h3x0r

Roti custom 1350 - 1400g

Recommended Posts

A 2-a oara scriu, postul initial s-a pierdut din motive necunoscute, de data asta mai detaliat.

 

danfizesan, din urmatoarele 2 motive:

1) ai 104kg - la greutatea asta gasesti roti de la 1500g in sus care sa te tina, dar care costa incepand cu 1000e;

2) dispui de 600 de roni pentru upgrade...

...consider ca topicul asta nu e potrivit, si ti-l recomand p-ala cu "Optiune roti de XC", unde probabil cu 600 de roni vei gasi o varianta de roti de ~1900g care sa reperezinte un compromis multumitor pentru tine, cum cobori de la roti de 2300g.

 

Topicul asta pe de alta parte discuta rotile din titlu, de maxim 1400g, o categorie ceva mai aparte. Si cat de cat, cum l-am citit in totalitate de vreo 3 ori, a reusit sa se incadreze in subiect pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cantarit la bikexpert QR si Xt si DT si Sram , iar XT-urile respectivilor atat au aratat , adica peste 130 gr. si le-a cantarit de 2 ori . Fie cantarul lor e prost calibrat , fie alea aveau mai multa vopsea pe ele . DT-urile erau sub 120 gr. si de asta am renuntat la cele stock si mi-am dat comanda de titan. Mi se pare cam imatura atitudinea d-lui Dragancenusa , dar asta e , trebuie sa suport si persoanele carora nu le e frica de animalele salbatice.

 

danfizesan cred ca ai inteles aluzia , noi muritorii grasi si imbuibati , care nu suntem supli ca restul profesionistilor de aici si nici nu facem imprumut pe 2 ani pentru un set de roti , ne luam cate un sut in fund , ca ducem topicul pe o panta gresita , accesibila tuturor , unde fiecare muritor care a bagat niste bani in roti , spera ca a rezolvat ceva . Noi nu putem decat visa sa ne tina fundul un astfel de set de roti exotice , un Mecca a rotilor ...

Muttley , acolo ma duc si eu , invartindu-ma , cu speranta muribunda ca voi vedea in urmatorii ani cateva MTB ale unor romani , care sa aiba pe ele astfel de minunatii ale tehnicii moderne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ marius_eugen : te superi degeaba; in ciuda faptului ca sus-numitul Muttley are tendinta de a scapa frecvent haturile cailor, de data asta l-a sfatuit corect dpdv tehnic pe danfizesan in privinta rotilor cu buget 600 lei. Cu banii astia iei sh (daca ai noroc) o pereche de roti la 1850-1900 g, care fac obiectul altor topice. Iar faptul ca rotile (si intreg ansamblul bicicletei) sunt garantate de producatori pana la o anumita greutate a biciclistului este iar o realitate binecunoscuta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(

 

marius eugen, ai inteles pe dos.

 

LE (ca tot am postat) : danfizesan, parerea mea - Mavic Crossride, extraordinar de rezistente zic eu, iar la pret se incadreaza chiar noi in bugetul tau, daca gasesti o oferta buna undeva. N-ai treaba cu centratul vreodata, trebuie doar sa nu exagerezi cu presiunea jetului cu care le speli. Au 1900g. Sub greutatea asta, din ce am observat, pretul creste exponential.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cantarit la bikexpert QR si Xt si DT si Sram , iar XT-urile respectivilor atat au aratat , adica peste 130 gr. si le-a cantarit de 2 ori . Fie cantarul lor e prost calibrat , fie alea aveau mai multa vopsea pe ele . DT-urile erau sub 120 gr. si de asta am renuntat la cele stock si mi-am dat comanda de titan. Mi se pare cam imatura atitudinea d-lui Dragancenusa , dar asta e , trebuie sa suport si persoanele carora nu le e frica de animalele salbatice.

 

danfizesan cred ca ai inteles aluzia , noi muritorii grasi si imbuibati , care nu suntem supli ca restul profesionistilor de aici si nici nu facem imprumut pe 2 ani pentru un set de roti , ne luam cate un sut in fund , ca ducem topicul pe o panta gresita , accesibila tuturor , unde fiecare muritor care a bagat niste bani in roti , spera ca a rezolvat ceva . Noi nu putem decat visa sa ne tina fundul un astfel de set de roti exotice , un Mecca a rotilor ...

Muttley , acolo ma duc si eu , invartindu-ma , cu speranta muribunda ca voi vedea in urmatorii ani cateva MTB ale unor romani , care sa aiba pe ele astfel de minunatii ale tehnicii moderne.

 

Mie sincer mi-i s-a parut postul lui Muttley absolut civilizat si ii multumesc pentru raspuns, restul intrebarilor le voi pune pe postul indicat. Omul are dreptate si intr-un fel sau altul a raspuns si unor intrebari nepuse, de genul cam care ar fi (aproximativ) greutatea rotilor care as putea tinti-o daca greutatea mea nu scade. Marius_eugen, nu te supara ca nu cred ca Muttley este vinovat ca noi suntem peste 100kg, hai mai bine sa ne concuram care ajunge primul sub 100 ;).

 

Merci de rapunsuri, Dan.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca s-a scapat din vedere titlul topicului, sau l-am pus eu gresit. La 1400g rotile sunt de curse, sau de weight weenies. Si una si alta au in comun oarecare experienta si greutatea mai scazuta a riderului, si fac incursiune destul de adanca in buzunar ca si principiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am suparat , stati linsititi , doar ca d-nul Muttley ma trezeste de fiecare daca cand visez si eu la "bunaciuni" , dar nici gand sa ma supar pe el , oricum e prea simpatic si-l apreciez. Am citit si tot topicul acela cu roti XC , doar ca eu nu sunt adeptul sa dau o gramada de bani pe acele roti care poate nu-mi plac din punct de vedere al configurarii lor .

Dan ... care ajunge primul la sub 100 e bun ca scop , stiu doar ca-mi propun si doar ca multele compromisuri imi stau in cale . Sub 100 ajung , dar eu imi propusesem la 95 , ceea ce e greu tinand cont de faptul ca nici 6 luni nu vom avea la dispozitie anul asta pentru biciclit si doar cu bicla nu se poate , cel putin din punctul meu de vedere.

h3xor clar ca acele roti sunt de curse si chiar de sosea , nu de MTB . Deci nu pot decat sa-mi ajustez sperantele sa mai scad de la 1820 la un 1600 pana la anul si cam atat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ocazia cumpararii spitelor, un mic preview la rotile prietenei.

Jantele... sa zicem ca-s anormal de usoare date fiind specificatiile producatorului. Doua, trei, cinci grame, hai, mearga, da' 40 in minus... ciudat.

Spitele (Laser) si niplurile-s fix cat trebuie.

Decisivi pentru rezultatul final pare-se ca vor fi butucii (D711 si D712), pe care-i astept cu mare drag de aproape 2 saptamani :-W

 

piesen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mortale jantele alea, le-am ginit şi eu şi chiar mă tentau ... :) Să le alerge cu plăcere, vor iei nişte roţi fantastice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buei, da' ce jmeker cântar...  :- (acu' făr-de mișto, e cul My Cook-ul ista)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cul ca stie cantari toata bicla (15 kg max) fara fum si fara mesaje de eroare.

 

Si ca tot mi-a dat Macu' motiv de inca o postare (aveam de gand sa-ntreb pe alt topic)... Gasesc in Bucuresti asa ceva?

 

19444-500x500.jpg

 

Dintr-ale mele masuratori, imi trebuie cheia de 3.3mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cul ca stie cantari toata bicla (15 kg max) fara fum si fara mesaje de eroare.

 

Si ca tot mi-a dat Macu' motiv de inca o postare (aveam de gand sa-ntreb pe alt topic)... Gasesc in Bucuresti asa ceva?

 

 

 

Dintr-ale mele masuratori, imi trebuie cheia de 3.3mm.

 

Te apuci de spiţat?

Vezi, fără milă la niplurile alea de alu. Primu instinct e să fii farte precaut şi să nu le tensionezi destul - nu te stresa, ţin fără probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muttley numai cantarul ala cred ca e un bulion . Jantele de care sunt mai precis si la ce preturi ?

Ieri am luat ultimul butuc Novatech D712SB pe 32 de spite din Bucuresti  :D . M-au amanat toti , pana l-am gasit la Sportwin la reducere cica , dar reducerea lor abia e la pretul normal de la ceilalti . Inca nu sunt hotarat daca sa iau tot DT Swiss Revolution sau sa alerg dupa Sapim Laser. In Bucuresti pe unde ati gasit Laser si la ce preturi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jantele, se vede si-n poze, am scris si de multe ori pe paginile anterioare, am pus si link de la producator cu caracteristicile, nu foarte permisive de altfel, BOR XMD 333. Au la cyclemaster.

Sapim in B gasesti la coolbiketeam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumparaturi azi: cheie Unior de 3,3mm de la magazinu' din Vitan al lui Mac (zprea multumesc, foarte de treaba unchiu' si matusica) si receptie butuci de pe bike24.

Pentru butuci, greutatile afisate pe net bat cu realitatea.

 

butushi.jpg

 

 

 

Si pentru arhiva topicului, daca tot am pozele, cateva piese cu legatura directa: strangatoarele Novatec de venira cu butucii si pinioane PG990 11-34 rozbonbon, recomandate de medicul dentist pentru casete sensibile.

 

peneuani.jpg

 

 

NU ma apuc de roti acum dintr-un motiv simplu, dorm pe mine si risc sa-mi para rau dup-aia. Maine seara.

Dar pot totusi sa fac o aproximare a greutatii finale a rotilor, cu abaterea generata de suma abaterilor cantarului pentru fiecare piesa-n parte. Estimez ~5 grame maxim.

Asa ca:

 

- jante: 284 + 292;

- spite: 281 (pentru 3x);

- nipluri: 20;

- butuci: 140 + 274.

_______________

Total: 1291g.

 

Ma jur ca fix acum, aici in postarea asta l-am calculat, si ranjesc ca blegu' :D

Greutate finala maine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moah, deja curg bale pe aici pe topic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si uite cum devine Muttley off-topic... trebuie sa-si faca unul separat, cu roti sub 1300 de grame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moah, deja curg bale pe aici pe topic :)

 

 
Da măh, am mai zis, îm' place de mor cântaru' ăla . Negru și cu displei albastru e belea ;)
Dă-le-ncolo dă ruoți.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Da măh, am mai zis, îm' place de mor cântaru' ăla . Negru și cu displei albastru e belea ;)
Dă-le-ncolo dă ruoți.

 

 

Ce-aş mai cântări făina pentru pită pe el... Ţuţ ar ieşi!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ati zapacit cu cantaru' asta... :-W

Aiurea-i ca atunci cand fac paine la Mulinecs, si fac saptamanal, "cantaresc" faina cu paharul gradat, ca i-am gasit densitatea pe google si am bagat cate o 3 simpla pentru fiecare reteta.

Acu-mi dau seama, crec-ar merge si cu cantaru'...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1400g rotile sunt de curse, sau de weight weenies.

 

Chiar..."rotile de cursa" sunt totuna cu "rotile de weight weenies"? De la cate grame (in jos) incep rotile pt "usurei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wheight weenies inseamna ca ti-ai facut rotile ca sa fie doar usoare, fara a fi considerat rigiditatea prea mult.Ex:

Roti weight weenie: FRM XMD 333 + + niste Novatec 711/712SB

Roti race: Fulcrum Red Metal 0 sau Mavic Crossmax SLR. Sau ZTR Alpine/Crest cu ce vrei tu, spitate, dar mai putin rigide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare pentru diseara cand ma apuc de ele...

Cum se aseaza janta functie de asimetrie? N-am gasit nicaieri informatia, da' poate n-am cautat eu bine?

Gen se aseaza in sensul "egalizarii" lungimii spitelor stanga/dreapta? Sau se aseaza de exemplu: pe fata cu dezaxarea pe partea discului, iar pe spate cu dezaxarea pe partea pinioanelor...?

 

Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima variantă - se caută egalizarea lungimii spițelor și implicit a tensiunii stânga-dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.