Sign in to follow this  
h3x0r

Pipa corect aleasa pentru ghidon carbon

Recommended Posts

Buna seara,

Am achizitionat de curant un ghidon de carbon Truvativ NOIR T30 600mm prindere oversize. Pipa de pe bicla mea este un Syntace F149 si ghidonul e de Al.

Descrierea pipei de pe bike 24 o descrie ca unfriendly cu normal handlebars.

Note: Like all 4 screw stems the Force 149 is "unfriendly" to normal handle bars. All compatible Syntace handle bars are especially reinforced and marked with a small sign on the clamp area. Tighten the clamp bolts to the maximum Nm torque setting detailed on the stem.

La Al nu-mi imaginez ca sunt probleme, insa as vrea sa stiu daca pentru carbon risc ceva.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix aceeasi pipa o am si eu pe un ghidon EA70 de 685mm. Ceea ce zic ei acolo este sa cumperi si ghidon syntace :). Cam toate pipele cu pretentii sunt cu 4 suruburi. Ce sa intelegem de aici? Toate-s unfriendly to normal handlebars? Define "normal handlebar" ... wtf?

PS:Synthace da o lista de compatibilitate, insa nu mi-e clar cum sa o citesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, bănuiesc că bridele alea 2 au suprafața de contact mai mică decât un faceplace obișnuit, și dacă strângi ca Gigi poți sa strangulezi ghidonul (teoretic). Oricum în manual (sau pe site-ul Syntace) nu scrie nimic de genul ăsta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai informatii clare daca e compatibila si vrei,totusi,sa folosesti pipa ,ti-as recomanda urmatoarele :

- ia o pila si rotunjeste usor toate maginile care intra in contact cu ghidonul

- foloseste pasta speciala pentru carbon (micsoreaza mult taria la care trebuie stranse suruburile,unii zic chiar cu 25%)

- strange treptat suruburile (de preferinta cu o cheie dinamometrica reglata sub maximul recomandat) pana in momentul cand nu se mai misca ghidonul si fa o proba. Daca e necesar ,le mai strangi cate putin. Adica sa gasesti minimul la care ghidonul sta prins in pipa.

PS : Da un mail la Truvativ si intreaba-i de combinatia dintre pipa asta si ghidonul tau (asta ar trebui sa fie primul lucru facut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea e customer friendly dar eu recomand pipa si ghidon din aceasi gama, acelasi producator. Standardul ar trebui sa fie stas pentru toti producatorii insa nici o pipa nu se va pupa mai bine cu un ghion si vice-versa decat daca sunt pereche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Raducan Mihai:

Nu gasesc pe nicaieri mailul de suport de la Truvativ, am cautat peste tot pe site. Doar link de service, si iar nu-s informatii de genul acolo.

- ia o pila si rotunjeste usor toate maginile care intra in contact cu ghidonul

- foloseste pasta speciala pentru carbon (micsoreaza mult taria la care trebuie stranse suruburile,unii zic chiar cu 25%)

- strange treptat suruburile (de preferinta cu o cheie dinamometrica reglata sub maximul recomandat) pana in momentul cand nu se mai misca ghidonul si fa o proba. Daca e necesar ,le mai strangi cate putin. Adica sa gasesti minimul la care ghidonul sta prins in pipa.

Pilitul ramane de vazut, iar celelalte intra din start.

@ Silviu:

Standardul ar trebui sa fie stas pentru toti producatorii insa nici o pipa nu se va pupa mai bine cu un ghion si vice-versa decat daca sunt pereche.

Un syntace duraflite carbon e cam 115e, fata de 350lei cat am dat pe Truvativ. O diferenta semnificativa. Si nici asa, nu scrie ca ar fi neaparat compatibile. So leave it, ca eu am incercat din rasputeri, doar sa ma lepad definitiv de syntace, dar nu am luat-o pe ulei sa dau 70e si pe pipa. Sanatate si virtute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat aseara la F149-ul meu. Fata de alte pipe, cu acelasi ghidon, placa de strangere vine foarte aproape de corpul pipei, neramanand acel 1mm spatiu sus si jos. Asadar, cred ca la pipa asta, si sa strangi sa rupi filetul, este mai greu sa deformezi ghidonul. Poate cota ea70-ului este mai mica decat a carbonului tau, dar zic ca idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e mai mica cota, e diametru standard la oversize, 31.8 parca, nu mai stiu. O sa testez si eu, astept shifterele. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, insa ce spun eu este ca 31.8 poate fi 31.85 sau 31.75, sau pipa poate fi mai cuprinzatoare. Eu cred ca ultima varianta este cea reala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this