thesseus

Hardtail sau Full Suspension?

Recommended Posts

scuze de confuzie, cadru aluminiu+shock nu bike intreg ma interesa greutatea ca intreg am gasit greutate.

oricum trebuie sa incerc FS lui Radu sa vad daca ma convinge ca merita un bike cu 1,5 kg mai greu, fata de un HT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@raresr10, exact acelasi lucru il caut si eu. O sa urmaresc topicul, daca gasesc ceva interesant o sa scriu aici, dar nu stiu cum se face ca tot la Titus ajung cu cautarile :)

 

LE: ce parere ai de http://www.rczbikeshop.com/englishue/believe-bikes-fs100-aluminium-white-2013-size-19.html#  ? Partea nasoala e ca pe stoc l-am vazut ultima oara acum 3 luni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi place cadru Believe, de acesta are Radu Vadan si ca design si greutate ii super, mai multe detalii iti poate da el

Share this post


Link to post
Share on other sites

Believe ăla e fain dar are nişte hibe (în afară de faptu că nu e în stoc) - cam trebuie schimbate bucşele de la rlmenţii din basculă cu unele metalice, dar se rezolvă la un strungar bun. După aia e un cadru de vis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca FOX a reusit sa faca un soc foarte bun si comparabil cu Nude, fara a-l copia pe Nude.

Acesta este Fox Dyad RT2.

http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/09/custprod/content/shoxtopics/dyadrt2.html

Insa la fel de necesar in setari pare a fi acest indicator, propus pe Cannondale.

KP1881.jpg

 

Informatii despre Brain se gasesc tot aici:

http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/09/custprod/content/shoxtopics/sbc_epic_iv_autosag.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar ca Nude e fabricat de DT nu de Fox.

Ideea este ca un producator de amortizoare devine motivat sa dezvolte un soc iesit din tipare doar in colaborare cu un producator-dezvoltator de cadre, respectiv Scott-DT si Cannondale-Fox.

In rest nu ma mai shock-cheaza nimic :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmeaza sa vina Mos Craciun si avand in vedere ca am fost cuminte i-am scris ca as vrea un cadru FS.

Am inceput sa caut oferte si as vrea pareri legate de cadrul Scott Spark 40 aluminiu, an 2011. Si despre shock, care este  ario 2.r. 

O poza informativa

 ScottSpark40.jpg

Edited by LucianTheOne
Ortografie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrei FS pt ce scop? spark e exclusiv de curse. si pt curse eu m-as orienta mai degraba pe HT carbon 29".

 

daca vrei FS pt altceva, confort, ture la munte... nu sparku' e solutia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la curse nu particip, am avut inainte 29 er aluminiu si 26 carbon, momentan am 26 aluminiu. Ma dau prin Faget, Hoia, M-tii Gilaului si zona din jurul Clujului, pe trasee de cross -country mai mult , rar intalnesc si bolovani. Am avut doua vertebre sarite in zona lombara, is in regula acum cu spatele dar vreau FS sa imi protejez spatele in principal , si m-am gandit la un cadru mai de XC , la care sa mearga furca actuala cu cursa de 100. Caut si un cadru usurel caci o duc 3 etaje, pana in casa . Cred ca la modul meu de dat si traseele alese o bicicleta de all-mountain cu cursa fata-spate a suspensiei de 140 nu prea is are rostul.

Buget 350-400 euro second. Astept binenteles si alte recomandari nu is setat pe scott-ul respectiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

cursa nu e foarte importanta, mai mult geometria. am mers pe cateva fulluri de race gen scott spark, cannondale scalpel, mi s-au parut rigidizate artificial pentru eficienta. fix ce nu vrei tu pentru problema la spate. si unghiurile nu sunt foarte bune pentru ture la munte, daca te dai la vale mai abrupt bicicleta e destul de nervoasa si nu prea te ajuta. site-urile zic ca vine cu furca setata la 120, deci daca pui 100 o sa fie si mai instabila.

 

as merge pe ceva bike de trail gen canyon nerve, trek fuel ex, specy camber... exemple sunt destule, toti producatorii au fulluri pe segmentul asta.

 

nu as lua cadrul separat, mai bine iei un full complet, din doua biciclete iti pastrezi piesele mai bune, si piesele de care vrei sa scapi le pui pe bike-ul actual si il vinzi mai departe.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si la varianta asta , sa iau una intreaga si sa o combin dar nu prea este cerere acuma sa o pot vinde pe asta ce ramane HT, mai ales ca vine iarna si sa tin banii blocati in 2 biciclete nu imi permit, mai ales ca ar trebui sa ma imprumut pentru a achizitiona una intreaga. Am vorbit si cu altii de schimb , a mea pentru FS lor +diferenta dar inca nu am avut noroc, majoritatea cautand 29er.

Un cadru belive de pe rcz tot astept sa mai apara dar nu am avut noroc pana acum si ce am mai gasit ii o  oferta buna la un Radon Slide 140 dar as avea nevoie sa schimb si furca. Furca actuala ii Manitou R7 pro de 100mm, are 1500 grame si imi place cum lucreaza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca FOX a reusit sa faca un soc foarte bun si comparabil cu Nude, fara a-l copia pe Nude.

Acesta este Fox Dyad RT2.

http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/09/custprod/content/shoxtopics/dyadrt2.html

Insa la fel de necesar in setari pare a fi acest indicator, propus pe Cannondale.

KP1881.jpg

 

Informatii despre Brain se gasesc tot aici:

http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/09/custprod/content/shoxtopics/sbc_epic_iv_autosag.html

 

 

Nu prea e nevoie de Sag-meter-ul acela, doar mergi pe tabelul indicat cu o marime mai jos fata de cea reala si e arhi suficient pentru a ajunge la un sag corespunzator.

 

Referitor la Nude , mi-a venit putin trist faptul ca cei de la Scott au renuntat la Equalizer 3 , un shock care functioneaza exemplar , personal , mi se pare mai potent decat DYAD-ul de la fox (vine si cu sag meter inclus) . E drept , poate si cursa de 185 vs 150 a influentat asta dar are un mare avantaj ca se poate bloca complet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul e ok, doar ca nu este marimea ta. E mai bine sa cauti cadru direct cu shock sa nu te mai chinui sa gasesti setare potrivita. Daca te uiti bine Fox si Rs vin cu diferite setari de compresie si rebound. Daca nu gasesti shockul potrivit cu cadrul o sa ai o amortizare aiurea pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are un coleg de servici AMS-ul, şi m-am dat şi eu umpic cu el. E simpatic, dar e greu cadrul, sau cel puţin mie aşa mi se pare. Altfel ca geometrie e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Radu,  am gasit si second ceva oferta bunicica...tot la AMS...inca analizez si va prezint rezultatul, caci ma apropii incet incet de el :D. Pe net am vazut ca ar avea 2800 gr fara shock, dar la bani putini ce sa cer. Bicicleta totala o estimes pana in 11.5 kg  , deci cred ca nu ii tare rau .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cam acolo e. Believe-ul meu are 2500 cu şoc, deci mai bine de 500g în minus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de cand astept sa mai apara belive pe rcz sau la bazar , dar nici vorba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu eram in aceeasi situatie ca si tine, tot asteptam sa apara cadre full believe dar nu cred ca o sa mai apara din cauza nebuniei dupa 29er. Eu personal am cumparat cadrul acesta: http://www.alltricks.com/mtb/frames/suspension-frames/viper-2013-frame-nitro-black-blue-shock-fox-rp23-size-41-103-144195.html L-am masurat si cu shock cu tot are 2.8kg si vine cu shock Fox Factory CTD cu Trail Adjust model 2013 (cel din poza, nu cel din descriere). Atata tot ca inca nu am apucat sa il testez ca inca astept sa imi vina cuvetele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am tins la un moment dat catre acel cadru dar nu am gasit ceva informatii despre site si nu prea am avut incredere il el mai ales ca aveau reduceri de peste 50-60% . Dar ii bine de stiu pe viitor ca sunt oki ca site. 

Sa il folosesti sanatos . Pana la urma am ales Cube Ams 100 cu shock fox si furca fox  F120 RLC cursa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna alegerea lui nosfe. Am avut si eu un cadru Viper acum 3 ani si a suportat destule abuzuri dar al meu era hardtail. pretul asta e foarte ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viperu' ala are cursa de 120, vezi ce a scris pink mai sus cu instabilitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

El vorbea despre acel Scott Scale 40 atata tot ca acea bicicleta vine standard cu furca de 100 si are in acel caz unghi de headtube de 70 (conform google) deci acea bicicleta nu ar fi devenit mai "instabila" cu furca de 100 ci ar fi revenit la "instabilitatea" normala proiectata de Scott.

Ups, am citit Scale in loc de Spark. Spark vine cu furca de 120 si unghi de 69 deci o furca de 100 ar mari unghiul la 70 de grade care si asa este considerat ca fiind limita inferioara pt XCO. Eu am terminat Ironbike-ul si destule trasee prin munti prin bolovani cu o bicicleta cu unghi de 71 si nu am simtit ca bicicleta ar fi instabila pe coborari pentru ca nu am avut niciodata o bicicleta cu geometrie mai relaxata. Ignorance is bliss dupa cum zic americanii, daca Rares n-a folosit extensiv bicicleta de All-Mountain nu cred ca o sa simta o bicicleta de XCO ca fiind instabila.

 

Al doilea lucru, instabilitatea unei biciclete este data in principal de wheelbase (distanta intre roti) si unghiul headtube-ului si nu de cursa cadrului. Da, indirect si cursa cadrului si a furcii conteaza pentru ca nu o sa gasesti bicicleta cu cursa de 150 pe o geometrie de XCO ca nu ar arata nicicum acea bicicleta. Bicicletele de XCO cu wheelbase scurt si unghiul headtube-ului de 71 de grade sunt instabile pe coborari comparativ cu biciclete de All-Mountain de ex dar asta este pentru ca ele au fost proiectate pentru a merge pe munti in sus si nu in jos. Cadrul Viper pe care l-am cumparat are unghi de headtube de 69 cu furca de 120 deci se incadreaza in categoria bicicletelor de Maraton/Trail si deci este mai stabila decat bicicletele de XCO. Cat o sa pierd pe urcari din cauza asta inca nu stiu pentru ca nu l-am testat inca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stabilitatea e data de multi factori... wheelbase, front-center, head tube angle, rake/trail, fork/shock sag, lungimea pipei... deci numai sa compari 70 grade cu 71 nu iti spune nimic in sine. Plus ca unghiul ala variaza cand lucreaza furca ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.