Recommended Posts

Pentru cine are banii, este bine sa "operate at another level" , orice i se pare catusi de putin ca nu se lipeste pe stilul lui, sa schimbe.

Pentru cine poate face maxim din ceea ce are, iar ii felicit. Fiecare cu abordarea lui. Insa nu poti impune abordarea ta, cuiva caruia nu i se pare potrivita. Nu neg munca, dar pe langa asta poate unui om ii place sa aiba the right tool, for the right job.

Am un prieten care participa anul trecut mai in lene la concursuri.ANul asta i-am recomandat in loc de o merida veche, un Rador ZR Race 6.0. Ia sa vezi ca sta numai cu fundul pe sa acum, ca-i place sa se dea, si nu se mai dezlipeste de ea. Whatever works, pentru cine intelege.

Sunt de acord cu tine aici. Totul depinde de stil, io de exemplu acuma nu m-as atinge de biciclete cu suspensie, nu e stilul meu. Dar cu aceasta concluzie nu o sa ma inscriu cu CX-ul la un concurs de downhill, ci doar acolo unde stiu ca pot sa evit o moarte dureroasa si tragica. Partea faina e ca pe la ce concursuri am fost nu prea am avut nevoie de mai mult. Desi ce-i drept vreau neaparat sa trec de la cantilever la niste frane pe disc mecanice, ca un boss, gen.

Singura chestie care m-a deranjat la primul tau post e ca te exprimai ca si cand cerintele alea exorbitante de hardware ar fi minimul si aia chiar nu e adevarat. Si cu city bike-ul poti merge la prima evadare si sa te distrezi, important e sa vrei si sa incerci, ca la greu poti merge si pe langa, ca doar si aia cu carboane fac la fel, nu e cine stie ce.

Exemplu relevant: Eram cu cx-ul la Liman Bike Race anu asta si toata lumea se uita ciudat la mine. Io m-am distrat de numa dar pe la jumatea traseului dau peste un nebun pe un trekking oldschool, cu V-uri scartaitoare, cauciucuri de sosea si toate cele. Amu noh, tot respectu. Mi-am facut cruce si l-am depasit, sa mearga cu dumnezeu... la sfarsitul cursei am aflat ca era pantani carpaticus la primul concurs de mtb. Aia a fost o experienta interesanta, si lectia e ca se poate cu orice cat timp vrei. Incepi cum poti si continui cat mai bine, poate nu iti place si te lasi, poate iti comanzi cadru de carbon a 2-a zi, poate vrei 30 de viteze, poate vrei speed-hub sau poate vrei fixie, important e sa te distrezi. :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ziceti de campionul national de MTB Marathon din Estonia :)

http://www.cyclingnews.com/races/estonian-national-championships-2012-2/marathon/photos

Se poate si cu furca fixa la un nivel competitional ridicat.

Din punctul meu de vedere minimul ar fi un 8 pinioane Acera/Altus, frane V-Brake bune si niste roti cu butuci si jante decente.

Dar pentru un amator pasionat minimul l-as vedea la un Shimano Deore/SLX + hidraulice si o furca Recon sau echivalent

Imagine postată

Uploaded with ImageShack.us

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala e un furcoi de carbon, nu stiu ce proprietati are, sau mai bine spus:

- cum face omul cand are un drop de dat cu ea in ceva sant?

- cum merge pe radacini? probabil creste viteza in asa fel incat zboara peste ele?

Ah da, si Mavic Crossmax SLR , roti de 600-700e. C'mon lasa-ma cu budget stuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

My thoughts exactly. Bicicleta de mai sus este departe de una de 8mil din decathlon. Ala poate cu furca de carbon nu pt ca nu are bani de SID, ci pt ca pe el carbonul ala il ajuta sa mearga mai repede decat SID-ul.

Ah, si nu m-as mira ca acel carbon sa coste cat un SID.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era vorba aici de faptul ca furca fixa nu e nici de departe un impediment pt XC. Sa nu disctuam despre carboane si hopuri.

Atata doar, cei care merg cu furca fixa trebuie sa fie mai atenti pe coborari in viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala e un furcoi de carbon, nu stiu ce proprietati are, sau mai bine spus:

- cum face omul cand are un drop de dat cu ea in ceva sant?

- cum merge pe radacini? probabil creste viteza in asa fel incat zboara peste ele?

Ah da, si Mavic Crossmax SLR , roti de 600-700e. C'mon lasa-ma cu budget stuff.

Era vorba de un exemplu pozitiv :) Ca se poate si cu furca fixa. Nu stau sa caut poze din 1995 de la camp mondial, sau din 2000 unde Miguel Martinez a castigat cu frane Canti in fata multor nume mari cu frane pe disc cu medii orare nu mult mai mici decat cele de acum(adica probabil 0.5 maxim 1 km/h)

Si despre SLR-uri, stiu foarte multi oameni care le au. Si daca i-as da lui Dan Rosioru o bicla cu furca rigida si frane V sigur tot le-ar da minim o ora la orice concurs. Si sigur ar cobori mai repede pe orice coclau.

Daca vrei -> poti :) Nu vreau eu sa fiu mai catolic decat papa, pentru ca nu este cazul. Si mie imi plac bicicletele tari si mi-as cumpara doar biciclete tari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- cum face omul cand are un drop de dat cu ea in ceva sant?

Iti spun eu cum e cu santul stealth de pe traseu, ca is patit :D:

- pierde controlul bicicletei, iese de pe traseu si o ia prin miriste unde se opreste cu roata in alt sant.

Si biciclistul zboara peste ghidon rotindu-se la 180 grade dupa care urmeaza durerosul impact. Imi pare rau ca nu am poze cu juliturile :D 8-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, in concluzie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca Y sau Z poate sa se dea cu o bicicleta fara roti si sa termine traseul inaintea ultimului clasat e absolut irelevant. La ce medie orara am eu la maratoane, probabil ca un alergator montan foarte bun ajunge la finish inaintea mea, cu o bicicleta in carca.

Ideea e ca omul a postat la sectiunea "Sfaturi incepatori" si are evident niste deficiente in tehnica din teren. Daca un altul poate sa acopere handicapul provocat de o bicicleta slaba prin experienta, reflexe dobandite sau native, cuaie, tupeu sau bulan, e meritul lui. Dar a sugera unui incepator ca furca fixa e marfa pe offroad e cel putin pe langa subiect.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia era de "minim XC" dar nu se precizeaza de care XC. Eu stiu pe cineva care merge pe traseul scurt de XCM brasov cu un btwin rockrider 5.0 de doi ani: 3x7 viteze cu gripshifturi care nu prea schimba, deraioare Shimano entry level (sub Altus) furca fixa, vbrake de 2 lei (alhonga) si jante simple, cauciucuri semi-slick. Nu cred ca poate spune cineva ca ala nu este un traseu de XC. Tot pe acolo, dar ceva mai repede merg si carboane cu furci fox. Pe partile unde traseul devine mai all mountain si urcari foarte abrupte, trebuie descalecata acea bicicleta, dar 90% din traseu este ciclabil cu aparatul respectiv. Culmea, omul s-a obisnuit asa de bine cu acea bicicleta incat daca trece pe ceva gen Focus Fatboy 3x9 nu are diferente de performanta, uneori chiar vrea bicicleta veche inapoi. Bineinteles, nu este obisnuit sa exploateze o bicicleta cu supensie si alte rapoarte, o foloseste ca pe cealalta doar cu un confort sporit. Nu vorbesc din auzite, in aceeasi echipa uneori avem un trek fuel-ex, un scott scale, un cube acid, acel fatboy si drossiger-ul meu. Toti mergem pe acelasi traseu la fel de voiosi, unii mai tare, altii mai incet, unii foarte tare, unii mai imping, dar la final de zi berea o bem impreuna si nu ne asteptam extrem de mult unii pe altii, 10 min max la opririle intermediare. Cand vine vorba de drumul rosu, unii ne oprim, altii continua, dar aici depinde mult si de altele. Deci avem echipamente de la full-XT la barely-Shimano. As renunta la SLX/XT pt barely-shimano ... nu, evident, dar nu inseamna ca sunt necesare mereu.

Ceea ce spun eu este strict referitor la enunutul "minim XC", nu este o propunere de downsizing si nu vreau sa se inteleaga ca un full suspension carbon sunt doar bani aruncati aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine strict personal, o bicicleta usoara imi permite sa nu depun atat de mult efort pentru aceleasi rezultate, si sa-mi pastrez mintea limpede pentru urmatoarea coborare, in loc sa-mi vina sangele in cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, mi se parea relevant pentru topic, dintr-o tura de astazi: Un prieten cu ''casca si tupeu'' (bicicleta fara suspensii, cu frane canti din anii `90).

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Some people are cool! Bravo lui, si probabil prietenul tau nu-si pune problema: ce fac daca-mi intra apa la rulmenti, sau ... fix asta se intreba (expresia lui) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simplu, desfaci rulmenţii, îi usuci, îi gresezi şi-i pui la loc. 10 minute.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E putin inexacta treaba asta cu "minim xc" ...

Daca vrei sa castigi la olimpiada ai nevoie de cea mai noua tehnologie , nu reusesti cu furca fixa si altus .

Ca sa termini un traseu de xc ... toata lumea il termina , ca se inchide cand termina primu .

Mai exact ar fi , care e minimul cu care ai concura intr-o cursa de XCO/XCM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai fiecare cu ce are, daca nu sunt pretentii de clasament doar de a-l termina, dupa cum spuneam, btwin rockrider-ul 5.0 a fost la Brasov XCM :) si este greu de imaginat ceva mai putin de atat decat First Bike&co. Ma rog, este si de apreciat asta dar si de revizuit in sensul ca un echipament neadecvat poate incurca alti concurenti pe un single trail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai poti si cu mai putin decat first bike, ai putea cu o cursiera de 10-20 ron luata de la fiare vechi, ca sunt oameni care alearga traseu ala si se incadreaza in timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde daca "minim XC" inseamna "ce bicicleta imi trebuie minim pentru a parcurge trasee de XC medii" sau "ce bicicleta imi trebuie pentru a ajunge in top 10 la concursurile de XC".

Parerea mea e ca minimul are mai multe nivele:

1. siguranta

2. confort

3. performanta

4. performanta + confort

Pe masura ce cresti nivelul, creste pretul. Adica daca vrei o configuratie care sa-ti ofere un minim de siguranta (la modul ca nu se rupe sub tine bicla pe o coborare), atunci eu zic ca la un 1500-2000 lei gasesti o bicla noua decenta. Daca vrei si ceva confort (sa zicem ca asta vine dintr-o furca pe aer, niste frane pe disc bunicele) gasesti ceva ok pe la 3000-4000 lei. Daca vrei si ceva performanta (gen bicla usoara, componente mai bune, geometrie mai de race, etc) atunci scoti din buzunar un 4000-6000 lei. Daca vrei performanta si confort (desi astea doua concepte se cam contrazic), te uiti la bicle de la 6000 la 20000 lei (adica Hardtail-uri de carbon cu componente de top pentru ca-s foarte usoare si eficiente, full-suspension-uri de firma mai ieftine sau full suspension-uri de carbon, componente de top, daca vrei maximul de confort si performanta).

Ce e minim? Fiecare decide pentru el daca minim inseamna sa iesi viu dupa o tura, sa stai pe bicla 80% din traseele de XC, daca vrei sa vii acasa fara dureri de inceheieturi, daca vrei placere, daca socotesti secundele, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ca pe cand multi de-aici nu erau nici in proiect, altii faceau Downhill fara suspensii. Adica carevasazica se poate... Normal ca e mai bine cu ele, da' nu-i obligatoriu. Nu mai zic de discuri. Io ma tot gandesc ce-ar fi facut baietii aia de le puneai un Scalpel de 2012 sub cur?

Campian asta este un film cu Stan si Bran. Baietii sunt Hardcore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.