buchter emil

Cursieră de oţel uşoară

Recommended Posts

Domnule Buchter, pe ce cadru aţi vrea să începeţi proiectul? Dacă ştim greutatea cadrului putem face uşor un calcul total de greutate cu anumite componente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai este un cadrul de colnago mexico SL cantarit la servici a dat 2kg cadrul gol plus furca avem 2700 gr .Este o masura 57 cam mare pentru mine dar asta e ,altceva mai usor nu avem

Mersi pentru efort ,si sa vedem calculul

Share this post


Link to post
Share on other sites

MARIUS pana la urma probabil ai dreptate dar sa sti ca si tabelele alea nu stiu cat au fost ele de exacte .Eu ce stiam si am vazut pe net la greutatea care spui tu de 1700 gr COLUMBUS a avut; record 1610 gr,kl 1670 gr ,el 1670 gr si deja el-os sarea si avea 1800 gr

La reynods din cele vechi doar 753 track si race au avut 1700-1800 gr .De cele mai recente 653 953 nu mai pomenesc dar sub 1700 gr La tange de pilda pe carnetel am asa ;infinity 2405 gr ,tange 2- 2290 gr ,tange- 1 [nu stiu daca champion] 2220 gr ,tange prestige 1950 gr

In orice caz daca tu ai documentatie probabil este asa dar in orice caz bikle vechi de otel sub 9 kg cu piese standard sunt raritati

numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ma bag si eu in vorba....

Am beneficiat asta-iarna din plin de invataturile si ajutorul efectiv al lui Emil in restaurarea unui Reynolds 531c. Dupa cantarire (multumesc Emile) cadrul gol 1900, furca 0.725, asta la 59 ST si 57 TT.

La mine dilema a fost mai simpla, fiind prima cursiera am stabilit din start ca nu voi cheltui sume prea importante cu dansa.

Acum are 10,5 kg si-s tare multumit. (Mie mi se pare) E tare frumoasa :)

Succes in noul proiect !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceasta discutie intre batrani m-a facut curios si am cantarit cel mai usor cadru pe care il am atarnat in garaj: SuperVitus980, fara vopsea, marimea60. Rezultatul: 2440g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes domnu Emil in proiectul dvs. stiu ce inseamna sa urmaresti o ideie ,acum 2ani am restaurat o bicicleta din anii 80 si am avut destule probleme pana am gasit toate pisele ce-mi trebuiau .

Share this post


Link to post
Share on other sites

CRK bikla aia ar fi mult mai usoara daca ai pune niste roti adevarate .Rotile actuale cred eu depasesc cu mult 3 kg .Multumesc TAL si totul se poate face daca ai bani daca nu e mult mai greu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceasta discutie intre batrani m-a facut curios si am cantarit cel mai usor cadru pe care il am atarnat in garaj: SuperVitus980, fara vopsea, marimea60. Rezultatul: 2440g.

Pai bine SORINE de ce esti asa zgarcit cu scrisul mai ales cand este vorba de VITUS.care are o istorie veche frumoasa si plina de confuzi .Stiu ca un cadrul vitus 980 era mai usor decat reynods 753 race [nu track] adica 1805 gr si furca 0,660 gr .In cazul tau cadrul are 1780 gr la masura 60.Gasiti lucruri foarte interesante pe linkul ..VITUS HISTORY by NORRIS LOCKLEY si vedem ca aceste tevi au fost folosite la PEUGEOT ,GITANE si URAGO o bikla superba care am avut placerea sa o cunosc personal.Tot aici este si marea enigma a acestor tevi si anume ...couriously ateliers de la river never included the steering column and head tube in these weights. La vitus 980 este dat 1507 gr ,deci o enigma desi in alte linkuri la masura 58 este data 1805 gr apropiat de ce a cantarit SORIN. O alta curiozitate este ca desi Double butted avea 8-5-8 mm la top tube ,9-5-8 la down tube 8-5 la seat tube e mai usor ca reynolds 753 care avea dimensiunile 7-5-7 la aceste tevi .Ma opresc aici ca am deviat de la subiect dar ma provocat SORIN cu acest VITUS care are o istorie apusa si foarte interesanta ,nemaipomenind i ca ei au fost primi care au facut VITUS 979 DE ALUMINIU mai usor decat otelurile in vremea acea dar tot cu multe semne de intrebare datorita lipiri la rece a mufelor de otel care au dat multe probleme .

sanatate multa

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am chinuit mult sa cantaresc cadrul, dar sunt sigur de rezultat: 2440g.

Si nu numai ca e usor, dar e si foarte elastica furca, care e unicrown.

Din pacate n-am timp sa ma ocup de el, ba chiar ma gandeam sa-l scot la vanzare, ca am vazut pe okazii niste trompete de cadre la 250-300Ron.....dar am renuntat. Mai bine il las mostenire!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut 'nea Emile ! Am înţeles că ai lucrat în aviaţie şi asta e f.bine, ce n-am priceput este faptul că n-ai fost pe fază când prostovanii au demolat IRMA şi nu te-ai ales şi mata cu câteva ţevi de aviaţie Reynolds de toate cotele care zăceau cu miile prin depozitele fabricii ! Materialele au fost luate de cine a vrut şi nu a vrut. Aveai acum posibilitatea să-ţi construieşti un cadru unicat din cel mai bun material (mufăraia şi urechile se găsesc de cumpărat de la mai mulţi producători). Acum trebuie să-i întrebi pe alţii cum se face o biclă uşoară când ai avut posibilitatea să cumperi la preţuri de nimic chiar şi tone de ţeavă adevărată !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar dc ar fi avut tevile respective mi-e greu sa cred ca ar fi putut iesi ceva frumos ca aspect fara aparatura si experienta necesara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect de acord cu THX-1 ,sa nu ne inchipuim la ce rezultate au ajuns mari mesteri si care au petrecut toata viata in acest domeniu sa reusim noi niste amatori care intradevar iubim si ne pricepem la cate ceva in acest domeniu complex. In alt punct de vedere sa nu va inchipuiti ca IRMA era sat fara caini .Acolo si de altfel si la TAROM [unde de fapt lucrez] s-au taiat toate avioanele sovietice IL 18 ,TU154 ,IL 62 SI AN 24 dar asta nu inseaman ca toata lumea a luat ce a vrut etc. Acolo numai cat aluminiu au luat firmele si ce afaceri s-au facut ,dar ma opresc aici ca nu e cazul si nu discut subiectul asta care poate fi chiar periculos. Noi care indiferent ca este vorba de politica ,servici,etc suntem oile care suntem manevrati , prostiti si care mai ciupim si noi niste maruntis.

Termin cu IRMA asa este ei au avut materiale excelente si unde s-au facut multe piese in timpul cand a functionat ,eu personal am avut o pompa pe care si acum o folosesc facuta in stilul DIAMANT , am avut angrenaj cu placi cu tot facut din pala de elice .

La IRMA eu am lucrat doar in scoala 2 ani 1973,si 74 dupa care din 1975 lucrez la TAROM . Probabil ca as fi luat si eu tevi daca aveam ocazia cum multi au luat dar cel putin eu nu am calitatea si priceperea sa construiesc o bicicleta ,dupa cum cred eu nici pe acest site sunt putini care pot.Fara sa glumesc dar poate o trotineta as fi reusit sa fac dar pana la o bicicleta e cale lunga. Sorine te risti cu mostenirea ,poate atunci ori cade pe mana unuia care o da la fiare vechi sau cine stie ce va fi cand tu vei fi batran.Cautai acum un stapan care o va aprecia si se va bucura de el. Doar ca trebuie sa fie o ruda cu GHITA MURESAN

SEARA BUNA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am facut si o socoteala si o cantarire aproximativa .Deci daca merg pe cercuri de 32 gauri am 800 gr plus butuci sa zicem record -347 gr[ambi] -spite vreo 400 gr si doua cauciucuri 400 gr .Ar fi aprximativ 2 kg rotile .Eu zic ca nu pot cobora la 26 spite ca si asa costul la cele expuse costa mult .8 mil butuci record +jantele 2 mil +cauciucuri 3 mil si cat o fi si spitele .Deci pentru 1 kg platesc vreo 13 mil .Astept si alte posibilitati si propuneri

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiţele DT Revolution sunt 160 de grame 32 de bucăţi, CU NIPLURI de ALUMINIU. Deci cam 320 de grame în total.

Dar în mare e corect, 1 kil în minus, aprox 1200 de lei cheltuiţi.

Un angrenaj nou pe rulmenţi exteriori e cam 750 de grame la un preţ de 600 de lei, faţă de unul vechi pe pătrat care bate lejer 1100 de grame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca rotile sunt pe baieuri nu se mai castiga la greutate fata de demontabile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1kg -13mil super tare, daca-l dai jos de pe tine kg-ul nu te costa din contra chiar castigi :))

asta-i partea buna la cursiere, am cumparat-o cu un mil de la un prieten si am mai bagat vreo 18mil si nu este gata asa cum vreau eu, la o socoteala scurta mai tre inca vreo 10-15 mil,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie pe baieu mi-au ieşit la 1400g setul....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce faci cu bicla. Dacă mergi la cumpărături cu ea nu prea îţi pasă de 1 kil sau două. Dar dacă o foloseşti mai serios, un kil e mult, iar la roţi e IMENS.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA multumesc RADU .O sa incep in iarna asta treaba.Si incerc sa fiu scurt la scris ca vad ca se sanctioneaza povestile fara sfarsit :)) .Ce sa fac ticuri batranesti.

Am vazut ca un cauciuc de 150 ron cam 200 gr ar avea si un baieu poate ne spune RADU

Noapte buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

1kg -13mil super tare, daca-l dai jos de pe tine kg-ul nu te costa din contra chiar castigi :))

asta-i partea buna la cursiere, am cumparat-o cu un mil de la un prieten si am mai bagat vreo 18mil si nu este gata asa cum vreau eu, la o socoteala scurta mai tre inca vreo 10-15 mil,

:)) Si pe mine ma apucat rasul ,asa e insa daca slabesc 2 kg ce zici dau lovitura mai ales pe foamea asta nu este prea greu :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de cauciucuri, eu merg pe baieu. În jur de 200-230 de grame se găsesc:

- Tufo S3 Lite 215,

- Tufo S3 lite 195 (ei zic că e sub 200g...)

- Schwalbe Milano

- Vittoria Corsa Evo CX

- Vittoria Triathlon EVO

Momentan am o pereche de Ultremo model 2010 care încă mai au multă viaţă în ele. Ultremo de anul ăsta e peste 250g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)) Si pe mine ma apucat rasul ,asa e insa daca slabesc 2 kg ce zici dau lovitura mai ales pe foamea asta nu este prea greu :))

daca reusesti sa slabesti 2kg sa ma anunti si pe mine daca ai 26 mil in portofel :)) ca eu unu am slabit vreo 10kg dar tot gol a ramas portofelul :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de cauciucuri, eu merg pe baieu. În jur de 200-230 de grame se găsesc:

- Tufo S3 Lite 215,

- Tufo S3 lite 195 (ei zic că e sub 200g...)

- Schwalbe Milano

- Vittoria Corsa Evo CX

- Vittoria Triathlon EVO

Momentan am o pereche de Ultremo model 2010 care încă mai au multă viaţă în ele. Ultremo de anul ăsta e peste 250g.

Un cauciuc bun si o camera cu tot cu fondul de janta coboara sub 300g, poate 250g, . Avantajele de greutate nu mai sunt atat de mari in favoarea baieurilor. Poate mai castigi cateva grame si din janta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toate astea daca faci roti pe 32 de gauri reusesti 2kg cu totul .Candva diferenta intre cauciucuri si baieuri era mare ,acuma aproape nici nu se merita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu aproximativ un an in urma am deschis topicul ADDICTED TO STEEL:

http://www.ciclism.r...addicted +steel

Cred ca un baiat de scoala veche cum esti tu unul precis gaseste ceva pe gustul lui; si daca nu, e o placere sa te uiti la bijuterii fara carbon si aluminiu.

Spor la scormonit si privit si inspirit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.