Sign in to follow this  
jocky

Recon Race 2010: transformare arc -> aer

Recommended Posts

Pare ok lista. Nu cred insa ca ai nevoie de spacer kit, cartusul pe care l-ai ales are spacere pt 80-100mm si nici de suruburi, cele actuale se potrivesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si mie mi se pare ca suruburile nu isi au rostul dar nu eram sigur....daca e asa atunci mi se pare ca ies destul de ieftin dupa parerea mea....

sper sa merite diferenta de bani dintre un un arc extra-soft si Solo Air care sa imi permita sa pun ce presiune am eu nevoie....

Daca mai aveti alte idei de piese...( am stat si eu vreo 2 ore pe catalogul de la Sram sa inteleg desenele acelea alb-negru) va rog sa imi spuneti...vreau sa dau comanda luni sa imi vina sa nu am surprize mai incolo ca nu sunt pe stoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai pune de-o pompa pt furci pe aer :)

Altfel, 200 lei mi se pare un pret ok pt upgrade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai pompa am ca la bicicleta mea am o Reba RL, doar ca inca nu am motat-o ca am luat-o acum 2 sapt cand am trecut de la Recon Siver TK asa ca nu prea am habar inca cum sta treaba cu furcile cu aer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare ok lista. Intr-adevar, nu ai nevoie de suruburi si spacere, vin cu cartusul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e bine atunci ca iese la un pret bun, o sa mai iau si unset de semeringuri ca trebuie facuta revizia oricum. Tu mai ceva piesa in plus cumva? in punga din stanga sus ce ai? e cumva surubul de la rebound? de sub bratul drept?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, el e! :) Nu stiu exact ce mi-au mai ramas... ar fi arcul vechi, piesa de reglaj preload, 2 arcuri de simeringuri... sunt pe undeva pe acolo prin sertare. O sa vad dupa ce o asamblez la loc ce imi ramane p-afara :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci ala il aveai...eu credeam ca l-ai cumparat acum cu restul pieselor si vroiam sa te intreb de ce...oricum buna miscare au facut cei de la Playbike, si pe langa asta au si preturi normale, am vazut piesele astea mai scumpe pe alte site-uri din afara....cred ca o sa imi comand si ceva piese pentru frane Avid ca sa le fac si lor o revizie daca tot ne-am apucat de desfacut si montat..

cand te apuci de treaba cu montarea lor? sunt curios cum iese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai, aveam unul, dar a mai venit unul cu rebound-ul nou. Dar e genul de piesa care se pierde usor, asa ca nu o vad ca pe o piesa care sa-mi fi ramas in plus :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

v-au venit piesele? eu am comandat moco-ul acum o saptamana. Oamenii zic ca nu ar fi venit in colet ci doar pe factura.

10x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am asamblat-o. Pare sa lucreze normal (inca nu am testat-o p-afara). Dar am o problema. Are un tacanit atunci cand o apas, adica la trecerea din starea de repaos la un pic comprimata, in primii milimetri ai cursei.

 

Cauzele posibile banuite de mine sunt urmatoarele:

(1)  intre siguranta de jos de la bratul inferior si baza cartusului de aer exista cativa mm de miscare, care este controlata de asa-zisul "wavy washer", care este de fapt un arc simplu sub forma unei saibe subtiri ondulata si otelita. Probabil ca atunci cand furca se comprima presiunea din camera negativa devine... negativa... si pistonul negativ se duce in sus cativa mm, comprimand saiba ondulata ... si de aici zgomotul.

(2) sau poate zgomotul e facut de valva din capatul pistonului, cea care alimenteaza camera negativa.

 

Acum apelez la cei ce au modelul meu de furca pe aer (Recon 2010 Race, XC, sau Recon 2011, 2012 Gold), sau chiar si Tora sau Reba (par sa aiba cam acelasi sitstem) cu o intrebare: ati remarcat zgomotul (tacanitul) de care am povestit mai sus? Banuiala mea are vre-o logica?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe reba aud un pufait si ala numai daca ciulesc urechile. Sigur e de la cartus/furca si nu de la montat. Ai strans bine floarea de pe gatul furcii - eu de ala auzeam un tac tac.

Si daca nu merge incearce urmatoarea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 1 sezon de concursuri si ture revin cu impresii: transformarea a fost de succes. A durat ceva pana am gasit presiunea optima pentru greutatea mea, dar o data gasita functioneaza perfect. Nu are finetea si liniaritatea unei Reba, dar nici departe nu este. E un pic mai progresiva spre capatul cursei, mie unul mi se pare OK asa, nu ii mai dau cap asa usor (mi s-a intamplat o singura data, si asta la RedBull MoonTimeBike...).

 

Zgarieturile facute de arc in interiorul bratului nu ma incurca, am pus rebound-ul in bratul acela, pistonul are un inel de plastic in cap pe post de garnitura.

Iar riplurile fine din interiorul bratului unde acum e pistonul de aer nu deranjeaza, nu le simt cand comprim furca.

 

Pentru 155RON si un pic de munca (presupunand ca aveti uleiurile, desi daca arata bine se cel de rebound se poate refolosi), eu zic ca merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Datorita aceluiasi tip de zgomot descris in postul #37, am desfacut unui prieten, reconul silver 2010 pentru o inspectie (zgomotul a fost prezent din prima zi de folosire - de noua). Tin sa mentionez ca acel zgomot metalic se producea cand comprimam furca mai mult de jumatate din cursa. Dupa demontare am observat ca inelul metalic gros (nu cel arcuit) din grupul 3 nu este perfect rotund, se vede si la ochi ca este oval -> nu intra perfect aliniat in interiorul tevii, trebuie putin inclinat.

Frustrant este ca nu am reusit sa inteleg cum functioneaza camera pe aer.Tija exterioara formata din grupurile 1, 3 si 4 banuiesc ca este fixa si sta la baza camerei de compresie - > siguranta mare care se fixeaza in partea de jos a tevii camerei necesita o oarecare orientare impreuna cu componenta 4. Componenta 1 are rol de a etansa inferior camera de compresie. Capacul de plastic cu valva de care se infileteaza in capul camerei, etanseaza superior camera. Componenta 2 am observat ca are un canal de comunicare pe interior - nu exista oring pentru tija metalica pe care este fixata. O alta parte a misterului o reprezinta rolul grupului 3, format din cele 2 garnituri metalice - una rotunda completa si una ondulata, intrerupta. La prima vedere, zgomotul metalic poate fi generat doar de cele 2 garnituri metalice. Nu am apucat inca sa desfacem bratul de rebound, dar nu cred ca putem gasi acolo responsabilul...

 

Orice parere este binevenita.

Multam anticipat.

 

 

 

34xp3qa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgomotul nu are cum să fie produs de 3: la montaj șaiba continuă se sprijină pe braț, apoi cea întreruptă și ondulată trebuie comprimată cu ajutorul piesei 4 pentru a putea monta siguranța - deci tot ansamblul e sub tensiune într-un spațiu fix.

 

Între pistoanele 1 și 2 e camera negativă, între 2 și partea superioară a brațului stâng (partea cu valva) e camera pozitivă. Ce nu mi-e clar la modelele vechi de Solo Air e cum se face presurizarea camerei negative - la cele noi brațul are pe interior o scobitură prin care negativul și pozitivul comunică într-un punct din cursa furcii. E la fel și la asta?

 

Încearcă să acționezi pistonul în gol, poate poți reproduce problema - s-ar putea să fie nevoie să scoți ventilul, sau măcar să-l țină cineva apăsat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista posibilitatea ca grupul 3 sa faca zgomot, am testat (cu presiune foarte mica in camera pozitiva) si la comprimarea furcii piesa 4 comprima arculetul (saiba ondulata) intre ea si saiba groasa (si apare un spatiu intre piesa 4 si siguranta din capatul bratului). La mine de acolo se aude.

 

Faptul ca saiba groasa nu e chiar rotunda ar putea fi o cauza, saiba ondulata neavand sprijin pe toata suprafata. Dar nu imi imaginez cat de ovala ar putea fi... pentru ca de la un punct nu ar mai intra in brat.

 

Subscriu la recomandarea lui otsdr: in primul rand elimina ca si cauza bratul de rebound, comprima furca de cateva ori fara sa fie montate piesele in bratul cu aer. Apoi monteaza-le si fara sa fie presiune in camera, apasa pe tija si vezi ce se intampla. La mine face click-ul la inceputul cursei.

 

Pentru otsdr: egalizarea presiunilor intre camere se face printr-o supapa din varful pistonului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea are cum, 4 e ținută pe loc de 1 în mod normal; presupunând prin absurd ca ajungi să ai vid în camera negativă, 1 o să se desprindă de 4, care o să rămână la locul ei oricum din cauza șaibei ondulate. Dacă apare spațiu între 4 și siguranță nu e ok, 4 are un canal care previne desfacerea acesteia; fără el există riscul ca siguranța să sară.

 

N4m3Ad8.jpg

 

Supapă, supapă, dar când se deschide, cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, iti inteleg logica. Intr-adevar, trebuie vid in camera negativa pentru a trage piesa 4. Eu am testat fara sa fac presiune in camera pozitiva, si probabil ca se producea vid in cea negativa.

 

 

Greu de spus cand se deschide supapa... daca tii cu o mana axul pistonului, valva se deschide daca cu cealalta tragi de capul pistonului. Nu stiu cat de clar m-am exprimat aici. Deci teoretic se deschide pe revenire, in momentul cand presiunea din camera negativa e mai mare decat cea din camera pozitiva (plus tensiunea arcului supapei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai aruncat o privire pe piese si dupa 2 beri au inceput sa curga ipotezele.

 

apczkp.jpg

 

Supapa in cauza este formata de piesa 2 (aici neagra) care are un oring profilat. Acest oring se sprijina pe 'scaunul' metalic. In timpul compresiei, piesa 2 este apasata in permanenta de catre presiunea mare din camera pozitiva, sigiland cele 2 camere -> nu am gasit nici un arc. Cand furca este destinsa, camera pozitiva are volum maxim si cea negativa volum minim. In acest caz, tamponul de cauciuc, respectiv distantierele sunt resonsabile cu mentinearea volumului-lungimii camerei negative.

In cazul compresiei, supapa este apasata pe scaun cu o forta mai mare decat cea din repaus. In timpul compresiei nu circula aer intre cele doua camere. Exista posibilitatea de a egaliza presiunile din cele 2 camere cand furca se decomprima rapid si roata trage de tija datorita inertiei (cand furca 'bate'). Dupa prima umflare a furcii, este suficient un singur eveniment pt a egaliza presiunile celor 2 camere in starea de repaus. 

 

Exista un joc de 1 mm care permite supapei sa se ridice de pe scaun a.i. aerul sa poata comunica intre cele 2 camere. Acesta functionalitate este utila si cand se monteaza furca. Dupa ce se monteaza cartusul de aer, datorita supapei, se poate destinde complet furca prin tragere de tija fara a baga presiune in camera pozitiva => nu se permite ca in camera negativa sa apara o presiune mai mare decat in cea pozitiva.

 

PS: bratul de rebound nu face nici un zgomot la actionare manuala. Inelul ovalizat metalic nu intra cum trebuie in brat. L-am readus la forma initiala si acum intra. Dupa ce vine uleiul, continuam montajul... 

 

Gaura care se vede in tija, nu comunica cu nimic...ramane un mister

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma s-a rezolvat problema fara sa aflam cauza zgomotului. Am inlocuit garniturile si inelul metalic care a fost indoit cu componentele noi din kitul de service. Concluzia ramane ca montajul la fabrica s-a petrecut intr-o zi de Luni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o RS Recon luata SH, dar cu servisul facut si garniturile inlocuite. 

Are un sezon intreg de antrenamente si concusrsuri si nu ma mira ca au incept sa apara probleme.

Ultima oara cand am masurat presiunea avea 100PSI, oleca mai mult decat cei 80-90 recomandati pentru greutatea mea. Am lasat-o asa si cu reboundu la maxim lucreaza multumitor.

De vreo cateva sdaptamani am vazut ca e cam moale dar nu am dat importanta. Dupa ultimul concurs insa era prea de tot asa ca am masurat iarasi preisunea. Are doat 70PSI, lucru care m-a cam ingrijorat. E normal sa piarda presiune, sau trebuie sa inlocuiesc ceva garnituri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o RS Recon luata SH, dar cu servisul facut si garniturile inlocuite.

Are un sezon intreg de antrenamente si concusrsuri si nu ma mira ca au incept sa apara probleme.

Ultima oara cand am masurat presiunea avea 100PSI, oleca mai mult decat cei 80-90 recomandati pentru greutatea mea. Am lasat-o asa si cu reboundu la maxim lucreaza multumitor.

De vreo cateva sdaptamani am vazut ca e cam moale dar nu am dat importanta. Dupa ultimul concurs insa era prea de tot asa ca am masurat iarasi preisunea. Are doat 70PSI, lucru care m-a cam ingrijorat. E normal sa piarda presiune, sau trebuie sa inlocuiesc ceva garnituri?

Avand în vedere ca ești meșter, ma gândesc ca știi răspunsul, dar speri ca răspunsul este altul. Eu am 2 Reba în casa, un Solo air și un dual air și nici unul nu pierde aer. Este drept, nu sunt Recon dar extrapolez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recon-ul meu a pierdut intr-un sezon cam 5-7 PSI (masurata cu pompa de la RockShox, deci nu cine stie ce precizie).  N-ar trebui sa piarda, dar nici suprafata interioara a bratului nu este perfecta (are un fel de ripluri fine...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un reba dual air, la care mi s-a rupt wavy washer-ul în două.

Această piasă cât de importantă este?

Fără ea ce pierd, ci eventual de unde pot să fac rost de una. În kit complet de service l-am găsit în Cluj la Marosbike, dar costă 85 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this