drew

Amenajari hidro-energetice din Romania

Recommended Posts

Perfect corect! Fara aceste statii de pompare si fara celelalte captari secundare ce formeaza cea mai complexa amenajare hidroenergetica din Romania, acumularea Vidra nu ar putea functiona!

De la finalizarea facultatii lucrez in mentenanta pentru Hidroelectrica mai exact la Hidroserv in cadrul Programarii si urmaririi reparatiilor. Asta este motivul pentru care mi-am permis sa fac aceste corecturi. Si ca o intarire a celor spuse, de cand ma stiu am trait pe santierele hidrotehnice, ambii parinti lucrand in cadrul fostului TCH (tatal meu a fost angajat al TCH si mai apoi HIDROCONSTRUCTIA de la terminarea facultatii si pana la pensionare). Am crescut odata cu amenajarea hidronergetica a Vaii Sebesului iar acum lucrez in mentenanta acesteia.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am crescut odata cu amenajarea hidronergetica a Vaii Sebesului iar acum lucrez in mentenanta acesteia

 

Frumos. Si bine ai venit pe forum.

 

In masura in care este posibil, cred ca ar fi interesant daca ne-ai putea explica (eventual impreuna cu @a_mic) care este turbina Pelton, care e Kaplan (parca mai sunt si altele), ce diferente sunt intre ele, la ce fel de centrale se folosesc, etc.

Daca rugamintea de mai sus este absurda, imi cer scuze anticipat.

 

La fel, cred ca ar fi interesanta o poveste despre constructia hidocentralei de la Portile de Fier I.

Filmele de pe youtube (inclusiv cel realizat in 2012 la comanda Hidroconstructia) le-am vazut.

 

Insa cu siguranta exista si alte aspecte care nu apar in acele filme.

De exemplu, pe mine m-ar interesa cum a decurs colaborarea romano-iugoslava la o astfel de constructie.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdaniss

Multumesc pentru explicatiile scurte, clare si la obiect.

Pozele (si link-urile de unde provin) le-am atasat eu pentru a se vedea mai bine diferentele dintre cele 3 tipuri de turbine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi si turbinele de foarte mici dimensiuni care se preteaza la microhidrocentrale de foarte mica putere (max. 0.8 MWh).

 

E vorba de putere, deci 0,8 MW, nu MWh.

Din goana condeiului, cu siguranta... :-H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare ce dimensiune au turbinele de la Ciunget/Marisel/Vidraru/Izvorul Muntelui ?

 

Am vazut asta, link, expusa la barajul Moiry in Elvetia, si e impresionant cum o roata asa mica poate alimenta 200000 de becuri. Si cat de groasa e tabla din care-s facute farfuriile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Radu 5. Da ai dreptate si imi cer scuze! In virtutea inertiei am trecut MWh. Si hai sa-ti spun si de ce! Masinile de la societatea la care lucrez (SSH Hidroserv care face mentenanta pentru Hidroelectrica) au numerele AB.XX.MWH (MegaWattHour) si cum zilnic circul cu masina de firma in hidrocentrale si la baraje imi fac foaia de parcurs in care scriu numarul de inmatriculare al masinii. De aici mi-a scapat si "h" la puterile hidroagregatelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti vizita si CHE (Centrala HidroElectrica) Ciunget (Acum se numeste CHE Dorin Pavel) Si CHE Retezat! Trebuie doar sa mergi la Sediul Hidroelectrica (SH Rm. Valcea pentru Ciunget) si Sediul SH de la Hateg la directiune cu o cerere redactata de mana si buletinul si in functie de evenimente (lucrari de mentenanta sau altele) directorul sucursalei iti aproba vizita. 

 

Turistul care merge acolo nu are bani, chef si mai ales timp ca sa faca un drum pana la Rm Valcea tocmai de la Ciunget ca sa obtina aprobare !

O prostie tipic romaneasca aceasta birocratie de oameni idioti.

 

Inteleg, pot veni tot felul de indivizi nebuni cu o bomba in buzunar si nu are acces oricine si oricum, dar eu am incercat exact anul trecut sa vizitez bijuteria Ciunget (cea mai mare centrala subterana din tara) si m-am lovit de niste anunturi imbecile puse la poarta de conducere.

 

Eram cu sotia si fiica mea, nu cu un grup de teroristi !

E pacat de munca inaintasilor nostri care au lasat in spate niste functionari imbecili, care nu stiu cum sa administreze valorile noastre nationale. Nu stiu sa le puna in valoare turistica cum tarile civilizate din vest stiu. Era atat de greu sa pui o bariera de scanare a metalelor la intrare (sau sa-i dai la paznic un detector de metale portabil ca sa te scaneze) si sa pui un tarif rezonabil de vizitare ?

Daca e sa gasim scuze, putem gasi pretexte gen teroristi...dar unul care merge acolo cu centura de explozibil pe el se vede de la o posta.

Sa fim seriosi...daca ar vrea sa ne saboteze un terorist nu trebuie sa intre in inima muntelui ci poate amplasa trotilul un multe alte locatii strategice nepazite.

 

Ce poti vizita ca turist din Voineasa ?

La nea Tudor nu poti merge cu turismul ca-l rupi in doua pe drumul de santier. (am fost acum 4 ani chiar in ciuda drumului prost, dar nu mai merg decat cu bicicleta acolo)

Merita vizitate lacurile Petrimanu si Galbenu pe doua roti, este superb.

 

As mai incerca sa vizitez si alte amenajari din munti ale centralelor electrice (Tismana, Maries, s.a.) dar ma tem ca o sa ma lovesc de aceasi imbecilitate a unor directorasi care stau comod in fotoliul lor si nu se complica cu turisti...

 

Poate voi cunoasteti locatii unde sunt si oameni mai cumsecade...rog feedback.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe 29.06.2014.

Dar cum la noi mentalitatea de angajat la stat cu program 08-16 L-V nu le permite "luxul" de a primi turistii in week-end, adica exact cand turistul merge sa viziteze, am ramas cu inca un gust amar. Pacat ca tara noastra frumoasa e locuita de oameni PROSTI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi suntem o tara foarte buna pentru turismul de aventura, adica acel tip de turism sustinut de echipe izolate de furnizori de servicii si practicat de oameni independenti, care se pot sustine si planifica singuri. Mai avem mult pana sa devenim o tara buna pentru turism integrat, unde un intreg lant de oameni, servicii si infrastructuri favorizeaza un proces fluid (adica un transport coerent intermodal auto-aerian-feroviar, sustinut de retele functionale, cu personal instruit si amabil, retele de hoteluri, pensiuni si campinguri interconectate de transportatori, echipe responsabile pentru ca toti cei antementionati sa aiba vizibilitate in media si online).

Nu, noi avem cateva obiective mari si late promovate comercial, unde se inghesuie marea masa de turisti "dependenti" de planificarea altuia. Dar cand e vorba despre cum ajungi, cum te intorci, unde stai, cum intretinem pe termen lung tot sistemul asta de legatura... pauza!).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yglos

Ceva nu se leaga referitor la muzeul hidrocentralei Portile de Fier I.

Spun asta pentru ca eu am vizitat acest muzeu la vreo doua saptamani dupa ce ai trecut tu pe acolo, adica duminica, 13.07.2014 si am intrat cu ultima serie de vizitatori la ora 15:30.

Detalii:

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/17195-iablani%C5%A3a-%E2%80%93-oravi%C5%A3a-%E2%80%93-bazia%C5%9F-%E2%80%93-or%C5%9Fova-%C5%9Fi-shen-por%C5%A3ile-de-fier-1/?view=findpost&p=673868

 

Eventual, poate un telefon la Hidroelectrica - Sucursala Portile de Fier ajuta:

http://www.hidroelectrica.ro/details.aspx?page=40

 

Ca sa nu fiu inteles gresit, sunt total de acord cu tine ca exista foarte multe muzee care au orar de vizitare L-V de la ora 08:00 la 16:00.

Sau muzee cu pretentii (Muzeul de Istorie al Trasilvaniei din Cluj) pe care l-am gasit inchis intr-o zi de duminica in decembrie 2013.

 

In rest, pana cand Romania va ajunge la ceea ce a enumerat @@Traveller mai sus, sa fim noi sanatosi.

Mult timp de acum inainte ne vom plimbam pe cont propriu, mai ales cu bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat acum la orele de executie ale fotografiilor si iti spun ca am ajuns pe la 17:45 acolo, plecati fiind din Bucuresti de dimineata, cu launch break in Craiova.

Chiar si asa mi se pare normal intr-o tara civilizata ca sa ai muzee deschise mai ales in week-end pana la ora 20.

 

Colegul Traveller a pus bine punctul pe i...si eu cu familia ne-am adaptat la acest tip de turism, cu aventura, mancare-n portbagaj, opriri pentru 1-3 nopti la pensiuni in diferite locuri din tara. Asa am vizitat mare parte din ea in ultimii 18 ani.

 

Dar am avut parte si de turismul mult mai civilizat si integrat de pe vremea lui Nea Nicu....cu dacia 1310 :)

Erau probleme cu locurile de cazare insuficiente, dar te descurcai cu un pachet de Kent, o cafea...etc.

Ce mi-as dori sa merg din nou pe acele sosele asa de libere prin toata tara....cu exceptia DN 1 si DN 7 care erau dezastru si atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
la noi mentalitatea de angajat la stat cu program 08-16 L-V nu le permite "luxul" de a primi turistii in week-end, adica exact cand turistul merge sa viziteze, am ramas cu inca un gust amar.

 

M-am uitat acum la orele de executie ale fotografiilor si iti spun ca am ajuns pe la 17:45 acolo

 

Nu este deloc fairplay sa dezinformezi poporul cu forumul (gluma initiala era poporu' cu televizoru')

Prima data ai spus ca muzeul de la Portile de Fier 1 este inchis in week-end, apoi spui ca ai ajuns acolo la ora 17:45.

 

Ca exemplu de la altii mai destepti ca noi, orele de vizitara de la Barajul Hoover (Stalele Unite):

 

"First Powerplant Tour departs at 9:25 a.m. / Last Powerplant Tour departs at 3:55 p.m."

 

First Dam Tour departs at 9:30 a.m. / Last Dam Tour departs at 3:30 p.m."

 

Sursa: http://www.usbr.gov/lc/hooverdam/service/index.html

 

Sau altfel spus, si americanii sunt idioti pentru ca Barajul Hoover nu se viziteaza pana la ora 20:00.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost foarte corect si am spus ora cand am ajuns.

Despre alte locatii din Europa pot spune ca au un program ceva mai lung...ex Kaprun-Austria 08-18.

http://www.bucketlist.ro/barajele-de-la-kaprun-alpine-reservoirs-in-kaprun/

 

O sa ma reorientez catre ele... turistul roman nu pleaca in Grecia, Turcia si Bulgaria din cauza ca ar fi apa lor mai buna ca a noastra, ci din cauza serviciilor mai bune si a locurilor mai ingrijite.

 

Asa si cu barajele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesante fotografiile de atunci...

 

Pacat de faptul ca cel mai atractiv traseu turistic din Romania, este in continuare lasat in paragina si nu este circulabil nici macar la ora aceasta, in timp ce in Italia vedeam acum in Giro cum erau uscate, deschise, circulabile, drumurile de la peste 2700 m altitudine !!!

 

Eu personal am trecut de peste 20x pe acest baraj Vidraru, iar acum urmaresc cu mare atentie deschiderea portilor la tunel Balea ca sa fac o prima trecere anul acesta.

 

Orice informatie e binevenita. Poate cineva din zona sa ne anunte si pe noi cei mai de departe, cand putem traversa din Arges in Sibiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.