buchter emil

Cursieră de oţel uşoară

Recommended Posts

Un cauciuc bun si o camera cu tot cu fondul de janta coboara sub 300g, poate 250g, . Avantajele de greutate nu mai sunt atat de mari in favoarea baieurilor. Poate mai castigi cateva grame si din janta.

In ceea ce priveste greutatea sunt deacord cu tine, nu mai exista diferente de greutate intre un baieu si o anvelopa demontabila. In schimb, in ceea ce priveste jantele treaba este foarte clara. O janta buna de aluminiu pentru anvelope demontabile este in jur de 400-425g(vezi Mavic Open Pro, etalonul jantelor pt anvelope cu camera). O janta de carbon profil inalt are aprox 400g iar una cu profil ingust in jur de 250g iar pretul lor e $$$$.

Am avut norocul sa gasesc niste cercuri de baieu Fiamme Ergal Gold label de prin anii 80 nefolosite. Sunt considerate apogeul jantelor de baieu din aluminiu, la 270g bucata. Le-am legat la o pereche de bucse campa record cu 36 de spite groase si a iesit un set de roti de vreo 1500g(nu mai tin minte exact greutatea, si acum cu baieuri lipite nu le mai pot cantari).

Am putut face un set de roti usoare fara sa dau sute de lei, iar daca as fi folosit spite trase subtiri si cercuri Fiamme de 28 ar fi iesit considerabil mai usoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la jantele vechi de aluminiu se simte trecerea anilor peste ele, faci usor 8-uri daca esti mai bine hranit, mai bine niste roti mai noi chiar daca nu sunt asa usoare dar vor fi sigur mai rezistente

Share this post


Link to post
Share on other sites

"8"-uri faci ptr ca tensiunea in spite nu mai este cea corecta. daca ai pune cheia pe ele din cand in cand, nu ai mai face. problema ar fi ca daca materialul jantei este imbatranit s-ar smulge capsa din el sau s-ar fisura(daca sunt tensionate corect spitele), in cazul unui soc mai puternic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ceea ce priveste greutatea sunt deacord cu tine, nu mai exista diferente de greutate intre un baieu si o anvelopa demontabila. In schimb, in ceea ce priveste jantele treaba este foarte clara. O janta buna de aluminiu pentru anvelope demontabile este in jur de 400-425g(vezi Mavic Open Pro, etalonul jantelor pt anvelope cu camera). O janta de carbon profil inalt are aprox 400g iar una cu profil ingust in jur de 250g iar pretul lor e $$$$.

Am avut norocul sa gasesc niste cercuri de baieu Fiamme Ergal Gold label de prin anii 80 nefolosite. Sunt considerate apogeul jantelor de baieu din aluminiu, la 270g bucata. Le-am legat la o pereche de bucse campa record cu 36 de spite groase si a iesit un set de roti de vreo 1500g(nu mai tin minte exact greutatea, si acum cu baieuri lipite nu le mai pot cantari).

Am putut face un set de roti usoare fara sa dau sute de lei, iar daca as fi folosit spite trase subtiri si cercuri Fiamme de 28 ar fi iesit considerabil mai usoare.

Cat erau de bune jantele mavic ,ambrozio, renak,si erau niste spite trase superbe si fine si bineinteles butuci campa record tot nu tin minte sa aibe sub 3 kg.Acuma insa se obtin rezultate remarcabile cu piese de noua generatie se ajunge pe baieuri la 1,5 kg si zic eu aici se poate face diferenta cea mare .Una din piesele cele mai grele erau pinioanele pe filet [aproape 500 gr]

Legat de centrat din pacate va spun sincer pe vremuri erau artisti in centrat si faceau snur orice cerc .Acum ici colo au ramas niste batranei care sunt departe de calitatea de atunci .Probabil ca sunt si acum dar trebuie cautati ,dar atunci unul era mai bun ca altul

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt multe bijuteri de otel FRANK dar scopul meu de a face o cursiera usoara din otel nu are sanse sa scada sub 9 kg.Si asa pentru 1 kg platesc 13 mil lvorba lui CLAUS27 mai bine slabesc 1 kg :)) Am cumparat un VITUS 979 DEPOSE si te-as ruga sa i-mi spui parerea ta.

Nici eu nu ma dau in vant cu aluminiu ,dar avand in vedere ca acest VITUS 979 a facut o istorie mai deosebita find prima care a reusit sa obtina ceva mult mai usor ca otelul .Stim ca este flexibila ,mufele lipite cu mici probleme etc.Am studiat de ma dor ochi pe net si ca de obicei cei care au asa ceva o lauda cei care nu o hulesc.Am doi vecini din pacate nu prieteni si care au asa ceva dar bicicleta pentru ei nu reprezinta mare lucru .Unul mi-a zis ca este foarte usoara si frumoasa ,celalalt mai tanar a zis e usoara si e misto .Poate acolo in GERMANIA ai avut ocazia sa calaresti asa ceva .Ca teoria din pacate nu este la fel cu practica

Am fost si eu in ESSEN dar am vazut ca germani evita produsele frantuzesti indiferent daca este vorba de masina sau bikla .

Totusi eu incerc poate sti cate ceva in tara unde bicicletele au respectul cuvenit

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dom Buchter, Vitus979 a fost o capodopera va vremea lui, ce conteaza cateva carcoteli astazi!! E flexibila cand e marime mare si cand o pedaleaza un profesionist, dar altfel nu are probleme, daca lipiciul este in regula.

Vitus979 e "dreambike"-ul meu cand vine vorba de aluminiu siu sper ca pana la pensionare sa dau si eu peste asa un cadru. Albastru!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi SORINE si as adauga la cele spuse de tine ca daca a fost buna pentru SEAN KELLY marele campion irlandez care sa facut celebru cu acel VITUS chiar daca ani au trecut de ce nu ar fi bina si pentru un amator ca mine.Am 71 kg si cadrul este 54 deci si la aceste capitole este ok

Sper sa iasa ceva la 8,5 kg batranul VITUS.

NOAPTE BUNA TUTUROR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de centrat din pacate va spun sincer pe vremuri erau artisti in centrat si faceau snur orice cerc .Acum ici colo au ramas niste batranei care sunt departe de calitatea de atunci .Probabil ca sunt si acum dar trebuie cautati ,dar atunci unul era mai bun ca altul

sanatate

Mai exista inca : nea' Mircea de la club Olimpia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un om tare ocupat greu il prinzi liber

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exista inca : nea' Mircea de la club Olimpia.

Sau dl. Sorin Dumitru.Daca vrei,iti dau nr. lui de tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru prieteni, şi eu fac roţi şi centrez... Deocamdată n-am avut plângeri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Legat strict de titlu, am vizitat recentul BikeFest, secţiunea vânzări de ocazie. Doream să cumpăr un single speed, vorbisem înainte cu vânzătorul. Am luat şi un cântar electronic pentru a face o comparaţie cu o cursieră obişnuită (Raleigh - ţeavă Reynolds 631C) echipată cu anticul Shimano 600. La măsurarea greutăţii am rămas blocat, cursiera echipată complet + far + stop spate cântărea 9,900 Kg iar singăl spidu' 11,2 Kg ! Un singur pinion, o singură foaie, o singură frână, fără schimbătoare, fără căblăraie ! Am renunţat şi m-am îndepărtat rapid !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar apropo; cam care ar fi bugetul alocat pt proiectul asta??

[/quote Dupa o socoteala teoretica cu ce piese am cu ce mai vand :)) se pare ca ramane 13 mil rotile .La roti vreau sa am maxima calitate

restul as avea .Cadrul vitus 979 masura 54 gol 1400 gr plus furca 470 gr zic eu ca este ideal sa obtin ceva la 8500 gr in total .

Din pacate am inceput cu stangul baiatul care mi-a vandut cadrul [care este perfect] ma inselat cu furca care este lovita si cu mari probleme .Nu ii dau numele deocamdata dar of doamane desi in biblie spune clar ...in oameni sa nu ai incredere eu am avut

Sa vad ce pot face cu furca la servici dar dupa cat stiam eu daca se intervine la AL.el se decaleste si pierde propietatile .

Mai bine te ascultam CLAUS 27 si slabeam 2 kg si nu aveam batai de cap

seara buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciomby ,pai ai RALEIGH ala care ziceai ca nu esti prea incantat de el ,poti face din el un super single speed si iese pe la 9 kg garantat.

De ce sa le dai bani pe trompete de bikle grele si scumpe.Eu am facut din PUCH MISTRAL masura 53 un single speed si a iesit la 9200 gr

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca esti constient ca ai un cadru care are cel putin 25 de ani pe cocoasa (parerea mea).

http://www.equusbicy...hure/index.html

Bador + CLB-Angenieux + Ateliers de la Rive = Vitus

Aluminiul nu e otel. Ai pomenit de problemele cu “lipiturile” – nu uita de fisuri. Daca ai lucrat in domeniul aviatiei ar trebui sa cunosti problema.

Lasind la o parte ca prefer cadrele de otel (am si de aluminiu) m-as fi gindit de trei ori inainte de a investi intr-un cadru de aluminiu atit de vechi.

Tinind cont de titlul topicului si goana dupa grame:

Road Steel din casa Radon (cadru de otel prajit la Stefano Agresti cu furca de carbon) = 7,65 kg intreaga bicicleta fara pedalea la un cadru de 53 / cadrul 1745 g + furca 373 g / 2 999 €

http://www.radon-bik...0_id_12481_.htm

(Vezi fisierul PDF)

Skagen din casa Norwid (cadru la comanda din tevi Reynolds 953 plus furca Reynolds UL Carbon) = 7,550 kg intreaga bicicleta / cadrul 1598 g + furca 343 g / 4 775 €

http://www.norwid.de...en_Tour2009.pdf

Regina din casa Stefano Agresti

http://www.agresti.d...82&subseite=184

Tommasini (http://www.tommasini...-frame-fire.php), Casati (Espresso / Inox / Laser / Campionissimo / Linea Oro http://casati2013.bu...es.html#acciaio ,

Da, stiu, pretul, portmoneul, ...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar apropo; cam care ar fi bugetul alocat pt proiectul asta??

[/quote Dupa o socoteala teoretica cu ce piese am cu ce mai vand :)) se pare ca ramane 13 mil rotile .La roti vreau sa am maxima calitate

restul as avea .Cadrul vitus 979 masura 54 gol 1400 gr plus furca 470 gr zic eu ca este ideal sa obtin ceva la 8500 gr in total .

Din pacate am inceput cu stangul baiatul care mi-a vandut cadrul [care este perfect] ma inselat cu furca care este lovita si cu mari probleme .Nu ii dau numele deocamdata dar of doamane desi in biblie spune clar ...in oameni sa nu ai incredere eu am avut

Sa vad ce pot face cu furca la servici dar dupa cat stiam eu daca se intervine la AL.el se decaleste si pierde propietatile .

Mai bine te ascultam CLAUS 27 si slabeam 2 kg si nu aveam batai de cap

seara buna

Urata treaba, bisnitzareala de-a noastra.....

Fii atent la cadru, daca furca e lovita. Sa nu fi fost supus si el la cine stie ce tensiune, iar un aluminiu de 25-30 de ani nu cred ca suporta prea bine loviturile! Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca faci bicicleta fara batai de cap atunci n-o sa-ti mai fie asa draga ;) , rezultatul este mult mai satisfacator atunci cand intampini ceva greutati

eu unul as merge pe o furca noua de carbon mai ales ca la masura 54 nu-ti trebuie gatul lung la furca si o sa gasesti una destul de usor, intr-adevar este pacat de cea care o ai sa nu o mai poti folosi

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca faci bicicleta fara batai de cap atunci n-o sa-ti mai fie asa draga ;) , rezultatul este mult mai satisfacator atunci cand intampini ceva greutati

eu unul as merge pe o furca noua de carbon mai ales ca la masura 54 nu-ti trebuie gatul lung la furca si o sa gasesti una destul de usor, intr-adevar este pacat de cea care o ai sa nu o mai poti folosi

Buna idea dar dupa cate stiam eu difera dimensiunile la gat astea vechi au teava de 25mm cele de carbon cred ca 30mm.

Furca se poate folosi , asa a folosito si vanzatorul dar nu este o solutie si o siguranta .DA realizez ca ma joc cu focul ,daca otelul imbatraneste frumos si da siguranta maxima ,aluminiu VITUS a fost campion in tinerete dar la batranete cine stie poate musc din asfalt asa inaite sa ies la pensie :(( Frank cu bani multi se rezolva in general orice problema ,din pacate cu bani putini doar o ai pe senzatie ca faci un lucrul bun.Proverbul zice ca ...sunt prea sarac sa cumpar un lucrul ieftin dar in realitate cei cu bani aplica proverbul iar saraci raman doar cu senzatia

multam pentru sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut 'nea Emil ! Ideea cu transformatu' din cursieră în singăl spid nu mă încântă şi am căteva motive: Cursiera are furcile spate mult lărgite pentru pinioane, urechile spate au decuparea pentru fixarea roţii de cursieră şi nu spre spate pentru a regla întinderea comodă a lanţului, pe cadrul de cursieră sunt sudate din fabrică diverse anexe pentru fixarea schimbătoarelor, capetele de cablu, suporţii pentru manetele de schimbătoare, pentru pompă şi alte prostioare care arată foarte urât pe un singăl spid transformat la repezeală. Nu mai vorbesc de urechea cu orificiul filetat pentru schimbătorul spate care strică aspectul bicicletei. Când nu era moda asta cu singălurile se mai găseau cadre de pistă adevărate (rămase de la cluburile comuniste) la preţuri accesibile. Azi au dispărut subit, nici la vânzare nu mai apar dar nici pe stradă n-am văzut ceva de calitate. În postarea de ieri am scris eronat pentru ţeavă 631C în loc de 531C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am făcut un SSP pe un cadru Allegro (oţel de duzină ce-i drept, Hi-Ten cred) care fusese făcut iniţial pentru butuc cu viteze, deci n-avea nici ureche de schimbător nici alte accesorii supărătoare, în schimb avea canalele orizontale pe furca spate, ca să poţi tensiona lanţul.

Între timp i-am pus şi eu butuc cu viteze din motiv de urcat dealu, dar vro 2 ani a fost singăl spid cinstit de făcut naveta la servici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Se găsesc. Am şi eu una pe-acasă. Aveţi careva nevoie? Atât că e cu gâtul cam scurt.

uite o furca de carbon care poate iti este buna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dar s-a înscris nea purix deja la ea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ai perfecta dreptate nea CIOMBY eu am facut un single speed la repezeala corect asa este .Eu am vrut ceva de oras usor cu ghidon drept si placa de 42 cu pinion de 16 care pentru mine este ok.Inca o data scuze pentru sfatul incorect dat asa este un single speed este altceva si candva a fost la vanzare un cadrul de pista si un angrenaj tot de pista campa .Cerea multisor 12 mil dar intradevar din ala iesea un single speed adevarat Era un om in varsta profesor in ciclism ceva de genul asta .

Sa vad si eu ce dracu fac cu furca aia ca dracu ma pus sa fac ceva usor ,ei acum o sa ma usurez la portofel ca al dracu om niciodata nu invata din sfaturi ci numai din greselile lui [doamne cat l-am pomenit pe dracu :)) ]

o seara placuta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi ultimul proect al meu deoarece la 57 de ani la TAROM iesim la pensie ... Eu merg cu bikla tot timpul la cumparaturi ,la servici si in week end la SNAGOV ,PLOESTI etc

Avind in vedere ca e „ultimul proict“ si intri in pensie, ca mergi si la cumparaturi cu bicicleta sau la Ploiesti, Snagov, etc., mi-as face ginduri despre un Randonneur elegant.

Presupus ca obsesia cu gramele nu-ti fura noaptea somnul, un nume ilustru joaca un rol secundar, drumurile Ploiesti si Snagov incep sa te plictiseasca si te hotaresti sa pleci pe citeva zile cred ca ar fi o alegere buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.