yo6ial

Cum va descurcati cu bicicletele in Bucuresti?

Recommended Posts

Ma leg si eu de o treaba, si din curiozitate si din alte motive.

Colegii de pe forum, care au biciclete de oras, semicursiere si cursiere (adevarate prajiturele pe roti.. slurp... e adevarat) cum le este prin orase, cu ele?

Nu sunt din Bucuresti, dar am batut Bucurestiul mai mult decat as fi vrut. La fel e si in Brasov, si in Suceava sau in Medias. Sunt "locuri" pe unde se poate circula cu bicla de oras, fara probleme, iar daca ai o bicla buna, e super fain... dar apar santierele, drumurile prastie si/sau inexistente.

Ca si in cazul benzilor pt biciclisti, nu poti sa mergi numai pe banda aia, pentru ca la un moment dat trebuie sa ajungi unde ti-ai propus, poate la munca, poate la scoala, sau la piata.

Asfaltul neted, propice bicicletelor de oras, nu este pe tot traseul.

Eu am optat pt o solutie "in extremis" nu ma pot da de exemplu, dar in general pentru oras, trebuie o bicicleta cu abilitati de mountainbike. Am incercat senzatia pe bicle usoare, pe asflat neted, si a fost grozav, absolut grozav...pana la prima gura de canal, cu 10cm sub nivelul soselei. la fel a fost si la prima bordura.

Nici bicicletele High-End, nu tolereaza prea bine abuzurile la care pot fi supuse intr-un oras, cel putin de la noi (nici la "ei" nu curge mierea).

Poate ca sufar de sindromul "Jeep/Hummer" dar asta l-am dobandit dupa multe jenti strambate, amvelope zdrobite de muchii si margini de bazalt, si toate astea in oras. Nu mi-am "rupt" (a se intelege: deteriorat grav) bicla pe offroad, niciodata.Pamantul mult mai moale si mai neted, decat asfaltul :D

Ture faine si lant intins :P

Salutari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cursieră e mai rezistentă decât cred mulţi; sigur, nu e comparabilă cu un mtb unde efectiv te rupi tu înaintea bicicletei, dar dacă nu sari calul mergi cu ea şi pe străzile noastre mirifice.

Dacă ai şi nişte roţi mai rezistente (nu super-light-and-speedy) şi nişte pneuri pe măsură (adică te înclini spre un ciclocross), eşti deja 'rezolvat', părerea mea ;-).

Sigur că gurile de canal decalate cu 10cm sunt prea mult, dar la alea te răstorni şi cu Matizul dacă le iei în plin... sau rămâi fără roate şi jenţi şi caucioace...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pentru situatiile descrise de yo6ial cred ca se preteaza (cum a spus si Lulu) cel mai bine un allrounder perfect (o corcitura intre cursiera si MTB) cum ar fi un crossbike sau un cyclocross. Daca cadrul e ales cu cap acest tip de bicicleta poate fi transformat usor intr-un trekkingbike performant dotindu-l cu aparatori, portbagaj si lumina. In acest caz o sa traiesti multe situatii hazlii (mai ales pe acest forum) fiindca marea majoritatea te va privi de sus si cu o oarecare mila pentru alegerea facuta : o bicicleta de oras dotata cu frine pe disc hidraulice. Daca-i mai pui si un butuc Rohloff lumea nu te mai considera om serios ;-) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai cursiera, o solutie ar putea fi cauciucurile cu balon mai mare, asta doar daca iti permite furca/cadrul. :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 500 de km in Bucuresti, stiu ca nu e mult, dar pana acum nu am intalnit situatii peste care sa nu pot sa trec, de la linii de tramvai, guri de canal, santuri, etc..am 36 de km dus intors.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum, ce am tot zis eu, am zis din perspectiva unu-i ciclist caruia nu-i place sa... se poarte chiar cu manusi, cu bicla. Si chiar cand incerc sa fiu la maximum de atentie, tot mai trosnesc cate o pedala de bordura, sau de perete (ori de masina lu' amicu' care a parcat de-am%#@* in fata semnului "stationarea interzisa" )

Daca aveam pedale de dural, le schimbam de 4 ori pana azi, de cand am terminat bicla asta.

Si la capitolul "evenimente rutiere", pana acum, numarand doua, mai... nasoale...

Unul pe sosea, mergeam chiar lejer, ma depaseste un berbec cu dacia (sau ce o fi fost, semana), mi se baga in fata si opreste, iar in sfertul de secunda, urmator, deschide portiera, pe stanga.

Toata treaba asta sa intamplat in aprox 2 secunde, de la depasire, pana la momentul in care eu am ajuns pe banda a 2-a si bicla a ramas, pe la mijlocul benzii intai.

Mai are rost sa mentionez ca si acolo era stationarea interzisa, de la un cap la altu al strazii?

M-am lovit, ce-i drept destul de nasol, la umar si sold, dar m-am putut urca inapoi pe bicla, dupa schimbul de injuraturi, si sa merg mai departe. N'am strambat nici macar o spita sau brat pedalier. In schimb, soferul #@$%ii a ramas cu portiera deschisa... definitiv. Defapt singura multumire, sufelteasca, optinuta din acident. Noroc ca nu mai venea nici masina din spate. Si acum mai ia cu frig cand imi aduc aminte.

Daca era o bicla un pic mai firava, stateam cu ea agatata o saptamana sau doua, si naiba stie ce se putea rupe la ea sa-mi intre printre coaste, sau alte d'astea.

Da... stiu, sindromul Hummer, din nou :) ( cred ca de aia, printre altele, soferii prefera sa isi cumpere un 4x4 (=16), cu garda cat mai inalta, si bumpers de 3" pe masca si roti de tractor)

Nobletea, nu prea mai are teren, in confruntarea cu brutele...

Sal'tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca sunt singurul care are oroare de sinele de tranvai. de aici vine si singura problema de pana acum, cand mi-au intrat rotile in sina, iar cum nu puteam sa fac pe tranvaiul, am incercat sa ies. proasta decizie la 25km/h :rolleyes:. in rest, ma pot lauda ca nu am intrat in prea multi oameni si nici prea multe oglinzi nu am pupat. iar in trafic, atata timp cat dai putin bataie la pedale incat sa poti fluidiza cat mai mult, adica sa nu incurci tot, e bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vXp, nu esti singurul. Am intrat si eu acum vreo 2-3 ani intr-o sina de tramvai si m-am speriat destul de rau. Nu mai puteam sa schimb directia si sa ies. Noroc ca nu aveam viteza si pana la urma am iesit (totul a durat sub 5 secunde, dar am fost speriat binisor). Un amic de-al meu, in aceeasi situatie, a cazut. Nu eram de fata asa cu nu stiu ce viteza avea. In orice caz, acum, cand sunt in apropierea unei sine sunt extrem de atent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul pe sosea, mergeam chiar lejer, ma depaseste un berbec cu dacia (sau ce o fi fost, semana), mi se baga in fata si opreste, iar in sfertul de secunda, urmator, deschide portiera, pe stanga.

Toata treaba asta sa intamplat in aprox 2 secunde, de la depasire, pana la momentul in care eu am ajuns pe banda a 2-a si bicla a ramas, pe la mijlocul benzii intai.

Cred că trebuie să propunem introducerea în codul rutier:

”În cazul opririi în locuri în care oprirea e interzisă, în faţa unui biciclist, conducătorul auto are obligaţia de a coborî geamul uşii pe care o va deschide în faţa biciclistului, aşigurând, asftel, proiectarea acestuia pe aceeaşi bandă de ciculaţie. Aceasta pentru folosirea judicioasă a benzilor de circulaţie.

Este permisă deschiderea uşii fără coborârea geamului pe drumurile cu sens unic şi pe acelea cu o singură bandă”...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-esti simpatic, @roller :roll:

Si dupa ce a coborat geamul portiere-i din stanga, sa scoata capul afara, si sa-l lase acolo, oricum, ne mai fiindu-i util. :-P

OnTopc, nu vroiam decat sa subliniez ca, in afara de sold si umar, nu am facut vanatai, nici pe cadru nici pe roti... (n'am asigurare si spitalizarea biclei, m-ar fi costat enorm)

Mai ontopic:

...invocand o frica normala si sanatoasa, de tramvai, care ar trebui sa tina biciclistii departe de "caile feroase", de ce va mai apropiati de ele?

Cu bucurie, si liniste in suflet, am observat cum tramvaiul in Brasov a fost tras pe linie moarta, dar fiind vorba la singular, nu a reprezentat o problema.

Dar, cu toate ca vatmanul are obligatia se pastreze o viteza redusa si spre deosebire de un autovehicul, al caru-i sofer mai poate trage de volan, spre stanga, macar sa-si salveze bara, la pretul une-i aripi indoite, tramvaiul nu te poate ocoli... pana si franele lasa mult de dorit.

Nu's eu cel mai grijului ciclist de pe lume, ba din contra, da sa treci printre/peste/aproape de liniile alea ingropate, cu guma de 1", sau pe aproape, e..."google cu lumanarea" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in afara liniilor de tramvai super nasoale, o mare frica am la canalele sub forma de gratar. cele cu orificii longitudinale. roata de la "trotineta" imi incape linistit in acele orificii. de regula, aceste canale sunt puse cu orificiile perpendicular pe bordura trotuatului, insa am avut "norocul" sa intalnesc in buc si varianta inversa, in directia de mers a drumului. bine ca nu aveam viteza (ma apropiam de semafor si am franat) ca ramanea roata intepenita, iar eu faceam o tucahara sau un dublu tulup peste vreo 2 masini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele mai mari probleme le-am avut cu taximetristii care iti opresc brusc in fata. Mi s-a intamplat de cateva ori sa vina din stanga si sa franeze puternic in fata mea. Mergeam destul de repede, nu cred ca ar fi fost problema sa faca manevra asta dupa ce treceam.

Am mai vazut ca daca sunt in spatele unei masini la stop pe o strada aglomerata, pe care nu am loc sa inaintez pe langa masini, se intampla ca respectivul sa stea pe loc uitandu-se in spate la mine... si semaforul este verde :? Unii chiar au inceput sa urle pentru ca nu trec in fata daca tot m-au lasat :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am mers în viaţa mea cu o cursieră, aşa că iertaţi-mi întrebarea: ce rost are să foloseşti o cursieră în oraş dacă sporul de viteză faţă de un MTB este anulat de faptul că trebuie să ocoleşti gropi, canale, să treci încet peste denivelări, să cobori de pe ea când urci borduri etc. ?

Părerea mea e că în Bucureşti ajungi mai repede şi mai liniştit la destinaţie cu un MTB pe care-l călăreşti fără nici o reţinere decât cu o cursieră pe care trebuie s-o menajezi la fiecare pas.

Şi o întrebare pentru "cunoscătorii" care spun că suspensia faţă e un moft pentru oraş: cum se simte coborârea de pe bordură pe o furcă rigidă ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am furca rigida si pot spune ca nu am nicio problema fie bordura cat de mare:-P(acuma sa nu crezi ca toata ziua sar borduri :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am furca rigida, dar in oras cred ca e mai buna (asta daca nu locuiesti in nu stiu ce oras montan :))) deoarece nu se pierde energie cand pedalezi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din proprie experienta, dupa trecerea de la mtb la cursiera, va spun ca o bicicleta aparent "firava" te face mult mai atent la ce este in jurul tau tocmai datorita faptului ca nu mai poti trece ca buldozerul prin gropi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu poti circula pe strazile din Bucuresti cu orice tip de bicicleta (MTB, (semi) cursiera) dar trebuie sa respecti cateva conditii:

Circula numai pe marginea din dreapta;

Pastreza o distanta de siguranta cand depasesti vehicule oprite, mai ales taxiuri (pasagerii pot deschide portierele fara sa se asigure)!

Chiar daca ai prioritate de trecere fii foarte prevazator, multi soferi nu sunt atenti la ciclisti !

Semnalizeaza cu manutele cand schimbi directia de mers;

Daca circuli noaptea este musai sa ai un stop pe spate iluminat si este si mai bine sa ai si un far nu neaparat cu lumina puternica ( daca nu ai far soferii care vin de pe un drum fara prioritate iti pot taia fata, ei practic nu te observa)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de noapte, doar anecdotic: codul rutier californian obligă farul să lumineze atât înainte, cât şi lateral. Mă şi miram de ce face farul meu asta. Încearcă să-l vândă şi peste ocean. Acelaşi cod instituie obligaţia ca pedalele să aibă elementele reflectorizante, pe care unii forumişti de-ai noştri le scot pentru estetică.

Vă semnalez şi aici: la ASSPORT Florescu, pe Pantelimon, au benzi reflectorizante de 42 cm X 2,5 cm, la 10 lei perechea. Eu mi le pun la picioare, dar le poţi pune oriunde, inclusiv când eşti pe role, sau faci jogging etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu uitati ca este bine sa aveti manusi cu material reflectorizant. Ajuta cand vrei sa semnalizezi noaptea. Altfel te trezesti ca dai cu mainile prin masini in cel mai fericit caz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bucurestiul este plin de probleme, de la gropi la guri de canal prost construite sau chiar descoperite (stiu vreo cateva care te pot transforma din ciclist in aviator daca nu esti atent si nu cunosti drumul, in special pe timp de noapte) dar pot fi evitate intr-o oarecare masiura. Eu unul prefer strazile laterale in locul bulevardelor (unde se poate), mi se par mai ingrijite si sunt oricum mai putin aglomerate si, implicit, mai linistite.

Cit despre bicicleta, pentru moment in acest "minunat" oras aleg MTB-ul se potriveste mai mult stilului meu de mers (mai sar o bordura, 2,.., 9).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa mergi cu bicicleta pe strada in Bucuresti inseamna sport extrem. Prefer cursiera deoarece ma strecor usor in trafic si reusesti sa demarezi la semafor mai rapid decat cu un MTB:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum este OK. Cu MTB-ul eram mult mai expus deoarece nu reuseam sa plec repede de la semafor.

O problema pentru mine sunt autobuzele din evul mediu. Cand accelereaza in fata ta simti cum mai moare un copac - dupa cum spunea cineva.

Probleme mai pun si soferii nehotarati - sa te depaseasca, sa nu te depaseasca; mai bine iti trage un claxon la 30 cm in spatele tau, chipurile sa te faca atent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se merge ok chiar si cu o cursiera prin Bucuresti, tinand cont de anumite aspecte:

- imi aleg traseul in asa fel incat sa tranzitez cat mai multe bulevarde largi

- daca sunt nevoit sa merg pe sosele inguste cu una sau doua benzi pe sens, merg foarte atent, aproape de bordura si destul de incet, pentru ca masinile trec la cativa cm

- de evitat zonele cu lucrari sau piatra cubica; in general asfaltul e bun prin Bucuresti, singurele surprize neplacute pot fi gurile de canal care nu sunt la nivel sau denivelarile din preajma statiilor de autobuz sau parcari. de asemenea, pietris, nisip, apa, sine de tren sau de tramvai inseamna viteza redusa si atentie sporita

- inscrierea pe benzi e mai problematica, in special pe poduri sau in intersectii mai libere unde se circula cu viteza mare. daca vreau sa fac stanga undeva de genul asta prefer sa astept pe dreapta pana se face rosu si sa traversez ca pieton, pe langa bicicleta

personal prefer sa ies in afara orasului pentru plimbari de placere, exista drumuri judetene unde nu e trafic si se poate merge constant fara sa trebuiasca sa opresti din 100 in 100m la semafoare, treceri de pietoni, coloane in trafic si alte cele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am stat si m-am gandit ce bicicleta s-ar potrivi mai bine in Bucuresti. Am avut MTB si mi s-a parut prea greoaie la semafoare si in incercarea de a ma strecura printre masini, iar o cursiera prea firava pentru denivelarile si gropile din asfalt, asa ca am ales o semicursiera. In viziunea mea bicicleta perfecta ar fi o Merida cyclo-cross, dar pretul inca imi este prohibitiv, alt defect al ei e ca as sta cu frica in san sa nu imi fure bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alt defect al ei e ca as sta cu frica in san sa nu imi fure bicla.

cu frica in san stau de cand am bicicleta.

nu mi-am luat antifurt, pt ca sunt convins ca, daca as face imprudenta s-o las undeva nesupravegheata, nu as mai gasi-o. iar la munca o tin cu mine in birou :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.