thesseus

Reglaj frane Formula RX

Recommended Posts

Salutare.

Am o bicicleta cu furca SID, si frane Formula RX pe care as incerca cumva sa le reglez putin, dar mi se pare ca nu au nici un surub de reglaj. Probabil ca ma insel eu ca nu prea ma pricep.

La roata din fata, daca invart roata in gol, frana nu freaca deloc. Daca in schimb merg pe bicicleta, lejer, prin oras, chiar daca dau de ghidon doar cateva grade in stanga sau dreapta, ca un balans in timpul pedalarii, placutele incep sa frece usor in disc, si se aude un scartait usor. La inceput il ignoram, dar acum deja ma scoate din sarite. Practic, daca nu merg perfect drept, daca asfaltul nu e ca in palma, si sunt niste denivelari, chiar daca foarte mici, tot aud cu se freaca placutele de disc. Am verificat roata, e asezata bine in furca, QR-ul e strans tare.

La roata din spate in schimb, frana freaca usor, daca misc cu mana bicileta usor in fata sau spate, scoate un scartait lung. In mers zgoomtul asta nu se mai aude, o fi de la viteza. Oricum frecarea e foarte fina, daca dau avant rotii aceasta se invarte aproape un minut pana se opreste.

Exista vreo posibilitate de reglaj la tipul asta de frane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este si nu e neaparat de la reglare, sunt discurile cam subtiri la formula si daca sunt de 180 cum au eu flexseaza foarte usor la curbe si chiar cand bate vantul mai ales daca ai ax de 9 mm pe fata nu 15, am deja trei sezoane cu ele si sunt obisnuit:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, sunt de 180, dar nu inteleg, cum sa flexeze discul la curbe? As mai intelege pe niste obstacole mari, din cauza socului sa vibreze si astfel sa atinga placutele, dar in mers, la o schimbare mica de directie imi vine greu sa cred ca vibreaza. Daca ar fi asa ar insemna ca daca il dau jos si il tin in mana si misc mana brusc la stanga si la dreapta ar trebui sa-l observ cum se onduleaza ca o foaie de hartie :) (exagerez, dar acelasi principiu ar trebui sa fie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flexseaza si din butuc eu am schimbat si rotile si tot se simte cu un ax de 15 sau 20 nu se mai observa ca e mult mai fix si rigid, oricum cat roate merge usor si nu franeaza e ok, dupa ce se mai uzeaza placutele va fi mult greu de observat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flexarea furcii îi probabil cea mai plauzibilă cauză, dar verifică să nu ai cumva joc în butuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brake Authority B(burly) XC-AM-ENDURO

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot se discuta de asa ceva, imi recomanda si mie cineva un set de placute pentru Formula RX care sa nu scartaie? Nu ma intereseaza atat de mult sa fie durabile, nu ma dau pe ploaie, vreau sa nu scartaie. Pentru competitii pot sa le pun pe astea actuale.

Astea stock cu care au venit sunt groaznice, fac ca trenul, am curatat discurile si placutele de n ori, si cu solutie de curatat dar si cu alcool izopropilic, nici un succes.

Colegul meu de tura are niste Avid 1 care desi sunt mult mai ieftine prind impecabil si nu fac zgomot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MBZ: E vre-un motiv pentru care preferi Brake Authority Burly vs Formula OEM Sintered ? Mai multa modulatie ?

 

Pentru uzul meu obisnuit, racing...as opta pentru Ceramics. Daca-i formula 1, sa fie formula 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu de mai mult de un sezon folosec placute Ashima de la vlad, numa nu se uzeaza odata, nu prind la fel de bine ca cele de la kool stop sau cele originale oem dar nu scartie deloc, cred ca ma tin si sezonul asta Ashima astea la cum arata, kool stop foloseam si doua perechi pe sezon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kool stop se duc instant daca sunt resin. Orice sintered, curate, nu fac mare zgomot, dar puterea rupe. Adica...fara chestii de joaca. De modulatie se ocupa frana, ca de aia de Formula, e destul, nu trebuie placute mai moi pt asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MBZ: E vre-un motiv pentru care preferi Brake Authority Burly vs Formula OEM Sintered ? Mai multa modulatie ?

 

Pentru uzul meu obisnuit, racing...as opta pentru Ceramics. Daca-i formula 1, sa fie formula 1.

 

Nu am ce sa le reprosez.

Franare foarte buna, uzura relativ mica, silentioase. Modulatia nu tine atat de mult de compozitie placute ci de exactitatea franei si de necesitate functie de teren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, cum ar fi sa apara placute Dacia pentru frane Brembo?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

misa, am folosit eu placute Cube, pentru mine sunt bune, nu scartaie deloc si deocamdata tin bine, am facut o coborare de 10-15km cu ele si nu se observa uzura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am reusit nicicum sa fac frana pe spate (Formula RX) sa nu imi mai frece pe disc. Unul dintre pistoane nu se retrage, de noi au facut asa, acum am putin peste 1000km cu ele. Am incercat sa le curat de n ori, sa le lubrifiez, nimic. Merg ok pentru o tura, maxim 2, apoi iar freaca.

 

Credeti ca are vre-un sens sa demontez pistonul si garnitura si sa le curat calumea iar apoi sa le pun la loc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

(tarziu, dar imi dau si eu cu parerea, ca utilizator de formula rx de vreun un an incoace)

 

Nu cred ca are sens sa demontezi nimic. Decat daca e uzat sau cere curatare. In rest, din experienta mea, formula e foarte pretentioasa la setari. Eu daca am reglat acum si in weekend am tura, dupa tura deja s-au dereglat putin. Plus ca de fiecare data cand dau roata jos, cand o pun la loc iar freaca. In timp te obisnuiesti. Eu deja mi-am uzat aproape de limita suruburile de la etriere. Asta e, le mai reglezi din cand in cand ca nu e greu. Merita zic eu, pentru modul in care franeaza.

 

ps. Eu am placutele originale si nu scartaie. Au scartait la inceput inainte de uzura, de atunci sunt silent. Exceptie cand sunt ude sau iarna la temperaturi mici cand le folosesc pe post de claxon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare despre franele formula RX, cum se poate apropia maneta de ghidon, in pozitia actuala mi se pare ca ii cam departata, eu avand degetele destul de scurte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult colegu de manual , maine o sa incerc sa vad daca reusesc, si o sa incerc sa reglez sa prinda mai slab frana pe spate ca ii brutala . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija sa nu incurci surubul de reglaj cu cel de bleeding, cum am facut eu si era cat pe ci sa pierd lichid :D  Cel de reglaj e pe partea superioara, chiar in varful manetei in fata spre exterior. Cel de bleeding e lateral spre interior. Sa tii cont si de faptul ca in manual zice ca surubelul respectiv trebuia sa iasa in exterior cu cel putin 0.5 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi, cand am incercat eu fara sa intreb si sa vad manualul, ala l-am desfacut si inchis rapede cand am vazut ca iese ulei , sunt patit si eu :d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un Bulls de la o d-ra si am impresia ca ii s-au cam dus placutele, trebuie sa le desfac si sa le verific; fac scandal, mai freaca chiar si dupa reglaj. Ce placute recomandati pentru RX, probabil sunt din 2010, modelul bicicletei fiind din 2011? As prefera sa nu fie mega pretentioase, d-ra nu se da "prea agresiv" :)  Acesta e inculpata.

 

Doream sa comand de la astia, insa cand am intrat pe Bike24, am vazut ca era drop down cu 3 variante....m-am pierdut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.