Andrei1988

Reconditionare Motobecane Prestige

Recommended Posts

Sunt nou pe forum si imi prezint si eu proiectul meu un Motobecane frantuzesc model Prestige. Bicicleta am cumparat-o in iulie anul acesta nefunctionala, cablurile de la schibmatoare si frane erau ruginite si nu mai culisau. a fost demontata si curatata, strans mjlocul pentru ca avea joc, cablurile le-am schimbat cu unele china pe moment, am unflat rotile si am facut vreo 500 km cu ea. Fiind cadrul potrivit mie am hotarat so reconditionez, si aici am nevoie si de niste sfaturi pentur ca de vreo 2 ani am invatat sa merg pe bicicleta si nici nu mi-au trecut prea multe prin mana. am uitat sa fac poze cu bicicleta in starea initiala dar avea portbagaj si niste aripi mari si urate cromate pe care le-am dat jos.Cadru si echipare ar fi cadru din teava reynolds 531 mufat, 5 foi shimano care sigur nu-s originale, brate +foi stantate motobecane, pe spate scrie takagi japan,manete frane cu manere de siguranta dia compre japan, frane motobecane center pull lever cred ca se numesc, saboti ceva chinzesc ieftin pusi de mine la repezeala, sa motobecane touring cam jumulita cere reconditionare, schimbatoare shacs hurret si manete schimbator neindexate pe cadru tot shacs hurret.

post-14419-0-03649800-1351430893_thumb.jpg

Bicicleta cu aproape toate piesele date jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-14419-0-17369100-1351431146_thumb.jpg am dat stickerele jos, cadrul lut la smirghel de 250, nuam dat toata vopseaua jos fiindca rugina multa nu a fost si imbracat in spritz chit cu inhibitor de rugina.

post-14419-0-45954800-1351431152_thumb.jpg Mijlocul desfacut si curatat, aici ar fi niste probleme pentru ca as vrea sa pun monobloc dar nu stiu ce tip de filet am. francez nu este petnru ca piulita fixa se desface invers. Ar puteafi englezesc sau cel mai rau elvetian. nu stiu cesicumpoate are cneva vreun sfat.

post-14419-0-97142600-1351431154_thumb.jpg Cuvetaraia desfacuta si curatata.

post-14419-0-95618900-1351431158_thumb.jpg Un micaccident in care am distrus pipa, acum ori fac rost de una la fel ori pau una din accea care se prinde cu suruburi dar nu stiu daca se potriveste si iar am nevie de sfaturi ce sa masor cum sa masor.

in cam 2 saptamani iau si vopseaua si lacul dar inca nu stiu nici culorile in care va fi vopsita.

post-14419-0-97910700-1351431156_thumb.jpg Emblema ei, as vrea sa stiu in ce an e facuta dar nu am gasit nimic pe net.

post-14419-0-47945100-1351431148_thumb.jpg

post-14419-0-56222900-1351431150_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuveta de pe dreapta butucului pedalier s-a desfacut spre dreapta sau spre stanga. Aveau francezii un standard nasol la filetul pedalier sper sa nu ai parte pe bicla ta.

Pozele sunt neclare, dar axul pedalier pare uzat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a desfacut spre dreapta, adica spre bascula bicicletei nu spre furca, deci nu ifrantuzesc, dar cika ar fiunul elvetian care are pasul ca cel francez sitotusi se desface ca la cel englzesc, cred cainainte sa fac comanda de monobloc ar trebui sa verific cu o cuveta cu pas englezesc.

axul pedalier se poate sa il fi strans eu cam tarela prima punere in functiune..si amf acut cam 500 km cu el asa, dar ax cred ca segaseste destul de repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emblema, după părerea mea, seamănă cu emblemele de la începutul aniilor ”80, înainte să dea faliment.

E faină bicicleta, trebuie să îți iasă ceva fain de tot. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia in considerare ca vopsitoria la bicicleta nu se face ca la masina, si eu am facut greseala asta, am curatat un cadru la smirghel am dat sprtzchit 2 maini apoi am aplicat 5 maini de vopsea si o mana de vospea cu lac, treaba a iesit foarte buna era o culoare draga mie un portocaliu foarte frumos cadru sclipea ca un soare se vedea superb imbracat cu piese negru mat etc dar am pierdut la capitolul greutate enorm am pus aporape un kil de vopsea spitzkit si lac pe el... m-am hotarat ca la urmatoru cadru sa merg pe salblare si vopsea direct, sau cel mai bine ar fi in camp electrostatic, dar daca nu o mai faci tu parca nu mai e la fel de frumos, in rest mult spor, o sa iasa treaba buna asteptam poze

Share this post


Link to post
Share on other sites

app la cadrele peugeot ce tip de filet e? ce monobloc se preteaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu vopseaua, nu simt nevoia de un cadru superusor, in realitate nici macar cursiera nu e fiindca o dau de gol urechile de la cadru pe care veneau prinse aripile, acum greutatea o sa mai scada din roti, cand am luato avand roata pe fata mai lata un pic si anvelopa 700x 28 si spate cred ca e originala. cu 700 x25 si vin niste roti cu 700 x20 tot de pe un motobecane cu cadru mixt, ceva roti rigida cu anvelope michelin care tre schimbate. Camp electrostatic si sablare, daca ramaneam in bucucresti aveam unde, dar in micul oras in care locuiesc acum nu face nimeni.

Cadrele peugeot depinde din ce an sunt, eu mai am si un peugeot de oras cu cadru columbus roti mai late portbagaj si aripi echipat shimano deore si are filet normal englezesc.

La a mea momentan nu stiu ce sa fac cu pipa, ori iau una la fel de pe una sh ori am vazut ceva adaptor cu gat de 1'' si iau o pipa din aia oversize dar imi e sa nu arate ingrozitor cu bicicleta montata. Acum ca trec de la una la alta am imbracat si bratele pedalierului cu spritzchit si ar veni vopsite , in teorie ar trebui sa tina vopseaua dar ramane de vazut.

Cu emblema cam din aceiasi perioada o datez si eu dar sigur o sa vad cand verific filetul la BB shell daca e altceva decat englezesc e sub 1980..si atunci am o mica mare problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai pun niste poze si cu celelalte biciclete ale mele si a sotiei.

post-14419-0-10905700-1351506779_thumb.jpg Nsu-ul cu cadru mixt despre care nu stiu absolut nimic, cadru mufat e a sotiei si merge fara sa se strice nimic niciodata iar cea cu mansoane visinii e un motobecane mirage cadru mixt.

post-14419-0-60302900-1351506781_thumb.jpg

post-14419-0-38455100-1351506896_thumb.jpgPeugeot prestige echipat deore, nu stiu nici anul nici nimic dar e draguta si destul de moderna.

post-14419-0-67759800-1351507141_thumb.jpg rusinea familiei, prima mea bicicleta care m-a lasat in drum la absolut fiecare excursie facuta cu ea, tot ei i s-au descentrat rotile dupa 2 gropi, schimba vitezele cand vrea ea, acum o folosesc ocazional prin tot felu de coclauri.

Ar mai fi si o tricicleta dar inca nu am poze cu ea. tricicleta e folosita la cumparaturi cand nu vreau sa pornesc masina si pe scuter nu am loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare am si eu un motobecane dar deocamdata este in asteptare !

Ce ai facut cu manetele de frana? le pastrezi pe cele originale?

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu manetele eu as merge pe cele originale, au rutare cablu pe sus si safety levers in caz ca nu mergi " in coarne" dar neavand materialul acela deasupra sunt cam urate.As avea o varianta sa iau o cursiera heavy tools cu shimano 105 , si sa iau franele si manetele si ghidonul dar nu mai am safety levers urile. Si parca mi-e mila sa dezmembrez cursiera aia si sa o duc la fier vechi.in schimb la manetele ei am o problema cu capetele acelea care vin pe manete, alea in care intra cablul ca nu stiu nici cum se numesc nici de unde sa le cumpar.

p.s frumos motobecane ul tau dar ce model este?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Club (cred asa scrie pe el) Eu am nevoie de roti complete. Cea de pe fata a fost data de fostul proprietar cu grunt sa nu rugineasca (si ea este de aluminiu) si cea de pe spate a fost inlocuita dar este de lovita si nu merge idreptata.

post-13531-0-49642600-1351511701_thumb.jpg

post-13531-0-05398700-1351511710_thumb.jpg

post-13531-0-97367900-1351511712_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saraca in ce hal a adus-o. nici a mea nu a fost stralucita dar nici asa de rau. Safety leverurile le-ai dat tu jos sau asa ai luat-o? ghidonul este identic cu al meu chiar si mansoanele dar eu am schimbatoarele pe caru jos montate, tot asa detasabile si neindexabile. Roti s-ar putea sa le dau eu pe ale mele cu care am luat bicla, eu am gasit altele tot de pe un motobecane cea pe fata tre centrata un pic iar cea pe spate e centrata impecabil dar cauciucurile sunt varza.Acum sa vad ce hotaraste cel cu rotile daca mi le vinde pe alea si gata sau le i-a pe ale mele + diferenta si mi le da pe ale lui.Interesant ca a ta are urechi pe cadru pentru camasile de la schimbatoare deci cred ca merg ergopowere, la mine nu sunt deci raman tot la schimbatoare pe cadru neindexabile daca nu cumva are altcineva vreo idee si mi-o spune si mie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru a monta ergopowere cred ca se gaseste un colier cu urechi de pus pe cadru unde sa te proptesti cu camasile de la cablurile de la ergopowere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Safety leverurile au existat dar mai am doar unul habar nu am unde a disparut cel de pe stanga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am luat vopseaua pentru cadru dar am verificat tipul de filet si este englezesc deci e fabricata in jur de 1983, problema e urmatoarea. Ce dimensiune trebuie sa aiba axul monoblocului? Cel actual are 124 mm daca l-am masurat bine dar as schimba lantul si pinioanele , acum am 5 pinioane cu 2 foi si as lua 6 pinioane pe filet cu acelasi foi. Nelamurirea mea vine cu lungimea axulul la monobloc care odata ca nu-l gasesc de fix 124 si daca schimb pinioanele sa nu trebuiasca cumva mai lung, ca sa nu stea lantul stramb. Daca poate cineva sa ma lamureasca l-as ruga tar emult sa o faca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pastrezi angrenajul nu trebuie sa schimbi axul. Lungimea axului nu se alege in functie de nr de pinioane.

Axul trebuie sa fie atat de scurt incat foaia mica sa fie la 2-3mm de cadru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci atunci o sa pun provizoriu vechiul ax, vad cum sta foaia mica si in functie de asta aleg si lungimea axului de la monobloc? pentru ca fix de124 mm nu am gasit pe net.

Si da.. s-a confirmat ce ai scris tu intr-un post anterior, axul si cupele sunt uzate deci obligat trebuie sa le schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata si vopsitoria.mai am de montat cabluri schimbatoare, un set de anvelope si e gata de plimbare. Si o alta sa asta e foarte comoda dar si foarte rupta fiind cea de acum 30 de ani.

post-14419-0-65473800-1353483239_thumb.jpg

post-14419-0-25638900-1353483241_thumb.jpg

post-14419-0-86015700-1353483242_thumb.jpg

post-14419-0-86530200-1353483244_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.