h3x0r

Roti custom 1350 - 1400g

Recommended Posts

Omul spune clar unde se da cu ele , dar pana la urma e decizia lui ce va alege . Eu personal nu le consider demne de luat in seama decat strict pentru sosea .

Revenind on topic , mi-am facut si eu doua roti noi , dar sincer am dat-o in bara cu spitele , ca m-am grabit . Ca greutati mi-au iesit cam asa :

 

- roata fata completa 1.580 gr cantarita : janta Rigida Taurus 2000 36h ( 500 gr. cantarita) + butuc Novatech seria 8 + QR ( 200 gr aprox) + 36 spite Sapim si nipluri (cele tapene dar grele) + fond janta Maxxis + camera Maxxis Flyweight (95 gr.) + cauciuc Detonator rosu 1,25 (400 gr aprox.) + disc frana 180 mm ( 145 gr ) + 6 suruburi disc ;

 

- roata spate completa 2.080 gr cantarita : janta Rigida Taurus 2000 36h ( 500 gr.) + butuc Novatech seria 7 + QR ( 320gr ) + 36 spite Sapim + nipluri ( cele tapene dar grele) + fond de janta MAxxis + camera Maxxis Flyweight (95 gr.) + Detonator rosu 1,5 (450 gr.) + disc frana 180 mm (145 gr.) + 6 suruburi disc + pinioane XT (260 gr.) ;

 

Dupa mici socoteli mi-a iesit ca acele spite + nipluri sunt cam 430 - 470 gr in total , iar daca as fi folosit Sapim Laser , ar fi fost cam 314 gr, deci as fi dat in plus cam 130 ron ( numai pe dif. de spite , dar mai erau si niplurile) si as fi "pierdut" la ambele roti adunat aprox. 160 gr. si chiar daca m-as fi agitat sa caut butuci cu 32 de gauri mai economiseam vre-o 20 gr, DAR butucii i-am luat la promotie si chiar imi plac , apoi eu am 100 kg :D .

Mai puteam sa "pierd" ceva gr. la diferenta dintre seria 8 si 7 pe fata , dar era vb. de 20 de grame si ca bani vre-o 50-70 ron , asa ca am renuntat . Voi scade de la 145 gr. discurile la 110 gr. , niste Ashima de 180 mm , asta pentru oras , deci mai pierd vre-o 35 x 2 = 70 gr. per ambele roti.

M-am gandit la folosirea de suruburi de titan la discuri , dar diferenta este foarte mica intre cele stock si titan , de vre-o 6-7 gr. per roata , iar pentru ambele roti ajung la vre-o 100 ron si cred ca numai mizeria de pe roti e acea greutate :D.

La jante am preferat Rigida Taurus 2000 , pt ca si vechile roti care le am tot asa sunt si sunt FOARTE multumit de ele . De 5 ani nu au avut nevoie de echilibrare , iar eu bicla o am de 3 ani si nu le-am echilibrat , iar la greutatea mea , chiar sunt ok . Au fost 95 ron la bikexpert . Urmatoarele jante mai usoare erau ENORM de scumpe , iar astea le-am cantarit si atat aveau (500 gr.)

Suruburile de titan de la etrieri fata de cele stock au cam 10 gr. per pereche . , dar ca bani ajungi la 200 ron daca le schimbi pe toate 4 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine ţi le-a spiţat şi cât eşti de mulţumit de lucrătură?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati sti sa-mi spuneti care ar fi diferentele dintre cele doua:

 

http://www.coolbiketeam.ro/piese/spite-si-nipluri/niplu-aluminiu-colorat-sapim/

 

http://www.coolbiketeam.ro/piese/spite-si-nipluri/niplu-brass-sapim-polyax-sils/

 

Ma intereseaza-n special diferentele de material, implicit greutate. Si orice altceva...

Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asadar, cele mai ieftine (cele colorate, din aluminiu) sunt mai usoare? Rog confirmare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai pot edita :(

 

 

Iata la ce reteta am ajuns pentru rotile prietenei (~50kg la gol, mers de la non-agresiv spre coborat pe langa bicla):

 

- BOR 333 (~300g x 2);

- Sapim Laser cu niplurile de Al pomenite mai sus (~280 + 30g);

- D711 cu D712 (~160 + 270g).

_____________

Aprox 1400 lei,  <1350g.

 

N-am luat in calcul pretul centrarii (impletirea o fac eu).

N-am luat in calcul Sapim Super Spokes din cauza pretului. Alea 50g in minus suna bine, da' chiar nu-mi permit.

Daca exista sugestii de optimizare, sau de orice alta natura, va rog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faine roţi. O să-i placă fetei cu siguranţă, pentru că se accelerează uşor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe față, pe partea dreaptă, opus discului, poți pune spițele radial. Vor trebui mai scurte, implicit mai ușoare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai atins un subiect ce urma sa-l pun in discutie dupa cumpararea jantelor si butucilor.

Deci da, pe cat posibil voi urmari sa scot si ultimele grame din impletitura si lungimea spitelor.

Da' mai intai sa le iau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi o roată mai rigidă! Şi eu susţin spiţatul radial pe stânga, pe ambele roţi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa va intelegeti totusi :P

 

Pe față, pe partea dreaptă, opus discului

 

Şi eu susţin spiţatul radial pe stânga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa va intelegeti totusi :P

Nu contează, majoritatea butucilor nu se torsionează.

Deasemenea încrucişarea o poţi face la 2X.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RM0 au doar fața spițată radial pe dreapta. În plus, configurațiile respective sunt făcute pe butuci custom. Nu poți aplica la orice butuc.

 

@muttley: Eu chiar nu înțeleg obsesia asta pentru roți foarte ușoare la nivel de sub-amator. Pune niște nipluri corecte de alamă, spițare normală și lasă prostiile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca  mai intrebat cineva despre calitatea rotile RCZ, stie cineva ceva de ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muttley: Eu chiar nu înțeleg obsesia asta pentru roți foarte ușoare la nivel de sub-amator.

 

Nu-i problema, iti explic pe un exemplu.

Prietena mea nu merge la plimbari prin parcuri sau pe stradutele din jurul blocului. O iau cu mine pe coclauri, la ture de o zi.

Si exemplul - cand am urcat anu' trecut in Ciucas aproape de 2000m, pe traseu de facut la pas, cu bicla-n spinare pe alocuri, unii din grup ba au abandonat si s-au intors, altii au ajuns cracanati de oboseala si fetele schimonosite. Fata insa, desi s-a chinuit enorm, n-a scancit, nu s-a plans, a carat bicicleta aia de +12kg fara sa comenteze, a tinut pasul cu noi, care aveam bicle la fel de grele, insa eram de 2 ori mai mari.

In concluzie, consider ca merita efortul.

Atat :)

 

De ce nipluri de aluminiu? E usoara si nu da in ea. Daca te gandesti ca implica riscuri, spune te rog, si poate merg pe cele de alama.

 

Revin cu alte intrebari dupa ce iau piesele. Pana atunci (mai dureaza 1 saptamana pana pot sa le cumpar), daca mai aveti propuneri, nu va sfiiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu in seama. Dupa ce am discutat cu cineva de la Sapim, persoana importanta care pe deasupra face niste roti bestiale mi-a spus clar: niplurile aluminiu sunt mai bune, mai usoare si mai rezistente decat cele de alama (brass). 

 

De asemenea legat de spitare, tot de la respectivul mi-a spus ca una radiala face din roata una mai flexibila si mai predispusa la 8-uri. De asemenea tensiunea din spite n-are cum sa fie una egala punand presiune diferita pe flanse (pe partea cu cea radiala e mai mare). Recomandarea lui ar fi: spitare in 3 cu nipluri de aluminiu. Este cea mai rezistenta varianta din toate punctele de vedere, spitele de rezerva sunt mai usor si mai rapid de gasit :)

 

PS aici am vb strict de rotile facute "acasa" nu de cele din fabrica. Majoritatea dintre butucii disponibili pe piata nu recomanda o spitare radiala.

 

LATER EDIT

Am observat ca intre doua roti la fel (jante BOR333, spite Sapim D-Light) dar intre una care are butuci Novatec si alta BOR MD7F ca roata cu butucii Novatec e mai moale. M-am apucat sa vad de ce si am mai intrebat in stanga si in dreapta. Unul dintre motive ar fi flansele inegale iar al doilea ar fi un lucru care cred ca e mai plauzibil: dimensiunea gaurilor la spite dintre novatec si BOR (care sunt facuti de Tune) este de 0.9. La BOR/Tune bagi mai greu spitele in gauri pe cand la Novatec si dupa ce le-ai bagat, capul spitei joaca in butuc. 

 

Deci revin si spun ca personal consider ca o investitie mai mare intr-un set de butuci mai scump de cele mai multe ori merita, mai ales la un set de roti bune. Foarte multi dintre noi cautam doar ce e mai ieftin, insa se intampla ca sa iesim mai scump in timp... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluminum nipples (...) should only be used with rims that have eyelets of some material other than aluminum, because aluminum/aluminum contact between rim and nipple can result in chemical welding, immobilizing the nipples.

 

Zicea Sheldon, deci e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluminum nipples (...) should only be used with rims that have eyelets of some material other than aluminum, because aluminum/aluminum contact between rim and nipple can result in chemical welding, immobilizing the nipples.

 

Zicea Sheldon, deci e ok.

 

Hai sa iti dau un exemplu concret: de ce pe jante ZTR (Crest, Alpine, Arch, Flow) nu-si pune nimeni nipluri de alama? Doar pentru alea 20 de grame in plus? Nu cred. 

 

Am spus nimeni pentru ca eu de cand ma stiu, nu am vazut astfel de roti, care nu au eyelets, nu aveau nipluri de alama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe pagina cu jantele apar ca impletituri recomandate/acceptate "double crossed" si "triple crossed". Probabil am sa prefer sa merg pe varianta sigura fara impletitura radiala. De vazut. Dintre cele doua recomandate, in cazul meu (masa redusa a biciclistei, "cuplu" normal in roata spate), e ok si double crossed. Ma gandesc ca varianta asta confera si o asezare mai radiala, neinclinata a niplului pe janta.

 

Nu, jantele-s capsate, deci sudura prin coroziune e exclusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

otsdr, mersi ca mi-ai luminat ziua. E prima data cand vad asta. 

 

Hai sa iti dau si un contra exemplu: ZTR 29er Race sau ZTR Flow, care se folosesc si la DH.

 

"I rest my case"

 

P.S. Cred ca intr-un final e vorba de dorinte personale, dar cred ca tipul de la Sapim stie cu ce se mananca treaba asta. In fond si la urma urmei, orice mecanic de doamne ajuta stie ca niplurile se lubrifiaza inainte de centrare. Si apropo de asta cand am demontat o janta ZTR Olympic care avea nipluri de aluminiu, dupa 3 sezoane, nu era nimic intepenit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi dacă pui șaibe iese polițist... (adică ajungi aproape de greutatea niplurilor de alamă)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.