buchter emil

Cursieră de oţel uşoară

Recommended Posts

Sanatate ,doresc si eu inainte de pensionare sa i-mi fac o cursiera de otel usoara sub 9 kg .Ar fi ultimul proect al meu deoarece la 57 de ani la TAROM iesim la pensie .Carbonul este prea scump si aluminiu prea prost si atunci am decis sa fie otel.Am un colnago mexico cu tevi columbus SL [cadrul gol plus furca in jur de 2700 gr] sl si momentan cantareste 10 kg la masura 57 cu roti pe demontabile .Ca sa obtin ce mi-am propus trebuie sa cumpar piese actuale usoare .

Am luat o sea sell italia de 165 gr ,pedalele campa foarte frumoase le-am schimbat cu pedale colnago SPD unde am castigat 200 gr .La deraior spate am un campa victoria cantareste 200 gr si nu cred ca obtin ceva semnificativ

pipa si ghidonul CINELLI sunt usoare iar franele si manetele sunt campa record cu multe gauri si usoare .La directie am campa record si sunt niste bijuteri si nu as schimba cu altceva

Raman rotile zic eu aici se poate face ceva semnificativ ,RADU VADAN zicea de un set de roti cantaresc 1400 gr pe baieuri ,ale mele desi sunt jante superbe ambrozio lenticulare cu butuci campa record sar de 3kg .De cand am citit de bikla de otel a lui RADU.VADAN DE 8,5 KG mi sa nascut idea de acest proect.

Ce sfaturi puteti sa i-mi dati sa realizez acest proect .Eu merg cu bikla tot timpul la cumparaturi ,la servici si in week end la SNAGOV ,PLOESTI etc.Deci nu sunt colectionar si nu prea concep sensul de colectionar la biciclete .Desi am cunoscut multi pasionati de bikle sunt multi care se comporta cu ele parca ar fi timbre.O fi si asta o pasiune dar placerea pentru o bicicleta nu consta numai sa gasesti piese adecvate si sa o arati la alti ce ai tu .

Ma opresc aici si astept cu interes sfaturi poze si alte lucruri de la voi

sanatate multa

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte mult se poate scoate din roţi - problema e că sunt scumpe.

Roţile mele au 1400g ambele - jante Ambrosio Crono (370g bucata), butuci asiatici de pe ebay (sub 300g setul), spiţe DT Revolution şi nipluri DT de aluminiu. Preţul ajunge undeva pe la 1000 de lei cumpărate pe bucăţi şi spiţate acasă. Un spiţat profi costă încă 80-100 de lei.

Se mai poate câştiga mult din angrenaj - un angrenaj modern cu rulmenţi exteriori are 800g cu rulmenţi cu tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum zice si Radu, castigurile le ai la roti, angrenaj+pedale.

Restul sunt maruntisuri care pot aduna totusi un 500 de grame salvate(tija de sa, ghidon,pipa)

La cauciucuri+camere se pot castiga iar niste grame foarte bune, si se poate ajunge la 8500 cu bicla de otel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut 'nea Emile. Suntem boșorogi cam de aceeași vărstă (eu am 55 de ani) și mă gândesc la un proiect asemănător. Eu îți recomand să renunți la cursieră și să începi să cauți achiziționarea unui cadru de pistă și roți (chiar) clasice pe baieuri și apoi să-ți realizezi un single speed. Scapi de multe probleme și obții o biclă ușoară.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Se găsesc. Am şi eu una pe-acasă. Aveţi careva nevoie? Atât că e cu gâtul cam scurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Se găsesc. Am şi eu una pe-acasă. Aveţi careva nevoie? Atât că e cu gâtul cam scurt.

daca avea gatul lung o luam eu

pe bike24 am vazut ceva cu gatul de 1" intr-adevar putintel scumputa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce rost are sa faci cadru de otel vintage cu piese actuale? Nu mai are nici un farmec. Daca nu-s cu adevarat componente de epoca, macar sa para retro, altfel arata ca nuca in perete. Mai ales furca de carbon, mi se pare o aberatie pe un cadru de otel mufat, ori furca subtire, cromata ori mai bine pui cadru pe perete bibelou si gata.

Pentru piese moderne exista cadre de otel contemporane...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci 10 mil la roti nu ar fi chiar scump ,dar oare obtin 2 kg la roti cu cauciucuri cu tot.E mai bine janta cu 32 spite sau 16 ? La angrenaj campa record am cantarit si 0,600 gr fara monobloc .E mult sau nu am inteles eu bine .

SALUT si eu pe nea CIOMBY eu tot atat a am 55 si impreuna trecem de suta .CAM trist dar deocamdata mai avem vana si propun o bere buna pana nu se termina timpul frumos.

Dar sa sti ca ti-am luato inainte cu single speed ,am facut dintr-o cursiera PUCK mistral masura 53 si am ajuns la final 9,100 si e bikla mea de oras ,cumparaturi .Dar mi-e draga cursiera si am drum bun spre servici si fac drumuri lungi la sfarsit de saptamana .

Oricum toata viata nu am reusit sa pun mana pe un cadrul de top adica ceva el-os ,max, sau reynods 753 ,653,953 etc adica cadre care sa nu depaseasca 2400 gr cu furca cu tot .Au fost biklele din ani de dupa 90 din otel cu cadre columbus zona,spirit ,life,genius ,torelli cadre cu adevarat usoare care ma ajutau mult la proect .In tinerete am avut ocazia sa merg pe o bikla DE ROSA nu stiu sigur daca erau tevi sl sau el-os dar dupa cum spunea propietarul catarea 9,500 kg pe baieuri .Am visat mereu la ea dar asta e ,facem cu ce avem iar colnago mexico este foarte bun dar nu de top si pentru mine este cam mare 57 si eu aveam nevoie de 54.Am si un colnago 54 super 91 dar cu tevi cr-mo greut se apropie de 3 kg cu furca cu tot.

Oricum va multumesc tuturor si ma pregatesc de roti sa vedem .Am vazut butuci campa record pe rulmenti cred eu la 32 de gauri si la 130mm distanta lui si care merge la cadrele vechi .Cele de 135mm am inteles ca forteaza furca spate , dar 5 mil spatele si 2 mil fata .

Mai era un cadrul de aluminiu vitus depose cu sistemul ala de lipire la rece aici pe markething ,CIOMBY sigur cunoaste modelel acelea foarte usoare dar flexibile si lipirea acea care in timp a dat probleme

o seara placuta si inca odata mutam fain tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

de acord cu PINKBIKE ,toate au avut epoca lor si farmecul lor sa le amesteci e o prostie!

Nu zic ca nu aveti dreptate dar totul incepe de la money. Ar fi usor sa cumpar ceva de carbon usor si echipat pe masura dar depinde mult si de portofel din pacate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca acest proiect sa fie cu adevarat "valoros" cred ca trebuie incarcat numai cu piese vechi; si asa este, trebuie inceput de la roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koga Miyata PRO LUXE din 1976 , avea 8,4 kg

Si care a fost reteta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor incep sa cred ca trebuie sa vedem ce urmarim de fapt. Daca vrei ceva valoros sunt de acord ca trebuie facut cu piese vintage cum spune DANG 123 . Din punct de vedere colectionar la fel tot cu aceste piese trebuie facut .Dar daca urmaresti un scop pur tehnic adica calitate ,greutate redusa ,viteza de deplasare zic eu numai cum a facut RADU VADAN si cum as vrea sa o fac si eu se poate realiza .Poate nu arata grozav impletirea nou cu vechi dar ca performanta tehnica cred eu ca nu se compara.

Sa luam de pilda rotile .Cat ar fi de frumoase campa record cu cheite si cu tot ansamblu si cu un bloc de regina extra care le cunosc foarte bine ,nu se pot compara cu o pereche de roti tot campa cu butuci pe rulmenti cu jante usoare si diferenta dintre conuri cu bile si rulmenti este enorma va spun eu care cunosc foarte bine cele doua sisteme .Se simte la rulaj diferenta de calitate de viteza .Deci o roata noua poate nu arata grozav din punct de vedere estetic dar ca performanta nu se compara.

Blocul de pinioane adevarat ca cel regina este facut pentru 3 vieti dar este greu 400-500gr nu se compara cu cele de 9-10 pinioane ca performanta si implicit greutate.Adevarat ca nu tine 3 vieti chiar daca schimbi corect lantul .

Voi ce parere aveti bikla de otel a lui RADU VADAN de 8,500 kg cu piesele cele noi poate fi mai rea decat aceasi bikla cu piesele standard care implicit ar face-o de 10 kg si roti bune de plimbare dar grele .VA INTREB NUMAI DIN PUNCT DE VEDERE TEHNIC?

MARIUS nu vreau sa ma contrazic dar uitate pe un link numit ...tour de france &historical bike weights unde ai sa vezi cele mai usoare bikle folosite de cei mai mari campioni si cele mai usoare si bune biciclete .Pana in 1994 ultima editie cand a fost folosit otelul in TOUR DE FRNCE nu o sa gasesti decat intre 9-9,6-10 kg bicicletele .Sa realizat doar cu mici excepti OCANA IN 73 ,VAN IMPE 76 ,Au fost si cele 2 bikle de aluminiu la 8 si respectiv 9 kg la PANTANI si UWE care era inalt si de acea si diferenta de 1 kg .

Una din cele mai usoare bikle a fost si renumita DE ROSA PROFESIONAL CU TEVI SL 1983 care cantarea 9,280 kg .Apoi biklele de dupa 90 din otel cu furca dreapta si cu tevi gilco s4 la 9 kg .Daca la RADU este foarte posibil cele 8,4kg la tine MARIUS nu este posibil chiar daca este masura mica si a gaurit placile de la angrenaj

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanatate DANG 123 CE FACI? Nu a fost nici o reteta uitate la celebra bikla colnago a lui EDDY care a facut recordul orei in MEXICO .Au facuto din tevi columbus pl si reynods si au gaurit totul lantul ghidonul placile si cu un singur pinion si au ajuns la 6 kg fara frane etc

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

O bikla vintage adevarat la 8,600 kg au fost VITUS 979 ALUMINIU ani 80 primele bikle la care sa incercat sa faca ceva mai usor ca otelul dar cu alte probleme de flexibilitate ,lipire la rece etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

]

(off) Sanatate Emil, ma pregatesc de nunta lui frate-miu de astazi.

(on) Ma gandesc sa incerc si eu un astfel de proiect cu cadrul din dotare http://www.ciclism.r...cadru-cursiera/

II DORESC CASA DE PIATRA, tie petrecere frumoasa si proectul dupa mine se poate face numai combinare vechi cu nou si cu bani multi .Cadrul ala cu tevi reynolds 531 C si la masura aia mica probabil cu furca cu tot zic eu 2600 gr are .Deci merita si te pot ajuta cu vopsitul daca doresti [cu bani putini ]

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Problema furcii este ca are aprox 750-800 gr (nici nu este a ei)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum americanii iau masina de epoca si o echipeaza ultra modern transformand-o intr-un hot-road asa si Emil vrea sa faca un hot-road cu cursiera. Spunea doar ca nu vrea un vintage de pus in vitrina. Am vazut cateva cursiere pe net de genul asta iar mie imi plac la nebunie si de aceea la asa ceva lucru si eu ;)

La un vintage este obligatoriu sa si scartie toata nu? :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asolut de acord cu punctul tau de vedere CLAUS 27 Adevarat o cursiera carbon cu geometrie calculata cu piese si calcul al angrenajului facut de fabrica este altceva dar de unde bani pentru asa ceva .Chiar Colnago care pe langa faptul ca a fost un foarte bun constructor e si un bun negustor si a creat cea ce vrem noi sa facem. Master x light colnago este un cadrul tipic old style de otel adevarat din otel foarte usor dt15v[aproximativ 1580 gr cadrul plus furca precisa vreo 500-600gr ] si a pus echipare ultramoderna pe ea ,astfel un otel din asta a ajuns si la 6kg si un pic .Deci stati linistiti s-au gandit si alti la genul asta de proecte .Partea proasta ca, colnago asta din otel costa peste 2000 euro.Asa ca facem si noi ce putem

bafta tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am brosurile Koga Miyata din '76-90 . Din pacate nu reusesc sa postez tabelele cu specificatii. In orice caz, este vorba de un cadru cu tevi de super calitate, foarte subtiri, Tange Champion Nr 1 (0,5- 0,8), cu greutatea de 1,7 kg.Furca era foarte usoara, la fel si restul componentelor..Dura Ace.In '77 greutatea cursierei Pro Luxe era de 8,6 kg. Daca nu erau in TDF, nu inseamna ca nu se putea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.