Muttley 1,366 Posted November 21, 2012 M-am uitat prin titlurile de pe sectiune si n-am regasit subiectul asta, sper sa nu gresesc. Ar fi vorba de (in)compatibilitate la schimbatoare, intre 9V si 10V. In cazul meu, problema ar fi la schimbatorul de foi. Explic - am mutat o transmisie XT 10V de pe o bicla pe alta. Piese transferate: pinioane, lant, foi, manete schimbatoare, schimbator spate, adica tot, IN AFARA de schimbatorul de foi (din cauza cadrului). Practic s-a inlocuit XT-ul DynaSys initial cu un SLX de 9V. Rezultat - schimbarea foilor e semnificativ alterata. Bine, intr-un final schimba, pot trai si asa, dar eficienta extraordinara de a avut-o la montajul initial s-a dus, si parca e pacat. Precizez ca nu se pune problema de reglaj, atata ma pricep sa fac si eu. Intrebarea - chiar nu sunt compatibile? In cazul meu, deraior foi de 9V pe transmisie de 10V? Are rost sa investesc intr-un deraior nou dedicat? Mersi ___________________________ PS: si ca sa ating si subiectul schimbatorului de pinioane, desi nu este cazul la mine: cu ambele XT-uri in mana, 9V si 10V, am vazut ca bratul actionat de cablul de schimbator este mult mai lung la 10V. Oricum, simplul fapt ca distanta dintre pinioane difera intre cele 2 cazuri e suficient argument ca o eventuala amestecatura nu e ce trebuie. Cel putin parerea mea. Quote Share this post Link to post Share on other sites
otsdr 1,326 Posted November 21, 2012 Din ce scrie pe mtbr, combinația FD9V + FS10V nu funcționează optim cu angrenaj de 10 viteze - ceea ce ai observat și tu. Poți schimba fie angrenajul cu unul de 9, fie deraiorul. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted November 21, 2012 E clar si complet, multumesc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted December 21, 2012 Revin, ca nu mai merge asa, trebuie sa remediez problema. Doar ca trebuie sa aflu cu exactitate ce caut, asa ca va rog, corectati/adaugati... 1) direct mount - cred ca am inteles in ce consta, nu mai exista colier pentru seat tube, ci prinderea-i direct in gauri filetate pe cadru. Asa are trocariciu' meu. 2) dual pull - compatibil si cu tragere de jos si de sus, nicio nelamurire aici. 3) top swing - cusca e mai sus decat prinderea pe cadru. Asa e la mine schimbatorul actual. Presupunere - se poate demonta schimbatorul doar cu angrenajul dat jos, altfel nu exista acces la suruburi. Corect? Ar mai fi un aspect din ce am citit pe net - exista cadre ce accepta ambele versiuni, down/top swing. Banuiesc c-ar trebui sa aiba in cazul asta 2xgaurile de fixare. Nu stiu cum e cadrul meu, ma uit cand ajung acasa. 4) total capacity - pare a fi diferenta maxima de dinti dintre foaia mica si cea mare, iar pentru Dyna-Sys ar fi 42-24, deci 18. Eu am schimbat foaia mica cu una de 22, de 9V, deci aparent as iesi din toleranta. Dar logic ar fi ca probleme sa apara atunci cand lantul e foarte jos, adica in foaie mica si pinion mic, cand lantul ar atinge jos in cusca. Cum asta e combinatie de repaos, si nu de rulare, sunt ferm convins ca nu reprezinta deloc o problema. Dar poate-mi scapa ceva? Acu' beleaua... Vreau neaparat XT, ca bicla e echipata doar cu asta (mai putin rotile). Iar XT cu direct mount si top swing, din ce am reusit eu sa gasesc cu google... nu exista. Daca-ntr-adevar al meu cadru nu stie ambele pozitii de fixare, ce-i de facut? Idee poate deplasata - oare ar merge sa ma gandesc sa "amestec" SLX-ul de 9V de pe cadru cu cu XT-ul Dyna-Sys cu colier ce mi-a ramas de la bicla donatoare? Adica prinderea pe cadru de la SLX cu partile mobile de XT? Personal nu mi s-ar parea chiar fantezie, cum tendinta in productia de masa este de a pastra cat mai multe repere comune... O idee-n sensul asta pana ajung acasa sa le studiez fizic? Mersi pentru raspunsuri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
h3x0r 220 Posted December 21, 2012 Nu cred ca trebuie sa te cramponezi neaparat la XT avand in vedere toate limitarile enumerate. Merge si X9 foarte bine, numai sa gasesti ce trebuie. Parerea personala e sa nu te carpesti, si pe viitor atentie la ce cadre cumperi, eventuala sa vina cu tot cu schimbator fata daca e ceva exotic ca prinderi si sistem de swing. Ce te opreste sa pui E-Type (ma rog, cauti un XT, eu am dat exemplu SLX)? DIn ce stiu ar trebui sa nu te incurce cu nimic la cadru, ca prinderea e pe monobloc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted December 21, 2012 Ma opresc: - ideea-n sine (nu-mi plac prinderile de tip sandwish); - greutatea suplimentara; - faptul ca raman gaurile de direct mount nefolosite; - or mai fi motive... Sub nicio forma n-am ceva de reprosat cadrului, e tot ce-mi puteam dori :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
h3x0r 220 Posted December 21, 2012 M-am uitat la peste 100 deraioare fata Shimano pe Evancycles si n-am gasit ceva sa mearga in afara de E-Type, care sa corespunda specificatiilor tale. Daca nu gasesti ceea ce trebuie, intre a improviza si a folosi E-Type, tu ai alege improvizatia, dupa cum vad ca inclini. Bad idea. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted December 21, 2012 @hexor: nu merge etype pentru ca nu e cadrul facut pt asa ceva. la etype in afara de prinderea pe monobloc mai ai nevoie si de un surub anti-rotatie pe cadru. @muttley: ce cadru ai? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted December 21, 2012 hexor, apreciez efortul. Cred c-am luat-o-ntr-o directie puuutin gresita totusi. Reamintesc, am trecut bicla pe Dyna-Sys, adica 10V. Schimbatorul de foi a ramas cel de 9V, care nu e tocmai compatibil cu 10V si vreau sa-l schimb. M-as mira sa nu existe schimbator cu specificatiile astea. pinkbike, Specialized Epic comp. Am facut dupa cum am zis si o poza. Schimbatorul pare top swing, iar cadrul cred ca suporta doar varianta asta. E prins pe bascula inferioara, insa se prinde p-o brida intermediara. Brida are un surub comun cu schimbatorul, total 3 suruburi (1 comun, 1 fixeaza brida pe cadru, 1 fixeaza schimbator pe brida). Mi-e ca descopar apa calda, asa ca mai bine tac :) Astept cu nerabdare. Quote Share this post Link to post Share on other sites
otsdr 1,326 Posted December 21, 2012 Parcă arată a E2 type, dar e și unul care zice că e E type cu partea de jos demontată. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted December 22, 2012 Parcă arată a E2 type, dar e și unul care zice că e E type cu partea de jos demontată. ceea ce e acelasi lucru ;) uita-te atent la pozele astea: http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?id=112148 http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?id=112147 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted December 22, 2012 Bravo baieti! In concluzie-mi trebuie chestia asta, careia-i demontez suportul de BB? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted May 16, 2013 Deja-i cu bataie lunga, da-ncerc... http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=24255;page=1;menu=1000,2,113;mid=2;pgc=0;ff=0 XT-ul din link, pe care am de gand sa-l cumpar pentru a-mi rezolva odata problema, are corespondent la Sram? Imi trebuie pentru o alta bicla, un Stumpy, sa fie-n ton cu restul componentelor. Asta oare? http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=19270;page=1;menu=1000,2,113;mid=70;pgc=0 Sar'na! Quote Share this post Link to post Share on other sites
otsdr 1,326 Posted May 16, 2013 Google zice că la SRAM e complicat. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted June 4, 2013 Cam in asta consta fixarea specifica Specializedurilor full. Ce trebuie recuperat din montajul original: cele 2 suruburi (sunt specifice cred) si 2 piese mici de umplutura si pozitionare, o semiluna (vizibila in poza de sus, fixarea din stanga) si un oval asemanator piulitei de prindere de pe brida E-type-ului, doar ca asta nu e filetata ci strapunsa si e din aluminiu. In rest, XT-ul E-Type de 10V s-a potrivit perfect in locul SLX-ului de 9, iar acum schimba corect. Ma rog, mici imperfectiuni la 1-2-1, da' eu am vrut foaie mica de 22 pe Dyna-Sys, asa ca n-am voie sa ma plang. Mersi otsdr si pinkbike pentru ajutor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fisherman 1 Posted July 23, 2013 intervin si eu cu o intrebare de compatibilitate am echipare pe bicicleta sora de 9V, pinioane sram 9v, daca cumpar deraior spate si fata ultegra 6600 pt 10v, sunt compatibile cu manetele, pinioanele, lantul Sora de 9v? unde ar putea aparea probleme? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted July 23, 2013 posibil doar cusca deraiorului sa fie prea ingusta pentru un lant de 9. in rest cu manetele de 9 sunt compatibile, e aceeasi ratie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted May 4, 2014 Alta... Mi-am comandat un angrenaj pentru 3x10V cu 22-30-40. Acum am teoretic un 24-32-42, ca practic are foaia mica schimbata cu 22, insa neimportant detaliul asta. Cum se vede-n pozele de mai sus, am un deraior cu pozitie fixa. M-am uitat pe net, inclusiv la groupseturi complete, si am impresia ca Shimano n-a dezvoltat (inca) un deraior fata nou pentru noul angrenaj. Se vinde impreuna cu asta, care are capacitate maxima de 42T. Am comparat diametrul foii de 42 cu diametrul foii de 44 de pe cealalta bicicleta si am vreo 10mm diferenta. Diferenta dintre 40 si 42 o estimez pe la vreo 7-8mm pastrand proportiile, adica un 3-4mm pe raza. Cu alte cuvinte, la mine distanta dintre foaia mare si cusca deraiorului va creste cu 3-4mm, ceea ce e cam mult. Exista cumva E-type 3x10 dedicat foii de 40 si nu-l gasesc eu? Mersi Mda, daca e sa fac o analogie cu 2x10, vad ca deraioru' deja suporta diferenta dintre foile de 38 si 40. Asta sa fie explicatia, ca au acelasi schimbator si pentru 24-32-42 si pentru 22-30-40? :-? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted May 9, 2014 Deci cum banuiam, nu e deloc cum trebuie. @@otsdr, @@pinkbike, ziceti va rog! :-S PS: normal ca schimba si prost! Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted May 9, 2014 ia la pila gaurile alea de montaj de la deraior :)) asta daca nu-ti bate cusca in chainstay :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted May 9, 2014 Nu bate-n cadru, insa nu scot 3mm din gaura din dreapta (e o poza mai sus), sparg gaura. Oricum, e clar. Bricolaj sau astept si mai ales sper ca au sa scoata astia un deraior dedicat. Si cum trebuia s-apara odata cu angrenajul, tare cred ca n-au sa se mai oboseasca ;)) Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted May 9, 2014 sparge-o, nu conteaza. presiunea surubului face toata treaba, nu cred ca se sprijina prea mult in buza aia de sus. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted May 9, 2014 Sunt eu bou, pana la chainstay mai am doar vreo 2mm. Ok, iau 2mm la pila.......... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkbike 1,682 Posted May 9, 2014 oricum cadrul nu a fost proiectat pt asemenea angrenaj, astea-s riscurile... acuma te descurci cum poti. edit: tare sunt curios daca asta iti rezolva problema :)) http://www.madison.co.uk/products/cycling/transmission-braking-components/front-derailleurs/fd-m9000-e-xtr-triple-front-derailleur-side-swing-side-pull-e-type/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Muttley 1,366 Posted May 9, 2014 Am masurat exact cu o lera, am 4mm distanta. Cat pot lasa joc minim? Dupa logica mea... 0,00000000000000...0000001mm. Adica ar fi ok cu 1mm. De acord? Edit: pink, orice cadru din lumea asta cu E-type e in situatia mea p-asemenea angrenaj. Pardon, eu pot pili. E-type veritabil, cu prindere pe BB chiar ca ramane acolo. Quote Share this post Link to post Share on other sites