ratoiu

Rugaminte - cursiera de otel

Recommended Posts

salutare tuturor!

fost utilizator urban, deci fără sens, de cube ltd pro 2008, doresc să trec la o bicicletă mai uşoară şi mai rapidă. adică o cursieră sau un touring bike; în orice caz, ceva cu roţi de 700 si furcă rigidă.

inima înclină către cadrele de oţel cu tuburi mufate. problema mea este că nu am parcurs niciodată o distanţă cât de cât elocventă pe o asemenea bicicletă, adică o distanţă care să îmi permită să văd dacă îmi place ori ba senzaţia. desigur, nu vorbim aici de zeci sau sute de kilometri, ci de o tura de 15, 20 de minute. am bătut nişte apropouri pe la magazinele de biciclete din bucureşti, însă m-am ales, în cel mai bun caz, cu un zâmbet condescendent. mai puţin la moş ion roată, pe ştefan cel mare, unde mi-au împrumutat un felt cu care m-am plimbat puţin prin parcul circului.

acestea fiind spuse, iată şi rugămintea: credeţi că s-ar putea găsi pe aici un suflet nobil care să îmi împrumute o cursieră (chiar si mai bătrânică) preţ de câteva de zeci de minute prin bucureşti? ca mărime: 58 sau 60 cm, eu având 1,83m. nu am nevoie de chestii ultratech din carbon sau titanium, un peugeot din anii 80 fiind suficient.

sigur, las garanţie un act de identitate, carnet de şofer etc. şi plătesc orice eventuale pagube.

vă mulţumesc!

ps: am 44 de ani si 90kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca-ti faci o idee reala in 15-20min. Sunt multe lucruri pe care nu le intampini intr-un timp asa scurt. Mai degraba in cateva sute de km prin oras, timp in care te vei fi gasit in destule situatii uzuale, astfel incat sa poti decide cat de cat corect.

Si cum mai greu gasesti un astfel de donator, nu e o idee sa cumperi direct o bicla ieftina, de otel, la mana a doua, si sa-ti faci o idee exacta despre cum e? 500-600lei pentru o bicla decenta, bani pe care ii recuperezi in mare parte daca decizi ca nu e pentru tine si o vinzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, este si asta o idee. cred ca asa o sa fac. numai ca eu ma cam feresc de preturile astea prea frumoase. nu pot sa cred ca singurul bai al unei biciclete de 500 lei este varsta. trebuie sa aiba si alte bube, gen cadru fisurat, lovit, furca indoita etc. in fine, poate gasesc ceva de genul asta in bucuresti.

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca-ti faci o idee reala in 15-20min. Sunt multe lucruri pe care nu le intampini intr-un timp asa scurt. Mai degraba in cateva sute de km prin oras, timp in care te vei fi gasit in destule situatii uzuale, astfel incat sa poti decide cat de cat corect.

Si cum mai greu gasesti un astfel de donator, nu e o idee sa cumperi direct o bicla ieftina, de otel, la mana a doua, si sa-ti faci o idee exacta despre cum e? 500-600lei pentru o bicla decenta, bani pe care ii recuperezi in mare parte daca decizi ca nu e pentru tine si o vinzi.

nu este vorba de "donatie". nu vreau sa imi faca cineva pomana cu o bicicleta. doar sa mi-o dea ca sa dau o tura de 20 minute. atata tot. si, inca o data, nu am pretentii la orbea orca sau alte star trek-uri dintr-astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu te ajuta bicicletele de pe la standurile de inchirieri din parcuri ?

vorba lui dr_p, cel mai bine e sa iei o bicicleta pina in 500RON (sint o gramada de cursiere pe saiturile de anunturi, uite chiar pe marketplace o idee: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/classifieds/item/3172-vand-cursiera-atala/ ), la o marime de 54-56cm top tube.

nu prea sint probleme in general la cadrele de otel si poti sa cumperi si de la oameni cunoscuti si sa ai surprize.... apoi poti sa o transformi in SSP cu o investitie minima (doar in lant nou si pinion cu filet pentru a inlocui blocul de pinioane) si la drum. daca nu iti place, o vinzi. o bicicleta de imprumut nu iti va da o idee in 20-30 de minute.

sint multe chestii subiective care pot sa te determine sau nu sa iei o hotarire. eu de exemplu ma simt extraordinar pe SSP cu roti pe baieu si sa cu arcuri... altora nu le place.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu cred ca in 20 min iti poti face o idee - fie ea si de ansamblu. Investitia intr-o bicicleta de 500 ron nu cred ca are rost decat in cazul in care vei ramane cu ea daca iti place, sau daca suma asta e apropiata de bugetul pe care vrei tu sa il cheltui pentru noua achizitie.

Stiu ca e pt Bucuresti rugamintea, dar daca ajungi prin Sibiu, te pot ajuta cu o batrinica Peugeot care se tine bine pe roti, picioare sa ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu zic ca daca ai ajuns pana aici pe forum inseamna ca ceva ceva de indeamna asa ca poti sa faci o investitie de 600 ron si daca nu iti place o dai in 2 saptamani la 500 ron si te convingi de un lucru sigur cu o cheltuiala minima! apoi la 1,83 ferestete de cadru de 60cm, ca e prea mare.. iti este f bun si un 54-56

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu zic ca daca ai ajuns pana aici pe forum inseamna ca ceva ceva de indeamna asa ca poti sa faci o investitie de 600 ron si daca nu iti place o dai in 2 saptamani la 500 ron si te convingi de un lucru sigur cu o cheltuiala minima! apoi la 1,83 ferestete de cadru de 60cm, ca e prea mare.. iti este f bun si un 54-56

pana la urma asa voi face. cat despre marimea cadrului, nici nu stiu ce sa mai spun. informatiile sunt atat de contradictorii, incat este din ce in ce mai greu sa ma decid in a cumpara ceva de pe net, adica fara sa pot proba inainte. aproape toate sizing charturile, de la mai toate firmele, spun ca la 1,83 si 90cm lungime a picioarelor marimea 60 este cea potrivita. chestia pe care ma enerveaza cel mai tare este ca in oricare magazin de biciclete ai intra, toata lumea se asteapta sa platesti imediat dupa ce ai incercat o bicicleta, prin incercat intelegand simpla incalecare a cadrului. ca sa nu mai pomenim de faptul ca rar gasesti mai multe marimi din acelasi model, chestie care, pana la urma, nu este deloc ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ti un 58. Ar trebui sa fie OK. Regula de baza este ca din doua marimi apropiate e bine sa alegi marimea mai mare. Oricum nu cred ca la SH o sa poti sa alegi tu marimea cadrului, e si chestie de noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai asta e, ca-s mai mult orientative graficele alea. Conteaza foarte mult cum te simti tu pe bicicleta, de aceea recomandasem sa cumperi una la mana a doua. Daca nu-ti place si ai platit un pret corect, va fi corect si peste o luna cand vrei sa o vinzi. Poate scazi 50-100lei si scapi mai repede de ea.

Regula aia "de baza" nu e chiar asa. O marime mai mare ofera o pozitie mai lejera, mai comoda. O marime mai mica e mai sportiva, mai usoara. De aici si alegerea in functie de ce urmaresti.

Eu am cursiera de otel si ti-as imprumuta-o, dar e cu alt tip de ghidon, intins in fata, deci ar fi irelevant testul. Plus ca nu stiu exact cand voi fi prin oras cu ea.

Daca vrei sa cumperi o cursiera de otel recomand sa cauti una cu manete aero (cabluri ascunse), nu cele cu cablurile care pleaca in sus. Ai mai multe pozitii pentru maini si e mai degajata in fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal sunt sceptic ca poti sa iti cumperi o astfel de cursiera la mana a doua si sa scapi de ea in 2 saptamani daca nu-ti place, cum sugereaza un coleg mai sus. Iar o pierdere de ~100 lei pentru un experiment e cam mult.

Pot sa te ajut cu o cursiera de otel, cadru de 58, schimbatoare pe downtube, ti-o las ~1 saptamana (poate mai mult, vedem). De asemenea, pot sa iti impartasesc din experienta mea de mers prin oras cu o astfel de cursiera, comparand cu un MTB. Exista o chichita insa :D Da-mi un PM daca esti interesat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi. multumesc mai ales lui nubciclist, care s-a oferit, fara sa ma cunoasca sau sa stie cine sunt, sa imi imprumute o cursiera. nu pentru jumatate de ora, ci timp de o saptamana intreaga.

sunt bucuros sa va anunt ca tocmai ce mi-am cumparat o cursiera asa cum visam. intr-o stare de exceptie, pe deasupra! o sa postez niste fotografii, insa nu aici, ci in galerie!

habar nu am cum se procedeaza pentru a inchide de facto un topic, insa eu il consider inchis!

o seara buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari pentru achizitie si sa te bucuri de ea cat mai mult!

topicurile nu se inchid decat de catre administratori. :) De obicei se lasa asa, poate tu sau altcineva continua discutia ulterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteptam pozele, iar daca este ceva vechi, clasic sau vintage te asteptam cu o prezentare si la topicul despre cursiere vintage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm, multumesc mult pentru vorbele frumoase! maine soseste acasa, in bucuresti. presupun ca va trebui sa merg la un atelier ca s-o asambleze. depinde de cum o trimite prin curier vanzatorul.

cat despre fotografii, abia astept s-o arat lumii. uite ca se naste o noua forma de perversiune: veloexhibitionism :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanatate ,scrie acolo ca detineti un Motobecane .Candva a fost ceva deosebit si batranul OCANA a castigat un TOUR DE FRANCE cu asa ceva .Asta este bicicleta cumparata sau este vorba de altceva.La 90 kg plus celelalte lucruri ajung la un 93 kg si cred eu ca un vintage de otel ar fi cel mai fidel pentru dumneavoastra

asteptam pozele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.