Sign in to follow this  
roberttrf

Cursiera carbon montata pe Home trainer

Recommended Posts

este bine sa folosim cadru carbon pe home trainer ? Am auzit argumente pro și contra în acest sens. Care este adevărul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ai auzit mai exact? Roate spate se prinde in hometrainer, ce legatura are materialul cadrului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e bine , pentru ca e mai bine sa-l folosesti in aer liber...

Daca are de suferit ,eu zic ca pe sosele sunt mult mai chinuite (ma refer la cele de cursiera,ca la mtb nu se pune problema...

PS cred ca era ptr tehnic postul acesta .Nu prea are treaba cu antrenamentul...

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rau nu poate fi decat faptul ca pe trainer pot aparea solicitari laterale in cadru (fie ca vorbim de carbon, aluminiu sau otel) solicitari care pe sosea sunt mult mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are nici pe dracu! :) Pe langa faptul ca solocitarile de pe trainer sunt mici ca intensitate, adicalea nu dai prin gropi si peste alte obstacole, carbonu' cum ii ziceti voi aka CFRP (carbon fiber reinforced plastic) are caracteristici mult mai bune de rezistenta la oboseala fata de titan, otel ca sa nu mai vorbim de (dur)aluminiu, care ii problematic tare. Boon deci cedari statice (adica la forte mari) nu vom avea datorita lipsei socurilor in timpul folositii pe trainer, iar din punct de vedere al rezistentei la oboseala (adica flexarile repetate care la metale duc la aparitia fisurilor)... pai aici sta toata nobletea carbonului.

LE: Este si asta un aspect... adica cel subliniat de adila777. Intr-adevar pe sosea furca spate nu este constransa la flexari laterale, pe cand pe trainer da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are nici pe dracu! :) Pe langa faptul ca solocitarile de pe trainer sunt mici ca intensitate, adicalea nu dai prin gropi si peste alte obstacole, carbonu' cum ii ziceti voi aka CFRP (carbon fiber reinforced plastic) are caracteristici mult mai bune de rezistenta la oboseala fata de titan, otel ca sa nu mai vorbim de (dur)aluminiu, care ii problematic tare. Boon deci cedari statice (adica la forte mari) nu vom avea datorita lipsei socurilor in timpul folositii pe trainer, iar din punct de vedere al rezistentei la oboseala (adica flexarile repetate care la metale duc la aparitia fisurilor)... pai aici sta toata nobletea carbonului.

LE: Este si asta un aspect... adica cel subliniat de adila777. Intr-adevar pe sosea furca spate nu este constransa la flexari laterale, pe cand pe trainer da.

Raspuns de la Specialized:

High performance carbon road bikes are a really bad idea on indoor trainers. The fixing of the rear chainstays in one place and the biting of the clamp creates all kinds of twisting forces from odd angles, that can, over time, be really bad for a lightweight frame.

Our bikes withstand some amazing torture tests in the lab. However we really can't recommend it. Have we heard of people doing it? Yes. But we have also heard of people breaking their bikes, and being quite upset when their warranty claim is denied.

What I do for my own winter training is I have an old "winter rat" bike that does double duty as my awful weather ride, and that lives on the trainer in the winter.

End quote.

In realitate am folosit un cadru aprox. 120h pe home trainer si nu a avut nimic. Ma gandesc totusi la zona unde se imbina urechea in tubul de carbon,sa nu fie prea torsionata.

Cum zice si omul de la Specialized cel mai bine e sa ai o rapanoasa de iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citind ce ai scris tu adr90 povestea capata contur; constructia cu materiale compozite - fibra de carbon iti permite sa intaresi o zona strict pe directia fortei, fortele care apar la folosirea pe trainer au alta directie, iar pe directia asta cadrul nu este rigidizat.

Desi nu ma interesaza subiectul in mod direct si m-am bagat in discutie ca musca-n lapte, is multumit ca m-am mai edificat intr-o problema, sper doar sa nu fi deranjat prea tare! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai sub 100kg si nu dezvolti 1000w nu cred ca o sa-l nenorocesti. Imbinarile alea daca sunt facute asa de prost, mai bine afli pe trainer decat pe sosea. Desi pe sosea axul de pe spate nu e restrictionat, nu poti sa crezi ca un cadru nu e supus la forte laterale. Cred ca e primul lucru la care se face R&D in domeniul asta. Lateral stiffness, vertical smoothness, asta-i tot ce vor. Cauta un sprint slow motion sau o catarare super abrupta facuta in picioare si fa descompunerea fortelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolut insa in "real life" furca spate nu este incastrata in zona axului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ofer cadrul meu de aluminiu sa fie folosit cum o fi, contra unui cadru de carbon sa-l folosesc stric pe sosea si sa am mare grija de el, celor ce au grija asta ca o sa crape carbonul pe home trainer. :- Oferte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am deschis aceasta discutie. deoarece am fost putin nedumerit dupa ce am citit acelasi articol pe care l-a expus si "adr90" si eram cam nelamurit cu toate ca anul trecut am folosit cadru carbon in home trainer dar cam putin ca sa poata aparea probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal, fortele distribuite in cadru pe sosea sunt mai mari decat cele de pe hometrainer dar probabil si cei de la specialized au ceva dreptate refrindu-se la cei care strang in trainer roata spate ca nebunii.

Dar daca iarna, nu tii carbonul "in casa", si il scoti "afara", cum ramane cu mitul nerecomandarii la temperaturi scazute, unde cuplul aluminiu-carbon din unele piese se dilata/contracta diferit?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Trevizes

Apropo de afara iarna sa stii ca este adevarat.

In iarna trecuta mi s-a rupt surubul de la cheita de sea din cauza frigului si mi-a fisurat cadrul.

Si asta doar la transport prin frig.

E adevarat ca e un cadru din 2008 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca au dreptate cei de la Specialized, dar numai in cazul in care te dai agresiv, de exemplu daca faci intervale si sprintezi puternic, din picioare. Ei nu se refera la forta normala indusa de pedalat ci de cea la care e supus cadrul din cauza balansului lateral al ciclistului. Ati vazut cand sprinteaza un ciclist cum se misca bicicleta stanga-dreapta - pe trainer miscarea aia nu se poate executa si se transforma in tensiuni in cadru. Normal ca nu o sa se rupa de la asta foarte repede, dar se slabeste si se va rupe cine stie cand. Eu pentru cursiera prefer roller-ul fata de un trainer simplu (un trainer destept e altceva), e mult mai natural si te ajuta la multe alte chestii iar balansul lateral la sprint exista ca in realitate si, daca nu esti atent, zbori in primul perete :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi se pare ca aceasta problema este una nefondata.

Cei de la Tour Magazine din Germania au facut un test apropo de intrebarea noastra.

Linkul : http://www.tour-magazin.de/technik/ratgeber/rahmenbelastung-auf-der-rolle/a173.html

Din pacate este in germana dar se poate traduce in romana cu google translate si iese acceptabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' nici nu spera sa-l tina cadrul ala 10 ani ca a dat pe el salaru' pe juma' de an. Se vad balansurile laterale clar in film. Eu daca imi iau un cadru performant, cu siguranta nu o sa mai pot sa fac asta minim 5 ani de-acum incolo. Cancellara nu cred ca face 2-3 curse pe acelasi cadru.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare exemplul cu Fabian :) Nu cred ca e ideal sa dam profesionistii ca exemplu la niciun lucru de intretinut/menajat bicicleta.

Pana la urma, noi nu putem sa schimbam 2 bicle si nenumarate componente pe an.

Sincer acum, si mie imi e mila sa pun bicla pe trainer :) Tocmai de aia l-am si vandut , ca nu il foloseam :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot de pe forumul unde era postata pozitia Specialized:

"

In response to your question I phoned (just now) the following companies to clear this up:

Felt: Trainer use does not void normal warranties. Bicycles are covered under normal use warranty for trainer use.
I spoke with Scott at Felt.

Cervelo: Trainer use does not void normal warranties. Bicycles are covered under normal use warranty for trainer use.
I spoke with Bill in customer service at Cervelo.

Quintana Roo: Trainer use does not void normal warranties. Bicycles are covered under normal use warranty for trainer use. I spoke with Trey at Quintana Roo.

Guru: Trainer use does not void normal warranties. Bicycles are covered under normal use warranty for trainer use. I spoke with Michael at Guru.

Scott USA: Trainer use does not void normal warranties. Bicycles are covered under normal warranty for trainer use.
I spoke with Kelly O, outside sales rep for Scott.

Kuota: Trainer use does not void normal warranties. Bicycles are covered under normal warranty for trainer use.
I spoke with Paul Thomas at Kuota.

"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this