ceoby

Ajutor bicicleta de oras, rapida si eleganta

Recommended Posts

Salut,

Sunt un ciclist singuratic, din pacate nu am prieteni cu aceasi pasiune, motiv din care nu reusesc sa schimb idei, sfaturi, teste cu alte biciclete, etc. Vreau sa imi aleg o bicla buna de oras. Cer sfaturi de la voi.

De ce am nevoie:

-SIGURA, frane bune (ieri m-a luat unul pe masina, daca as fi avut frane mai bune l-as fi putut evita eu)

-transport prin Bucuresti, distanta media 17-20 km pe zi, de obicei fac 2 drumuri de cate 8,5 km fiecare dar si drumuri mai mici de la un sediu la altul

-eficienta, nu vreau sa ajung imputit la munca de la prima or ;), dar nici sa merg cu 10 Km/H cu nu stiu ce bicla fara viteze. Schimb des vitezele. Am ceva rampe pe traseu. Cand merg cu 25 merg cu o viteamare, semafoare intersectii mari cobor cateva trepte. Spunea un "meserias" ca fraieri vor viteze, eu le gasesc utile.

-cat se poate de comoda si manevrabila fara sa afecteze prea mult eficienta

-frumoasa :)

-portbagaj. Nu sunt genul care merge toata ziua cu ghiozdanul in spate

-stau la bloc si e un pic periculos cu furatul. Stau si la 10 :). O las asadar jos in scara blocului. Am avut parte de 2 furturi pana acum. Una sclipitoare ar dispare foarte rapid probabil.

Am avut pana acum first bike MTB, parea ok s-a furat. Ocazia cu care noua bicicleta s-a materializat intr-un DHS, ceva gen cursiera, sau mai degraba. Intelesesem de la prima ca nu e necesara MTB pt buc, m-a prostise un vanzator ca pt gropile si bordurile noastrea, bla, bla, bla.

Am vazut in tari civilizate de oras, elegante, cosuri, in care stai drept. Nu imi dau seama insa cat de eficienta sunt energetic. Par lente. O cursiera nu vreau, merg de obicei elegant imbracat, si fara aripi suport de carat, prea aplecat. Asa ca nu stiu ce sa aleg gen cursiera cu ghidon drept rapid si eficient sau un city bike elegant cu schimbatoare in butuc, dinam in butuc, etc.

As aprecia enorm un drive test cu cele de oras cu care nu am avut ocazia sa merg decat in decatlon.

Am un buget de 1500 ron si vreau sh, sunt constient ca nu e un buget prea mare, desi am gasit interesante in decatlon la banii astia.

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă o laşi în scara blocului se va fura indiferent cum arată.

Ca recomandări: roţi de 28", cel puţin 3 viteze pe spate, 5 sunt suficiente, 7 ideale. Manete (combo sau separate) tip trigger. Anvelope cu profil de asfalt, recomand grosime minim 1.60" sau 35-38mm. Apărători la roţi. Poţi folosi portbagaj pe spate dar îţi va trebui geantă specială pentru el, sau coş pe faţă, care mi se pare mult mai practic pentru încărcături mici de oraş, am început şi eu să iau în considerare varianta asta.

Dinam şi viteze în butuc sunt o idee foarte bună.

Prin trafic oricum o să mergi cu 15km/h foarte des. Deci nu cred că e o problemă poziţia verticală sau semi-verticală. Obţii în schimb confort, mai ales cu o şa cu arcuri.

Vorbeşte şi cu Lucian, la ce buget ai probabil că-ţi poate face ceva super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mult prea multa bataie de cap daca bicicleta va sta la parter in scara blocului putem spune ca proiectam o bicicleta pentru pungasu de rand din romania poate ar trebui sa ne gandim la preferintele lui... orice bicicleta ai avea se va gasi cineva sa o fure!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca ,o semicursiera este ideala pentru dumneavoastra .Cu ghidon drept cu frane in V care sunt foarte eficiente si aripi pentru mizerie.Cu furatul si cu tinutul la scara blocului din pacate nu sunt soluti.Daca la parter este o uscatorie eventual o vorba buna cu administratoarea si chiar si o bere din cand in cand pot rezolva problema. In Ardeal toata lumea la bloc tin toate bicicletele la parter si culmea nelegate .

bafta si multa sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai deunazi povestea cineva ca i-a furat bicicleta de pe hol la ultimul etaj. Daramite de la parter. Mai citeste topicuri despte furat si poate ai sa-ti schimbi modul de a o pastra. Altfel dai 1500ron ca sa ai bicicleta cateva luni. Asa ca daca vei ajunge la concluzia sa o tii in casa ia in calcul si greutatea. Sau pe spate pui o aripa mai scheletica, orizontala, ca sa poti pune bicicleta verticala in lift.

Si eu am o cursiera si una de oras pliabila. Paradoxal dar si in oras tot cu cursiera ma descurc mai bine. In primul rand ghidonul mai ingust ma ajuta mult la strecurat. Apoi e mai usoara si sar-cobor mai usor borduri, gropi... Ca vizibilitate, pozitia nu e cu mult mai joasa. Am si pedale cu pantofi care ma ajuta la asta. Obisnuinta de a sta in sa mult timp sterge diferenta de confort intre ele, atat ca sa cat si ca grosime a cauciucurilor. In caz de sosea uda (sunt fara aripi), din rotile de cursiera sar mai putini stropi. Cea de oras are cauciucuri 26x2 cu un pic de profil si e logic sa arunce apa mai multa. Vitezele parca le schimb ceva mai usor la cea de oras, sunt in stilul ca acceleratia la motociclete. Si la frane parca ajung mai usor la cea de oras. Cea de oras are cric si o pot rezema unde mi se pare mai sigur sau mai la vedere dintr-un magazin, oricum stau maxim 10 min si o leg. Daca stiu ca unde plec voi avea nevoie sa las bicicleta mult timp afara, plec cu altceva, masina, transport in comun etc. Stau la et 2 si le urc-cobor cu carca. Cea de oras are vreo 14kg, cursiera vreo 9 si ceva, deci se simte ceva.

Nu fac pledoaria cursierei in oras, insa daca ar fi sa iau eu, as lua ceva usor cu ghidon drept. Cea de oras am luat-o asa pentru ca am vrut neaparat pliabila din cauza spatiului in casa (si sotia are 2 biciclete din care una pliabila cu roti de 20'') si nu prea am avut de ales. Nu spun ca intre variante fusese si la mine una cu roti de 20'', ceea ce nu e o solutie chiar de lepadat, contra a ceea ce vor zice unii, mai ales cand ai o problema de sptatiu. Am mers si eu cu a sotiei si e foarte ok..Alte chestii gen dinam in butuc sunt mofturi in oras. Luminile cu baterii/acumulatori aaa tin cu lunile. Poate cu schimbator in butuc, e mai elegant, fiabil, fara intretinere si nici n-ai nevoie sa schimbi diferite grupuri de pinioane ca la cursiera, de plat, de catarare etc. Portbagaj as lua unul cu prindere pe tija de sa cu geanta aferenta. Suporta vreo 10kg, pentru mine suficient, ca varza pentru iarna o iau cu masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar fi cateva variante de la kona pentru asa ceva, ai avea o varianta mai scumpa decat bugetul tau dar care din cand in cand iti va permite si altceva decat naveta de oras si inglobeaza si toate cerintele de frumusete versatilitate suplete etc ar fi o kona jake, sau ceva mai ieftin mai putin supla o kona dew, http://www.निषिद्ध/biciclete/de-oras/bicicleta-kona-dew-plus-city-trekking-mountain-bike-a116245081

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu ai prejudecăți sexiste, eu ți-o recomand pe asta

http://www.dirtbike....reking-city.htm

Imi place, e de luat in seama.

"Prin trafic oricum o să mergi cu 15km/h foarte des. Deci nu cred că e o problemă poziţia verticală sau semi-verticală. Obţii în schimb confort, mai ales cu o şa cu arcuri."

Cu actuala bicla care pt un forum ca asta e inexistenta am media de 20 KM/h cu varfuri de 45-50 KM/H, pt statiscitici folosesc endomondo pe tel. Nu alerg meru, nu am tinuta si nici destinatia pentru, dar o viteza de 22-25 km cu actuala pot sa sustin pentru traseul meu.

Daca tot merg pe o tinuta gen cursiera care este marimea optima pentru diametrul rotii si latimea/inaltimea cuciucului ? Daca tot o sa fie mai anorexica as merge atunci pentru eficienta maxima (rezistenta minima la inaintare).

Si cred ca am uitat , am 1.73 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faci sau ai făcut deja traseul vizat pe bicicletă? Cu ce fel de anvelope? Ce dimensiuni (diametru şi grosime) şi ce fel de profil?

Eu am resimţit clar reducerea confortului când am trecut de la 48mm grosime la 38. Nu e un capăt de ţară, e ok şi aşa, dar se simte. E drept că e şi mult mai sprintenă (un plus de 5km/h în toate condiţiile). Ideea e că vei face un compromis între confort şi viteză.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una dintre cele mai elegante biciclete de oras cu care m-am plimbat a fost un "commuter bike" de la Nirve si anume Nirve Brookhurst Imperial Blue cu butuc cu 7 viteze integrate Shimano Nexus 7,cadru usor Cro-Mo de cursiera,roti 700x25c,frane Tektro R365,aparatoare pantaloni si o sea incredibil de comoda.Bicicleta am pozat-o in urma unui test drive insa pretul e in jur de 2000 de ron si nu am dispus de suma respectiva la acea data:

Imagine postatăImagine postată

P.S.--Asta e bicicleta mea preferata de oras pe care as cumpara-o cu ochii inchisi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faci sau ai făcut deja traseul vizat pe bicicletă? Cu ce fel de anvelope? Ce dimensiuni (diametru şi grosime) şi ce fel de profil?

Eu am resimţit clar reducerea confortului când am trecut de la 48mm grosime la 38. Nu e un capăt de ţară, e ok şi aşa, dar se simte. E drept că e şi mult mai sprintenă (un plus de 5km/h în toate condiţiile). Ideea e că vei face un compromis între confort şi viteză.

Fac deja traseul. Cu privire la pneuri revin cu detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până atunci, poate ar trebui să adresăm nişte afirmaţii de mai sus. :)

In primul rand ghidonul mai ingust ma ajuta mult la strecurat.

Dacă te "strecori" atât de aproape (de maşini?) încât să conteze 10-15cm, deja ai alte probleme.

Ca vizibilitate, pozitia nu e cu mult mai joasa.

O cursieră îţi limitează mult câmpul vizual spre spate. Dacă ai retrovizor e ceva mai bine, dar tot n-aş zice că nu e o diferenţă faţă de o poziţie mai ridicată.

Am si pedale cu pantofi care ma ajuta la asta.

Nu mi-e foarte clar la ce anume spuneai că te ajută... dar nu mi se pare că e o idee bună să-ţi legi piciorul de pedală, în trafic. Dar asta e discuţie lungă şi veche.

In caz de sosea uda (sunt fara aripi), din rotile de cursiera sar mai putini stropi.

Asta chiar e o metodă interesantă de-a alege anvelopele, după cât de rău te vor uda când n-ai aripi. De ce nu pui aripi, că nu înţeleg?

Vitezele parca le schimb ceva mai usor la cea de oras, sunt in stilul ca acceleratia la motociclete. Si la frane parca ajung mai usor la cea de oras.

Manetele nu ţi le pui cum vrei tu, de ce tip şi în ce poziţie sunt mai manevrabile şi sigure? De ce vorbim de ele de parcă ar fi pe o bicicletă de închiriat şi n-ai avea nimic de spus?

Alte chestii gen dinam in butuc sunt mofturi in oras. Luminile cu baterii/acumulatori aaa tin cu lunile.

Alea care-s făcute doar ca să ştie şoferul că e ceva acolo (dar nu unde sau ce), da, ţin cu lunile... dacă vrei să vezi tu ceva sau să ştie şoferul unde eşti şi în ce direcţie mergi, o să vrei ceva mai puternic/deştept. Caz în care un dinam în butuc îţi asigură funcţionare nelimitată, fără surprize. Nu l-aş numi moft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una dintre cele mai elegante biciclete de oras cu care m-am plimbat a fost un "commuter bike" de la Nirve si anume Nirve Brookhurst Imperial Blue cu butuc cu 7 viteze integrate Shimano Nexus 7,cadru usor Cro-Mo de cursiera,roti 700x25c,frane Tektro R365,aparatoare pantaloni si o sea incredibil de comoda.Bicicleta am pozat-o in urma unui test drive insa pretul e in jur de 2000 de ron si nu am dispus de suma respectiva la acea data:

Imagine postatăImagine postată

P.S.--Asta e bicicleta mea preferata de oras pe care as cumpara-o cu ochii inchisi :)

Nirve-le ăsta l-am testat și eu, la un moment dat mă tenta. Prețul nu ar fi foarte mare, că e fain lucrat, mult mai bine decît multe alte mizerii noi la prețuri comparabile.

Însă este foarte lent, are un raport maxim de transmisie de circa 2.5/1, ceea ce e infim. În plus, jantele sînt foarte slabe.

Dacă l-aș fi luat, ar fi trebuit să-i refac roțile cu niște jante mai zdravene (orice jantă dublă de cursieră e mult mai bună ca cele cu care vine Nirve în dotare) și să-i modific raportul de transmisie.

Am considerat că nu merită efortul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă te "strecori" atât de aproape (de maşini?) încât să conteze 10-15cm, deja ai alte probleme.

Pentru mine contează enorm și 5 cm la lățimea ghidonului, indiferent pe unde merg. Mi-am tăiat toate ghidoanele la lățimea celor de cursieră, chiar sacrificînd din confortul mîinii/degetelor pe manetele schimbătoarelor. Eu ce probleme am ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am constat ca sunt unele intesesctii unde nu poți sa treci printe masini, prea înghesuie sau câte unul între benzi, dacă chiar mă arde o iau pe trotuar. Revenind la oile noastre, stau pe bd. Bucurestii noi, e cineva de prin zona? As vrea sa știu ce înseamnă o curisiera ușoară, un treking, un bike adevarat de oraș cum am văzut in München si Viena.

Degeaba mă uit la poze. zice un coleg ca 10 mm mai ingust la un pneu ii da un spor de 5 km. Alt coleg ca o curisiera de 7-8 kg zboară, mie greu sa înțeleg si sa aleg. Oricum nu o sa aleg nimic fără ride, chiar dacă îmi va intarzia achiziția, mai bine ii schimb franele la DHS si mici reparații, reglaje pana înțeleg cu ce se mănâncă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până atunci, poate ar trebui să adresăm nişte afirmaţii de mai sus. :)

Dacă te "strecori" atât de aproape (de maşini?) încât să conteze 10-15cm, deja ai alte probleme.

O cursieră îţi limitează mult câmpul vizual spre spate. Dacă ai retrovizor e ceva mai bine, dar tot n-aş zice că nu e o diferenţă faţă de o poziţie mai ridicată.

Nu mi-e foarte clar la ce anume spuneai că te ajută... dar nu mi se pare că e o idee bună să-ţi legi piciorul de pedală, în trafic. Dar asta e discuţie lungă şi veche.

Asta chiar e o metodă interesantă de-a alege anvelopele, după cât de rău te vor uda când n-ai aripi. De ce nu pui aripi, că nu înţeleg?

Manetele nu ţi le pui cum vrei tu, de ce tip şi în ce poziţie sunt mai manevrabile şi sigure? De ce vorbim de ele de parcă ar fi pe o bicicletă de închiriat şi n-ai avea nimic de spus?

Alea care-s făcute doar ca să ştie şoferul că e ceva acolo (dar nu unde sau ce), da, ţin cu lunile... dacă vrei să vezi tu ceva sau să ştie şoferul unde eşti şi în ce direcţie mergi, o să vrei ceva mai puternic/deştept. Caz în care un dinam în butuc îţi asigură funcţionare nelimitată, fără surprize. Nu l-aş numi moft.

Scuze. M-ai convins. Am scris numai prostii. Bine ca nu m-ai vazut si cum abia merg pe bicicleta. Pe viitor o sa fiu mult mai retinut daca nu ma pot ridica la nivelul discutiei. Nu inteleg de ce nu i-ai spus tu din prima ce bicicleta sa-si ia si ne mai lasi pe noi cu tot felul de aberatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zice un coleg ca 10 mm mai ingust la un pneu ii da un spor de 5 km. Alt coleg ca o curisiera de 7-8 kg zboară, mie greu sa înțeleg si sa aleg.

Nu e foarte greu de înţeles. Cu cât anvelopa e mai mică cu atât rulezi mai sprinten (pe asfalt). Cu cât e mai mare, cu atât creşte confortul (volum mai mare, amortizare mai mare la denivelări, gropi, linii de tramvai etc.) Ideea e să găseşti punctul între ele unde raportul dintre viteză de rulare şi confort te satisface pe tine.

Oricum nu o sa aleg nimic fără ride, chiar dacă îmi va intarzia achiziția, mai bine ii schimb franele la DHS si mici reparații, reglaje pana înțeleg cu ce se mănâncă.

Asta e o idee foarte bună. Este oricum mai ieftin să faci asta cu o bicicletă existentă decât să iei una complet diferită. Şi ai putea deja face îmbunătăţiri la pneuri, dacă ai de exemplu din cele cu profil ţepos de offroad, o trecere la ceva cu profil de asfalt se va resimţi substanţial.

Am scris numai prostii.

N-o lua şi tu aşa. Te-am întrebat la modul serios de ce ţi-ai dori să mergi pe ud fără aripi, sau de ce nu-ţi pui manetele cum vrei tu. Îmi zic părerea, zi-o şi tu pe-a ta, discutăm, că de aia e forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Că te apropii la 5cm de maşini? :)

Ăia 5 cm în plus sau în minus pot face diferența dintre a te lovi sau nu cu un obstacol ce îți apare pe neașteptate: portieră de gipan cît aripile de condor, vreun tembel care te "șterge" cu mașina cu peste 60-70-80 km/h, etc. Iar uneori chiar trebuie să te apropii la 1cm de mașinile trîntite peste tot în orașul ăsta, pe carosabil, pe trotuar, sau jumi-juma, că altfel nu ai cum trece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wirespot: 5 cm la ghidon se simt f tare, 10-15 cm... tu stii ce vorbesti? Cu un ghidon de 60 iei toate oglinzile la stop (adica trebuie sa fii foarte atent)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ştiu, că eu când mi se pare că n-am loc să trec mă opresc, nu mă "strecor". La fel când apare brusc un obstacol, frânez, nu trag stânga.

De ăia care trec pe lângă tine venind din spate într-adevăr n-ai cum să te fereşti, dar de ăia de care mă apropii eu, da. Ori am loc să trec cu suficient spaţiu, ori nu.

De asta spuneam mai sus că atunci când încep să conteze 5cm deja te-ai pus în situaţii în care ai oricum alte probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Strecuratul", fie el de bun simt, fie d'ala nesimtit (treceri pe rosu, depasiri ilegale, neacordare de prioritate, indoit oglinzi etc.), face parte din pedalarea urbana. Altfel de ce ar mai fi bicicleta mijlocul de transport ideal intr-un oras aglomerat, poluat si lipsit de infrastructura velo? Daca nu te strecori si stai in curul masinilor, al celor care parcheaza prost si al altor monumente de prostie, care mai e avantajul bicicletei, mai ales ca vrei nu vrei tot tragi pe nas noxe si praf cacalau?! Plus ca o bicicleta "strecurabila" iti ofera si acea viteza necesara deplasarii in timp util prin oras. Desigur ca nu vorbesc despre deplasari de tip alleycat.

Din punctul meu de vedere bicicleta ideala pt oras e cursiera cu angrenaj compact si cateva pinioane, furci si tija de sa din carbon, roti rezistente, anvelope de 28c, aripa d'asta si luminite tip Skully. Ideal mi se pare a fi un ciclocross cu frane pe disc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.