Sign in to follow this  
revolt

Ajutor identificare

Recommended Posts

Salut, sunt nou pe forum si am o rugaminte referitor la o cursiera? vintage "Favorit", nu stiu ce model este, cine ma poate ajuta:post-14415-0-62853000-1351611204_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se observa bine in poza, dar daca schimbatorul de spate este tot Favorit si este facut din aluminiu si plastic, e un Favorit Special din anii 70. Da mai multe detalii, despre schimbatoare, butuci, cercuri, manetele de pe cadru(daca sunt invelite in plastic si scrie Favorit). Furca nu pare originala. Ar putea fi una italiana, scoate roata din fata si vezi daca scrie ceva pe urechile furcii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, schimbatorul spate si manetele de pe cadru sunt alu+plastic "favorit", butuci "RENAK" , frana spate "Rasant", pedale made in DDR, la fel tija de la sa (DDR). Favorit-ul Special are alta furca, cu ceva ornamente, asta nu are; pe pipa la Favorit este logo-ul "favorit" pe care bicicleta mea nu il are.

Ma mai intereseaza daca merita sa ii schimb rotile cu ceva pe camere deoarece rotile acuale pe baieuri sunt in stare proasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul este favorit cu piese favorit se vede pipa favorit deraiorul fata favorit .Furca este de diamant iar renak au fost piese foarte bune facute de RDG. cercul din fata sigur este tot Renak pentru baieu.Furca de favorit era una mult mai usoara apoximativ 700 gr si prelua superb vibratile .Furca de Diamant avea 1kg si era copiata de RDG de la Cinelli.

Daca gasesti furca originala care are o forma de 3 gheare ar fi grozav .Avea un unghi mai mare si era renumita ce frumos prelua vibratile chiar si pe piatra cubica .Favoritul Special Praga-berlin-Warsovia a fost cea mai reusita si era din tevi REYNOLDS

lA OKAZI a fost un favorit original cu piese campa la cateva milioane.In orice caz vezi daca pe furcile spate si fata scrie ESKA .Asta era marca Cehoslovaca a pieselor si stanta pe furci

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Favoritul special avea echiparea standard facuta cu piese favorit de aluminiu&plastic, dar urechile de prindere ale rotii din spate erau mai mari si mai grosolane, ca si cadrul dealtfel. Cadrul tau e mai fin, cred ca e un Favorit mai vechi(si mai bun) decat Fav. Special, dar echipat cu piese Favorit de generatie mai noua. Cum s-a spus mai sus butucii sunt Renak(RDG), tija de ghidon e de Favorit, nu toate aveau logo pe ele. In ceea ce priveste furca vad ca nu sunt singurul caruia i se pare ca e de Diamant(RDG). Consider ca e o furca mai frumoasa decat cea originala. Cu o investitie minima ai putea schimba cercurile de baieu cu unele pe demontabile si bicicleta ar deveni functionala. Iar cu mai multa rabdare ai putea s-o restaurezi. Piese Favorit in stare buna sau chiar nefolosite se mai gasesc, dar trebuie rabdare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de indrumari, am reusit sa o identific: pe furca spate (dreapta) scrie Diamant, pe cea de fata nu am gasit nimic scris sau nu am stiut unde sa caut.

Astept sfaturi pentru reconditionare (daca merita), deasemeni cum sa-i schimb cercurile (sau rotile) cu totul si ce dimensiune sa iau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi am identificat furca tu ai identificat cadrul. Deci ambele sunt Diamant, productie est germana. E un cadru bun, probabil peste Favorit. Consider ca merita s-o restaurezi in masura in care te pasioneaza bicicletele de otel vechi. Nu vezi la orice colt de strada un Diamant sau Favorit. Ca sa-i schimbi cercurile ai nevoie de ceva marimea 622 sau 700C(ambele inseamna aceeasi marime). Cele mai ieftine si solide sunt cercurile Remerx, sau cauti ceva second hand.

Dupa parerea mea subiectiva cadrele de otel produse in serie in blocul comunist sunt calitativ sub cele din vest (italiene, frantuzesti, japoneze) sunt mai grosolan lucrate, au unghiurile largi. Ca geometrie sunt mai aproape de bicicletele de oras decat de cele de competitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diamantul niciodat nu a fost peste FAVORIT. Diamantul a fost o excelenta bicicleta de oras sau o semicursiera. Nu am aflat nicodata ce tevi au folosit la acest model .Pretul lui a fost de 1400 lei si se vindea la magazinul VICTORIA .Favoritul a fost o bicicleta de curse de competitie folosit o perioada in cursa PACI [Praga -Berlin -Warsovia ] Modelul de top a fost FAVORIT special care avea medalioane cu cele 3 orase si scria pe top tube Praga-Berlin-Warsovia. Pretul la FAVORIT simplu care avea aripi de aluminiu si deraiorul fata modelul cu bila

era de 1800 lei ,iar specialul depasea 2500 lei .Salarile pe vremea acea erau in jur de 800-1000 lei .Am avut toate modelele astea in tinerete si pot spune atat cat ma pricep ca SPECIALUL era cel mai usor si cel mai frumos .Nu stiu cati i-si amintesc ce frumos era pictat de mana acest model .In privinta tevilor se spunea ca Favoritul Special a folosit pana in ani 75 reynolds .Nu pot sa confirm 100% mai ales ca pe atunci nu erau computere dar sigur pot confirma ca Favoritul Special a fost un model folosit in curse de amatori

Nu vreau sa il contrazic pe domnul ILPIRATI in privinta calitati acestor modele de biciclete ,eu doar am reprodus toate informatile de pe vremea acea.Daca ai avea posibilitatea sa cantaresti cadrul gol ar fi interesant ,dar sigur pot spune ca furca cantarea 1 kg.In privinta calitati acestora cu cele din west nu se poate discuta .Masi ,De rosa ,Gitane,Cinelli ,Colnago etc erau din alta galaxie .Dar in blocul comunist erau intradevar de top .Plus ca ele sunt copiate dupa modelele din west .Uitativa la o furca de Cinelli si la cea de DIAMANT .

multa sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca Favoritul "bate"Diamantul sau invers, dar bicicleta imi pare tare asemanatoare cu Diamnatul lui Tave Schur:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnule ILPIRATI mi-am adus aminte sunteti cel care a avut candva un cadrul de pista si un angrenaj de pista campagnolo la 12 mil .Sanatate va doresc si poate ne impartasiti din istoria minunata a bicicletei inceputa cu celebrul baron german in 1818 parca.

Sau poate daca aveti timp si placera sa facem o plimbare cu bicicletele si chiar si o bere buna sa o bem impreuna

Mai aveti cadre de pista ?

multa sanatate va doresc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa poza ,dar ce cauta pipa de favorit la diamant ?Cadrul este de semicursiera IN orice caz.In orice caz Sorine aceste modele niciodata nu au fugit in TOUR DE FRANCE .Este posibil totusi ca si DIAMANTUL sa fi fost folosit in turul PACI de amatori .Modelul din poza este foarte vechi si care au folosit ca badge in fata o tablita unde era un chip de copil svab .Favoritul avea tot o tablita tot in forma de u si era un F mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc sa cantaresc cadrul si furca dar intai o sa ii cumpar niste roti de semicursiera sa vad daca se potrivesc. In orice caz, seria cadrului este formata din 7 cifre iar in catalogul Diamant este incadrata prin 1985.

Pe mine sincer nu ma intereseaza performanta, greutate redusa, tevi, etc, eu imi cautam o cursiera sau semicursiera vintage si am gasit-o pe asta, nu ma intereseaza o restaurare "back to original" ci sa o fac folosibila, o vopsire de baza in camp electrostatic, niste jante pt cauciucuri normale, alta sa, sa-i cumpar frana pe fata ca nu are...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vopsirea (si curatarea de vechea vopsea), jantele/roti, cauciucuri, saua, frana fata, cabluri si saboti te vor costa destul de mult. Iar in final nu vei fi multumit de rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca doresti te pot ajuta cu vopsitul pentruca totusi este necesara .La Diamant si la Favorit stikerele erau vopsite de mana nu stikere lipite si erau tare reusite .Mai am doar o pompa de favorit speciala si una de diamant .Referitor la Diamant modelele expuse de Sorin7SORIN pe care il felicit pentru modul de a gasi poze si informati despre vintage ,au fost modele care nu au fost la vanzare la noi. Acele cursiere doar odata am vazut si eu la un bulgar amator care venise la Turul Romaniei dar nu era participant .In rest au fost modele de semicursiera si modele de dama care aveau la aripa spate niste guta care era tesuta pe aripa si furca din spate pentru a impiedica sa se incurce fusta in roata de spate .Ultimul meu DIAMANT i-am facut cadou lui tata care locuia la Odorheiul secuiesc si dupa operatia de prostata a vanduto pentru o masa de sticla .Tare am fost suparat pe el dar ce sa faci tata ramane tata asta e.

Baieti de la noi vopsitori i-ti iau 50 ron pentru vopsit si un pepsi .Dar au cuptor si tehnologie pusa la punct .Vopseaua trebuie sa o cumperi tu plus celelalte lacuri .Cu grund te pot ajuta tot eu avem destula aici.Te mai pot ajuta cu 2 axe de Diamant care au ramas la mine de ani de zile .Apropo eu am avut vreo 4 Diamante in tinerete la mana doua dar mereu am avut probleme cu filetele care sunt in toli.Mai ales cu axele care cand am facut rost de ele nu am mai avut bicicletele.Din partea mea ai tot sprijinul si nu cer decat sa bem o bere impreuna la final de dragul amintirilor.Au dar vad ca esti din SEVERIN i-mi pare rau dar i-ti pot trimite axele daca doresti

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ajuta cineva sa-mi identific cadrul, am pus niste poze aici. Eu am tot incercat si n-am reusit. Ceva frantuzesc dar...

Cadrul e reynolds 531, furca durifort cu filet frantuzesc, dropouturi zeus 2000.

Furcile par a fi fost cromate, cadrul a fost revopsit de cateva ori inaintea mea.

Tija de sa probabil 26.6 sau 26.8. (eu am una de 26.4 + tabla)

Butucul pedalier avea o metrica ciudata dar l-am refiletat si n-are probleme.

Nu am gasit nicio serie pe el, poate a fost stearsa. Se vede doar un "A" pe bb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ajuta cineva sa-mi identific cadrul, ...

Tinind cont de inscriptia de pe furca (Zeus - 2000") poate te ajuta asta:

http://www.classicre.../Spain/zeus.htm

Zeus - Orbea ?!?

Parca ORBEA mai vinde si azi diverse piese (furci) inscriptionate Zeus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Frank, desi m-am uitat pe clssic rendevous de multe ori n-am vazut ce scria mare sub titlu..esentialul

Zeus bicycles most often used Reynolds 531 or Durifort tubing in Metric (French) tube & threading dimensions. Of course, they also often featured Zeus componentry.

Zeus a fost prima banuiala, dar Durifort, metrica frantuza, cateva pliante si pareri m-au bulversat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diamantul niciodat nu a fost peste FAVORIT. Diamantul a fost o excelenta bicicleta de oras sau o semicursiera

Au existat cadre Diamant de sosea si de pista, e adevarat ca in Romania se gaseau de cumparat doar semicursierele, dar echipa de ciclism a RDG a mers pe cadre de competitie Diamant pana au aparut bicicletele Textima. Dealtfel a pus si sorin7sorin o poza. In ceea ce priveste calitatea si eu am spus ca erau sub cele din vest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ajuta cineva sa-mi identific cadrul, am pus niste poze aici. Eu am tot incercat si n-am reusit. Ceva frantuzesc dar...

Cadrul e reynolds 531, furca durifort cu filet frantuzesc, dropouturi zeus 2000.

Furcile par a fi fost cromate, cadrul a fost revopsit de cateva ori inaintea mea.

Tija de sa probabil 26.6 sau 26.8. (eu am una de 26.4 + tabla)

Butucul pedalier avea o metrica ciudata dar l-am refiletat si n-are probleme.

Nu am gasit nicio serie pe el, poate a fost stearsa. Se vede doar un "A" pe bb.

Parca seamana putin cu asta:

http://www.velociao.com/2012/zeus-2000-1978-1980/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca doresti te pot ajuta cu vopsitul pentruca totusi este necesara .La Diamant si la Favorit stikerele erau vopsite de mana nu stikere lipite si erau tare reusite .Mai am doar o pompa de favorit speciala si una de diamant .Referitor la Diamant modelele expuse de Sorin7SORIN pe care il felicit pentru modul de a gasi poze si informati despre vintage ,au fost modele care nu au fost la vanzare la noi. Acele cursiere doar odata am vazut si eu la un bulgar amator care venise la Turul Romaniei dar nu era participant .In rest au fost modele de semicursiera si modele de dama care aveau la aripa spate niste guta care era tesuta pe aripa si furca din spate pentru a impiedica sa se incurce fusta in roata de spate .Ultimul meu DIAMANT i-am facut cadou lui tata care locuia la Odorheiul secuiesc si dupa operatia de prostata a vanduto pentru o masa de sticla .Tare am fost suparat pe el dar ce sa faci tata ramane tata asta e.

Baieti de la noi vopsitori i-ti iau 50 ron pentru vopsit si un pepsi .Dar au cuptor si tehnologie pusa la punct .Vopseaua trebuie sa o cumperi tu plus celelalte lacuri .Cu grund te pot ajuta tot eu avem destula aici.Te mai pot ajuta cu 2 axe de Diamant care au ramas la mine de ani de zile .Apropo eu am avut vreo 4 Diamante in tinerete la mana doua dar mereu am avut probleme cu filetele care sunt in toli.Mai ales cu axele care cand am facut rost de ele nu am mai avut bicicletele.Din partea mea ai tot sprijinul si nu cer decat sa bem o bere impreuna la final de dragul amintirilor.Au dar vad ca esti din SEVERIN i-mi pare rau dar i-ti pot trimite axele daca doresti

sanatate

Multumesc, daca o sa le mai ai cand o sa ma apuc sa o restaurez o sa va anunt, astazi am mai achizitionat o batranica:

Cursiera Moser, cadru Gipiemme, roti tot pe baieu. Poate cineva sa-mi recomande de unde sa iau cauciucuri pt ea?

post-14415-0-32774300-1351948755_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da este Moser campiono del mondo cu tevi nu prea grozave ,columbus aelle dar bikla este reusita .Ciudat dar au rasarit ca ciupercile aceste MOSER :))

Nu ai ce cauciucuri sa cumperi .Pastrezi doar butuci si cercurile si baieurile le pui in vitrina .Ai nevoie de alte cercuri pentru cauciucuri.Baieul este placut de mers dar este scump si doar daca ai traseuri frumoase merita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ai mai facut cu batranul DIAMANT? Ce soarta are svabul ?Intre timp am aflat ca modelele din DDR participante in cursa paci erau cu tevi Reynolds,si prin ani 92 s-au privatizat si au luato cei de la Trek si sa dus batanul svab .Am vazut cladirile unde era fabrica unde zeci de ani sa facut reusitul DIAMANT .Saracul sa dus odata cu timpul ,probabil ca cei din Germania mai au modele de curse si superba furca .

Am vazut si eu asa ceva in turul ROMANIEI cu ani  multi in urma un DIAMANT rosu de curse care nu avea nimic comun cu semicursierele din Romania .

Sunt curios daca REVOLT a facut ceva cu svabul sau la abandonat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this