h3x0r

Roti custom 1350 - 1400g

Recommended Posts

DT Revolution, sunt aceeaşi mărie cu Laser - 1.8/1.5/1.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revolution ca si Laser sunt 2.0-1.5-2.0 

Alea de care zici tu sunt SuperSpoke 1.8-1.4-1.8 dar sunt alta mancare de peste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revolution ca si Laser sunt 2.0-1.5-2.0 

Alea de care zici tu sunt SuperSpoke 1.8-1.4-1.8 dar sunt alta mancare de peste

 

 

Aşa-i când scrii cod şi postezi pe forum în acelaşi timp, mai zici şi prostii. Scuze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot legat de lungimea spitelor, am gasit undeva ca la nipluri de aluminiu, pentru a preveni ruperea lor, spita trebuie-nfiletata pana la capat, fix inainte de a iesi din niplu. Si suna plauzibil.

 

 

 

nipple+thread.jpg

 

 

Eu unu' ma-ntrebam demult oare ce se intampla daca spita e prea lunga si iese prea mult din niplu. Banuiam eu ca filetul din niplu nu e pe toata lungimea acestuia, si pare-se ca-ntr-adevar nu este, deci ar exista o mica toleranta acolo.

15734_01_c.jpg

Date fiind cele de mai sus, voi incerca pentru inceput cu lungimile calculate de mine si voi urmari ca spitele sa ajunga fix pana la capatul niplurilor. Am sa vorbesc la magazin ca in cazul mai mult sau mai putin probabil in care nu-s lungimile bune, sa accepte sa le schimb.

Si am sa-mi iau si o spitiera dintr-aia cu sprijin pe 4 laturi ale niplului, n-as vrea sa-mi para rau ca n-am luat-o mai tarziu.

Deci voi incerca sa mi le fac singur, macar pana la chestiile de finete, tensionarea si centrarile finale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SI eu imi refac rotile , initial am avut fonduri mici si mi-au iesit cam grele din cauza spitelor .

Vor fi pe fata :butuci Novatec 711 / 32 spite+ DT Revolution ( am cautat Sapim Laser dar nu am mai gasit pe stoc) + janta Rigida Taurus 2000 + discuri Ashima AiR180 mm;

iar pe spate : Novatech 712 /36 spite + DT Revolution + Rigida 2000 + Ashima 180 mm .

Muttley si eu m-am chinuit la vechile configuratii si partea nasoala este ca exact la chestiile de finete e problema si pana la urma tot ajungi sa platesti pentru ele . Pe mine ma enerveaza ca service-urile nu accepta sa stai langa ei sau sa ti le arate ca sunt centrate . Deci le platesti , apoi completezi roata si dupa cateva ture vezi ca face aiurea roata si nu e din cauza anvelopei.

Bicla avea cam 12,5 kg. cu vechile configuratii si sper ca impreuna cu schimbarea deraiorului spate de la XT la XTR + roti + cateva suruburi de titan sa ajung la 12 fix sau chiar sub 12 kg :D.

Am observat ca suruburile de la discuri sunt mai lungi decat flansa + discul . Ar fi o idee buna sa le scurtez exact cat trebuie sau sa le las in pace ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu înțeleg cine te aștepți să te ia în serios.

Pe de o parte, pui jante de 500+ grame pe roți noi, deci nu-ți pasă neapărat de greutate. Pe de alta - șuruburi de titan, scurtarea șuruburilor de la discuri - astea sunt lucruri pe care le faci ca să scazi sub 7 kg, nu sub 12.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

am cautat Sapim Laser dar nu am mai gasit pe stoc

Ce mărime căutai?

Am observat ca suruburile de la discuri sunt mai lungi decat flansa + discul . Ar fi o idee buna sa le scurtez exact cat trebuie sau sa le las in pace ?

Lasă-le aşa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muttley si eu m-am chinuit la vechile configuratii si partea nasoala este ca exact la chestiile de finete e problema si pana la urma tot ajungi sa platesti pentru ele . Pe mine ma enerveaza ca service-urile nu accepta sa stai langa ei sau sa ti le arate ca sunt centrate . Deci le platesti , apoi completezi roata si dupa cateva ture vezi ca face aiurea roata si nu e din cauza anvelopei.

 

Hai până la Cluj şi ţi le fac eu, şi poţi să mi te uiţi peste umăr în timp ce ţi le centrez.

Problema e că un meşter, care asta face toată ziua în atelier, nu acceptă să stai să îi sufli în ceafă pentru că îl încurci - chiar dacă stai şoricel şi taci chitic, tot îl încurci. Mi se pare normal. Peter White cere 50 de dolari în plus la setul de roţi dacă vrei să asişti. Mai în glumă mai în serios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de client. Prin natura meseriei eu stau mereu cu clientul in ceafă. Te obișnuiești. Dacă nu stai bine cu nervii te va deranja orice.

Muttley, eu îți zisei că spița vine la ras cu niplul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curand mecanicul meu care se ocupa de roti a avut ocazia de a incerca centrarea pe verticala a unei jante de carbon. Din pacate fara prea mare succes. De ce? Pentru ca asa nasol erau turnate in matrita incat nu se puteau centra. De asemenea peretii aveau o difenta in inaltime pe circumferinta jantei de pana la 3mm, ceea ce consider foarte mult.

 

Astfel ca personal, eu unul nu ma voi increde in jantele de carbon luate de pe ebay sau site-uri fantoma. Cand zic asta ma refer la faptul ca nu m-as increde sa umflu anvelopele pe ele. 

 

Vlad, pentru buba de mai sus exista garantie, mai ales daca este un defect de fabricatie. Cum este aplicata garantia este alta poveste, si sansele ca cererea ta sa fie rezolvata pozitiv.

 

Aia cu light-bikes din exemplul meu au un interes sa nu se faca de cacao pe un forum unde o comunitate foarte mare de pedalagii activeaza. Evident este un risc pe care si-l asuma fiecare, pentru mine alegerea e usor de luat cand pretul de cateva ori mai mic decat ENVE, Roval (Specialized), Easton, s.a., la care garantia, cel putin teoretic, este palpabila, si limitarile la masa ciclistului sunt de 80kg (eu daca as avea 80kg as fi subnutrit si underpowered, teoretic 95kg e masa la care ma simt bine si nu as scade de buna voie sub ea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut peste emotii si una peste alta sunt multumit de ce a iesit . Jantele sunt obligat sa le iau tapene , iar acestea mi-au dovedit si ras-dovedit ca ma sustin , adica la 100 kg ale mele , timp de vreo 3 ani nu au patit NIMIC , nu le-am centrat niciodata si se tineau bine pe 32 de spite dt-swiss-uri ieftine , de la mama lor. Urmatoarele jante erau de la 95 ron la aproape 210 ron si scadeam cam 100 gr. din ele , DAR erau mult mai sensibile si aveau maximul lor sub 100 kg !

Roata fata de 32 de spite a iesit la 900 gr. fix cu QR original Novatech seria7 + si cu banda de protectie de janta , ca omul asa a reusit sa le cantareasca , deci fara QR si fara banda ar fi cam 820gr. pentru roata fata , iar eu sunt FOARTE multumit cu aceasta greutate . Novatech D711SB negru + spite DT Swiss Revolution negre + nipluri DT Swiss negre - arata super si eu zic ca va rezista pentru sosea si oras .

Roata spate 36 de spite a iesit la 1.280 gr. cu banda de protectie janta si caseta XT 770 11-32 , altfel nu am reusit sa o cantaresc . Caseta are cam 260 gr. , banda cam 10-15 gr. , deci roata iese cam 1000 gr. , adica butuc Novatech D712SB 36 spite titan + spite DT Swiss Revolution negre + nipluri DT Swis negre . Si de asta sunt multumit , pentru ca ar trebui sa reziste bine pe spate cu 36 spite .

Mladen am cautat spite pentru acesti butuci , flansa mica , pentru ca pentru cea mare aveau si abia au reusit baietii de la Bikexpert Unirii sa-mi aduca si din Pantelimon toate spitele pentru flansa mica in prezent nemaiavand nimic pentru flansa mica Novatech , cred ca despre 264 mm era vb. . Nu i-am stat chiar in spate lui John din Unirii, chiar am incercat sa nu-l stresez si am apreciat faptul ca nu m-au trimis la plimbare pentru a doua zi cu roata spate care mi-au facut-o pe loc . Omul stie meserie si daca ar fi putin mai relaxat si mai deschis cred ca ar fi mult mai apreciat de clienti , dar poate tineretea si colectivul este oarecum vinovat de atitudine , oricum a facut treaba buna si incerc sa-i apreciez si pe viitor si sa apelez la ei , impresie care in trecut nu mi-o lasau si mereu plecam de la ei enervat de preturi/atitudine .

In Bucuresti sunt putine firme care au ACUM pe stoc spite usoare de genul Sapim Laser , apoi era si diferenta de pret intre 2,4 ron si vreo 4 ron intre Laser si Revolution , iar eu in acel moment ma gandeam ca imi fac toate 4 rotile cu aceste spite , iar diferenta era considerabila la pret , dar la greutate intre ele foarte mica . Apoi am inteles ca Laser-ul avea obiceiul ca in timp sa se intinda si ca ar necesita nipluri mai rezistente , in timp ce Revolution cica nu se intind si sunt incercate de multi ani . Concluzia nu-mi apartine , asa am intrebat si eu prin service-uri si am citit pe net . Nu spun ca Laser-ul nu era bun sau chiar mai bun , dar eu trebuie mereu sa am grija la faza cu rezistenta si greutatea mea in primul rand .

Mai am doua roti de rezolvat .. cu aceleasi jante Rigida Taurus 2000 , una pe 36 si una pe 32 de spite , pentru off-road , dar daca cea de spate cu 36 vad ca nu da semne de slabiciune , este posibil sa-mi mai fac una de spate cu acelasi butuc D712 pe 32 de spite ... si sa o pun pe cea cu 36 la offroad ( scazand astfel inca aprox. 12 gr. :D ) . Pentru off-road am ramas pe fata cu Novatech D811 si inca nu am butuc de spate pe 32 de spite ... sa vad cu banii cum fac .

Mi-am luat un set de QR din titan la 42 de gr. si ieri am vandut deraiorul spate XT ( 267 gr. ) si astept sa-mi vina XTR-ul 971 ( 197 gr.) de la Maros ( mari neseriosi cu transportul ,initial am vrut sa iau si niste pedale de 230 gr de la ei si nici macar la aproape 5 bulioane nu-mi lasau transportul gratuit ... )  In momentul asta mi-a sosit XTR-ul :)))  la serviciu , arata belea , patina lunga la el arata cam ca cea medie de la XT .

Am retinut si nu voi taia suruburile de la discuri , ma voi gandi ca ajuta la racirea discurilor :D si poate reusesc sa mai comand niste suruburi de titan pentru alte cateva locuri . In prezent am reusit la roata foata sa le pun de titan toate 6 , apoi inca 2 intre etrier si adaptor , inca 2 la pedalierul XT , inca 2 intre etrierul spate si adaptor , 4 suruburi de aluminiu la suporturile de bidon si inca 2 la pipa ( astea cred ca sunt de CR-MO) .

Adunand toate suruburile schimbate intr-o punga ... te fac sa te gandesti ca merita schimbarea lor . Apoi acestea schimbate raman pe bicla indiferent de schimbarea altor componente .

Kristi - si eu simt cam la fel de 80 kg , dar la 90 kg TARE as dori sa ajung si sper sa o fac anul asta indiferent daca voi taia din meniu multe . In prezent rabd de multe , dar nu am cand sa fac miscare si diferenta este f mica la greutate ( in prezent variind cam 2 kg de la o sapt la alta) , trebuie sa-mi repet mereu sa trebuie sa mananc putin si bine .

Otsdr - eu iau pe toti in serios si de asta va cer sfaturi , iar decizia cu aceste jante am luat-o si in urma unor sfaturi . Ultima cantarire la 12.5 kg aprox a fost inainte de toate aceste schimbari , cu spite Sapim ieftine , cu XT , cu surubele normale si QR la peste 100gr. ... iar tinta in prezent este sa o scad sub 12 kg pentru oras/sosea si pe la 12,5 kg. pentru off-road . Poate pentru unii nu inseamna nimic , dar pentru mine inseamna o multumire si o investitie pe termen lung . Sper sa ajung la 12 si chiar SUB 12 kg dupa ce voi schimba si pinioanele la XTR (11-32) sau de sosea (11-25) si pedalele de la 520 SPD ( 380 gr + adaptoare ) la platforma sub 250gr. La sa inca nu ma gandesc ... are peste 300 gr. , dar e un subiect "sensibil" si mai aman .

Nu ma grabesc tare cu modificarile si parca asta e si farmecul , sa le faci incet si sa observi diferentele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

1800g cu DT Revolution e chiar rau, parerea mea. Poate gresesc eu...

Si mi se pare nonsens sa pui jante masive pe DT Revolution si butuci cu ax de aluminiu. Elefant cu picioare de barza. Sau invers. Consider ca o roata optimizata trebuie sa aiba limita de indoire, rupere, plesnire a tuturor componentelor foarte apropiata, altfel n-ai facut nimic. Da' din nou, poate gresesc eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi mie mi se pare că n-ai făcut nicio afacere cu jantele alea, dar nu mă bag peste socotelile tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi mie mi se pare că n-ai făcut nicio afacere cu jantele alea, dar nu mă bag peste socotelile tale.

Mie nu mi se pare, eu sunt sigur ca n-ai facut nici o afacere. Nici o afacere buna mai exact.

 

Eu m-as baga oleaca in socotelile tale. Ai scris in alt topic ca ti-ai luat deraior spate XTR. Nou. Cu care ai inlocuit vechiul XT. Era o socoteala mult mai buna daca de banii aia iti luat niste roti usoare ca acolo conteaza greutatea, nu la spite si deraioare. 

Crede-ma ca te tine fara probleme un set de roti cu 24-28 de spite, chiar nu era nevoie de 32-36. 

 

In plus suntem mult in afara topicului...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muttley , este f. adevarat ca puteam sa scad 200 gr. daca alegeam alte jante , din acei 1800 gr. DAR era diferenta si de bani de cel putin 240 ron , apoi erau deja cumparate jantele cand m-a lovit damblaua sa le usurez. Acum , alegerile fiind facute , nu inteleg unde este "slabiciunea" componentelor . Am citit numai de bine si de spite si de butuci si jantele fusesera testate de mine . Tu spui de butuci ca ar fi sensibili sau de care componente ?

Lucian , vazarea XT si cumpararea XTR s-a intamplat la interval de 3 zile , apoi am avut si eu o fantezie sa am un derior spate NOU in viata asta . Am mers in toti acesti ani numai pe SH-uri care m-au chinuit mereu si ma lasau balta sau imi faceau figuri cand imi era lumea mai draga .

Ma gandesc ca mereu e loc de mai bine , dar sunt putin mirat de ce-mi spuneti , adica nu am reusit nici tapene si nici usoare sa le fac din ce-mi spuneti voi, iar eu stiam ca acestia sunt cei mai buni si usori butuci , spitele sunt foate bune ... deci cam singura "dezamagire" ar fi jantele pentru care am acceptat un compromis din cauza greutatii mele dar si a pretului.

Pinkye am inteles ideea ... asta e viata , macar eu recunosc problema si incerc sa lucrez la ea .

M-am gandit la roti cu 26-28 de spite , dar pentru 26' , adica MTB , nu am gasit butuci pe disc si nici jante la acel numar de spite.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai rotile rcz care vin cu butuci novatec exact asa au 28 spate si 24 spite pe fata si pe mine ma tin la cam 80 kg, chiar si 100 de grame la o roata e diferenta de a urca o panta cu pinion de 26 nu de 34 sau 32 iar la accelerare nu mai are rost sa zic si cat de multa energie se pierde la o roata mai grea. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus ca masa butucului e cea mai putin importanta din perspectiva momentului cinetic al unei roti. Strict din punct de vedere energetic, e mult mai bine cu o janta usoara si un butuc greu decat cu un butuc usor si o janta grea. Iar ca rezistenta conteaza foarte mult cine spiteaza si centreaza roata.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promit ca la anul schimb jantele de sosea cu unele sub 400 gr. ! Am inteles ideea Majikstone , de asta m-am agitat sa caut camere usoare si cauciucuri la fel . Eu totusi imi aduc aminte ca am plecat de la Shimano 525 si spite DT Swiss cele mai ieftine (stock) + anvelope de peste 550 gr. si anul asta vreau sa vad/simt macar imbunatatirea asta . Probabil ca in iarna urmatoare , la reducere voi mai lua cate ceva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu spui de butuci ca ar fi sensibili sau de care componente ?

 

Eu am indoit axul spate cam aproape la toate rotile pe care am mers, si au fost multe. Se vede cand se-nvarte roata spate-n gol, iar pinioanele desi nu se invart, fuleaza vizibil.

Si TOATE au fost axuri de otel, nu de aluminiu cum ai tu. Si am 85kg, nu 100 cat ai tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta se poate datora stilului de pedalat. La gropi si denivelari eu ma ridic de pe şa si ma las mai mult pe ghidon pentru a-mi distribui greutatea in mod egal pe ambele roti.

Eu n-am indoit nici un ax. Am 70kg dar foarte des am pe portbagaj 10-30kg in plus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu ma gandesc ca , daca nu s-au indoit pana acum , poate nu se apuca acum de indoit , mai ales ca vreau sa iau si niste QR usoare de Titan . Eu de asta am fost foarte multumit de Rigida Taurus 2000 , pentru ca nu am avut nici o problema cu ele de vre-o 3 ani si am mers peste tot ( oras si offroad ), undeva la 3000 - 3500 km si nu au necesitat centrare niciodata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta se poate datora stilului de pedalat. La gropi si denivelari eu ma ridic de pe şa si ma las mai mult pe ghidon pentru a-mi distribui greutatea in mod egal pe ambele roti.

Eu n-am indoit nici un ax. Am 70kg dar foarte des am pe portbagaj 10-30kg in plus. 

 

@Offtopic

 

Lucian draga, eu am RUPT 2 axuri spate de otel. Una la cursiera(butuc shimano), si altul la un butuc Pro(st)Max. Nu inteleg. Poate oboseala materialului? N-am numa 75 de kile, si tot timpul ma ridic de pe sa peste gropi(automatism), in sensul ca tensionez coapsele si ma ridic 2-3 cm de pe sa involuntar, sa amortizele picioarele groapa daca o musc din greseala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 mai ales ca vreau sa iau si niste QR usoare de Titan

 

Lasă QR-urile de titan pentru alţii. Exceptându-le pe astea: http://www.cyclemaster.ro/index.php?route=product/product&path=77_90&product_id=76 toate strângătoarele ultralight sunt doar pentru expoziţie. Eu tocmai mi-am schimbat şi pe cursieră şi pe MTB strângătoarele şi mi-am pus XT-uri. La MTB efectiv îmi flexau furcile (faţă şi spate - am FS) din cauză că nu strângeau calumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radu, nici un strangator de la Tune nu are limita de greutate si eu personal ma incred in orice model de la ei cu ax de titan. Mie singura grija mi-ar fi la modelele cu ax de carbon sau aluminiu, ma refer la astea qr ca nu cumva sa fie prea flexibila roata.

 

In rest in materie de siguranta, n-am nici o friga :D

 

Modelul DC16+17 o sa il am si eu curand pe bike, numa sa ajunga culoarea dorita.

 

Dupa ce am vazut cum sunt construite, aici ma refer la calitatea finisajelor, m-am lasat vrajit :)

 

Bine, acum trebuie luat in calcul si chestia ca strangatoarele astea nu se strang in nestire ca si alea de otel Shimano, care-s aproape bulletproof dar au "o tona". Din ce am testat modelul precizat anterior, mi s-a parut foarte ok.

 

Totul depinde de gusturi, modul cum folosesti bike-ul si cat esti dispus sa dai pe un set de strangatoare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.