a fi modificata asa...

Puteai sa o vinzi la un pret bun, iti faceai alta mai ieftina cum doreai si iti ramaneau si bani.

Cu lacul dat direct peste otel nu am prea auzit pareri bune. E posibil sa sara dupa un timp, depinde si de lac, sunt curios cum va fi.

Multa lume merge doar cu frana la picior, trebuie doar sa ai grija la viteza si la trafic. O frana brusca la viteza mare te poate face sa derapezi, sa pierzi controlul si sa cazi printre masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care e problema, a facut ce a vrut cu bicicleta lui, mie nu-mi placea cum arata initial pt ca eu consider o bicicleta frumoasa una cat mai simpla, fara frane si viteze. Si cat timp nu a taiat cadrul si a lasat toti suportii la locul lor bicicleta se poate aduce la configuratia initiala, oricum vopseau se zgarie fie originala sau nu si tot o sa mai fie vopsit cadrul in viitor.

iar cremul ala original nu era cine stie ce culoare l-am vazut si pe viu si era... boring.

@OP Arta f bine cu insertiile de rosu iar dopurile de la bullhorns cred ca sunt de la Brooks.

Singurul lucur care mie nu mi-e clar e dece vrei sa ai baieuri si nu cauciucuri cu camera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o cursiera pe baieuri, ma simt exceptional pe ea. Plus ca iese o idee mai usoara. Dopurile de la bullhorn sint ramase de la niste ghidoline brooks, evit folosirea plasticelor pe cit pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

iau bicicleta in circa, ma urc in taxi si plec acasa. acolo iau una din celelalte 2 biciclete :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu unul l-as schimba

la fosta bicicleta am facut si eu pana la baieu, de fapt explozie

am luat metroul si am mers acasa

apoi am cumparat roti noi pe camera :))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu sunt curios cum se comporta in timp cadrul lacuit. Am tot rasfoit netul si cel mai interesant lucru gasit ar fi cartea "Metal coloring and finishing" in PDF, RTF, DOC.

Altii recomandau un tratament de cateva saptamani cu ulei pe otel curat, care cica ar crea o oarecare protectie la rugina.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dr_p: si eu sint curios, oricum daca da semne pronuntate de rugina am deja in cap schema de culoare urmatoare ;))

in alta ordine de idei, am lipit baieurile, le-am umflat si o sa le las pina miine sa prinda bine. acum astept suruburile de foi de la KCNC care zac de vreo doua zile in germania/

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-o lasa in boxa X_X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this