geo77

Amorteala mainilor din cauza ghidonului

Recommended Posts

Buna ziua,

Va sriu pentru a va cere sfatul in legatura cu ghidonul din titlul acestui topic. Am acest ghidon cu uramtoarele specificatii:

  • Colour: SB black
  • Lightweight Scandium material (for cross country use)
  • Al-2014 T6 material
  • Size: 68 cm / 31.8 mm
  • Weight: 210 g.
Problemele mele sunt legate de amorteli ale palmelor si degetelor si usoare dureri de articulatii ale palmei. Vreau sa elucidez aceasta enigma si sa stiu daca cumva acest ghidon este cauza sau sunt alte posibile cauze. Fac urmatoarele precizari: am 183 cm, 85 kg si merg pe o merida HFS 3000V de 18", cu pipa KCNC de 100mm si tija de sa KCNC TI 8000 (asta daca are vreo importanta). Folosesc mansoane de burete fara manusi, iar gatul furcii depaseste cu 40 mm headset-ul (adica am 4 distantieri de 10 mm).

Acum intrebarea este legata de acest ghidon, sa fie el cauza disconfortului sau pot fi alte cauze ?

Astept parerea voastra.

Cu respect

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu as spune ca e cadrul mic, de unde mare greutate este preluata de maini si probabil de aici unele probleme.

vezi ca mai e un topic cu amortelile mainilor, poate gasesti si acolo niste raspunsuri.

oricum titlul topicului nu prea are legatura cu ce vrei tu sa afli, deci mult succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma gandeam mai degraba la latimea prea mare a ghidonului :). Incerc sa gasesc alte explicatii mai "ieftine" decat cea a schimbarii cadrului :).

Daca cadrul ar fi mic din logica mea ar trebui sa stau in pozitiei cat mai mai putin aplecata si de aici o greutate mai mica preluata de maini. Daca am o logica gresita ajutati-ma cu explicatii :)

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi eu zic că stai prea adunat pentru că ai un cadru prea mic. Încearcă cu o pipă de 12 cm. Şi/sau nişte gripuri ergonomice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, o sa incerc sa schimb cu o pipa mai lunga si sa vad diferenta. Dar latimea acestui ghidaon este ok ? are 680 mm, sa fie prea mare pentru mine ? Aveti idee cum se masoara marimea recomandata pentru latimea ghidonului ?

Radu_vadan : poti sa fii mai specific, te rog. Ce inseamna gripuri ergonomice ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşa ceva:

http://www.bikefun.ro/product/manson-bikefun-ergo-kraton-hy-1020

Îţi susţine mai bine podul palmei.

Şi eu am ghidon de 68 şi îmi place foarte mult, mai ales la coborârile tehnice e bestial. După cât timp de stat pe biclă ai durerile alea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut de 580 toata viata, acum am pus unul de 685, in primii 20 de km eram sigur ca o sa-l tai, dar dupa 100 de km intr-o tura am zis ca nu o sa-mi iau niciunul mai ingust vreodata, deci tine de fiecare.

mansoanele ergonomice sunt dementiale, daca reusesti sa le gasesti pe cele potrivite, poti schimba si 3-4 perechi pana le gasesti pe cele potrivite, ca si cu seile, aceeasi poveste.

Si ca fapt divers, eu nu m-am impacat niciodata cu ghidoanele cu rize, doar cele drepte m-au satisfacut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roteşte ghidonul mai în faţă, respectiv spate şi vezi dacă nu se rezolvă problema.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durerile incep sa apara dupa prima ora de pedalat, mai repede pe teren accidentat.

Si mie imi place foarte mult cum pot controla bicicleta la coborarile tehnice, dar am crezut ca efectul secundar este cel al durerilor.

In oras cu acest ghidon este mai problematic de trecut pe langa oglinzile masinilor de la semafor :), dar m-am obisnuit.

Concluzia la care ajung este sa incerc in prima etapa o repozitionare a ghidonului, apoi o pipa mai lunga coroborat cu gripuri ergonomice :)

Alte idei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan nu am bicicleta cu mine, dar candvoi ajunge acasa voi face poze pentru exemplificare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un ghidon nu prea lat, cu o usoara concavitate. Dupa ce l-am orientat cu concavitatea in afara(spre fata) durerile de incheieturi au disparut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durerile si hipoesteziile la nivelul palmei eu nu cred ca pot fi evitate 100%! Depinde cat de multi km stai in șa! Similar hipoesteziilor in regiunea perineala determinate de șa!

Totusi cu cat pozitia e mai aplecata in fata (race) cu atat mai multa greutate va fi sustinuta de palme, de aici compresie la nivelul n. ulnar (care inerveaza 1/2 din dg 4 si 5+palma) si n. median (dg 1-3 si 1/2 din 4+palma). Mie de cele mai multe ori imi amortesc degetele 4 si 5 pentru ca probabil am nevoie de un ghidon mai lat (adica ”exteriorul palmei” - eminenta hipotenara preia cel mai mult socurile - pe acolo trece n. ulnar). In mod normal cadrul scurt determina pozitie mai verticala a trunchiului, deci centrul de greutate se duce spre șa nu spre palme, contrar ghidonul lat aduce trunchiul anterior si deci centrul de greutate spre ghidon.

Eu cred ca sunt 2 modalitati foarte simple si ieftine ca sa scapi de hipoestezii/dureri la nivel palmar: prima este reprezentata de barends care iti vor oferi posibilitatea sa variezi mult pozitia mainilor pe ghidon si astfel sa eviti hipoperfuzia tisulara si compresia directa asupra nervului din anumite zone, variind zona unde apare presiune crescuta, iar cea de a doua solutie este folosirea unor mansoane ergonomice care vor creste suprafata de contact dintre palme si acestea, distribuind mai uniform fortele la nivel palmar. Prin grip-uri ergonomice ma refer la Ergon si altele.

Edited by Traveller
domne, imi plac explicatiile astea "tehnice" :) ; numa' ca s-ar putea sa fie prea tehnice pentru omu' nostru :P
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imagine postatăImagine postatămultumesc mult pentru explicatiile foarte documentate. Mi-am adus aminte de niste poze de la un concurs si daca ajuta la stabilirea verdictului le atasez :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, zici ca stai pe un citybike! Din punctul meu de vedere iti trebuie alt cadru! Eu la 179 am mers sezonul trecut pe un 17,5 inch cadru orientat hobby (adica entry) si ma inghesuia f tare.

Oricum incearca ce iti ziceam mai sus pana una alta ca e mult mai ieftin decat schimbarea cadrului!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti trebuie un top tube cu cel putin 10 cm mai lung, e incredibil de mic/scurt/ingust cadrul acela.

arati la fel ca mine pe bicicleta fiica-mii =))

si mai fa si somnul de frumusete, asa o sa fii mai odihnit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult :), cat priveste somnul de frumusete l-as fi facut, dar de multe ori cam astea sunt efectele deplasarilor si alegerea unui hotel prost plasat :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, clar trebuie cadru mai lung.... Poate nu 10cm da măcar 5!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aş vrea şi eu să mai adaug două lucruri.

Unu, fiecare ghidon e în general gândit pentru a fi montat cu o anumită poziţie de rotaţie în pipă. Dacă-l roteşti în afara ei afectezi unghiul încheieturilor. Ceea ce poate însemna că dai din lac în puţ.

Doi, nu mi se pare normal să-ţi sprijini excesiv greutatea pe mâini. Ghidonul e în primul rând componentă de direcţie, nu de susţinere. Când am probleme cu mâinile prima mea reacţie e să mă gândesc că trebuie ajustată locaţia manşoanelor, pe verticală şi/sau orizontală. Ceea ce se obţine din poziţia pe tija furcii, lungimea şi înclinaţia pipe, respectiv rise şi sweepback la ghidon. Asta presupunând că s-a ales effective top tube length corect pentru corpul ciclistului şi pentru tipul de ciclism -- iar în cazul de faţă se pare că nici asta nu-i adevărat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aveam problemele acestea, mai ales ca pe coborari strangeam mansoanele de zici ca voiam sa scot apa din ele! Imi amorteau palmele si degetele de nu puteam sa strang franele.

Acu 3 saptamani am cumparat de la cyclopedia niste mansoane ergonomice de la PRO. Le-am sucit, le-am invartit, cert e ca nu imi mai amortesc mainile DELOC!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now