gibonu

Canalul Dunare – Marea Neagra

Recommended Posts

On 12/12/2017 at 9:07, dan tm said:

Ar fi mult de discutat despre diverse investitii ,,in sarcina statului" care au produs efecte in anumite zone ale tarii.

 

Pare un subiect foarte interesant.

In masura in care este posibil, poti deschide un topic despre acele investitii in sectiunea "Timp liber":

https://www.ciclism.ro/forums/forum/148-timp-liber/?page=2
 

Un topic oarecum similar in sectiunea indicata este cel despre amenajarile hidro, din pacate abandonat de ceva timp:

https://www.ciclism.ro/forums/forum/148-timp-liber/?page=2


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri, 12.10.2018


Octombrie, canalele dobrogene, al saptelea an consecutiv.


Deplasarea am facut-o cu trenul Regio 8003, Bucuresti Obor [13:20] - Medgidia [17:02]. Surprinzator, as fi putut merge si cu trenul IR 1589, care are vagon cu locuri pentru bicicleta.

 

image.png.32057e72d10d9b1546af5dc3658ec823.png


Insa mi s-a parut riscant. 
In primul rand, vineri seara trenul este luat cu asalt de studentii care beneficiaza de pomana comunista a mersului gratis cu trenul. Anul trecut am mers cu trenul asta [atunci nu avea vagon cu locuri pentru bicicleta] si abia am reusit sa ma urc in tren.
In al doilea rand, exista riscul ca trenul sa nu aibe vagon cu locuri pentru bicicleta, desi acesta apare in mersul trenurilor si se incaseaza banii pentru biletul de bicicleta. Am patit-o in 2017 la intoarcerea de pe Transfagarasan.
In plus, ramane o eningma decizia celor de la CFR de a pune doua vagoane cu locuri pentru bicicleta pe trenurile spre Constanta si doar un singur vagon similar pe trenurile spre Brasov.


Revenind la calatoria cu trenul Regio, acesta este mereu suprinzatoare, pentru ca iti arata o alta lume, alti oameni, alt comportament.
Pe peron un calator se certa cu nasul. In opinia calatorulul, nasul era vinovat pentru ca trenul avea doar doua vagoane. Cu ocazia asta am aflat ca CFR Calatori mai are la dispozitie aproxiamtiv 700 de vagoane de calatori pe care trebuie sa le imparta la cele 1200 de curse zilnice [sau cel putin asta mi-a spus nasul].


La halta de la Dragonul Rosu trenul se umple de calatori cu niste pungi imense de marfa intr-o mana si cu saorma in cealalta. Se vorbeste tare la telefon, se poarta conversatii intre doi intelocutori postati fiecare la cate un capat al vagonului si se injura CFR-ul pe motivul lipsei de vagoane.
Vanzatoarea de seminte nu putea lipsi, doar ca acum semintele nu se mai vand vrac, la pahar, cum se vindeau odata, ci direct ambalate in punga.


Se fumeaza in tren fara nicio problema, atat calatorii cat si nasii. Dupa cum stiam deja, majoritate calatorilor se cunosc intre ei iar nasii sigur se cunosc cu toata lumea. Conversatiile sunt relaxate, de genul "de ce fumezi nasico in tren?" iar rapsunul doameni nase "de capatul tigarii".


Bicicleta a stat foare bine la parterul vagonului etajat, chiar langa usa.

 

image.png.24dc791fcc6e7475294950e273eacd6e.png


Niste grau pus la uscat, undeva la langa Fundulea.

 

image.png.616180b3e4f6164cdff6998c4e78a241.png


Dupa Ciunita trenul s-a cam golit, ocazie cu care am reusit sa vad un exemplu de civilizatie romaneasca.

 

image.png.9ca76873c21aa21fe02afb7d485a63dd.png


Insa, doar CFR-ul este vinovat pentru lipsa curateniei din trenuri.


O Sageata Albastra, probabil IR 1688 Tulcea - Bucuresti Nord.

 

image.png.c3c7224d690fc55e017c55ddf03a2c05.png


Trenul nu a avut nicio intarziere si la ora 17:02 a ajuns la Medgidia. Dupa o tigara fumata pe peron am plecat spre stadionul Iftimie Ilisei, pe care joaca C.S. Medgidia [Liga a 3-a, seria a 2-a].

 

image.png.5d44fc36e301a48a856355080429dec4.png


Azi, gazonul arata foarte bine,

 

image.png.7e494483b160b8e28e34115242352960.png

 

comparativ cu starea de paragina din anul 2014.

 

image.png.28c8832e170e86ffccd3dc161c8c56dd.png


Tribuna oficiala.

 

image.png.4e1aedeb399c43ced6453948505ec1c9.png


In rest, tribunale sunt neschimbate comparativ cu anul 2014.

 

image.png.89af22ae7c006628244270dc798cfad2.png


Cazarea a fost tot la hotelul Livius, 80 lei / noapte fara mic dejun. Conditiile de cazare au ramas foarte bune, nimic nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuti.


Poarta geamiei Abdul Mecid [1856] era deschisa, asa ca n-am ratat ocazia.

 

image.png.a8202b2ceae58950a9a5e5afe6b011e6.png

 

image.png.90ee91fd4b5cf25ae54841d0bd370580.png


Rugaciunea de seara, la care am stat cateva minute, dupa ce m-am salutat de la distanta cu imamul [cel cu fes alb] si cei 3 credinciosi prezenti.

 

image.png.9f7156bcc635ffdf4b1c857868a2edcb.png


Din ce scrie pe Wikipedia, populatia musulamana din Medgidia este de 16,65 %.


Un anunt in scris in araba si turca.

 

image.png.904462aec4ce3fc9ed68deb6be400577.png


Imamii, la dispozitia comunitatii.

 

image.png.bee3b07116263677bb9693e0932754f4.png


Pana acum nu am stiut ca "Tanta si Costel" dau numele si unul festival national de teatru.

 

image.png.044967c63b2c3b25fd7fa95de031c4fd.png

Stiam doar ca dau numele unei carciumi.


Canalul, la ceas de seara.

 

image.png.4e4ab0d04e29505955ef472c98c29d1c.png


Plus desertul de la carciuma "Tanta si Costel".
 

image.png.a319a9fd4b30ad2328657478ff0eab48.png

  • Upvote 2
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta ai luat-o în camera de hotel, sau ți-au păstrat-o la loc sigur, altundeva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

 

Tot timpul cand m-am cazat la hotelul Livius (incepand din 2012) bicicleta a stat in camera. E drept ca tot timpul am fost singur si nu s-a pus niciodata problema de mai mult de o bicicleta in camera.

Poza de mai jos este din 2013.

 

image.png.9f37e619dced1a5a7b5943d17179b663.png

 

Doar in 2016 n-am mai gasit loc la hotelul Livius si m-am cazat la hotelul Dobrogea si atunci bicleta a stat legata de scara interioara, la parter, langa receptie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

 

Pe langa faptul ca poti lua bicicleta in camera (repet, la mine a fost vorba de o singura bicicleta) hotelul este foarte OK. Totul este foarte curat, camera spatioasa, baie la fel cu cabina de dus generoasa. 

De multe ori a fost nevoie sa opresc calofiferul pentru ca era prea cald in camera.

In concluzie, o locatie de recomandat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti nostalgic dupa vremurile cind semintele se vindeau la pahar in cornete de hirtie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

 

De cornet nu imi aduc aminte. Cel putin la mine in cartier marfa se livra direct in palma sau in buzunar, daca cantitatea era mai mare.

Imi aduc aminte ca paharul era masluit, in sensul ca avea fundul dublu.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sambata, 13.10.2018
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km


Medgidia [10:05] - Murfatlar [10:24] cu trenul Regio 8001, compus din vagoane cu compartimente, desi ma asteptatm la un tren cu vagoane etaje, asa cum erau in anii trecuti [asta pentru ca tot am vorbit despre criza de vagoane de la CFR].

 

image.png.451361e9d44b0372f0db44042e480c50.png

 

image.png.550908397d6aa1b148dc709d45413ece.png

 

image.png.035e62acd70a4bf9c02e01d541ac6141.png


Nasul a trecut pe langa mine, insa nu m-a intrebat nimic despre nici de bilet si nici de bicicleta.


Gara din Murfatlar, care se numeste in continaure Basarabi.

 

image.png.254de48d96e16b9c0d089ffff2aff30c.png

 

image.png.48bb00049e1977b89b3e3bfb562858a6.png


Sub podul peste Canal de la Murfatlar.

 

image.png.968f48c2046858aa8fd0ec8a765b425b.png

 

Drumul pe malul sudic la Canalui, spre Agigea [n-am mai fost pe aici din 2015].

 

image.png.ff7acb2857d09b3631427074c0d452ad.png


Zid de sprijin prabusit, pe malul nordic.

 

image.png.8c103c2185ac00f5ab2fa35ba959f533.png


In 2015, pe malul sudic inca era un santier pentru consolidarea unor bucati din zidul de sprijin iar acum lucrarea este finalizata.

 

image.png.b2f8db828cefe502aa4e5a4cb410bfc3.png


Mai de aproape, cuburi din beton si piatra de concasor.

 

image.png.ae7c23ea5791e26847d235621f6cb012.png

 

image.png.dc5309e582e1b57011348ab060ddc4d6.png


Simetrie.

 

image.png.8dd834ad8dd526622c3fd9a27118d06c.png


Malul nordic.

 

image.png.c6eaa03c9a36fea8cb55071345e8312e.png

 

Drumul de macadam ramane bun. Spre Murfatlar

 

image.png.615262d048204783c2349d9dc52657c0.png


si spre Agigea.
 

image.png.472690c849ab5ac8ff792f9ee8f4e92d.png

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare inscriptia aceea este in araba si turca sau doar in turca dar scrisa si cu litere arabe? Atatutk a introdus grafia latina in Turcia.

 

Interesant ca gara Basarabi mai are placuta model vechi cu sala de asteptare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

 

Nu stiu ce sa zic. Pare un afis informativ din zilele noastre si nu vreo inscriptie care sa dateze din vremea constructiei geamiei. As zice, fara pretentia ca am dreptate, ca afisul este in araba.

 

Cred ca la facultatea de teologie musulmana se studiaza araba, asa cum la facultatea de teologie ortodoxa se studiaza greaca veche.

Cu ani in urma, intr-o sambata seara, am vizitat geamia din Mangalia. Acolo am gasit un imam tanar, cu care m-am inteles in engleza pentru ca romana nu prea stia. Omu' mi-a spus ca era detasat cativa ani de la Istanbul la Mangalia. Tot el ne-a facut un tur al geamiei, apoi ne-a scris pe o tabla cu markerul numele noastre cu caractere arabe. Acum imi pare rau ca nu l-am rugat sa scrie si "gibonu" cu caractere arabe. 

 

In alta ordine de idei, chemarea la rugaciune se face in limba araba. Chiar daca lacasul de cult nu se afla intr-o tara araba, credinciosii stiu ce la spune muezinul, este oarecum un text standard

Sau cel putin asta mi-a explicat un chelner intr-o carciuma din Istanbul anul trecut.

 

Si inca ceva oarecum legat de subiect: la muzeul CFR din Bucuresti este expus (nu stiu daca in original sau copie) firmanul scris cu cacactere arabe, prin care sultanul Abdul Medcid (1839 - 1861) a dispus inceperea constructie caii ferate Constanta - Cernavoda, prima cale ferata din Imperiul Otoman.

 

Referitor la gara Basarabi, intr-adevar, acele placute par din alt timp. Data viitoare cand ajung pe acolo le voi face o poza mai de aproape, plus interiorul garii. Sper sa le mai gasesc si sa nu aibe soarta telefonului public cu fise din gara Medgidia (detalii despre telefon in primele pagini ale acestui topic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 13.10.2018 - Partea a II-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km


Un fel de petrolier fluvial [luquid cargo]

 

image.png.c6681854184dc6fcf7cc2730ea0d088e.png


din Olanda.

 

image.png.9c73eb2cbf913adc8826f765e278228a.png


Bucata invadata de vegetatie.

 

image.png.8a07f6ab7272436711be2fd9a46074ed.png


Autostrada A2 vazuta de jos.

 

image.png.393773c6691938593c953d442c141e04.png


Drumul ramane acceptabil.

 

image.png.193f2e212b8e01030f6d0d8e72da515b.png


Drumul care face legatura intre malul Canalului din drumul din camp care merge la Monumentul Tineretului de la Straja.

 

image.png.4e61af3f0cf6ae2bab4b5df5a7b2401d.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 13.10.2018 - Partea a III-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km


Pana la Monumentul Tineretului de la Straja nu a mai durat mult.

 

image.png.50cfc1ee79f6ecdd2340dcda7840bee6.png


Pana acum, desi am fost aici de mai multe ori, nu am remarcat zidul de sprijin [nu stiu daca asta este denumirea corecta] de la baza monumentului.

 

image.png.652d45cf2191c4bd6a54b9e5df85c861.png


Trafic pe Canal.

 

image.png.6d9a8301f3666630b7d273a1cf0a75f4.png

 

image.png.4ea2a1500d6e9f5d652b471108390d8f.png

 

image.png.1fa5bea28724cf002b23effc30c72cd0.png


Daca stie cineva sa explice ce se vede in pozele de mai sus, mai putin impingatoarele, raman dator.


Aglomeratie.

 

image.png.928a39010f06a9d34b9b473383962d4b.png

 

image.png.ddbeb69c14ccf2dc69c13785f2e8da68.png


Daca am inteles bine, conform proiectului initial aici se pare ca urma sa fie construit un amfiteatru.

 

image.png.f58fcfd7d4515886f2f15002306a3c03.png


Revenind la monument, dimensiunea acestuia comparativ cu bicicleta [baza are 10 m inaltime iar statuia 38 m inaltime].

 

image.png.f239b24c65d86e5c6fd865802a9ddd19.png


Privelistea de la monument ramane una dintre cele mai frumoase din RO.


Spre Cernavoda.

 

image.png.3f097f823f4c71af1ecb143d7b004ce5.png


Spre Agigea.

 

image.png.00a991dcbdad2239d4979eadffbff438.png


Drumul betonat care face legatura dintre drumul de macadam de pe camp si baza monumentului.

 

image.png.876c55f49e34cbf6a194df597521b364.png


Vazut mai de la distanta.

 

image.png.2e037228fb17f0eaaf5c29f52abe4da0.png


Drumul care coboara pe malul canalului.
 

image.png.dabcbabdaac41e9b85ec2f2903093e03.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impingatoarele alea transporta doua "gabare". (Un fel de pontoane "mobile"/bacuri.)  Incarcarea/descarcarea pe gabara se face cu ajutorul rampei de acces situata la prova. Daca nu ma-nsel traversarea canalului Dunare- Marea Neagra s-a facut o perioada chiar cu una dintre ele, pe la baza podului vechi, la Agigea, intr-o perioada cand circulatia pe pod a fost oprita. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blebeanu Lorin

 

Multumesc frumos pentru explicatii.

 

Conform dex online, gabara = "Navă pentru încărcat și descărcat vapoarele care nu pot acosta în raza portului sau pentru transportul pietrei la lucrările de construcții hidraulice".

Cat despre rampele de acces de la prora, acum imi este clar motivul pentru care gabara are acele turnuri doar la un capat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

 

Foarte tare link-ul. Multumesc frumos, nu il stiam. 

In plus, din link-ul pus de tine am vazut pentru prima data cum aratau basoreliefurile de la baza monumentului de la Straja.

Vor mai fi cateva vorbe despre monument, la finalul povestii zilei.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sambata, 13.10.2018 - Partea a IV-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km


Calitatea drumului mai scade.

 

image.png.8d33fe88110a4fb9fb23044c7ee3f286.png

 

image.png.566dfd49e913360a0ecf043ff63d842d.png


Am stat putin de vorba cu niste pescari si mi-au spus ca am procedat bine ca am coborat pe malul canalului, deoarece imediat dupa monumentul de la Staja sunt niste saivane de oi, cu cainii aferenti, de care mi-ar fi fost foarte greu sa trec pe bicicleta.


Mai apar si niste balti.

 

image.png.cd685bba21b4a1bb92c14d5c3c1b582b.png


Insa nimic de speriat, se poate merge direct prin balta, sub apa solul era tare si fara noroi.


Mai exista si varianta impingerii bicicletei direct pe malul canalului, insa nu merita.

 

image.png.856d28fcaec59530e2b0f01de95693bf.png


Spre Agigea.

 

image.png.2fa7848dd79abe8c6b3200d039ac75b1.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 13.10.2018 - Partea a V-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km


Taluzarea malului vazuta mai de aproape.

 

image.png.9d3809240055197234f64ee14b73f815.png


Pentru o variatie de traseu, la bifurcatie am ales drumul din drepta care urca in camp.

 

image.png.fd45bd4bf732ca8f9d8dd158a16059c2.png

 

image.png.37f909b62397e92344957980631cfa5f.png


Drumul din camp este foarte bun.

 

image.png.b743f75cac2f9de808da4e42e40ac8d4.png


Canalul vazut de sus.

 

image.png.0060d5a24791426b91a7f8aeee4ad0a7.png


Pauza, cauzata de o pana la roata spate.

 

image.png.f9641a9c30fb16ebd5376bf7b213f417.png


Podul de la Agigea si podul din capatul autostrazii A4.

 

image.png.1c4550925bee0a3cadeeaf8c824b9735.png 

 

In apropiere de podul de la Agigea am revenit pe malul canalului prin poarta care era deschisa.

 

image.png.c9c2aea386b047c1c4687176effb6c33.png


In anii trecuti aici era o ghereta pentru paznici si un panou lipsa in gard astfel incat pietonii si biciclistii nu depindeau de poarta pentru vehicule.

 

image.png.4f4485e1a0421dbf761cb38928ad3c8c.png


Podul de la Agigea.

 

image.png.8a3dc00c14f7c3f221f73c3d2ce2fbea.png


Sistemul de prindere al tablierului.
 

image.png.aa255382097255a91de3ff4dff0973f9.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 13.10.2018 - Partea a VI-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km


Un convoi de barje se apropia de ecluza de la Agigea.

 

image.png.9d799334d593c41efbe88395f22699e6.png


Imbinarea dintre barje.

 

image.png.273fdc8c9f172bf73ab9c1c30667bca1.png


Impingatorul Chelyabinsk din Izmail.

 

image.png.94583aec819dad13003ae1f412b2d8df.png

 

image.png.6880b3f53adf1b4eff4a8970aa2a27dc.png


Si denumirea impingatorului scrisa cu chirilice.

 

image.png.bf7befec2ac700961e4d205c97b9831a.png


Cabina de comanda culiseaza vertical

 

image.png.7b01bb1e6f3ef63f20b2b3f918bff4ab.png


iar scara de acces in cabina culiseaza orizontal.

 

image.png.fbebd4a6e247f2692bc61767b816ce06.png


Manevra de lipire de malul canalului [sigur asta nu-i denumirea corecta].

 

image.png.d936ecd21af4817a15a369b53a9c10c9.png


Si rezultatul final.
 

image.png.08fcd3f66ac68a179b52a7cc334bcaae.png

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 14 ore, gibonu said:

Manevra de lipire de malul canalului [sigur asta nu-i denumirea corecta].

 

Manevra respectiva se numeste acostare.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 23 ore, gibonu said:

Imbinarea dintre barje.

 

image.png.273fdc8c9f172bf73ab9c1c30667bca1.png

 

Imbinarea între nave, numita amarare se face prin parâme vegetale, sintetice, metalice sau mixte care se înfășoară pe babale (dispozitivele in forma de ciuperca de la bordul navelor sau de pe cheu).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

Multumesc.

Continuarea anul viitor, pentru ca anul asta s-au terminat plimbarile pe canale.

 

@TAZ

Multumesc frumos pentru completari.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sambata, 13.10.2018 - Partea a VII-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km


Podul [vechi] de la Agigea total functional, dupa o lunga perioada de renovare.

 

image.png.1d4bd3bf331353b71a906550c95b3f62.png


Partea superioara, de unde coboara cablurile [parca tiranti se numesc] care sustin tablierul.

 

image.png.db9c7ceba66575de8ce993a4039f6bfb.png


Trotuatul podului este generos, se poate merge foarte bine cu bicicleta.

 

image.png.fc4543f37d2494a630156977e6f6112e.png


Ecluza de la Agigea.

 

image.png.2b60bd8a4f2ae2276112ea34420c0809.png


Gabara care m-a depasit la monumentul de la Straja acum astepta intrarea in ecluza.

 

image.png.4a3520a4d001bd7684a581b775a2bbb3.png


Canalul vazut de pe podul [vechi] de la Agigea.

 

image.png.a48578297104eda853f9d8db4e45fb84.png


Pana la gara Constanta nimic deosebit. N-am masurat, insa gara pare mult mai aproape de intrarea dinspre Agigea comparativ cu intrarea dinspre Mamaia.


Autobuz MAZ 107 al transportului public din Constanta. 

 

image.png.40ec3c3f4579499f0da45e0dfa21030b.png


Dotat cu directie pe ultima punte spate.

 

image.png.8e13de73f3fb1a744d02f3357fc04cf5.png


MAZ = Minski Autamabilny Zavod [Uzina de automobile din Minsk].


Automotor seria 78 pregatit sa plece la Mangalia.

 

image.png.4db0c688d0a4db49821f4a0442ccbcc5.png

 

image.png.e3aced86af967d68fa6e6e8ad655d324.png


Nu credeam ca aceste automotoare sunt inca functionale. In aprilie anul asta, pe ruta Mangalia - Constatanta era disponibila o Sageata Albastra.


Pana la Medgidia nimic deosebit.

 

image.png.f997fb404b503b248aeb68b0e43cb8ed.png


Ca de obicei, seara s-a terminat cu un sprtiz si o pizza la carciuma Tanta si Costel.
Cam asta a fost. Pana data viitoare cand ajung pe Canalul Dunarea - Marea Neagra, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un documentar, interesat dupa minte mea, din seria "Adevaruri despre trecut" de la TVR 1.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesante turele astea pe canal. Oare Administratia ar fi deschisa spre o colaborare  cu grupuri de biciclisti pentru acces mai facil in zona?

 

Sau aberez? Sa zicem daca li s-ar propune sa deschida malurile pentru biciclisti, fie cu pista amenajata fie cu drumurile astea de acuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.