Sign in to follow this  
jocky

Recon Race 2010: transformare arc -> aer

Recommended Posts

Salutare.

Datele problemei:

- am o furca Recon Race 2010 pe arc (~1900gr). Arcul stock este cel medium, rosu (72-81kg). Eu am 83kg, si chiar cu preload-ul la maxim e prea moale pentru mine, drept urmare i-am dat cap de mai multe ori, urmarile fiind tija de rebound defecta (pierde ulei prin interiorul ei si iese pe la dial-ul de reglaj);

- initial ma gandeam sa schimb arcul cu cel de tarie imediat superioara, Firm, dar vazand ca pretul unuia este aprox. 35EUR pe bike-components, m-am gandit sa il inlocuiesc cu un arc pe aer, asa ca am comandat piesele de la playbike (155 RON). Conform documentatiei as avea nevoie de 2 piese: air spring-ul propriu-zis si top cap-ul, unde e valva de aer;

Problema efectiva:

Interiorul tubului in care a fost arcul este un pic "julit" in cateva locuri cam pe la jumatate datorita miscarii arcului, iar la "pipairea" cu o bagheta de plastic locul respectiv se simte rugos, spre deosebire de restul tubului, care e fin.

Din experienta voastra, credeti ca voi avea probleme cu piederea presiunii? Inca nu stiu exact care e cursa pistonului in interior sau exact ce divide camerele cu aer (inca nu au ajuns piesele sa le analizez), dar ma gandesc ca in timp garnitura din capul pistonului se va uza rapid tot frecandu-se in acelasi loc de respectiva suprafata rugoasa.

Ca o solutie ma gandeam sa inversez pozitiile pieselor in brate, sa pun partea de damping/rebound in bratul stang (vazut din pozitia riderului), unde pistonul de rebound nu va ajunge niciodata sau foarte rar in zona cu probleme, iar partea de air-spring in bratul drept, unde a fost rebound-ul inainte, brat care se prezinta mult mai bine. Ar putea fi asta o rezolvare viabila a problemei?

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ajuns si piesele. Partea nasoala e ca pistonul ajunge in zona cu probleme cam la 2cm din cursa, adica acolo unde se plimba cam in majoritatea timpului.

Prin decembrie o sa vina ultima "piesa" (vaselina "Judy Butter" de la SRAM... vreau sa fac service-ul furcii ca la carte) si o sa testez varianta cu inversarea bratelor, voi reveni atunci cu rezultatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În manualul de service te-ai uitat? Eu nu-s convins că etanşarea se face între cartuş şi braţ, ci mai degrabă în interiorul cartuşului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mai multe puncte de etanșare, toate între braț și "ceva": pistonul de aer, tija de rebound, capătul cartușului MoCo.

S-ar putea să nu fie nici o problemă dacă o montezi normal - noul sistem single air cam pe același principiu funcționează: o indentație în interiorul brațului stâng permite egalizarea presiunii dintre camere într-o anumită poziție a pistonului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am crezut si eu la inceput, pana sa vad efectiv "cartusul" de aer. Munca o face un piston care impreuna cu peretii tubului si capacul superior (cu valva) creeaza camera pozitiva, iar printr-o valva din capul pistonului este alimentata camera negativa, care este sigilata jos cu un piston fix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Verifică dacă tijele (ce de la rebound şi de la pistonul de aer) au acelaşi profil la capătul care se fixează de lower.

2. Verifică dacă stanchion-urile sunt la fel alezate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Tija de rebound e mai groasa, dar la capat are exact dimensiunile celeilalte.

2. Stanchionurile sunt simetrice, identice. Doar ca cel de rebound are peretii interiori un pic "in valuri", ca un fel de inele pe toata lungimea (din 3 in 3 mm). Se simte la pipait foarte slab doar daca trag cu degetul apasand foarte tare. Nu cred ca o sa ma incurce cu ceva.

Jambele lowerelelor sunt si ele identice ca prinderi, filete si gauri.

Dupa ce vine si vaselina o s-o asamblez sa-i fac o proba, doar ca va mai trebui sa fac rost si de o pompa de suspensie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept review-ul tau :) Am un recon silver tk coil 2011 si m-ar interesa si pe mine o eventuala trecere pe aer.

10x

PS: ma bucur sa vad la cei de la playbike o gama asa mare de piese de schimb, mai ales ca in ultima vreme observ un interes tot mai scazut al vanzatorilor de a aduce maruntisuri. Pt reconul meu tocmai mi-am comandat de la ei, la super pret, Argyle MoCo (http://www.playbike....d_produs=11868) ca sa inlocuiesc TK-ul.

PPS: ei nu lucreaza cu DHS BP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu stiam ca lucreaza cu DHS BP. Oricum, preturile la piese interne vad ca sunt super ok, chiar mai mici decat cele de pe e-bay.

PS. De ce ti-ai luat de Argyle? Cel de Recon era chiar mai ieftin putin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cel de recon are doar on/off si e o treaba mecanica, cel de argyle are pozitii intermediare si e hidraulic. Intentionez sa fac un upgrade, TK-ul curent fiind functional. Tb de la argyle pt ca doar ala se potriveste la tuburile mele din otel. Am citit despre upgradeul asta pe mtbr.com, revin cu topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Sunt si eu curios cum o sa iti iasa treaba. Am vazut dupa ce te-am intrebat ca cel de la Argyle e pentru tuburi de otel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt din aluminiu, steerer-ul e din otel. Arata atat in interior cat si in exterior cu Gold-ul 2011/2012. Chiar si in documentatia de la RS au toate aceleasi scheme si coduri de produse.

Interesanta miscarea de pe mtbr. Vei avea un reglaj in plus fata de mine :). Prin flood-gate (vad ca are si se regleaza printr-un inbus de 2.5) din cate stiu eu vei regla cat de rapid intra blow-off-ul atunci cand iei un bump si e furca blocata. De fapt lungesti/scurtezi tija care impinge afara capacelul cu fanta de lock-out/compresie.

A mea are reglajul de compresie progresiv, dar nu vad efectul decat pe la capatul cursei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur de treaba cu reglatul compresiei progresiv? Poti pune o poza cu butonul de reglaj, te rog? Stiam ca pe recon s-a pus doar on/off la compresie.

10x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, am vazut acum pe catalogul cu spareparts ca e si moco dedicat recon-ului. Acum incep sa ma intreb daca se potriveste cel pe care l-am cumparat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic... pe mtbr era mix intre Tora si Argyle... Eventual desfaci furca si vezi cum arata cartusul de MoCo, daca seamana sau nu cu cel de pe site. Daca nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De semanat sigur nu seamana ca sunt 2 sisteme diferite. Totul sa se potriveasca inaltimea. Filetul si grosimea, cum ziceau si pe mtbr, s-ar potrivi la recon silver pt ca are tevile din otel de 32 la fel ca si argyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noroc cu abuwz ca mi-a dat ideea...eu am o Tora TK pe care as vrea sa o trec pe aer daca se poate. Am vazut ca la Playbike au o gramada de piese . Stiu ca Tora si Recon sunt aproape identice.

Jocky, imi poti spune te rog ce piese ai cumparat tu pentru Recon , sa vad daca eu gasesc omologul pentru Tora? vreau sa vad la cat ar iesi pretul si nu stiu ce piese imi trebuie pe langa cartusul de aer. Multumesc mult....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat cartusul pentru aer si capacul cu ventilul. Apar si in poza de mai sus. Acum sunt la tara, dar daca ai nevoie iti dau si part-number-ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot sa dau edit pentru ca scriu de pe telefon, dar vroiam sa te lamuresc care sunt piesele in poza. Kitul de aer e format din tija cea mai lunga (din centrul pozei), tija mai scurta si mai groasa de imediat mai jos (cea lunga culiseaza prin interiorul acesteia), si distantierul de cursa de langa aceasta. Capacul de aer e cel de deasupra tijei lungi. Dar sa stii ca piesele difera, la fiecare 2-3 ani le mai schimba. Reconul e / a fost compatibil la unele piese cu Pike si cu Reba, la fel ca si Tora cu Argyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms mult pentru informatii, pana acum am realizat ca am nevoie de :

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=11287

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=12212

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=11544

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=11838

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=11413

Crezi ca e buna lista? stiu ca nu sunt piesele de la Recon dar sistemul e acelasi si am luat pisele de la Tora....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-ne mai multe detalii + poze despre furca. Tuburile-s din otel sau aluminiu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this