Recommended Posts

Doar casca si tupeu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucurile sa fie cramponate.

Franele sa functioneze decent, foarte important. Nu te costa mai nimic.

Sa iti functioneze toate vitezele; o sa ai nevoie la urcari, mai ales daca esti incepator.

Pe coborari sa nu fii prea tupeist si sa ii dai cu viteza prea mare daca martoaga se dezmembreaza singura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca e necesar de minim Shimano Altus, frane V macar Tektro, cauciucuri care sa mai aiba ceva crampoane vizibile si o casca. Furca cu suspensie e optionala si recomandata, dar merge linistit si fara. Depinde de cine calareste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recent am dat peste postul de mai jos.

If you think your bike looks good, it does.

If you like the way your bike rides, it’s an awesome bike.

You don’t need to spend a million dollars to have a great bike, but if you do spend a million dollars and know what you want you’ll probably also have a great bike.

Yes, you can tour on your bike – whatever it is.

Yes, you can race on your bike – whatever it is.

Yes, you can commute on your bike – whatever it is.

26” wheels or 29” or 650b or 700c or 24” or 20” or whatever – yes, that wheel size is rad and you’ll probably get where you’re going.

Disc brakes, cantis, v-brakes, and road calipers all do a great job of stopping a bike when they’re working and adjusted.

No paint job makes everyone happy.

Yes, you can put a rack on that. Get some p-clamps if there are no mounts.

Steel is a great material for making bike frames - so is aluminum, carbon fiber, and titanium.

You can have your saddle at whatever angle makes you happy.

Your handlebars can be lower than your saddle, even with your saddle, or higher than your saddle. Whichever way you like it is right.

Being shuttled up a downhill run does not make you a weak person, nor does choosing not to fly off of a 10 foot drop.

Bike frames made overseas can be super cool. Bike frames made in the USA can be super cool.

Hey, tattooed and pierced long shorts wearin flat brim hat red bull drinkin white Oakley sportin rad person on your full suspension big hit bike – nice work out there.

Hey, little round glasses pocket protector collared shirt skid lid rear view mirror sandal wearing schwalbe marathon running pletscher two-leg kickstand tourist – good job.

Hey, shaved leg skinny as hell super duper tan line hear rate monitor checking power tap train in the basement all winter super loud lycra kit million dollar wheels racer – keep it up.

The more you ride your bike, the less your ass will hurt.

The following short answers are good answers, but not the only ones for the question asked – 29”, Brooks, lugged, disc brake, steel, Campagnolo, helmet, custom, Rohloff, NJS, carbon, 31.8, clipless, porteur.

No bike does everything perfectly. In fact, no bike does anything until someone gets on it to ride.

Sometimes, recumbent bikes are ok.

Your bikeshop is not trying to screw you. They’re trying to stay open.

Buying things off of the internet is great, except when it sucks.

Some people know more about bikes than you do. Other people know less.

Maybe the person you waved at while you were out riding didn’t see you wave at them.

It sucks to be harassed by *******s in cars while you’re on a bike. It also sucks to drive behind *******s on bikes.

Did you build that yourself? Awesome. Did you buy that? Cool.

Wheelies are the best trick ever invented. That’s just a fact.

Which is better, riding long miles, or hanging out under a bridge doing tricks? Yes.

Yes, you can break your collar bone riding a bike like that.

Stopping at stop signs is probably a good idea.

Driving with your bikes on top of your car to get to a dirt trail isn’t ideal, but for most people it’s necessary.

If your bike has couplers, or if you have a spendy bike case, or if you pay a shop to pack your bike, or if you have a folding bike, shipping a bike is still a pain in the ass for everyone involved.

That dent in your frame is probably ok, but maybe it’s not. You should get it looked at.

Touch up paint always looks like ****. Often it looks worse than the scratch.

A pristine bike free of dirt, scratches, and wear marks makes me sort of sad.

A bike that’s been chained to the same tree for three years caked with rust and missing parts makes me sad too.

Bikes purchased at Wal-mart, Target, Costco, or K-mart are generally not the best bang for your buck.

Toe overlap is not the end of the world, unless you crash and die – then it is.

Sometimes parts break. Sometimes you crash. Sometimes it’s your fault.

Yes, you can buy a bike without riding it first. It would be nice to ride it first, but it’s not a deal breaker not to.

Ownership of a truing stand does not a wheel builder make.

32 spokes, 48 spokes, 24 spokes, three spokes? Sure.

Single speed bikes are rad. Bikes with derailleurs and cassettes are sexy. Belt drive internal gear bikes work great too.

Columbus, TruTemper, Reynolds, Ishiwata, or no brand? I’d ride it.

Tubeless tires are pretty cool. So are tubes.

The moral of RAGBRAI is that families and drunken boobs can have fun on the same route, just maybe at different times of day.

Riding by yourself kicks ass. You might also try riding with a group.

Really fast people are frustrating, but they make you faster. When you get faster, you might frustrate someone else.

Stopping can be as much fun as riding.

Lots of people worked their asses off to build whatever you’re riding on. You should thank them.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minimul asta e foarte relativ, difera de la biciclist la biciclist. Nu o sa iti dau o lista de nume de firme si modele de componente, ci o sa iti spun niste criterii pe care bicicleta ar trebui sa le respecte:

Cel mai important e ca bicicleta sa fie in conditie tehnica perfecta: franele perfect functionale, rotile centrate, schimbatoarele reglate, furca sa functioneze corect. Apoi conteaza mult saua si pedalele+incaltamintea - saua sa fie comfortabila pentru cateva ore de urcat/coborat iar pedalele si incaltamintea sa se inteleaga bine ca sa nu iti fuga pedala de sub picior cand ti-e lumea mai draga.

Acum, in ceea ce priveste componentele:

Conteaza ca bicicleta sa fie usoara, ajuta pe catarari. Ideal ar fi ca deraioarele sa functioneze rapid si precis, sa nu faca ghost shifting (adica sa schimbe vitezele doar cand primesc comanda de la manete). Franele sa tina pe orice coborare poti aborda si sa nu fie motivul pentru care nu poti aborda coborari abrupte. Furca sa fie de calitate, adica ceva peste nivel entry-level scoarta, ca altfel te plangi de incheieturi o saptamana dupa concurs - daca e pe aer, cu atat mai bine. Anvelopele sa aiba aderenta pe majoritatea tipurilor de teren si in acelasi timp sa se potriveasca cu stilul tau de dat (e.g. oamenii cu experienta pot sa sacrifice aderenta pentru rezistenta mai mica la inaintare, etc.).

De aici, tu trebuie sa te hotarasti ce inseamna pentru tine, spre exemplu, o furca ce amoritzeaza suficient de fin si cu aia sa te dai la concurs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine cel mai important lucru la o cursa de xc (cum a fost AAR-ul de anul trecut) e sa poti schimba repede de pe foaie mare pe una mai mica,

traseul avand schimbari bruste de nivel.

Care au patit sa li se deregleze schimbatorul de foi in timpul unui concurs cand ti-e lumea mai draga stiu despre ce vorbesc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut AAR anul trecut cu transmisie completa Shimano Altus pe 8 pinioane, fara suspensii si frane cantilevere no-name. A mers perfect. Daca aveam bicla cu XTR, discuri si furca telescopica probabil scoteam 5-10% mai bine. La fel echipat am luat si tricoul galben de la Prima Evadare. Din cand in cand prinde bine o intoarcere la materialele de baza, sa iti aduci aminte ca tu faci treaba principala, nu bicicleta. In nici un caz bicicleta nu e o scuza sa nu te dai.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul arunca piatra si 10 se chinuie s-o scoata.
1. Participatul la curse de XC poate fi costisitor, cheltuieli pe benzina masina transport, cauciucuri bicla, si alta consumabile. 
2. Buget bicla, sau configuratie deja existenta.? Poate e cazul sa posteze omul.

Dupa mine:

- Furca RS REBA - sau ceva aer macar. Am facut Predealul anul trecut cu furca pe arc, si a fost crunt la incheieturi.
- Transmisie minim Shimano SLX
- Frane disc ceva bun, iar, aici, ca si la furca, nu-i prea de zgarceala. Mai deloc chiar. Shimano SLX M666 as alege si cred ca-si fac foarte bine treaba. Nu-mi vine in minte ceva alternativa calitate pret mai buna.
- La cauciucuri trebuie testat. Incepi cu ceva cramponat, si pe masura ce le uzezi, urmatorul set le iei mai putin cramponate in defavoarea vitezei.

Restul, "casca si tupeu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Horatiu imi aduc aminte cum zburai cu ciclocross-ul, iar eu cu mtb abia trageam de mine, fiind la primul concurs mai greu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Decât o furca pe arc proastă, mai bine una rigidă bună;

- Decât o frână pe disc proastă, mai bine una pe jantă bună;

- Decât anvelope groase şi cramponate, mai bine unele unele mai puţin late şi cu profil mediu;

- Decât biclă de 10kg şi picioare cât scobitorile, mai bine biclă de 15kg şi picioare cât stejarul.

- Decât foaie de 22 şi 100kg, mai bine foaie de 32 si 70kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Decât o furca pe arc proastă, mai bine una rigidă bună;

Poti detalia un pic? Ma gandesc ca orice furca cu cursa de 100mm, e mai buna decat una fixa. Cum poate fi o furca fixa mai comoda decat una pe arc cum e de ex Suntour XCM/XCR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"- Decât biclă de 10kg şi picioare cât scobitorile, mai bine biclă de 15kg şi picioare cât stejarul."

Daca vi prin Bistrita si ai timp, pot sa iti prezint pe un prieten ce are picioarele cat scobitorile si pana recent mergea cu o bicicleta din otel, furca fixa. Are 40+ ani si nu multi se tin dupa el. La Gilau a luat locul 215 din 434 de participanti. Cu bicicleta luata in ziua precedenta si cu pregatire minima.

Masa musculara la picioare nu are nici o legatura cu forta si rezistenta. Degeaba are "el" picioare cat stejarul daca nu poate tine pasul.

Parerea mea:

Indiferent de ce componente ai pe bicicleta, in primul rand o casca. Ca si echipare, pentru o persoana modesta ar fi niste frane care sa iti permita sa te opresti de la o viteza de 50km destul de repede si sa iti permita sa le folosesti pe o coborare mai lunga pe teren accidentat fara sa fi nevoit sa opresti ca te doare mana de la atata tras de maneta, fie ele pe disc sau V-break(etc...), la roti sa ai butuci de la Shimano Deore in sus sau Novatec(2 rulmenti fata si 4 spate, merge si cu doi, cu 4 sunt mai rezistenti), eu prefer Shimano SLX, butucii ieftini se uzeaza repede si pot aparea probleme. Janta la roata sa nu fie simpla cum se gaseste la bicicletele vechi ca cedeaza repede.

Furca as recomanda pe aer dar nu e un minim. Deraioare, eu am XT fata/spate si sunt multumit. Cel de pe fata nu trebuie sa aiba arcul slab, trebuie sa schimbe si cand pedalezi in forta de pe foaia mare pe foaia mica(desi nu asa se schimba). Pe spate un Shimano Deore sau un Sram x4. Sram au arcuri mai tari si nu sare lantul asa de mult. La un best buy ar fi sram X4 pentru bugetari. Merge si pe 9 viteze(desi deja unele site-uri nu le recomanda, ca sa vanda x5 care e mai scump). Manetele de la schimbatoare e dupa buget, toate schimba. (Manetele Shimano nu merg cu schimbatoare Sram si viceversa, exceptie o face schimbatorul din fata care e compatibil cu ambele.)

Pedalier, ala care iti place tie dar, cu cat e mai scump, cu atat e mai bun(usor, rigid si lantul trece mai fin de pe o foaie pe alta).

Suport de bidon de aluminiu/otel/carbon si bidon. Si cel mai important, biciclete gen first bike nu sunt de concurs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest baiat a castigat cursa pe un hoit de bicicleta. Ceilalti participanti erau bine pregatiti si aveau carboane.

Imagine postată

Important e sa ai bulan.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi, ca tot vorbeam de arr , eu sunt din pitesti si am facut acel traseu de cel putin 4 ori pana acum. Bicicleta e de buget redus, Merida Matts 20 2009 ( angrenaj si furca suntour xct, fata-turney-spate acera, pinioane hg30- 8 viteze, frane v-brake no name). Pe traseu am observat ca in curbe nu am agilitate, pe pante mai abrupte cauciucul spate derapeaza( fapt care a dus la cateva cazaturi , daca e sa-l schimb , ce model ar merita) , de furca nu mai vorbesc, in pante are tendinta sa se ridice de la sol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit, furca nu se ridica de pe sol ca e ea proasta, nu exista biciclete fara agilitate iar faptul ca-ti pui cauciuc cu cuie nu te face campion la coborari...

Una peste alta, daca asta e bicicleta ta, nu te lasa impresionat de cele de mii de euro pe care le vezi in jur. E bicicleta ta si voi impreuna puteti face multe daca chiar vrei.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

"- Decât biclă de 10kg şi picioare cât scobitorile, mai bine biclă de 15kg şi picioare cât stejarul."

Daca vi prin Bistrita si ai timp, pot sa iti prezint pe un prieten ce are picioarele cat scobitorile si pana recent mergea cu o bicicleta din otel, furca fixa. Are 40+ ani si nu multi se tin dupa el. La Gilau a luat locul 215 din 434 de participanti. Cu bicicleta luata in ziua precedenta si cu pregatire minima.

Masa musculara la picioare nu are nici o legatura cu forta si rezistenta. Degeaba are "el" picioare cat stejarul daca nu poate tine pasul.

Amu...io cred ca aia era metafora.

Unul arunca piatra si 10 se chinuie s-o scoata.

1. Participatul la curse de XC e cam costly, cheltuieli pe benzina masina transport, cauciucuri bicla, si alta consumabile. Check this first.

2. Buget bicla, sau configuratie deja existenta.? Poate e cazul sa posteze omul.

Dupa mine:

- Furca RS REBA - sau ceva aer macar. Am facut Predealul anul trecut cu furca pe arc, si a fost crunt la incheieturi.

- Transmisie minim Shimano SLX

- Frane disc ceva bun, iar, aici, ca si la furca, nu-i prea de zgarceala. Mai deloc chiar. Shimano SLX M666 as alege si cred ca-si fac foarte bine treaba. Nu-mi vine in minte ceva alternativa calitate pret mai buna.

- La cauciucuri trebuie testat. Incepi cu ceva cramponat, si pe masura ce le uzezi, urmatorul set le iei mai putin cramponate in defavoarea vitezei.

Restul, "casca si tupeu".

Pe principiul ala io nu as fi terminat nici o cursa de XC sau MTB in viata mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ca pe cand multi de-aici nu erau nici in proiect, altii faceau Downhill fara suspensii. Adica carevasazica se poate... Normal ca e mai bine cu ele, da' nu-i obligatoriu. Nu mai zic de discuri. Io ma tot gandesc ce-ar fi facut baietii aia de le puneai un Scalpel de 2012 sub cur?

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant filmul! Totusi terenul seamana mai mult cu un Maraton XC decat cu probele actuale de downhill! Si da am vazut suficienti oameni pe la semimaratoanele pe la care am fost eu cu furca fixa si V-uri!

Si eu m-am dat anul trecut cu V-uri (faceam febra la m. antebratului de strans la ele) si furca RST Gila (de imi clantaneau dintii in gura). Deci se poate chiar la nivel de incepator!

De acord cu CristiC; mie mi-e uneori rusine cand ies din casa la vreun antrenament ca n-am carbon si XTR!

@alexserbanoiu; stiu despre ce vorbesti referitor la agilitatea in curbe pe teren accidentat si coborare. Am folosit o RST Gila si pe langa faptul ca ma dadeam ca incepator furca te arunca in toate directiile, f greu de controlat. Ulterior am trecut la o tora 318 si lucrurile s-au schimbat dramatic in bine. Sunt de acord ca furcile cu arc entry... sau ma rog cele proaste pot fi mai periculoase si imprevizibile decat unele fixe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG, ala nu e concurs de downhilll, e concurs "cae ajunge la spital cu cele mai multe fracturi".

Cu furca rigida la concurs - e foarte relativa treaba: depinde de traseu.

O furca cu suspensie cat de cat te ajuta enorm pe coborari.

Eu am mers pe toate variantele: si pe furca fixa e cel mai dureros, dar ce-i drept: e cel mai fun. Dar nu poti fi competitiv pe furca fixa.

Si furca fixa merge bine doar cu balon mare pe fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut doua MTB-uri cu furca rigida de otel. Ce-i drept aveam pe fata cauciuc de 2.4, dar nu prea cramponat. Am fost si la un concurs, am ajuns al 12-lea din 67, inaintea multora cu carboane si hidraulice.

La alt concurs am imprumutat bicla unui prieten care n-a putut sa participe. Am fost atras de faptul ca avea furca cu suspensie. Era un Dart2 si dupa experienta de la concurs nici nu o mai consider furca cu suspensie. Pur si simplu nu simteam nimic. Pe coborari denivelate se comprima si comprimata ramanea! Pe o coborare de cateva sute de metri am fost depasit de 5 concurenti care erau mult in spate. La un moment dat am blocat-o si a fost mai bine asa.

Faza cu picioarele scobitori Vs picioarele stejari e intr-adevar o metafora. Vreau sa spun ca mai bine mai scapi de grasime si mai pui niste muschi decat sa investesti in piese mai usoare, crezand ca o bicla cu 2-3 kg mai usoara te va face peste noapte campion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe principiul ala io nu as fi terminat nici o cursa de XC sau MTB in viata mea.

Si eu am terminat la jumatatea clasamentului Predeal anul trecut(reincepusem dupa 10 ani sa merg pe bicla de 3 luni atunci), aveam o furca dart 3, si niste frane hidraulice de care trageam for dear life ca sa franez cand mergeam tare. 2 zile m-au durul inchieturile de la maini si degete ca sa pot sa merg cu viteza de care vroiam eu sa ma bucur sa traseu.

Urmatoarea furca a fost top of the game ca pur si simplu asa am vrut.

Vreau sa fie o absoluta placere sa ma duc sa ma dau la concurs, nu sa-mi fac griji ca ma doare aia si ailalta(in afara de musculatura antrenanta).

Am 11 concursuri sezonul asta. La nivelul de timp pe care l-am avut, consider un progres bun.

Pentru cine are banii, este bine sa "operate at another level" , orice i se pare catusi de putin ca nu se lipeste pe stilul lui, sa schimbe.

Pentru cine poate face maxim din ceea ce are, iar ii felicit. Fiecare cu abordarea lui. Insa nu poti impune abordarea ta, cuiva caruia nu i se pare potrivita. Nu neg munca, dar pe langa asta poate unui om ii place sa aiba the right tool, for the right job.

Am un prieten care participa anul trecut mai in lene la concursuri.ANul asta i-am recomandat in loc de o merida veche, un Rador ZR Race 6.0. Ia sa vezi ca sta numai cu fundul pe sa acum, ca-i place sa se dea, si nu se mai dezlipeste de ea. Whatever works, pentru cine intelege.

Vreau sa spun ca mai bine mai scapi de grasime si mai pui niste muschi decat sa investesti in piese mai usoare, crezand ca o bicla cu 2-3 kg mai usoara te va face peste noapte campion.

Corect. Eu am 67-69kg la 1.87. Ma intorc la bicla sa mai scap de acolo ca de pe mine chiar nu am grasime de scapat.

multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi, ca tot vorbeam de arr , eu sunt din pitesti si am facut acel traseu de cel putin 4 ori pana acum. Bicicleta e de buget redus, Merida Matts 20 2009 ( angrenaj si furca suntour xct, fata-turney-spate acera, pinioane hg30- 8 viteze, frane v-brake no name). Pe traseu am observat ca in curbe nu am agilitate, pe pante mai abrupte cauciucul spate derapeaza( fapt care a dus la cateva cazaturi , daca e sa-l schimb , ce model ar merita) , de furca nu mai vorbesc, in pante are tendinta sa se ridice de la sol.

1. Faptul ca te ridici te pe sol la urcari poate tine de tehnica defectuoasa de urcare, sau de o bicla cu un cadru prea scurt.

2. Pentru cauciuc exista topic, vii acolo spui ce ai, ce tip de teren abordari, si se fac recomandari.

3. Pentru agilitate nu stiu ce sa zic, tind sa cred ca cadrul nu are o geometrie prea race oriented.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers pe toate variantele: si pe furca fixa e cel mai dureros, dar ce-i drept: e cel mai fun. Dar nu poti fi competitiv pe furca fixa.

Exact asta simt si eu, mi se pare mai fun cu furca fixa, clar. Daca traseul nu e foarte bolovanos e mult mai fun. Ba chiar se poate intampla sa fie mai eficient. Prin USA si alte tari mai evoluate ciclistic sunt multi care participa la maratoane de XC cu 29ere cu furca fixa de carbon. Ba chiar sunt multi cu single speed, unii chiar castiga. De unde iese concluzia ca tot ce iti trebuie e sa vrei si sa poti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.