dnib

Parere Sputnik XB3

Recommended Posts

Avea un con lipsa si avea distantierul decat pe acea parte.

Iar asta ma inducea in eroare crezand ca acel distantier este un gen de bucsa ce vine pe bile. :)

Dar am rezolvat pana la urma problema prin logica. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din '89 aveam un Pegas (nou nout luat ) de care m-am saturat in 2 ani. Cu un Sputnik insa a inceput  aventura mea mai "adevarata" pe bicicleta. Cred ca prin '91 l-am cumparat SH. M-a tinut cativa ani buni timp in care l-am mesterit saptamanal. Imi aduc aminte ca aveam mari probleme cu axul pedalier si mai ales cu stifturile alea care tineau pedalele. Le injuram de mama-focului. Schimbatorul spate (impropriu spus caci era singurul) era la fel, jalnic. Am avut un accident urat cu ea (ciocnire frontala cu un alt biciclist) in urma caruia a trebuit sa arunc efectiv cadrul caci nu am mai putut face nimic cu el. S-a indoit in ultimul hal. A fost totusi o experienta care m-a facut sa apreciez cu atat mai mult bicicleta luata ulterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am vazut ca am pocit numele bicicletei. Sputnik. :))

Ai pocit si limba romana, ce mai conteaza o marca sovietica.

Avea un con lipsa si avea distantierul decat pe acea parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut detinatori de XB3 Sputnik. si salut prieteni.

Am si eu un Sputnik cumparat recent cu 250 ron si sunt foarte multumit de el deoarece merge ffff bine si are o vechime de 35 ani. Vreau sa va intreb rotile se pot schimba la acest model deoarece vreau sa i le pu noi atat cauciucurile cat si rotile. vreau sa i ipun foi si pinioane si ghidoline si vreau sa schimb manetele frana cu unele shimano BL-R400. credeti ca este posibil si s unt compatibile? astept un raspuns din partea voastra. O zi cat mai placuta va doresc si poate facem  o intalnire. PS: abtipilde cu Sputnik sau XB3 de unde pot face si eu rost. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice este posibil de schimbat si de facut la ea si in general la otel .Sputnikul are filete  metrice deci nu sunt probleme. Parerea mea personala insa este ca aceste cadre nu merita sa investesti prea multi bani deoarece in afara de faptul ca trezeste nostalgi in rest in blocul comunist era bicicleta cea mai slaba din toate punctele de vedere . Dar ce este de apreciat este faptul ca daca Diamantul ,Favoritul foloseau materiale occidentale in speta Reynolds ,sovietici foloseau materialele lor dar din pacate foarte slabute

seara faina

Share this post


Link to post
Share on other sites
credeti ca este posibil si s unt compatibile? astept un raspuns din partea voastra.

 

Poti face multe daca ai timp. Eu tocmai am "tunat" un Turist. Arata ca legea detinutilor politici "Ticu Dumitrescu" trecuta prin parlament. In sensul ca producatorii n-ar mai recunoaste-o.

Ce poti face? Orice, aproape!

Ce am facut eu:

- vopsit

- inlocuit rotile fata spate integral,

- 6 pinioane pe spate cu putin frezat la conuri si piulite sau un butuc de roata de spate mai ingust, daca nu si 5 e bine.

- 3 foi pe fata + ax pedalier cu prindere la pedale cu patrat,

- lantul schimbat (normal)

- ghidon drept si shimbat cu manere comode

- comanda la schimbatoare la ghidon

- inlocuit sea

- adaptat saboti noi la franele originale.

O sa intrebi poate ca, unde e bicicleta originala? Si eu am aceasta intrebare, dar a contat sa o adaptez ca sa-mi fie cat mai comoda.

Tocmai am pus-o pe sosea. Nu am probleme. As fi dorit sa pun axul pedalier pe rulmenti, dar ce am gasit avea diametrul mai mare. Si un piniom mare in spate sa-mi fie mai comod la urcat nu am gasit. Sunt obiectiile pe care le mai am, si nu le-am putut face. Si sa gasesc stichere. Sau sa schimb materialul din care a fost construit cadrul si furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze pentru offtopic: la mine in cartier adolescenti visau 63.gif la o Ukraina "dezbracata"  si cu furca indreptata, cu care sa  poata merge pe o roata si sa poata sari linistiti bordura, deci da era un tanc dar unul urban si nu pentru carat ci doar pentru placerea de a pedala prin oras sau prin padure(astea se intamplau in Steagu Rosu - Brasov, tot la tara :-)) )

Si aveau protectii de moto la mansoane, lant de moto.  Am stat in steagu pana acu 5 ani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS: abtipilde cu Sputnik sau XB3 de unde pot face si eu rost. Multumesc

 

Intre timp, cautand prin bibliografia mea de link-uri dupa niste stikere de "turism", am dat de un forum ucrainean numai cu stikere de semi/cursiere sovietice.

NU stiu daca pot sa postalesc link-ul cu stikere sovietice aici, caci scriind rar nu imi mai amintesc politicile forumului, si ca sa nu risc sa fiu banat, da-mi ceva adresa personala. Acolo sunt sigle si stikere de sputnik, ukraina,turist, sport, ... tot tacamul... iti trebuie doar sa ai rabdare sa le descarci.

 

Referitor la manete de frane: incearca niste frane cu manerul comparabil ca lungime cu originalele, sa ai efort minim la franare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp, cautand prin bibliografia mea de link-uri dupa niste stikere de "turism", am dat de un forum ucrainean numai cu stikere de semi/cursiere sovietice.

NU stiu daca pot sa postalesc link-ul cu stikere sovietice aici, caci scriind rar nu imi mai amintesc politicile forumului, si ca sa nu risc sa fiu banat, da-mi ceva adresa personala. Acolo sunt sigle si stikere de sputnik, ukraina,turist, sport, ... tot tacamul... iti trebuie doar sa ai rabdare sa le descarci.

 

Referitor la manete de frane: incearca niste frane cu manerul comparabil ca lungime cu originalele, sa ai efort minim la franare.

Si eu doresc linkul de stikere. bormacosmin [at] yahoo [dot] com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un sputnik xb3 al tatalui meu pe care l-as reconditiona sa ma plimb cu el "la tara", bicicleta este functionala, desi are probabil minim 15k km nu are nici cocoasa, nici alte probleme, dar necesita revizie generala, imi poate zice cineva:

 

1-ce diametru au bilele din butucii rotilor, butuc pedalier, cuveti

2-necesita ceva special la consumabile (cabluri, camasi, saboti), sau merg si alea "normale"?

3-cat de prost sa ma astept sa mearga fata de cursiera mea de ~9kg? De exemplu, la efortul cu care merg pe asta cu 35km/h, cu aia o sa merg macar cu 32?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un sputnik fara aripi si alte anexe cantareste cam 12 kg.La vremea lor au fost tare bune se facea si ciclism la juniori cu ele ,puteai scoate medii de 32-34 km/h si chiar mai mari la sosea.

1. Eu zic sa demontezi , sa vezi mai intai ce gasesti apoi sa incerci si sa cureti si sa ungi ,nu cred ca va trebui sa schimbi.

2.Cabluri,camasi merg din astea moderne.Sabotii ii vei gasi mai greu dar se pot adapta.

3.Nu va merge ca o cursiera pentru ca are si cauciucuri mai groase (cauciucurile si camerele va trebui sa le schimbi,s-a discutat pe aici parca despre dimensiuni)

Oricum va fi mai elastica si mai rezistenta pe teren denivelat -pavate(cum e moda acum) si are si ea farmecul ei doar nu vrei sa mergi la concursuri cu ea,e foarte buna pentru oras (o tii doar sa faci  mushki la picioare ) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - Butuc fata - 5mm

     Butuc spate - 6mm

     Butuc pedalier - 6mm

     Cuvete directie - 4mm

     Rotite schimbator - 4mm

     Pinioane - 3mm

     Sau echivalentele in inch

2 - Merg alea normale. Sabotii trebuie adaptati, eventual pastrate paharele originale

3 - Viteza e in picioare dar, atentie, materialele sunt de foarte slaba calitate. Se uzeaza repede iar fierul cadrului este de cea mai joasa speta. Se indoaie imediat. Nu stiu cum erau Ukrainele, dar Sputnicele erau fooooarte putin rezistente.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Diesel @@andreibelcic Mersi pentru raspunsuri!

 

Deci nu merg bilele Shimano (1/4" = 6,35mm, 3/16"=4,76mm).... Sper ca ceva gen astia sa fie ok http://www.ebay.com/itm/G10-High-quality-Grade-10-Steel-Ball-Bearings-Ball-3mm-3-969mm-1-8-5-32-/291561456506?var=&hash=item43e26ac37a:m:mlyV-2ejfN7bwy9pRzZpWbw

 

Cauciucurile si camerele le-am schimbat acum 1 an cu ceva Kenda de cicocross, mijlocul e aproape slick, latime parca 32c...

 

 

Inca ceva:

1-ce latime sunt sabotii? Ca "adaptare" ar fi usor de scurtat, dar mai dificil de ingustat

2-are rost sa schimb si lantul?

3- ce fac daca sunt blocate niplurile, si WD-40 nu are efect? In afara de a le taia cu clestele si alte noi, mai e vreo "smecherie"?

 

ps:stiu ca nu e aria de bazar, dar daca are cineva din Bucuresti ghidonul originial la un pret ok il rog sa-mi dea un mesaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Am spus "sau echivalentele in inch".

 

PS. Bilele astia? Esti oltean?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

În aceeași idee, nici "cuveti" nu e corect, decât dacă intenția e să fie scris fără "ț", ca în propoziția: "Mi s-o strâcat cuvetili".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!

 

De curand am pus si eu mana, fara sa vreau, pe o bicicleta Sputnik. Cautam de ceva timp un cadru de semi cursiera pentru a ma juca putin cu el: bull-horns, conversie la single speed cu frana pe torpedo sau chiar fixed. Zilele, saptamanile si lunile au trecut pana am gasit  bicicleta asta si de acolo a fost un fel de veni vidi vici si deja m-am trezit cu ea acasa. Mosul de la care am cumparat-o a mentionat ca e ruseasca, dar nu stia sa imi zica despre ea mai nimic. Am facut putine cercetari si am aflat pana la urma ca am un Sputnik. Pe moment am fost incantat. Incantarea m-a tinut pana am citit astea 2 pagini cu pareri despre ea.

Starea in care se afla e cam jalnica, dupa cum urmeaza:

- Spitele de la roti slabite: au niste opturi de  freaca in furca si in cadru.

- Ax pedalier cu joc

- Ax roata spate cu joc

- Scaun terminat

- Saboti terminati

- rugina iesita prin vopsea pe alocuri

- o mai fi ceva dar nu imi vin acum in minte.

- Per total, problemele is multe, dar nesemnificative.

Cadrul e in stare buna. Nu am vazut sa fie sudat, stramb sau fisurat. M-a impresionat ca toate suruburile de pe ea au fost slabite si unse cu ulei. N-am avut probleme cu demontarea pieselor de pe ea pana acuma.

Planurile mele cu ea se schimbau cu cat o mesteream mai mult. Mi-au trecut piticii cu fixed bike si am decis ca vreau sa o aduc cat mai aproape de original. De fapt nici nu mai stiu ce sa fac acuma. Nu am inceput sa bag bani in ea si nici nu am de gand. Mai am biciclete, nu ma grabeste nimeni sa o readuc pe sosele pe "Tovarasa", cum o alint eu. Cat de slab este cadrul mai exact? Pentru ca mi-am creat o parere foarte proasta despre el citind pe aici. Risc sa il fisurez daca iau o groapa mai in viteza sau stiu eu daca sar o bordura? Am avut destule biciclete, de la pegas la chinezariile alea de first bike si dhs si pana la trek-uri decente, dar de instrambat si fisurat cadre inca nu m-am lovit.

 

E buna de plimbari prin oras macar?

 

Sanatate!

post-18713-0-06300500-1465239910_thumb.jpg

post-18713-0-19354200-1465240086_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experienta proprie si din multele sputnikuri vazute la vremea lor cadrul e in principiu rezistent,partea slaba a lui este ca la o tamponare frontala se indoaie foarte repede in partea din fata cele doua tevi,nu stiu cum le zice acum in terminologia moderna ,in schimb (ca parte buna)furca ramane intacta.Poti merge cu ea fara frica chiar si pe distante mari.

p.s.la cea din poza saua, aripa din spate si parca frana din fata nu sunt originale ale ei,bicicleta e din generatia mai noua de sputnikuri cam dupa 1980,o poti face operativa fara mari costuri daca nu ai rotile prea varza.


Inca ceva bate tote chinezariile de pe piata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E buna de plimbari prin oras macar?

 

Bineînțeles! O poți recondiționa puțin deoarece nu prea merită bani mulți băgați în ea, iar dacă ți-o fură nu faci atac de cord. Cadrul (culmea!) nu este ”cocoșat”. Dacă nu ai ”2 mâini stângi” o poți readuce singur la viață cu bani foarte puțini. XB3 a fost bicicleta copilăriei și adolescenței mele, am mers mult cu piciorul băgat pe sub top tube deoarece pe ea am învățat să merg. Totuși nu te sfătuiesc să faci drumuri lungi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

p.s.la cea din poza saua, aripa din spate si parca frana din fata nu sunt originale ale ei,bicicleta e din generatia mai noua de sputnikuri cam dupa 1980...

Frana de pe fata nu e a ei, ai dreptate. Sabotii au alt sistem de prindere si mi se pare ca urechile clestelui sunt foarte lasate. Sper sa pot regla sabotii cat de cat. Janta de pe fata iar nu e a ei, dar nu ma apuc acuma sa o schimb.

Bineînțeles! O poți recondiționa puțin deoarece nu prea merită bani mulți băgați în ea, iar dacă ți-o fură nu faci atac de cord. Cadrul (culmea!) nu este ”cocoșat”. Dacă nu ai ”2 mâini stângi” o poți readuce singur la viață cu bani foarte puțini. XB3 a fost bicicleta copilăriei și adolescenței mele, am mers mult cu piciorul băgat pe sub top tube deoarece pe ea am învățat să merg. Totuși nu te sfătuiesc să faci drumuri lungi.

De mesterit o sa o mesteresc eu. Am umblat prin ceva biciclete si cred ca nici asta nu e diferita de majoritatea cu toate ca provine din alta perioada. Mai am un MMB3 pliabil de care si-a batut joc cineva sudand bratele pedalierului de ax si ghidonul de pipa. Macar de suda bratele perfect opuse nu ca un ceas care arata ora 6 si 10 minute. E greu sa pui un surub cu piulita cand ai aparat de sudura...

O sa mai postez despre Sputnik cand mai fac ceva pe la el sau ma bat de ceva problema. Sanatate si numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

Am mai mesterit una alta la ea. Am reusit sa o fac cat de cat decenta, insa mai sunt multe reglaje de facut. A trebuit sa schimb ambele roti, cea de pe spate avea butucul spart iar cea de pe fata costa mai mult refacutul decat o alta roata (second).Rotile au costat cat toata bicicleta asa ca planul meu de a nu baga prea multi bani s-a spulberat. Din alea 2 roti pot face una asa ca nu e o pierdere totala.Am eliminat jocul din pedalier, inlocuit si gresat coroanele. Cele vechi erau terci iar bilele jucau pe acolo cum voiau. Nu am inlocuit si axul pentru ca mi se pare inca ok si de calitate buna. Am inlocuit ghidonul cu altul de pe un MTB. Urmeaza si manete de MTB, saboti frana de mtb, etc. Am incercat 2 ghidoane diferite si pana la urma m-am hotarat la cel din poza. Cu asta e foarte comoda bicicleta si foarte manevrabila. Am gasit un scaun pentru ea, urmeaza cabluri de frana pentru ca cele vechi erau vai de ele si cu asa ceva nu ma joc. Am renuntat la schimbator, am facut-o pe o singura viteza. E al treilea pinion pe spate, mi se pare ca are 22 daca bine am numarat. Configuratia e 52-22 deci. Destul de ok la plecarea de pe loc si pentru oras. Am vrut sa il las, dar dupa fiecare schimbare de viteza ma uitam de cel putin 2 ori ca sa vad daca e aliniat robotul cu pinionul. Poate pe viitor o sa il pun la loc, piesele le-am dat jos in asa masura incat sa le pot pune din nou.

Am o problema cu pedalierul. Reapare jocul dupa fiecare plimbare prin oras. Axul l-am strans cu simt. Nu am joc in el dar nici nu opune rezistenta mare cand il invart cu mana fara a avea pedalele puse. Mereu apare jocul ala oricat il strang.

O alta problema ar fi  penele care intra si fixeaza bratele pedaliere de ax.Parca sunt strambe pedalele. Oricum le-as pune, cand le strang imi descentreaza toata pedala. Am cumparat altele si am fost nevoit sa le polizez putin ca sa intre.Probabil ca aici e vina mea. O sa mai caut alte pene sa vad daca aici e problema.

Nu reusesc sa asez caucicul pe spate nicicum. I-am dat si apa cu sapun, l-am masat, l-am f**** in noroc ca tot nu sta calumea. Cred ca e ceva bai cu cauciucul in sine.

 

 

In rest, bicicleta pare solida. Am tras pe ea putin si imi place feedback-ul. Avand o singura viteza nu mai am alta treaba decat sa pedalez si sa ma bucur de experienta.

 

q2w231.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

Am o problema cu pedalierul. .....O alta problema ar fi  penele care intra si fixeaza bratele pedaliere de ax.Parca sunt strambe pedalele. Oricum le-as pune, cand le strang imi descentreaza toata pedala. Am cumparat altele si am fost nevoit sa le polizez putin ca sa intre.Probabil ca aici e vina mea. O sa mai caut alte pene sa vad daca aici e problema.

......

 

q2w231.jpg

Din proprie experienta va spun ca pedalierul este prost gandit din nastere cu sistemul de fixare a bratelor pedaliere cu pene transversale conice.

Cumparati un ax pedalier pe rulmenti nou cu filet englezesc normal (BB UN 25) cu fixare pe patrat + brate noi cu foaia de angrenaj corespunzatoare... si ati scapat de griji.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din proprie experienta va spun ca pedalierul este prost gandit din nastere cu sistemul de fixare a bratelor pedaliere cu pene transversale conice.

Cumparati un ax pedalier pe rulmenti nou cu filet englezesc normal (BB UN 25) cu fixare pe patrat + brate noi cu foaia de angrenaj corespunzatoare... si ati scapat de griji.

Multumesc pentru informatie. Ma gandeam ca ar fi cel mai bun upgrade in momentul de fata, dar nu stiam de care sa cumpar. Acum stiu ce trebuie sa caut. Din ce am observat nu prea se gasesc angrenaje pe patrat cu o foaie si asa mare numar de dinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.