Sign in to follow this  
h3x0r

Pasta abraziva - tija sa in cadru carbon

Recommended Posts

Buna ziua,

Recent am achizitionat un cadru de carbon, si as dori sa stiu de unde pot achizitiona pasta abraziva pentru uns tija, atunci cand este introdusa intr-un cadru de acest fel.

Deasemenea, am inteles ca este necesara o prindere cu surub la clama aceea care strange tija in cadru, pentru ca cea cu QR nu ofera destula presiune.Este corect? Acum am una cu QR.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pastă găsești cam pe toate drumurile (sau de pe-afară, dacă preferi). Problema cu QR-ul nu e că nu oferă suficientă presiune, ci că poate oferi prea multă, prea ușor - e mult mai simplu să strângi un șurub la cuplu fix decât un QR. În mare, n-ar trebui să ai probleme dacă îl strângi doar atât de tare cât să nu alunece tija - și nu mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exact 6Nm pentru majoritatea cadrelor de sosea. Am eu un inbus cu dinamometru, daca vrei, dar cred ca au mai multe service-uri asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te poti trezi ca aluneca la o coborare mai zdruncinata, la socuri mari, am patit-o si eu recent si nu s-a rezolvat, indiferent de cat am strans colierul. Cu pasta s-a rezolvat instant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O pastaa abraziva ar distruge tija, poate cuvantul potrivit e "aderenta", gen o rasina? N-am avut problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o pasta special conceputa pentru treaba asta. Nu e abraziva, tine piesele lipite cat timp e presiune. Ar trebui folosita practic la toate jonctiunile prin strangere pe carbon, pentru ca toate trebuie facute cu un cuplu destul de mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pastă găsești cam pe toate drumurile (sau de pe-afară, dacă preferi). Problema cu QR-ul nu e că nu oferă suficientă presiune, ci că poate oferi prea multă, prea ușor - e mult mai simplu să strângi un șurub la cuplu fix decât un QR. În mare, n-ar trebui să ai probleme dacă îl strângi doar atât de tare cât să nu alunece tija - și nu mai mult.

:))... Nu am mai intrat de ceva vreme pe forum, iar dupa ce am citit aberatia asta mi-am amintit de ce.

Daca tu strangi CU MANA un levier de QR ca sa rupi o tija/cadru de carbon (ca pp ca acolo e problema...) poti sa te duci lejer la competitii de strongest man. Eu am avut aceeasi problema si am un QR care la capat are surub cu cap hexagonal. L-am strans cat de mult am putut si cand am verificat surubul, mai mergea LEJER o rotatie completa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat ceva de la Finish Line, sper sa mearga ok. :) Multumesc pentru sfaturi. :D

@Jpriest88: OTSDR a produs un link care m-a directionat pe mine rapid spre un magazin de unde sa cumpar ca nici nu stiam ce caut. Tu ce ai produs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa dai banii pe ineptii ale marketingului cumpara pasta speciala pentru piesele de carbon. Sfatul meu e sa folosesti ce folosesc si mecanicii echipelor profesionale, in speta fixativ de par(spray) sau pasta de dinti(pasta de dinti alba, cea mai ieftina, nu colorata sau gel). S-a constatat ca cele doua produse sunt mai eficiente, mai ieftine si, cel mai important, nu deterioreaza piesele asa cum fac rahaturile de produse din comert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Din experienta pot spune ca fixativul functioneaza perfect. Cand scoti tija de sea ramane un praf alb care se sterge imediat fara sa lase urme pe carbon. Si inca ceva, cele doua solutii de mai sus sunt pentru carbon pe carbon. Nu stiu cum si daca functioneaza la combinatia tija de carbon si cadru de aluminiu/otel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bune ponturi, problema mea e la carbon pe aluminiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Larghetea cu care vorbeste Il Pirati ma face sa cred ca e "conf. univ. doctor in cliclism".

@Il Pirati

Ai testat o pasta din aia? Ai vazut ce se intampla cand freci tija de cadru cu pasta pe el? Cat de bine adera?

  • Fixativul nu are particule abrazive, doar fixeaza acolo pe moment.Parul din cap, nu componente de carbon si scandium cum e tija mea. Next.
  • Pasta de dinti? Parca particulele abrazive ar trebui sa fie de un ordin micrometric mai mare decat particulele care ne curata noua dintii, nu domn profesor? Next.
Ah forget about it...infasor tija in scoci si-o sa fie pe felie treaba. De parca eu ma plimb in parc. Si la un concurs , la 35km/h pe o coborare cu bolovani, am disponibilitatea sa sar din sa pentru au aparut oameni pe forum dand sfaturi avizate cum sa-mi pun tija de sa in cadru, folosind fixativ.

Cred ca a avem o problema aici, ca pe orice forum de specialitate. In mare parte oamenii care stiu ceva se cam abtin sa dea sfaturi, acoperiti de marea patura de "cunoscatori" care au testat tot. Si apoi aici nu vorbim de calculatoare, vorbim de biciclete si de chestii care tin si de siguranta, nu doar povesti. Cred ca moderatorii ar trebui sa faca o treaba mai buna si sa filtreze bullshitul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

h3xor, filtreaza-mi bullshit-ul te rog daca consideri ca este poluare. Cumpara-ti pasta speciala din comert si ai un avantaj: daca patesti ca James Dean macar ai pe cine da in judecata. Daca cedeaza cu solutia home made nu ma poti tine pe mine sau pe mecanicii de pro tour(care si-ar permite sa foloseasca si pasta cu pilitura de aur daca ar considera ca e eficienta) raspunzatori.

Si ca sa fiu si mai explicit, sa nu se mai trezeasca vreun mtb-ist ofensat, solutiile de mai sus sunt folosite la SOSEA. Nu stiu daca merg la mtb pentru ca au rotile mai mici si mai groase, dar puteti experimenta si asteptam feedback.

Legat de marimea...particolelor...asa este, la pasta de dinti sunt foarte mici, la fixativ n-am idee poate si mai mici, dar deasta prefer sa folosesc asa ceva, pe langa faptul ca-s zgarcit si imi e lene sa fac un drum la un magazin pentru paste speciale. Cand scot tija de sea nu o sa arate ca si cum am frecat-o cu nisip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propozitia ta trebuia sa inceapa cu : "La bicla de sosea, eu folosesc pasta de dinti sau fixativ."

Nu mai ziceam nimic, serios, ca acolo si eu am curaj sa fac operatiunea folosind scuipat cu glucoza mestecata.

Zi faina man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar care-i pericolul aici...ca din ce deduc, singura problema ar fi ca s-ar "scufunda" un pic tija de sa in cadru, deci saua ajunge mai jos. Nu cred ca asta reprezinta asa un pericol mare totusi, care sa-ti puna viata in pericol.

Eu nu am problema asta si am si tija de sa si cadrul din carbon. Am strangerea cu surub cu inbus, nu QR. Nu l-am strans f. tare si nici nu am dat cu vro solutie sau pasta, dar nici n-am pus vaselina pe ele :D. Si eu nu-s usor.

Tie concret ti se intampla sa-ti alunece tija de sa in cadru sau cauti sa dai cu pasta doar pt ca asa ai auzit c-ar trebui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar care-i pericolul aici...ca din ce deduc, singura problema ar fi ca s-ar "scufunda" un pic tija de sa in cadru, deci saua ajunge mai jos. Nu cred ca asta reprezinta asa un pericol mare totusi, care sa-ti puna viata in pericol.

Cel putin la sosea nu e pericol pentru sanatate dar parca ma zgarie pe inima sa imi alunece tija de carbon in cadru si sa se zgarie ca dracu; iar daca se intampla asta la o competitie fie ea de mtb sau sosea te costa timp inainte de toate.

Si concret mie mi s-a intamplat. Am neglijat sa mai dau cu alifie tija si "acvaplanand" pe sosele pline de gropi a alunecat suficient cat sa imi strice ziua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai ce zic si eu, nu e ceva care sa fie un real pericol. E cel mult un inconvenient (ca iti strica ziua, ca te enerveaza, ca pierzi timp sa ridici la loc saua, etc).

Apropo de fixativ, am incercat si eu la niste mansoane (tot citind pe forum). Nu a avut absolut niciun efect. Deci ceea ce poate functioneaza pentru unii, nu functioneaza pt. toti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:))... Nu am mai intrat de ceva vreme pe forum, iar dupa ce am citit aberatia asta mi-am amintit de ce.

Daca tu strangi CU MANA un levier de QR ca sa rupi o tija/cadru de carbon (ca pp ca acolo e problema...) poti sa te duci lejer la competitii de strongest man. Eu am avut aceeasi problema si am un QR care la capat are surub cu cap hexagonal. L-am strans cat de mult am putut si cand am verificat surubul, mai mergea LEJER o rotatie completa.

Citeam un manual si mi-am amintit de "amicul":

"RITCHEY does not recommend using quick-release seat clamps in conjunction with carbon seat posts, because it is not possible to measure the torque applied to the seat clamp. Too much clamping force could damage a carbon seat post shaft, resulting in component failure, which could lead to an accident and potential injury."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt oameni care inchid QR-urile cu piciorul, cu ciocanul, cu o bata din padure sau chiar cu un bolovan. Parol, am vazut eu.... Cand imi aluneca tija, si eu am inchis QR-ul cu piciorul, sperand ca o sa tina - fara pasta n-a tinut. Si in QR-urile de la roti, cand aveam unele proaste ce se desfaceau din mers, le inchideam prin suturi cu piciorul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca inca am mici probleme cu tija de sa care aluneca in cadru. Adica pun pasta(Finish Line), strang de bun simt, la mana. Insa pe bump-uri unde stau pe sa, sau socuri tari luate cu fundul in sa, tija de sa s-a dus in jos 5mm desi are pasta.

Cam dupa 2 ture(zile diferite) s-a intamplat asta, pe traseul de la Red Bull Moontime. Prima data nu s-a dus in jos, dar s-a rotit un pic saua si i-am dat un bump sa se faca dreapta. A doua tura (different day), s-a dus tija in jos 5mm.

Clamp de la point de 15 lei, cu surub, dar nu stiu care e calitatea....

Oare un "Schraubwurger" m-ar ajuta sa fie treaba mai hassle free? Adica ma gandesc ca va distribui corect forta de strangere, pentru o eficienta mai mare, nu sa strang un clamp ieftin fara success.

O tija de sa de carbon se "lipeste" mai bine de un cadru de carbon decat una de scandium cum e KCNC SC Pro Lite (KCNC are niste mici rizuri circulare profilate pe suprafata pentru a stopa alunecarea. La Al ajuta, dar cred ca aici la carbon, micsoreaza suprafata de contact cu carbonul)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca ceva tech details:

Pt o tija de 31.6 mm diam, clampa trebuie sa aiba 31.8 mm, corect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curata si tu bine cu degresant si cu o carpa inainte, apoi pune pasta, ar trebui totusi sa tina, QR-ul ar trebui reglat sa se stranga maximum cat se poate apasa cu mana fara sa lovesti in el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Curata si tu bine cu degresant si cu o carpa inainte, apoi pune pasta"

Aham, am curatat fara degresant, si e cam negreala pe acolo.... Prima si prima montare in cadru, cand m-am dus la Geiger cu agregatul, a tinut foarte ok cu pasta. Banuiesc ca era mai curat atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia unul din ala de la Decathlon, e foarte bun. Si mai cureti si altele pe la bicla cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt o tija de 31.6 mm diam, clampa trebuie sa aiba 31.8 mm, corect?

Da, presupunand ca ai un cadru din unobtanium cu grosimea peretelui de 0.1mm.

Pentru un cadru normal are 34.9 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this