ombun

Mars de protest al biciclistilor din Bucuresti - 27 oct 2012

Recommended Posts

Pinarelu, bicicleta este considerata vehicul cu drepturi egale. Insa trebuie sa schimbam mentalitatile. Dar vom umbla si la lege.

Haideti sa dau doua extrase de lege pentru care Geordan (fiind de meserie) se poate implica pentru cauza biciclistilor.

Art. 124

Ministerul Educatiei si Cercetarii are urmatoarele atributii:

a) asigura, prin programa scolara, educatia rutiera a prescolarilor si elevilor din invatamântul preuniversitar;

b) asigura, in unitatile de invatamânt specializate, pregatirea cursantilor in vederea obtinerii permisului de conducere;

c) indruma, coordoneaza si controleaza, prin inspectoratele scolare, activitatea de educatie rutiera in unitatile de invatamânt, inclusiv de pregatire si perfectionare a cadrelor didactice desemnate sa execute astfel de activitati;

d) asigura materialul didactic pentru laboratoarele de educatie rutiera si parcurile-scoala proprii de circulatie.

Art. 129

1. Ministerul Administratiei si Internelor si autoritatile administratiei publice locale iau masuri pentru popularizarea regulilor de circulatie in rândul tuturor persoanelor care folosesc drumurile publice si in acest scop vor prevedea in planurile anuale fondurile necesare.

2. In unitatile de invatamânt prescolar, primar si gimnazial obligatoriu se desfasoara cel putin o ora de educatie rutiera pe saptamâna, pe parcursul anului scolar.

3. Mass-media poate sprijini actiunile Ministerului Administratiei si Internelor, ale autoritatilor administratiei publice locale in legatura cu popularizarea regulilor de circulatie pe drumurile publice.

4. Politia rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Române se va implica in realizarea programelor de siguranta rutiera, stabilite de Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.

Art. 130. - Orele de educatie rutiera din institutiile de invatamânt prescolar, primar si gimnazial se desfasoara potrivit programei aprobate prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si ministrului administratiei si internelor, care se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.105. - Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a V-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de catre persoane juridice:

15. nerespectarea obligatiilor de a efectua orele de educatie rutiera în unitatile de învatamânt;

Marian..las-o!

La ruptul oglinzii nu am fost de fata, dar am vazut cu ochii mei cum bubuiau cu pumnii in capota megane-ului, cum a intrat unu cu roata in portiera dreapta fata a unui audi argintiu, cum se batea cu pumnii in autobuz (ok si ala idiot ca a venit cu viteza si apoi a oprit milimetric de noi, dar..na..unde naiba sa opreasca si el?) iar aia doi scuipatii apar si in filmari.

Iar de bataia din parc nici nu mai zic!

Hai sa vedem... Ai fost martor la doua incidente.

In comparatie cu multi altii, tu ai statura potrivita pentru a interveni.

Aveai 3 variante:

- sa intervii direct. Astfel ai fi dat dovada de implicare si ai fi facut ce puteam face si eu sau jandarmeria.

- sa ceri ajutorul meu, al unui voluntar sau al jandarmeriei. Astfel eram siguri ca cei implicati stiu despre incidente si pot interveni.

- sa nu intervii si sa fii un simplu spectator.

Ce ai facut ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui

Degeaba ai tu dreptate in ceea ce spui, daca de peste 20 de ani in Romania tot trebuie sa se intample lucruri si ele nu mai apar odata. Degeaba...

Si uite asa ajungi sa nu mai ai rabdare si sa te gandesti la dreptatea pe care ti-o poti face de unu' singur. De aceea il inteleg pe Horatiu si ii cam dau dreptate cand spune una alta despre asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa vedem... Ai fost martor la doua incidente.

In comparatie cu multi altii, tu ai statura potrivita pentru a interveni.

Aveai 3 variante:

- sa intervii direct. Astfel ai fi dat dovada de implicare si ai fi facut ce puteam face si eu sau jandarmeria.

- sa ceri ajutorul meu, al unui voluntar sau al jandarmeriei. Astfel eram siguri ca cei implicati stiu despre incidente si pot interveni.

- sa nu intervii si sa fii un simplu spectator.

Ce ai facut ?

La faza cu Megane-ul am urlat la aia sa-l lase in pace. Ce jandarmi sa chem ca nu era nici dracu!

La faza cu Audi nu am facut nimic pt ca: 1. Era nenea politaiul DE FATA! 2. Ala a facut POC in portiera dupa care a tulit-o spre soseaua Tunari.

La faza cu autobuzul am strigat la cei din spate sa se opreasca pt a face loc calatorilor.

Acuma na..sper ca nu ai pretentia sa ma iau la bataie cu toti cretinii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, puțin mai calm, vă rog.

Avem și noi poamele noastre care, la un eveniment de asemenea amploare, ies în evidență. La fel au și șoferii dobitocii lor, și motocicliștii vitejii lor, și pietonii vitele lor. Iar când doi din ăștia se întâlnesc, ies scântei.

Era IMPOSIBIL să nu existe și asemenea participanți. Ce era să facă organizatorii, să-i pună pe participanți să dea examen? Să semneze un regulament?!

Îi salut pe cei din jur care au reacționat corect încercând să calmeze spiritele. Dar pentru asta aveam poliție și jandarmerie cu noi: ca turbulenții să fie excluși, la semnalarea noastră.

Țineți cont și de faptul că grupului militanților pașnici s-au lipit și alți interesați: tipul ăla cu decapotabila care-și promova biznisul și mai avea și tupeul să declare că e organizator, niște huligani pe biciclete care roiau în jurul grupului cu „hai repede în față să blocăm și intersecția aia” deși organizatorii în mod expres nu aveau voie să facă așa ceva, bătăuși care au găsit ocazia să vandalizeze mașini și apoi să se piardă în mulțime, și alții. Mă mir că n-au venit unii cu pancarte „salvați Roșia Montană” sau Leonte cu o geantă de pliante Herbalife. La un asemenea eveniment de masă, nu prea poți să controlezi cine participă, ci doar să ceri excluderea în cazul unor incidente.

Așteptările că noi ar trebui să fim mai buni decât ei sunt nerealiste; poate merge la un grup mic de oameni, care se cunosc între ei, dar când e un fenomen social, vei avea toată paleta de manifestări, inclusiv extremele, de la dobitoci la cicliști profesioniști.

Pentru majoritatea participanților, a fost un eveniment foarte reușit. E bine să analizăm scăpările și să fim mai pregătiți pe data viitoare, dar hai să nu le exacerbăm importanța. Au fost totuși doar vreo 10 cretinoizi din 1500 de participanți. De ce e atâta furtună pe Internet pentru ei? Fac pariu că și data viitoare vor veni și vor face la fel. Noi de ce ne certăm între noi pentru ei?

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îi salut pe cei din jur care au reacționat corect încercând să calmeze spiritele. Dar pentru asta aveam poliție și jandarmerie cu noi: ca turbulenții să fie excluși, la semnalarea noastră.

O problema a fost, in opinia mea, lipsa mai multor forte de ordine si in speta a motociclistilor de la rutiera, care daca tot s-au apucat sa sparga masa de oameni in grupuri-grupuri ar fi fost de ajutor sa mearga in paralel cu fiecare grup.

Chiar si in video-ul pus de mine pot fi vazuti 2 teribilisti pe biciclete de freeride care nu ofereau deloc un exemplu corect si din nefericire din cateva sute de alti participanti, ca pieton sau participant la trafic prima data astfel de oameni iti raman in minte. I-am mai vazut si pe la masa critica si alte marsuri, asta inteleg ei ca distractie. Curios este (sau nu) ca la un moment dat acum ceva luni i-am oferit cateva indicatii pretioase unuia dintre ei asupra cum sa dea oliie peste borduri mai in siguranta si tot ce am primit inapoi a fost o injuratura :-L

Mă mir că n-au venit unii cu pancarte „salvați Roșia Montană” sau Leonte cu o geantă de pliante Herbalife.

Epic ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Titele, ai dreptate in tot ce zici. Doar ca unii dintre voluntari, mari biciclisti autointitulati, nu au nicio treaba cu organizarea, cu circulatul decent si tot ce au facut a fost sa provoace, sa incite si sa incurce. Uneori imi pare rau ca bicicleta e reprezentata la nivel de grup de oameni d-astia... Adica ei sunt mandri reprezentanti ai unor grupuri care organizeaza una alta prin Bucuresti.

Eu i-as impusca fara sa ma uit prea mult la ei cand ii vad cu cata ura blocheaza tot, injura soferii, taie calea soferilor, autobuzelor, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagă-le-o poză la organizatori, ca data viitoare să fie retrogradați.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe TraficTube a aparut un post, de aceasta data din perspectiva unui sofer

http://www.trafictub...-biciclistilor/

PS: maximcatalin ai filmat ceva? :D

Am filmat, dar nu din Bucuresti. :) Am dat o tura pe dealurile de langa Targoviste unde este mai frumos si mai liniste ca in Bucuresti.

Nu mai postez pe Trafictube. Clipurile "bune" le pastrez pentru mine.

Nu-mi pare rau ca nu am ajuns la eveniment.

Mi se pare ciudat ca dupa ce s-a facut o investitie serioasa in infrastructura pt. biciclete, acum cand necesita reabilitare, sa se renunte la ele. Mutarea pistelor pe carosabil nu este o solutie, masinile vor parca in continuare pe ele si pt. ca sunt langa bordura, se vor interesecta cu gurile de canalizare.

Daca se doreau piste care respecta anumite standarde se intervenea de cand s-a inceput amenajarea lor, si era timp pt. ca pistele nu s-au construit peste noapte.

"Galagia" asta o sa treaca repede si 3-4 ani n-o sa mai auzim de "vrem piste pe carosabil".

Asta este doar parerea mea. Fiecare este liber sa creada ce vrea si sa lupte pt. ce-si doreste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La faza cu Megane-ul am urlat la aia sa-l lase in pace. Ce jandarmi sa chem ca nu era nici dracu!

La faza cu Audi nu am facut nimic pt ca: 1. Era nenea politaiul DE FATA! 2. Ala a facut POC in portiera dupa care a tulit-o spre soseaua Tunari.

La faza cu autobuzul am strigat la cei din spate sa se opreasca pt a face loc calatorilor.

Acuma na..sper ca nu ai pretentia sa ma iau la bataie cu toti cretinii!

Atunci m-am linistit. Ai facut EXACT ce puteam sa fac si eu. Iti multumesc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hcampian!

Sper ca glumesti!

Masini incendiate pentru piste pt biciclete?

Omule, hai sa ne revenim nitel..dupa ce ca distinsii alesi considera doleantele noastre "mofturi" mai vrei sa fim vazuti si ca niste anarhisti?

Poate ca sunt poet..dar..cum ar fi fost ca sambata, desi au fost 1500 de bicle grupate pe 500 metri, sa nu fi fost nicio altercatie? Sa ii fi lasat pe aia sa faca dreapta, sa stam la semafor (chit ca asta insemna ca grupul din fata sa faca opriri de regrupare mai dese), sa lasam autobuzul sa lase oamenii in statii, la modul ostentativ chiar, astfel incat cei din jur sa zica "uite, desi au fost 1500 NU AU INCURCAT! ba chiar din contra..iti dai seama ce bine ar fi daca ar avea si pistele lor???"

LE: probabil ca personajul de la Izvor si-a luat-o motivat! Bai, dar nu puteati astepta sa se termine marsul si sa-i dati "corectia" nu in mijlocul nostru? Astfel incat jandarmii sa nu faca raport de eveniment in timpul marsului? Din pacate "respectul individual" a primat in fata "respectului de grup". Puteati, din respect pentru manifestare, sa inghititi in sec, sa intoarceti spatele si sa va abtineti, ca doar nu se epuizau lancearmstrong.com/foundationle de a-l intalni..

Prin alte tari ce le consideram civilizate, cand ies aia sa protesteze se lasa cu masini incendiate, geamuri sparte, jandarmi, politie si arestari, oamenii lupta cu adevarat pentru cauza lor. Noi suntem o turma de mielusei si ne oripilam pentru o flegma intre ochii unuia care cu siguranta si-o merita. Si nu e cazul acum ci asa, in general, cu orice ocazie. Nici un politician nu cred ca si-ar putea dori un popor mai docil de-atat.

Adevarat, adevarat, adevarat. O schimbare cum ar fi piste pt biciclisti sau perceptia lor ca participanti legitimi la trafic e o schimbare asa radicala, incat impune metode de protest radicale. Asta daca vrem sa se petreaca pe timpul vietii noastre. Dar ma bucur totusi ca ne-am adunat peste o mie. E incurajator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ciudat ca dupa ce s-a facut o investitie serioasa in infrastructura pt. biciclete, acum cand necesita reabilitare, sa se renunte la ele. Mutarea pistelor pe carosabil nu este o solutie, masinile vor parca in continuare pe ele si pt. ca sunt langa bordura, se vor interesecta cu gurile de canalizare.

Daca se doreau piste care respecta anumite standarde se intervenea de cand s-a inceput amenajarea lor, si era timp pt. ca pistele nu s-au construit peste noapte.

"Galagia" asta o sa treaca repede si 3-4 ani n-o sa mai auzim de "vrem piste pe carosabil".

Asta este doar parerea mea. Fiecare este liber sa creada ce vrea si sa lupte pt. ce-si doreste.

Eu cred ca aici gresesti. Daca investesti intr-un proiect prost in continuare, in ciuda tuturor evidentelor, in speranta ca se va reabilita singur fara sa schimbi nimic, este acel gen de eroare care poarta titlul consacrat de escalation of commitment.

Daca ai vazut cum se fac pistele vreodata, ei bine, ele se fac chiar noaptea de regula si o simpla echipa cu o masina poate lipi de asfalt benzi portocalii de 1-2 km cel putin pe zi, cum evident se lucreaza in echipe, un cartier se poate termina repede, in citeva zile. Deci cine sa intervina si cand? Sa te certi cu muncitorii care executa o lucrare?

Galagia cu piste pe carosabil se face cam din 2008 pe acest forum. Se va renunta cand va iesi o idee mai buna

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb, primul lucru adevarat facut de biciclisti in Romania, o mai fost pe vremuri vreo 2-3 adunaturi mai mari dar mult mai mici ca asta, da' s-a stricat treaba din vina "conducerii".

Baiu-i ca de maine biciclistii iar o sa invadeze la loc trotuarele....

Poate vrei sa zici "in Bucuresti". Critical Mass-ul din Tirgu Mures din septembrie 2012 a fost mai mare;) Mai avem pana la 50.000 (atat a fost cel mai mare la care am participat, in Budapesta).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

avem cam așa: o acțiune la care participă peste 1000 de oameni, din care 1 la sută (maxim!!!) reprezintă procentul de melteni care s-au și manifestat ca atare, totul e minunat pentru cei 99 la sută, oamenii prind curaj, se simt în sfârșit parte dintr-o comunitate, își promit că data viitoare va fi mai bine, lumea aplaudă pe margine, reacţiile pozitive curg gârlă, cei care au organizat își asumă deschis lipsurile, dar la final aflăm că toată manifestarea a fost o mizerie, ceva tipic românesc, iar tot furtunul ăsta cu rahat conectat la vidanja lumii vine de la câțiva tipi cu pesimisul până dincolo de cota de avarie și care dau verdicte absolute potrivit cărora românii sunt niște scârbe ordinare care-și merită soarta, verdicte în fața cărora dacă faci greșeala să ripostezi ești demn de toată scârba.

băi triștilor, țineți minte, nu puteți voi mânca rahat, cât putem noi trage apa!

ia, hai cu ban-ul pentru limbaj neadecvat!

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie facuta o iesire la ora de varf, pe trasee unde pistele au fost desfiintate.

Horatiu are dreptate: ne intalnim "intamplator" cam pe unde circulam oricum, 100, 200, DAR CIRCULAM PERFECT LEGAL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect legal însemnă să mergi în șir indian. O cifră de 100 persoane se întinde pe aproximativ 300 m. Crezi că e posibil?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa nu fie posibil? Daca tot ne deplasam prin oras, stabilim un fel de "curse regulate" la 20 de minute interval. Eu unul sunt dispus sa astept 15 minute sau sa ocolesc 3-4 km pt asta... "United, we bike!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciprian :)

Acelasi calcul statistic (chiar mai redus, cam 5 la evenimente meltenesti la mia de participanti) imi dadea si mie, din relatarile de aici (nu am putut sa particip din motive obiective).

Ca sa raman in tonul concluziei tale... postarea face toti banii ;). Eu zic totusi sa nu te enervezi, miscarea biciclista face progrese (incet) in directia potrivita, dar oamenii au dreptul sa fie si optimisti, si pesimisti, si cinici.

Este imposibil, ca organizator, sa triezi oamenii civilizati de melteni INAINTEA unui astfel de eveniment. Astfel de iesiri agresive nu vedem niciodata la biciclisti izolati in trafic.

Nici chiar un meltean nu se deda la fapte din astea, fiind constient ca biciclistii in traficul bucurestean, luati separat, sunt "always outnumbered, never outgunned".

Se schimba treaba cand se strang 1000, spiritul de haita (specific masculin) rabufneste din cativa indivizi, care profita de "spatele" asigurat de prezenta celorlalti 999.

De melteni nu o sa scapam. Ii intalnim si la alt tip de evenimente, cum sunt diverse maratoane biciclistice, cu gura mare si cu pumnii prin aer. Nu intamplator, ies la iveala exact cand e o "aglomeratie" din care se pot face remarcati. Cred ca autoritatile judeca tot statistic - de exemplu, numara cate evenimente s-au inregistrat in scriptele politiei/jandarmeriei.

Asa ca... sa ne vedem mai departe de drum.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miscarea ciclista din Targul-Mures cred ca ne da clasa la toti, cei din Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect legal însemnă să mergi în șir indian. O cifră de 100 persoane se întinde pe aproximativ 300 m. Crezi că e posibil?

perfect legal este si sa efectuezi o depasire, manevra pe care o poti face doar trecand pe langa vehiclul pe care il depasesti, deci....sirul indian sau.....tot vei merge si in paralel cu alt biciclist:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred că ar fi mai tare un șir indian de 2,3,400 de bicicliști. Trece unu cu mașina pe lângă și numai nu se mai termină bicicliștii :)) Problema ar fi că se fragmentează șirul la stop-uri ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun si aici mesajul de pe facebook:

Acest eveniment si-a atins scopul pentru care a fost creat: marsul de protest al biciclistilor din Bucuresti din 27 oct 2012.

Raspunsurile la petitiile depuse catre Primarie, CGMB si partidele politice vor fi publicate pe site-ul Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti. (au fost depuse 8 pana la aceasta ora)

CBB este o platforma unde toti cei care au o bicicleta si sunt din Bucuresti se pot intalni, vorbi si actiona pentru comunitate. Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti militează pentru dezvoltarea unor politici şi a unei infrastructuri care să încurajeze mobilitatea urbană prin aplicarea normelor europene în domeniu în scopul îmbunătăţirii calităţii vieţii.

http://www.comunitateabiciclistilor.ro/despre-noi

Cei care vor sa participe la urmatoarele actiuni ale CBB se pot inscrie pe pagina de voluntariat.

http://www.comunitat....ro/voluntariat

Suntem multi. Crestem.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata cu off topicul.

Ati fost rugati de puterfixer, de traveller si de mine sa va potoliti.

Nu e locul si momentul pt "bucuresti vs. provincie"; "ardeleni vs modoveni", "alb vs negru" etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah, io zic Olympus și bicicletă. D-aia n-am inclus în enumerare ce zici tu acolo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.