h3x0r

Roti custom 1350 - 1400g

Recommended Posts

Salutare,

Am planuit ca in off-season sa-mi inlocuiesc rotile DT Swiss de 1800g pe care le am , cu un set mai usor de roti construite cu piese alese custom.

Insist pe un set custom, deoarece alternativele Fulcrum, Mavic, etc, ma lasa rece din punct vedere al inlocuirii pieselor in cazul defectarii (unei jenti sa zicem sau spite).

Ce e custom, va fi cu piese usor de gasit.

Buget: 1500-2200 lei(posibilitate de suplimentare de la Mos Craciun daca setul de roti se dovedeste sublim)

Greutate rider: 70 kg

Stil: Agresiv, tehnica relativ buna (deci mai ocolesc bolovani si caut trase ok)

Jenti: ZTR Alpine sau Crest. Eu m-am gandit la Crest, ca-s mai robuste. In general rotile cu Alpine am vazut ca au limita de greutate dictata de janta. 10 g diferenta intre ele.

Spite: DT Revolution, sau ceva CN Aero am mai vazut pe ceva seturi bune de roti (spite usoare si rigiditate medie). Fara Sapim ca-s mai scumpute. DT Revo se intind sau am retinut gresit de la ceva useri de pe aici? Am o roata fata cu DT Revo, nu am avut probleme cu ea, si tind spre ele.

Butuci: Novatec 711/712 SB sau DT 240s

Novatec ar fi best bang for the buck, dar caut sa mearga ok in conditii de noroi mediu si eventuale spalari la furtun. Am vazut ca au mai fost useri cu rulmentii la ele busiti inainte de vreme, ceea ce ma face sa ma gandesc la probleme de etansare.

DT 240s. Sa ma astept probleme in afara de faptul ca ard buzunarul? Mi-ar placea sa stiu ca rulmenti sunt pe niste cote umane, si ca se gasesc usor rulmenti sealed la ei. Parca as face efortul financiar.

Pentru butuci sunt deschis si la alte optiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiţele Revo nu se întind... Eu am pe două seturi de roţi şi nu am avut nicio problemă cu ele. Niciodată.

Dar dacă ai bani, şi eu îţi recomand la Sapim Laser.

Vezi la RCZ că au roţi la 1400g la preţ foarte bin zic eu - nu ştiu dacă merită să te apuci tu de făcut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pana acum, fara a intra in detalii si speciticatii de spite, credeam ca o janta mai usoara inseamna automat si mai putine spite (24 vs 32/36 si automat o janta mai sensibia), uitandu-ma pe site-ul RCZ mi s-a cam rasturnat teoria.

1450g, 32/32 spite, fara limita de greutate: http://www.rczbikesh...black-2013.html

1530g, 20/24 spite, 70kg max: http://www.rczbikesh...lack-black.html

1640g, 24/28 spite, 90kg max: http://www.rczbikesh...hite-green.html

1450g, 28/28 spite, fara limita de greutate: http://www.rczbikesh...black-2013.html

Deci, pt o persoana de 95kg sa zicem, care sunt alegerea cea mai buna, strict din considerentul: nr de spite, greutate roata, greutate ciclist, numar de spite. Lasam la o parte parte cu rulment/bile+conuri samd. Este doar o gresala de specificatie la jantele ZTR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi la RCZ că au roţi la 1400g la preţ foarte bin zic eu - nu ştiu dacă merită să te apuci tu de făcut...

Nu le voi face eu Radu. In cel mai rau caz am un maestru spiter la un magazin, care se pricepe.

Dar aleg componentele si mi le spiteaza magazinul, ca presupun cand imi fac roti custom la action-sports.de, asta se intampla nu? Eu aleg ce sa contina rotile, si rotile imi imi vin gata asamblate.

Sapim Laser nu am optiunea de a selecta la Actionsports.de. Iar pe un site polonez, la fel imi combina in fel si chip componentele si rotile, de nu iese ce vreau eu: DT 240s + ZTR Alpine + Spite ok.

Imi puteti motiva va rog calitativ alegerea spitelor Sapim Laser in raport cu DT Revolution?

Jantele raman NoTubes, nu trec la FRM, pretul nu ma ajuta raportat la ce vad calitativ.

Look overall si sudura din poza(http://www.bikestacja.pl/disc-white-holes-grams-p-27393.html?cPath=50_56_728&osCsid=f013ni60gbvb7h21uj9jt5cn65)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma bag la RCZ, e alegerea cui doreste, dar nu a mea. Din cauza psihologiei "get the good, fuck the pocket" mi s-a si pus pata, din pacate pentru bugetul meu, pe butucii 240s de la DT. Nu am gasit pe tot netul o singura vorba negativa despre ei, in afara de pret. Adica flawless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La jante poți să iei în considerare și Spank VOMAX pe partea "necapsate", dar trebuie să iei în considerare și că nu or să te țină o viață - revin cu poză legată de interacțiunea băț-spiță-Crest :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sapim Laser sunt ceva mai uşoare decât Revolution, şi dintr-o sursă sigură mi s-a şoptit că sunt mai tari, la propriu, adică au forţa de rupere mai mare, dacă te preocupă problema asta.

Oricum la câte kile avem noi, nu se pune problema să le duci măcar aproape de forţa de rupere: eu anul trecut la Zalău la maraton mi-am băgat piciorul între spiţele roţii din faţă, încercând să mai curăţ din noroiul adunat, şi am plonjat spectacolos în cap, dar spiţele abia s-au îndoit şi roata a prins un opt neglijabil - am terminat cei 20km rămaşi fără nicio emoţie. Asta apropos de calitatea spiţelor Revolution şi a niplurilor de aluminiu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sapim Laser sunt ceva mai uşoare decât Revolution, şi dintr-o sursă sigură mi s-a şoptit că sunt mai tari, la propriu, adică au forţa de rupere mai mare, dacă te preocupă problema asta.

Spitele ma preocupa ca rigiditate a rotii, ca sa pot profita de acceleratii.

Am decat QR9, Greaper. Strang bani si vanez ceva in extrasezon. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lua DT, iti zic din experienta. Fara scula speciala nu poti schimba rulmentii din butuc . Iar cei de la caseta nu ii poti schimba nici cu mama sculelor, cumperi caseta cu rulmentii gata instalati. Vezi cat costa o caseta noua pe bike-components si pe urma mai gandeste-te.

Butucii usori de la Novatec zic eu ca sunt o alegere foarte buna. La fel american classic, sau daca ai bani de fitze, Industry9, Hadley, Chris King...

Oricum spune exact pe ce site faci rotile si ce optiuni de butuci si spite ai. Si cate kg.

Sa iei neaparat spite si nipluri de rezerva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spitele ma preocupa ca rigiditate a rotii, ca sa pot profita de acceleratii.

Pentru acceleratie conteaza cat de usoara e roata la exterior. Janta, camera, anvelopa, oarecum si niplurile. Atat. Nu o sa simti tu niciodata ceva din spite la acceleratie, nici daca ai motorul lui Kulhavy.

Unde simti ca flexeaza spitele e la solicitari laterale. Si acolo depinde de tensiunea pe care o suporta janta. Merge orice spita daca e intinsa bine. Dar ZTR-urile nu sunt foarte permisive in directia asta si la peste 75 kg nu as merge pe 2.0-1.5 (Revo sau Laser), rotile nu vor fi prea rigide decat daca risti sa scoti niplul prin janta.

Mai curand stai cuminte, e destul DT Competition 2.0-1.8 sau daca esti chiar disperat dupa ultimul gram, Sapim D-lite 2.0-1.65

edit: in ultima vreme au devenit disponibile si ceva jante de carbon chinezesti... nu cu muuult mai usoare decat cele de aluminiu, dar sunt foarte rigide, suporta foarte bine spite usoare. nu stiu de unde se iau de 26" dar pe mtbr la 29" sunt foarte populare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Site-ul pe care ma plimb in general e http://www.bikestacja.pl/

Cam asa m-am gandit eu la niste roti inainte sa ma apuce bibilicii cu DT: ZTR Crest+ 711/712+CN Aero 424

"Nu lua DT, iti zic din experienta. Fara scula speciala nu poti schimba rulmentii din butuc . Iar cei de la caseta nu ii poti schimba nici cu mama sculelor, cumperi caseta cu rulmentii gata instalati. Vezi cat costa o caseta noua pe bike-components si pe urma mai gandeste-te."

ZIci de DT 240s, sau de DT in general? Mi-au desfacut la bikezone DT-urile XRC180 fara probleme. Pe MTBR scriu baietii ca rulmentii de freehub butuc DT 240s, se desfac tool-less.

Butucii usori de la Novatec zic eu ca sunt o alegere foarte buna.

Asa ma gandisem si eu initial, tot din cauza sfaturilor pentru un service facil, dar sper sa nu dau chix cu ei.

Unde simti ca flexeaza spitele e la solicitari laterale. Si acolo depinde de tensiunea pe care o suporta janta. Merge orice spita daca e intinsa bine. Dar ZTR-urile nu sunt foarte permisive in directia asta si la peste 75 kg nu as merge pe 2.0-1.5 (Revo sau Laser), rotile nu vor fi prea rigide decat daca risti sa scoti niplul prin janta.

Mai curand stai cuminte, e destul DT Competition 2.0-1.8 sau daca esti chiar disperat dupa ultimul gram, Sapim D-lite 2.0-1.65

Am vazut D-lite, nu stiam cam care e treaba cu ele. Competition sunt cam grele sa zic, grosute.

CN Aero 424 in configuratia de mai sus sunt descrise ca foarte usoare, rigiditate medie.

Crest sta mai bine la Alpine la tensiuni? Vad ca are alt profil, e mai lata, potential de snake mai mic, si pare ca suporta mai multa greutate, deci ma gandesc ca si tensiuni.

Legat de China shop, am gasit asta: http://www.light-bic...-inch-rims.html

De parca n-as lucra deja la ei, sa cumpar jante de la ei ar fi chiar tare. Nu prea-mi vine sa ma bag la carbon rims, mi-e de ajuns cadrul si ghidnul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZIci de DT 240s, sau de DT in general?

Doar 240 si 190 sunt belea, cei mai ieftini nu.

Mi-au desfacut la bikezone DT-urile XRC180 fara probleme. Pe MTBR scriu baietii ca rulmentii de freehub butuc DT 240s, se desfac tool-less.

Poate toolless schimbi freehubul cu totul... rulmentii niciodata.

Crest sta mai bine la Alpine la tensiuni?

Sunt la fel.

http://www.notubes.com/literature/ztr_rim_specifications.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

... revin cu poză legată de interacțiunea băț-spiță-Crest :D.

Deci batul rupt, spita stramba, janta umflata. Mi-am dat seama dupa o saptamana ce si cum.

http://imgur.com/a/WPnuV

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceva sugestii pentru acelas plan dar pentru niste roti de trekking de 700, m-ar interesa o varianta cu frane pe disc si eventual o sugestie si la etriere, momentan nu stiu la ce suma sa ma raportez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hexor dar de ce nu iei tu Mavic SLR-urile mele? 1450 gr. Acum ca tot veni vorba de roti usoare. Model 2012

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci batul rupt, spita stramba, janta umflata. Mi-am dat seama dupa o saptamana ce si cum.

Ce sa fac mei Outsider, sa nu iau Crest? N-am ce sa iau, la greutatea de 1400g , ma astept sa se indoaie mai rapid ca niste roti mai grele. Dar umblu si eu cautand trase ideale sa protejez rotile. :D Nice Bike btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai buna sugestie mi se pare a lui Corrado :)) Nu ai cum sa fi dezamagit de Crossmax SLR. Rigide, usoare si arata mult mai bine decat orice de mai sus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma deranjeaza zgomotul de clicheti de 2012, dar trebuie sa le si vad live, nu stiu cum se aud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te deranjeaza dar e un sistem superior cu 4 clicheti acum, fata de 2 cat au in mod uzual rotile normale. Si cat avea si modelul 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, sunt si constient care este avantajul de engament al casetei: eu dau jumatate de pedala in gol pana fac angajare a casetei si se transmite la roata puterea.

Ramane la aprecierea fiecaruia. Ai PM, ti-am dat datele de contact ale unui prieten interesat de ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Variaza in functie de raportul pe care esti, nu :) ? Pe raportul cel mai mic e posibil sa fie cu mult peste 10 grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... eu dau jumatate de pedala in gol pana fac angajare a casetei si se transmite la roata puterea.

Foarte interesant; nu stiu de unde scoti jumatatea aia de pedala. Ai vreo explicatie inginereasca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.